Gå til innhold

Langt hår er bare til de under 30?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

nei det er tull! Langt hår gjør ofte folk yngre, klipper man seg kortere ser man med en gang mye mer voksen ut. Hvorfor ikke beholde det vakre lange håret og ungdommen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja.. man er ikke gammel når man er 30, jeg synes mange gutter og menn er fjollete og umodne når de mener dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det har noe som helst med alderen å gjøre. Man burde ha den stilen man liker og kler, både på hår og i stil.

Det at det finnes mange rundt omkring med langt hår som ikke burde hatt det pga annsiktsfasong eller hårkvalitet er en helt annen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her grunnen til at jeg mener det er pga når man blir gammel blir håret tynnere pistret og stygt.Så derfor bør gamle folk ha kort hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ein kler langt hår eller ikkje, kjem an på så mykje. Eg må innrømme at langt, slett hår som berre henger der, gjer at kvinner kan sjå veldig mykje eldre ut enn dei verkeleg er. "Eldre" kvinner med langt hår (no snakkar eg nærmare 40-50 år) bør i hovudsak gjere noko med håret, og ikkje berre la det henge rett ned, for det kan få ansiktet til å sjå veldig langt og dratt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her grunnen til at jeg mener det er pga når man blir gammel blir håret tynnere pistret og stygt.Så derfor bør gamle folk ha kort hår.

Jeg er i 30 årene og har langt blondt hår, tenkte å klippe det kortere av praktiske årsaker. Da jeg nevnte det for kollegaene mine ble de helt bestyrtet ettersom de mente jeg kledde langt hår. Er det noe bedre med yngre jenter med masse extenions (eller hvordan det skrives) og at håret ser skikkelig slitt ut etter all hårfargingen??

Nei la folk ha håret som de selv vil, møte en bestemor forleden med rosa hår. Det var så utrolig kult, så henne! Aldersbegrensinger på hvordan håret skal være er bare tull etter min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, du kan ikke være mer enn 15, når du mener at 30 år kategoriseres som gamle folk. Noen eldre får tynnere hår, men andre har fortsatt tykt hår. Så det du egentlig mener er at de som ahr veldig tynt hår bør ha kort hår, og det har da virkelig ikke noe med alder å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ikke alle får pistret hår. Og ingen er gamle når de er 30. Hadde du sagt at de som er over 50 år bør vurdere om de fremdeles har hårkvalitet til å ha langt hår hadde det vært noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Om ein kler langt hår eller ikkje, kjem an på så mykje. Eg må innrømme at langt, slett hår som berre henger der, gjer at kvinner kan sjå veldig mykje eldre ut enn dei verkeleg er. "Eldre" kvinner med langt hår (no snakkar eg nærmare 40-50 år) bør i hovudsak gjere noko med håret, og ikkje berre la det henge rett ned, for det kan få ansiktet til å sjå veldig langt og dratt ut.

Jeg synes faktisk ikke det spiller noen rolle om man er 5 eller 60 år - langt hår som henger som et vått håndkle nedover skuldrene er ikke pent på noen. Jo tynnere håret er, jo styggere er dette. Jeg har denne hårtypen selv, og har derfor ikke en slik frisyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret til eldre mennesker er ikke det samme som hos unge.Ja mange unge jenter har veldig slitt hår og det fake håret de putter i er stygt.Men når man er gammel kanskje rundt 50 enig at 30 var litt overdrevet sorry.Når man da har langt hår blir ansiktet dratt nedover og man ser gammel ut.ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke det spiller noen rolle om man er 5 eller 60 år - langt hår som henger som et vått håndkle nedover skuldrene er ikke pent på noen. Jo tynnere håret er, jo styggere er dette. Jeg har denne hårtypen selv, og har derfor ikke en slik frisyre.

Einig i at det ikkje nødvendigvis er så pent med håret rett ned, men det er i alle fall ikkje pent når du blir litt eldre. Då framhevar det alt av rynker og gjer ansiktet dratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre du skrev at de som har tynt pistrete hår, ikke bør ha langt hår (trenger ikke å knytte meningen din til alder, siden det egentlig er hårkvaliteten du tenker på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir skikkelig provosert her :frustrert: "gammel kanskje rundt 50 ", "har langt hår blir ansiktet dratt nedover ",

"gammel blir håret tynnere pistret og stygt.Så derfor bør gamle folk ha kort hår."

Jeg er såkalt "gammel" ifølge noen her, jeg er 50 og nærmer meg 51 med stormskritt :sjokkert: Jeg vil uansett bare si at jeg har aldri hatt så tykt og fint som nå, jeg fikk aldri ha langt hår som liten fordi håret var for tynt. Jeg har ikke et eneste grått hår ennå, har beholdt den lyse blonde fargen (solbleket nå om sommeren) og påberoper meg retten til å ha mitt lange hår.

