Gå til innhold

Hun er sammen med en på 35

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde det vært min datter har jeg freaket ut! :haar: Aner ikke hva jeg hadde gjort..

Endret av Christina_
Skrevet

Uff dette er ikke lett!

Det er nok ikke så mye du kan gjøre rent juridisk sett, desverre.

Det er antagelig ikke noe galt med mannen heller, de aller fleste menn liker unge kvinner. Kanskje de har noe felles og noe bra sammen?

Jeg hadde prøvd å bli kjent med han. Inviter han på middager osv...så vet dere ihvertfall hvem han er.

Selv om du ikke kan gjøre noe rent juridisk, så går det jo an å være "svigermor fra hælvete" for denne mannen da, og se om han ikke blir skremt nok av det. For eksempel behandle han som et "barn" i forhold til å overholde barnas husregler hva innetider, overnattinger, middagstider og alt annet du kan blande han inn i. Kanskje han finner ut at dette ikke er så fett av seg selv da...det er ihvertfall en mulighet...

Nei jeg vet ikke hva jeg ville gjort, egentlig. Men det er viktig å bli kjent med han, tenker jeg. Og å ikke avskrive datteren din selv om du syns hennes følelser er helt håpløse...

Uansett hva du gjør, lykke til! :)

Skrevet

Inviter ham hjem på middag og besøk generelt så ofte du kan. Jeg tuller ikke. Bli kjent med fyren og dann deg et bilde av hva du har med å gjøre, get to know your enemy. Da har du også et argument ovenfor din datter; du dømmer han ikke før du har gitt ham en sjanse. Tenk også på at jo mer tid de tilbringer sammen med deg, jo mer overblikk og kontroll har du, og jo mindre tid til å finne på tull har de ;)

Gjør det uansett HELT klart for dem begge at hun fremdeles kun er 16, og selv om hun kan ha sex er det DU som har siste ord frem til hun er 18 og i ditt hus gjelder dine regler. Om fyren er 35 år burde han strengt tatt ikke ha noen innvendinger på det...

Jeg kjenner også til tilfeller hvor hun er svært mye yngre enn ham, og det er også harmoniske samliv med barn og alt som hører med. Men selvsagt finnes det skrekkeksempler også. Prøv uansett å være på hennes lag hele tia, støter du henne fra deg er det gjerne hans armer hun løper til :/

Skrevet

du bestemmer ikke over sexen, men du bestemmer over henne til hun blir 18!!!! :O

Skrevet

Må innrømme at jeg vanligvis ikke har fordommer mot aldersforskjeller, men dette høres helt grusomt ut! Det som er ekkelt med det er at i et vanlig 16-35 års forhold så er 35-åringen faren til 16-åringen. Her er det "kjæresten" og det gir meg litt frysninger nedover ryggen. Det er veldig lett for meg å tenke at denne mannen faktisk utnytter dattra di seksuelt, i og med at du fant den kondomen i søpla. Hadde han faktisk vært forelsket i dattra di ville kan kanskje ventet, i og med at hun faktisk er så ung som hun er? Enhver klok person vet at dattra di med stor sannsynlighet vil angre på dette i senere tid. Jeg har møtt veldig mange jenter på min alder som har vært sammen med eldre menn og de angrer veldig mye. Noen har til og med fått større psykiske problemer p.g.a det, fordi de innså at disse fyrene bare var ute etter sex og å utnytte dem.

Jeg aner ikke hva du kan gjøre. Faktisk så syns jeg at det er utrolig problematisk at du ikke har lovlig rett til å gjøre noe i en slik situasjon. Det burde ha vært en slags regel eller lovramme rundt et slikt forhold, kanskje en formell lov som gikk på aldersforskjeller i forhold? Desverre er det ingenting som finner sted i dag. Så du sitter bare igjen med kommunikasjon. Du kan snakke med både datteren din og fyren. Du kan sitte deg ned sammen med dattra di å ta en real mor til datter prat om forholdet. Men da må du åpne deg opp for henne hvis du er interessert i at hun skal gjøre det samme for deg. Du må også være forberedt på å høre ting du kanskje føler er ubehagelige, men du kan ikke klandre henne eller peke fingeren. Du som mor står til ansvar for å verne din datter fra gursomme ting. Du kan ikke alltid gjøre det, men du bør i hvert fall prøve. Det er enkelt å bare sette grenser for ting, f.eks. å ikke gi henne lov til å treffe denne fyren, men å prate sammen er i noen tilfeller bedre! Alle kortene ned på bordet, litt forståelse og øye-til-øye kontakt vil gjøre underverket dersom det blir utført riktig og begge partene er med på det.

