captiva Skrevet 17. mars 2011 #541 Del Skrevet 17. mars 2011 så søte de er,som "erter" hverandre allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #542 Del Skrevet 17. mars 2011 så søte de er,som "erter" hverandre allerede. Hehe rampeunger er de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #543 Del Skrevet 20. mars 2011 Nå er jeg lei av sykdom! Vurderte om vi skulle ta med Gogutten på legevakten tidligere i dag, for jeg mistenker at han kan ha fått bronkitt. Men det er ikke så mye de gjør med vanlig bronkitt uansett, så fant ut at vi heller drar til fastlegen i morgen. Han har god allmenntilstand og spiser og drikker bra, men han hoster og noen ganger piper det litt når han puster. Han har ikke store pusteproblemer, men blir litt anpusten når han anstrenger seg. Er ikke så bekymret for bronkitt jeg altså, det går som regel over av seg selv, men jeg synes det er litt greit å dra til legen i morgen bare for å være sikker på at det ikke er noe begynnende lungebetennelse. Til tross for sykdommen så har han likevel utviklet åleferdighetene sine til noe som begynner å ligne på krabbing! Jeg stod på kjøkkenet og lagde kvelds istad mens barna var på stuen sammen med mannen. Plutselig hørte jeg noe pusting og kaving, og der kom jammen Gogutten inn gjennom døråpningen. Halveis ålende/halveis krabbende, full fart rett mot maten til katten! Vi må nok flytte litt på forskjellige saker her nå ja, han er blitt kjempekjapp på bare noen få dager. Knøttet har ikke knekt koden helt enda, men jeg tror ikke det er så lenge før hun også kommer seg fremmover. Det er nesten så hun greier det, hun må bare skjønne hvilken teknikk som funker. Hjelpes, vi skulle hatt en diiiger lekegrind å putte dem oppi, slik at jeg hadde kontroll. Mannen er på fotballkamp, og jeg sitter her og leser på eksamen, barnepsykiatri leser jeg nå. Kjempeinteressant! Men også litt skremmende, for jammen har vi som foreldre mye å si for barnets psykiske helse, også etter at de er blitt voksne. Det er en stor oppgave vi har! Nå må jeg inn og se hvordan det går med de sovende sjuklingene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. mars 2011 #544 Del Skrevet 20. mars 2011 Kjedelig med syke barn. God bedring til han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. mars 2011 #545 Del Skrevet 21. mars 2011 God bedring til Gogutten Kjedelig med syke barn. Gruer meg litt til å barnesikre hele leiligheten men det er snart tid for det Utrolig gøy å se at de utvikler seg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #546 Del Skrevet 21. mars 2011 Kjedelig med syke barn. God bedring til han! God bedring til Gogutten Kjedelig med syke barn. Gruer meg litt til å barnesikre hele leiligheten men det er snart tid for det Utrolig gøy å se at de utvikler seg da! Takk for det! Ja det er kjempegøy å se, blir SÅ stolt jeg når Gogutten kravler avgårde dit han egentlig ikke har lov. Vi var hos legen i dag, egentlig hadde de ikke ledig time, men han ble så tett i formiddag med skikkelig pipepust, så da ringte jeg igjen og vi fikk lov å komme. Søskenbarnet mitt døde av et kraftig astmaanfall da hun var bare 4 år, så jeg turte ikke ta noen sjanser. Men da vi kom dit så var han blitt bedre, fortsatt litt pipete men ikke så gale som hjemme. Noe lungebetennelse var det ikke, og legen var veldig usikker på om han kan ha astma, egentlig trodde hun ikke det. Men vi fikk med astmamedisin for å se om det hjelper, om det hjelper så har han nok astma. Han var litt tett før middagen, så da gav vi han en dose. Vet ikke om det hjalp så veldig, men tror ikke han fikk i seg alt for han kjempet sånn imot og ristet så kraftig på hodet at masken ikke ble holdt tett. Han var litt bedre etter middagen, men det kan jo være tilfeldig. Om han blir tett igjen i natt så får jeg prøve igjen, kanskje med 2 doser. Legen sa vi skulle gi 1-2 doser. Håper jo virkelig at det ikke er astma han har, men så mye astma det er i min familie så er ikke sjansen så liten. Alle mine 4 søsken har astma, og 5 av mine 9 tantebarn har det også. Og når jeg nå kom til å snakke om tantebarn, så kom jeg på at jeg ikke har sagt at jeg har blitt tante til en bittebitteliten gutt. Vannet gikk jo hos svigerinnen min da hun bare var 23 uker på vei, men den lille gutten greide å vente i hele 7 uker før han ville ut. Så det gikk