Gå til innhold

Norske flag på juletre

Gjest anonym

Har du norske flagg på juletreet ditt?  

1 stemme

1. 1. Har du norske flagg på juletreet ditt?

• Ja
      25
    • Nei
      41
    • Husker ikke
      2

Anbefalte innlegg

Det er pene trær, men ikke FINE. Og vær ikke for sikker, Ivanka, plutselig dukker jeg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det styggeste (selv om det egentlig er pent) jeg vet er disse amerikaniserte juletrærne, der alt skal være i to eller tre farger og alt skal matche!

Hey! Jeg har faktisk kun pynt i gull og rødt (hender seg bittelitt sponpynt), og elsker det! Det er KJEMPEFINT! :x

I toppen har jeg en sol (i gullfarge), som symboliserer hva yule dreier seg om -- at vi feirer at den mørkeste natta er over, og at det igjen går mot lysere tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter også bare treet i et par farger: gull, sølv og litt mørkerødt. Stilfult og fint blir det - og som sagt ingen flagg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du grønne, glitrende tre - Goddag! Velkommen du som vi ser så gjerne.. Med julelys og med Norske flagg...."

Jepp - her er det flagg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Selvsagt har vi norske flag gpå treet.

Hadde jeg vært svensk, hadde jeg hatt svenske.

Bruker både norske og svenske vi, for vi har bodd i Sverige!

Flagg hører med på juletreet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt juletre er ganske unikt, har i hvert fall aldri sett noen som har hatt et liknende. Vi har istapper i form av alu-folie, snøkrystaller i form av en sukkerbit inni hvitt kreppapir, samt helt spesielt sølv-glitter. Høres veldig hjemmesnekret ut og det er forsåvidt, men det er kjempenydelig. Norske flagg passer ikke inn her nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mamma har vi aldri brukt norske flagg. Helt greit, men jeg syns det er en viss sjarm med norske flag og "ekte" glitter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke norske flagg på treet, nei. Hadde det innimellom da jeg var lita, men nå som jeg er stor og bestemmer selv dropper vi flaggene :wink:

He he, la dere merke til den forresten? JEG bestemmer, VI dropper flaggene. Stakkars mannen, han har visst ikke stemmerett :ler:

*noterer bak øret at jeg skal spørre mannen hvilket forhold han har til flagg på juletreet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Da vi var små hadde vi ikke det, det hørte ikke hjemme. Vi fant en pakke med flagg, pappa ville ha dem på, for han var vant til det hjemmefra, men jeg og min bror syntes ikke noe om det.

Mamma tok en prat med oss, om at pappa var vant til det, kjekt for ham, og at det var en fin tradisjon. Vi hang dem opp for hans del. Med årene kunne ingen av oss tenke oss et tre uten.

MEN, det skal være SMÅP flagg, slik de mamma og pappa har hjemme, sånne som er så små som dem man har på kransekakene, ikke de digre flaggene jeg ser andre plasser. Kommer ikke til å kjøpe egne flagg før jeg finner sånne små.

Jeg har mange meninger om juletreet. Min samboer må nok bare akseptere dette... (Jeg har vært med på å pynte juletre hjemme hos hans familie også, det er ikke så stor forskjell, så det går nok bra. Husker ikke om de hadde flagg da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke flagg på treet.. Personlig syntes jeg ikke det er så fint..

Treet mitt går i bare to farger- gull og rødt. Syntes det er kjempe fint...

Men, smaken er som baken.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Juletreet mitt skal gå i MANGE farger, rødt og grønt og blått og gull og sølv og... ja, MASSE pynt. Og fargede lyspærer :) Og, flagg. Om jeg finner små. (Har altså ikke hatt eget juletre enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme hos mamma og pappa brukte vi flagg på treet, men etter at jeg fikk mine egne juletre, har flagg vært bannlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske flagg her... prega av barndommen sikkert! :hoho: Syns det ser litt fint ut da! (Men jeg har også julepynt laget av meg selv som barn, laget av mine egne barn etc... kan ikke være så stilistisk når det er barnas høytid...!)

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...