Skrevet

Hadde jeg vært TS så hadde jeg tatt den tunge samtalen med datteren, selv om datteren kan slå seg vrang.

Jeg hadde også tatt en samtale med denne fyren for å finne ut hva i alle dager han vil..

Skrevet

Hadde jeg vært TS så hadde jeg tatt den tunge samtalen med datteren, selv om datteren kan slå seg vrang.

Jeg hadde også tatt en samtale med denne fyren for å finne ut hva i alle dager han vil..

Jeg ville fortalt det til barnefaren og fått han til å hjelpe til. Kanskje ta en skikkelig alvorsprat med fyren

Skrevet

Jeg synes ikke det er okey at en mann på 35år er sammen med en jente på 16år. Selv om hun ikke er en mindreåring så synes jeg det blir alt for drøyt! jeg hadde klikket hvis det var min datter. Jeg hadde ikke likt det. Hvilken mor hadde vel det? Men som andre sier her så er det ikke så mye du kan gjøre. Hvis du nekter henne i å møte han tror jeg ting bare blir verre.

Skrevet

Er det egentlig noe verre å ha sex med en på 35 enn en på 21 eller være kjærester? Er det ikke ganske vanlig for ei 16 år gammel jente å være samen med på 20-22 år? Kan ikke det være like mye utnytting da enn en på 35? Eller hva med en 19-åring?

Skulle jo nesten tro det var tryggere med en voksen kar på 35 med hus, bil, stabil økonomi og en jobb enn en guttevalp på 21 med rusten skraphau på to hjul til bil, bor hjemme hos mamma, halveis jobb på mcd... (jeg jeg satt det på spissen)?

Eller hva om det var gutt på 16 med dame på 35? Ville det blitt like stor ståhei?

Mulig å få et svar uten å bli kledd naken, kuttet av puppene, pisket på rumpa og satt i gapestokk for så å bli spyttet på?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Tja... Er jo bare til å gå bredt ut offentlig om at han puler småjenter. Sosial isolasjon fungerer ser du.

Skrevet

Tenker det samme selv; da jeg var 15 ble jeg sammen med en på 19. Ikke fullt så stor aldersforskjell som TS beskriver, men mange år etter så lurer jeg jo på hva en som snart var 20 så i en "fjortis". Avviker/nerd som ikke fikk damer på sin egen alder(?)

Har opplevd noe tilsvarende uten å være sammen med fyren. Da jeg var 14 vanket jeg og jentegjengen sammen med en på 26. Han var kjekk å ha fordi han hadde lappen, kjøpte øl til fest og slike ting. Derfor ble han igjennom flere år en del av gjengen. I alle disse årene var han dødelig interessert i meg. Og jeg husker godt et bilde av den forrige "dama" hans. Og hun var faktisk 13 (da han var 25)!

I den alderen ringte det ikke noen bjeller hos meg. Heller ikke når jeg ble 15 og 16. For jeg var så vant med å ha han som en del av gjengen. Han var med hjem og hilste på mamma osv. Mamma lovpriste denne fyren, fordi hun trodde at han passet på oss (og ante ingenting om at han kjøpte øl og røyk til den som ville ha). gjengen ble også med på ferie til hans foreldre. Så vi var faktisk ganske sammenspleiset.

Han prøvde seg ikke på noen, men det var til tider irriterende nok at han var superforelsket i meg. Jeg så egentlig ikke noe galt i at han skulle være det heller, for i fjortistiden så blir man fasinert av skuespillere og andre stjerner som er langt eldre enn 26. Den eneste årsaken til at jeg ikke ble sjarmert var at han ikke var kjekk nok til å bli min aller første kjæreste. Alderen tenkte jeg ikke på.