mye bedre enn forventet, tilstanden er stabil nå. Han lå i respirator en god stund fordi lungene hans var underutviklet pga at han ikke hadde hatt fostervann rundt seg, og den ene lungen klappet sammen noen dager etter fødselen. Nå ligger han med cpap. Beina hans er også dessverre underutviklet fordi han fikk det så innmari trangt rundt seg etter at vannet gikk. Jeg vet ikke helt hvor alvorlig det er med beina hans, håper virkelig de kommer til å fungere noenlunde som de skal. Jeg skal jammen ikke klage over syke barn når jeg tenker på hvordan broren og svigerinnen min har hatt det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. mars 2011 #547 Del Skrevet 21. mars 2011 Huff, får håpe det ikke er astma han har da, men kanskje ikke så usannsynlig hvis det er så mye i familien. Gratulerer så mye som tante da Så bra at han klarte å vente så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #548 Del Skrevet 22. mars 2011 Huff, får håpe det ikke er astma han har da, men kanskje ikke så usannsynlig hvis det er så mye i familien. Gratulerer så mye som tante da Så bra at han klarte å vente så lenge! Takk for det! Nei det er vel ikke så usannsynlig, og har han astma så må vi gi vekk begge pusene våre. Uff det blir trist. __________________ Jeg er litt på diett om dagen, tenkte å gå ned noen kg nå iløpet av våren. Jeg er ikke overvektig, men som den heldige PCOS'rn jeg er så stortrives mesteparten av flesket rundt magen, og da må man bare jobbe litt ekstra hardt for midjen. Jeg har vært flink en god stund, men nå når det har vært så mye sykdom og jeg ikke har fått trent så mister jeg også motivasjonen for å spise sunt. Men det er faktisk ingen unnskyldning, selv om jeg er syk og ikke får trent så trenger jeg ikke proppe i meg alt mulig usunt! Derfor har jeg bestemt meg for å skrive ned alt jeg spiser her, for det er lettere å skjerpe seg når man faktisk må dokumentere hva man har spist og det ikke er lov å pynte på sannheten! Sikkert ikke så interessant å lese for andre folk, men jeg gjør det for min egen del. Så i går spiste jeg: Frokost: Halv boks cottage cheese med en liten ss lettsyltetøy, sukrinmelis, kanel og en liten skvett skummet melk. Smaker som dessert! Lunsj: 2 rugsprø med lett hvitost, en liten sjokoladeproteinshake. Middag: Ca 150 g sei, ca 100 g ris og så mye grønnsaker jeg ville. Kvelds: Halv boks cottage cheese med sukrinmelis, kanel og skummet melk. En appelsin. 2 frosne jordbær (fikk så innmari lyst på noe kaldt). Mannen kom hjem fra trening og proppet i seg burger og snop, så da måtte jeg ta en liten proteinbar å trøste meg med. I dag: Frokost: Samme som i går. I tillegg til dette har jeg drukket vann og litt pepsi max. Nå er mannen også blitt syk, men ikke så kjempedårlig. Så jeg lurer på om jeg skal stikke på treningssenteret og ta meg en lett styrkeøkt og få kroppen litt igang igjen etterpå, om han orker å være med barna litt. Jeg trente styrkeprogrammet på zumba-dvd'en min i går kveld, har ikke prøvd det før, men det var ikke mye trening i det. :gjeiper: Å bruke disse rytmegreiene til vekter kommer man ikke langt med, til og med tvillingene greier å løfte dem. Nei, skal man trene musklene må man gå hardere til verks. Men zumba er fin forbrenningstrening da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. mars 2011 #549 Del Skrevet 22. mars 2011 Innom for å oppdataere meg litt. Så herlig at gogutten nå kan flytte seg etter deg, det er morsomt at de utvikler seg Selvom det blir litt mer slitsomt for mammaen og særlig du som har to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #550 Del Skrevet 23. mars 2011 Innom for å oppdataere meg litt. Så herlig at gogutten nå kan flytte seg etter deg, det er morsomt at de utvikler seg Selvom det blir litt mer slitsomt for mammaen og særlig du som har to! Ja det blir litt mer å passe på, men samtidig så blir de mindre sutrete når de greier å komme seg litt rundt omkring på egenhånd! Dessuten så trives de i lekegrinden også, og der kan de ikke finne på noe ugagn. _____________________________ Litt matdokumentering :gjeiper: : Fortsettelse fra i går: Lunsj (før trening): Liten proteinshake med ca 30 g havregryn og en banan. Mellommåltid (etter trening): Litt større proteinshake og et eple. Middag: Ca 150 g karbonadedeig, 100 g fullkornsspaghetti, litt stekt løk