Og til dere smårips som tror at dere kan diktere hva vi "gamlinger" skal ha på oss og hvordan vi skal se ut, tørk av dere snørrbarten, slutt å mobbe de "eldre" og få dere noen sunnere interesser enn å være "motepoliti :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir håret pistrete når man er 30 / 40 år? :eeeh:

På min arbeidsplass er det flertall av kvinner i 30 / 40 års alderen. Dette er kvinner som tjener 450 000 til 850 000, velstelte stolte flotte kvinner. Pistrete hår? Ingen!

Noen som har sett serien Brothers and Sisters? Sally Field som spiller moren i serien er 64 år. Fantastisk flott. Ikke noe pistrete hår der heller.

Nå tippet Gisele Bundchen 30 år i år, burde hun også klippe kort, siden hun er blitt så gammel nå? :fnise:

Tyra Banks da, hun er jo urgammel, hele 37, burde vel hatt kortklipt og permanet for leeeeenge siden! :ironi: Kate Winslet på 35 må vi heller ikke glemme.

Eva Longoria er 35, og hennes medskuespillerinne i frustrerte fruer Terrie Hatcher er 46 år og for å ikke glemme hun med det røde håret i samme serie. Nydelig hår!

Jada, alle jeg har nevnt har frisører og stylister og ser sitt beste ut, men poenget mitt er at dette er flotte voksne damer som du tydeligvis mener er gamle og bør bare klippe seg kort!

Nå blir Sienna Miller 30 neste år, du får skrive en mail til henne å råde henne til å klippe seg siden hun både blir gammel og kan vente pistrete hår fra nå av. :sarkasme:

Nei, synes du må ta en liten reality check jeg, vet ikke hvor du ser disse gamle trette 30 - 40 åringene med pistrete hår i et slikt overtall at du mente at ALLE burde klippe seg, for dem ser ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glem nå endelig ikke Claudie Schiffer, Drew Barrymore, Cameron Diaz!

Gamle røyer alle i hop- nu må der klippes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kjenner jeg blir skikkelig provosert her :frustrert: "gammel kanskje rundt 50 ", "har langt hår blir ansiktet dratt nedover ",

"gammel blir håret tynnere pistret og stygt.Så derfor bør gamle folk ha kort hår."

Jeg er såkalt "gammel" ifølge noen her, jeg er 50 og nærmer meg 51 med stormskritt :sjokkert: Jeg vil uansett bare si at jeg har aldri hatt så tykt og fint som nå, jeg fikk aldri ha langt hår som liten fordi håret var for tynt. Jeg har ikke et eneste grått hår ennå, har beholdt den lyse blonde fargen (solbleket nå om sommeren) og påberoper meg retten til å ha mitt lange hår.

Og til dere smårips som tror at dere kan diktere hva vi "gamlinger" skal ha på oss og hvordan vi skal se ut, tørk av dere snørrbarten, slutt å mobbe de "eldre" og få dere noen sunnere interesser enn å være "motepoliti :sjarmor:

Hvis det er meg du sikter til mener jeg at man bør vurdere hva som passer til ansiktet sitt uansett alder. Jeg kjenner mange som har skikkelig flott hår - også i en alder av 60 år.

Så kjenner jeg noen på min egen alder som alltid har hatt tykt langt hår og som er gamle ut fordi man ikke har gjort noe med farge eller frisyre for å få det til å passe med håret.

Når jeg skrev at de over 50 må se på håret sitt og om det fortsatt passer til den frisyren de alltid har hatt så mener jeg akkurat det. F.eks. mener jeg at platinableket langt hår har en aldersgrense ved ca 40 år - selvsagt individuelt - fordi en da gjerne har fått en del rynker og en annen farge i huden. Dermed blir det platinafargede håret grelt på de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er meg du sikter til mener jeg at man bør vurdere hva som passer til ansiktet sitt uansett alder. Jeg kjenner mange som har skikkelig flott hår - også i en alder av 60 år.

Så kjenner jeg noen på min egen alder som alltid har hatt tykt langt hår og som er gamle ut fordi man ikke har gjort noe med farge eller frisyre for å få det til å passe med håret.

Når jeg skrev at de over 50 må se på håret sitt og om det fortsatt passer til den frisyren de alltid har hatt så mener jeg akkurat det. F.eks. mener jeg at platinableket langt hår har en aldersgrense ved ca 40 år - selvsagt individuelt - fordi en da gjerne har fått en del rynker og en annen farge i huden. Dermed blir det platinafargede håret grelt på de fleste.

Det var ikke spesielt deg jeg siktet til :ler: var mer en generell frustrasjon som gjorde seg gjeldende. Og platinablondt er vel en farve som kjøpes, og ikke kommer fra naturen. Jeg har aldri farget håret mitt og har derfor ikke platinablondt hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...