Gå til innhold

Hva spiser du på julaften?

Gjest anonym

Hva spiser du på julaften?  

1 stemme

1. 1. Hva spiser du på julaften?

• Ribbe
      41
    • Lutefisk
      1
    • Pinnekjøtt
      42
    • Skinkestek
      4
    • Kalkun
      5
    • Knekkebrød med fårepølse
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå spiser vi kalkun, og med karamellpudding eller is med hjemmelaget karamellsaus til dessert.

Da jeg var liten spiste vi torsk :cry: - ikke akkurat drømmemat for små barn. Har også spist ryper en del år.. men det er jo egentlig sausen som var best der da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser skinkestek. Eller stort sett blir det til at vi har én skinkestek og en røkt svinekam. Nam nam, gleder meg til julaften allerede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom mamma er fra østlandet har vi både pinnekjøtt og svineribbe på julaften. I tillegg har vi mør, sosisser, kålrabistappe, poteter og ribbefett.

Til dessert har vi mammas hjemmelagde fruktsalat, med all slags god frukt, små sjokoladebiter og nøtter nedi..

Syntes det er skikkelig nam og friskt etter den tunge julematen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, egentlig skulle Gry bare spart på alle juletrådene fra i fjor, så slapp mange av oss å gjenta oss selv.. :sjarmor:

Julaften er det ribbe med sprø svor, brunsaus, poteter, gulrot og ertestuing. Surkål til øvrig familie. *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lutefisk!!!!!

sambo spiser ribbe.. så vi har alt begynt å "krangle" om hva vi skal ha når vi en gang skal "lage jul" (selv om det neppe skjer så lenge våre foreldre er i stand til det.. til da blir det nok "annenhvertårgalloppen")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ribbe, medisterkake, medisterpølse, surkål og potet! *sikle*

:nisse:

Da jeg var yngre pleide vi å være hos farmor og farfar å spise mølje kl.12, men nå er de døde begge to :grine: og pappa har flyttet langt bort, så denne tradisjonen har ikke blitt vedlikeholdt! Men vi har tenkt å starte ny tradisjon med grøt kl.12 på juleaften! Noen tradisjoner må en jo ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser selvfølgelig pinnekjøtt, det er den beste julematen!!!

Men det har faktisk hendt at jeg har spist knekkebrød med fårepølse, hvordan visste du det, Tex??? :o :o

Det var da jeg var liten, og syntes pinnekjøttet var altfor salt. Men nå kan jeg ikke få det salt nok!

*glede seg til jul*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det?

NAM NAM NAM!! Det må jeg alltid spise mange av til pinnekjøttet julaften!! Sosisser er små bleke pølser!! (høres jo bare SÅ godt ut :ler: ) - ikke kraftig men spesiell smak. Blir ikke jul uten for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ribbe på julaften, men er gjennom de fleste andre julemiddagene gjennom romjula og nyttårshelga.

I tilfeldig rekkefølge:

Ribbe, pinnekjøtt, kalkun, lutefisk, laks, kveite og fiskeboller (hjemmelagde, vel og merke!).

Når jeg tenker meg om synes jeg egentlig at de fleste av disse middagene er bedre enn ribbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NAM NAM NAM!! Det må jeg alltid spise mange av til pinnekjøttet julaften!! Sosisser er små bleke pølser!! (høres jo bare SÅ godt ut :ler: ) - ikke kraftig men spesiell smak. Blir ikke jul uten for meg!

OK... Nei, da er det ikke rart jeg ikke vet hva det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfemannen og jeg har pinnekjøtt på julaften.

De gangene han er på jobb i jula feirer jeg hjemme hos mamma og pappa.

Og der spiser vi ribbe, pølse og medisterkaker.

NAMNAM! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...