og sjampinjong, litt sukkerfri kethup. Kvelds: Halv boks cottagecheese med skummet melk, splenda, kanel. En appelsin, en liten neve cashewnøtter. Ble så sulten rett før jeg skulle legge meg så da tok jeg en liten karbonade, for jeg får ikke sove når jeg er sulten. I går var jeg på treningssenteret og fikk en god økt, trente bein, rygg og mage. I dag så langt: Frokost: 30 g havregryn, liten proteinshake, 1 banan. Mellommåltid etter trening: En større proteinshake, 1 eple. I dag trente jeg hjemme; armer, skuldre og bryst. Disse muskelgruppene går fint å trene hjemme siden jeg bare bruker øvelser med manualer. Blir litt trening/kostholdsdagbok for tiden dette her, men det er så greit å ha litt oversikt. Nå skal Knoll og Tott ha lunsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #551 Del Skrevet 23. mars 2011 Hihi Knøttet så skikkelig mandig ut istad, med den blåe guttepysjen hun har arvet av Gogutten og med caps på hodet. Brann-caps som mannen har kjøpt, hørt sånt... Han kjøpte en brann-body til Gogutten og, men han gulpet på den. Muahahaha!! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #552 Del Skrevet 23. mars 2011 Lunsj: Omelett av 1 egg og 2 eggehviter. En tomat. Middag: 150 g svinekjøtt, 70 g ris, salat med litt lettdressing. Noen eplebiter som jeg puttet i munnen mens jeg skulle lage mat til barna. Dessert/kos: Eggedosis av 1 egg, 1 eggehvite med splenda og kakaopulver (sjokoladesyyyyyk). En appelsin. Kjenner jeg må ha en liten matbit til før jeg legger meg og... I morgen blir det treningsfri, hvertfall fra styrke. Kanskje det blir ut på trilletur om barna er friske, det er lov å håpe... Tur med tvillingvogn i bakkene er hvertfall bra for kondis og forbrenning! En dag jeg var på vei hjem fra trening så stod det jammende 2 andre tvillingvogner med 2 slitne mammaer på toppen av ene bakken her. Mannen er på jobb i natt, og jeg har fått lest litt barnepsykiatri i fred og ro. Er kommet halvveis i boken, så det går da sakte men sikkert fremmover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #553 Del Skrevet 25. mars 2011 Hittil i dag har jeg vært effektiv synes jeg! :gjeiper: Stod opp, på med treningstøy, slapp ut katten, stelte barna, ga dem brødskive samtidig som jeg drakk kaffe og et glass vann, satt barna i vippestolen med hver sin flaske melk, tørke gulp, på med kjeledresser og lue og votter, ytterklær på mor, bære ned tvilling 1, deretter tvilling 2, ut på trimtur i en halvtime, bære en og en opp igjen, av med yttertøy på alle 3, tørke gulp, spise frokosten min, tørke gulp, tørke støv, tørke gulp, støvsuge leiligheten, bytte bleier, legge barna. Alt det rakk jeg før kl 10.30. Puh! I går var jeg inne på gamle pc'n min, og der fant jeg et diett oppsett som jeg lagde for 2 år siden. Genialt, jeg gikk ned 8 kg på to mnd da jeg fulgte dietten. Var mye jobb å sette den opp husker jeg, med nøyaktig utregning av kcal, karbohydrater, proteiner og fett, og med flere forslag til de forskjellige måltidene. Så nå er planen å følge den dietten en måneds tid, det er ikke så mye jeg trenger å ta av denne gangen. Mannen er hjemme i dag igjen, ikke helt i form. Nå synes jeg vi kan bli kvitt denne sykdommen for godt snart! Men siden han er hjemme så kanskje jeg kan stikke bort på treningsstudioet og trene litt styrke. Siden barna fortsatt er litt snufsete så unngår jeg å ta de med i barneparken, sånn at de ikke smitter de andre barna som er der. Hører et vårtegn utenfor vinduet nå! En meget høylytt hankatt som skriker og roper. Han kommer hvert år og roper på jentepusen vår som sitter ute på verandaen. Det irriterer meg at folk ikke kan kastrere kattene sine altså, sånn at de slipper å gå rundt i månedsvis og bråke og markere seg. Jeg måtte bare ta henne inn i stuen igjen nå, for det var helt håpløst. Han maser om natten også, så han vet nok akkurat hvor hun bor. Det verste er at han ligner veldig på vår hankatt, så jeg håper ikke folk tror det er han som går her og roper døgnet rundt... Vår er jo kastrert, så sånn holder han ikke på. Noen ganger sitter han utenfor og bare ser dumt bort på denne bråkete inntrengeren, om han gidder så gjør han kanskje et halvhjertet forsøk på å jage han bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #554 Del Skrevet 27. mars 2011 Blæh, er blitt litt mye usunt i helgen, lørdag i går og