I voksen alder ser jeg jo at det må ha vært noe riv ruskende galt med denne fyren. Han gikk så godt sammen med oss andre fordi han var på vårt nivå. Da jeg ble 26 skjønte jeg hvordan en 26-åring både skal og bør oppføre seg. Og det er litt av poenget med å skrive alt dette:

Man forstår ikke hvor rart ting faktisk er før man blir like gammel som disse "kjærestene". På den annen side er et ikke sikkert at man noen gang oppdager det, hvis man får barn med en som er såpass eldre og/eller tror at aldersforskjellen aldri vil prege når eksempelvis jenta er 25 og "gutten" er 50.

Her jeg bor er det faktisk en 19-åring som er gravid med en på 62. Og de så veldig lykkelige ut da de gikk hånd i hånd i byen... Men for meg blir slikt for sterk kost...Selv om også jeg en gang har vært der at jeg ikke har sett på alder i bedømmelsen av gutter.

Skrevet

Og jeg gamle gubben på 37 som har hatt dårlig samvittighet for å ha hatt 25 år gammelt damebesøk i helgen.

En mann på 35 år har ingenting med et barn på 16 år og gjøre

Skrevet

Og jeg gamle gubben på 37 som har hatt dårlig samvittighet for å ha hatt 25 år gammelt damebesøk i helgen.

En mann på 35 år har ingenting med et barn på 16 år og gjøre

Hehe, nå måtte jeg smile litt :fnise:

Enig med deg!

Skrevet

Så lenge hun hadde bodd hjemme så hadde jeg nektet henne å være sammen med en som kunne vært faren hennes!

Skrevet

Ser det er mange som sier at du ikke har noe juridisk du kan bruke. Men du er faktisk forsørger, og hun er under 18. Altså er det faktisk du som bestemmer enda.

Annonse
Skrevet

Sånne forhold holder sjelden lenge. Egentlig like greit og la det spille seg ferdig.

Synes du skal være glad de bruker kondom jeg.

Skrevet

Du kan vell nekte henne å være sammen med ham?hun er jo ikke myndig ennå.

Skrevet

Jeg har vært en av disse jentene som hadde et forhold til en som var ca 20 år eldre enn meg..

Å kalle det et forhold er vel å ta hardt i, men vi tilbragte tid sammen og hadde sex så et slags forhold var det vel selv om ingen andre enn oss visste om det.

Grunnen til at jeg valgte å la meg utnytte på denne måten (ja, for det var jo faktisk det jeg ble) er at jeg ville ha kjærlighet. Dumt kanskje, men jeg var 16 år og selv med ganske så greit utseende hadde jeg få venner, ble aldri invitert med på fest, hadde så og si null erfaring med gutter, hadde ingen å snakke med og som viste at de brydde seg om meg (ingen kjærlig familie her i gården)..

Så da jeg møtte denne fyren fikk jeg plutselig (for første gang) noen som fortalte meg at jeg var pen, attraktiv, osv. Jeg fikk noen å holde rundt, og som holdt rundt meg. Han fikk til gjengjeld sex..

Når jeg tenker tilbake på det idag, så blir jeg passe oppgitt over meg selv. Jeg synes også det grenser til pedofili hele greia.. Men noe godt kom ut av det.. Jeg innså faktisk at jeg ikke var helt verdiløs, til tross for at jeg ble utnytta..

Skrevet (endret)

Det MÅ ikke være noe galt med denne mannen. Kanskje han er av den snille, sjenerte typen? Dette er langt ifra pedofili! En pedofil er en voksen person som misbruker et barn som ikke forstår eller vil være med på dette.

Her er det snakk som en 16-åring som er forelsket - i en 35 åring, og som frivillig er med på dette.

Kan du ikke invitere han hjem på middag og bli kjent med han? Så finner du fort ut om han unytter henne.

Du vet, du skal holde vennene dine nære, men fiendene nærmere, så vet du hva som skjer.

Dessuten er det ikke så mye du kan gjør med det, viss du ikke kan prate henne til fornuft.

Du får heller si at hun må bruke kondom, og at det er viktig at hun fullfører vgs.

Kanskje dette forholdet går fort over, og da kan du stå å ta imot henne og trøste henne når hun har kjærlighetssorg, så har hun erfart noe som hun kan ta med seg videre i livet...

Endret av meridian
Skrevet

Det kan jo være kjærlighet. Jeg ville inkludert han og blitt kjent med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...