bursdag i dag. :gjeiper: Men i morgen er det ukedag igjen med trening og sunn mat. Fikk brev i posten i går, Knøttet og Gogutten har fått plass i samme barnehage! Puh! Heldigvis! Det var ingen garanti.. De har fått plass der jeg jobbet for noen år siden, og det er jeg veldig glad for, for jeg VET at dette er en bra barnehage. Har vært i forskjellige barnehager, og ikke alle er like bra.. Nå har Knøttet også begynt å åle seg fremmover, jaja for et liv! Ledninger, kattehaler, stereoanlegg og playstation er det morsomste de vet. Og Gogutten har fått tann nr 3 og 4, fortennene oppe. Jeg tror Knøttet sine kommer om ikke så lenge også, for hun har vært fæl til å putte hånden inn i munnen de siste dagene. I dag var vi som sagt i bursdag, til lillebroren til mannen. Og der var også mormoren til mannen, unnskyld meg for en dame! Hun la ut om hvor dryg jeg var på slutten av svangerskapet, spurte meg ut om jeg hadde fått mye hengemage eller store stygge strekkmerker og om jeg hadde smurt magen med olje, sa at barna var vel tjukke og tunge med feite lår og bollekinn, syntes de i det minste burde kunne krabbe skikkelig nå, spurte meg ut om melkeproduksjonen og fortalte om babyer som hadde dødd fordi de ikke hadde fått MM osv osv.. Jaja, jeg måtte bare le inni meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. mars 2011 #555 Del Skrevet 27. mars 2011 Høres ut som en spesiell dame det der Så flinke de er begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. mars 2011 #556 Del Skrevet 27. mars 2011 Gratulerer med barnehageplass til begge! Det er en litt annen verden når de er bevegelige, og det blir "verre" for hvert nivå de kommer seg opp på. (Her har vi en som har begynt å plukke ting ned fra ytters på bordet.) Til storebror laget vi forresten "lekegrind" av hele rommet hans. Satte en trappegrind i døråpningen. Greit med en plass der det er trygt, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #557 Del Skrevet 27. mars 2011 Høres ut som en spesiell dame det der Så flinke de er begge to Ja en ganske underholdende dame i grunnen! Gratulerer med barnehageplass til begge! Det er en litt annen verden når de er bevegelige, og det blir "verre" for hvert nivå de kommer seg opp på. (Her har vi en som har begynt å plukke ting ned fra ytters på bordet.) Til storebror laget vi forresten "lekegrind" av hele rommet hans. Satte en trappegrind i døråpningen. Greit med en plass der det er trygt, liksom. Det var ikke så dumt nei! Vi har jo en lekegrind, men den er for liten til at begge kan være der samtidig uten å skalle og kræsje, og det blir veldig trangt her om vi skulle hatt enda en lekegrind på stuen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #558 Del Skrevet 27. mars 2011 Oi, Knøttet og Gogutten er jo 9 mnd i dag!! Tenk, det er bare 3 mnd til de har bursdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. mars 2011 #559 Del Skrevet 28. mars 2011 Hørtes ut som en herlig dame, hun derre mormoren til mannen din Godt du klarer å le av det da, at du ikke ble sint eller lei deg. Jeg hadde sikkert klikka. Så store de blir! 9 mnd alt! Synes jeg akkurat satt og leste om den tøffe tida du hadde som høygravid jeg. Må være fullt opp å løpe etter to stykker som beveger seg på gulvet, ja. Her er det foreløpig en halv meter, så jeg nyter det så lenge jeg kan Og så fint at du har fått barnehageplass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #560 Del Skrevet 28. mars 2011 Hørtes ut som en herlig dame, hun derre mormoren til mannen din Godt du klarer å le av det da, at du ikke ble sint eller lei deg. Jeg hadde sikkert klikka. Så store de blir! 9 mnd alt! Synes jeg akkurat satt og leste om den tøffe tida du hadde som høygravid jeg. Må være fullt opp å løpe etter to stykker som beveger seg på gulvet, ja. Her er det foreløpig en halv meter, så jeg nyter det så lenge jeg kan Og så fint at du har fått barnehageplass Ja vet du, jeg blir ofte overrasket over hva som kommer ut av den munnen altså. Hun er veldig opptatt av å være slank, og er ikke redd for å si rett ut til folk at de burde slanke seg. Tror hun må ha en slags spiseforstyrrelse eller noe.. Men likevel, kan vel ikke akkurat kalle henne høflig. Ja de blir kjappere for hver dag! Bare vent, snart knekker hun koden og da er det gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå