Spatula Skrevet 12. januar 2011 #381 Del Skrevet 12. januar 2011 Svarte deg i boken min jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #382 Del Skrevet 13. januar 2011 Svarte deg i boken min jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #383 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg er så LEI av gulping!! Gogutten har vært supergulper siden han var født, slet enormt med sprutgulp i begynnelsen for så å gå over til "vanlig" gulp. Knøttet gulper også mye, det er veldig slitsomt. Særlig nå når de spiser frukt og grønnsaker, for det er så vanskelig å få vekk fra klærne, er jo oransje flekker på alt. Tror vi skal prøve med HIPP igjen og se om det blir bedre, synes de gulper mer av NAN, både vanlig og NAN ha-1. Vi har brukt NAN en periode nå fordi jeg synes HIPP er så dyrt, men nå er jeg så drittlei av å vaske og tørke vekk gulp så det får bare være. Nå skal jeg leke litt med barna før de skal sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 13. januar 2011 #384 Del Skrevet 13. januar 2011 Legg dem på høyre side etter at de har spist, dette skal hjelpe mot gulping, for da holder innholdet seg i magesekken, vi ble anbefalt dette på sykehuset med Poppelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #385 Del Skrevet 13. januar 2011 Legg dem på høyre side etter at de har spist, dette skal hjelpe mot gulping, for da holder innholdet seg i magesekken, vi ble anbefalt dette på sykehuset med Poppelen Hehe det går ikke lengre, for de ruller seg bare rundt og rundt bortover gulvet. Helst i sin egen dam av gulp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #386 Del Skrevet 13. januar 2011 Nå har jeg sendt søknad om å få gjenoppta studiene i mai! Jeg hoppet jo av etter nestsiste eksamen i fjor vår, da greide jeg ikke mer pga det tunge svangerskapet. Huff for en tid det var! Tung og fæl, oversvømt og ødelagt leilighet og måtte bo på hotell i 2 måneder, fæle Haukelandsleger og tvang til tvillingsetefødsel! Håper denne våren blir litt bedre! I morgen tidlig sender vi tvillingene til svigermor, så skal jeg dra på skolen og lese. Hun har sagt ja til å begynne å passe dem ca 1 gang i uken fremmover (hun jobber ikke), slik at jeg får kommet godt i gang med lesingen allerede nå. Gleder meg skikkelig til å begynne så smått med studiene jeg! Jeg begynner å bli litt lei av å bare gå hjemme og være husmor, det skal bli godt å komme litt tilbake til det "gamle" livet igjen. Tenk å sitte en hel dag i ro og fred på lesesalen da! Ho ho luksus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 13. januar 2011 #387 Del Skrevet 13. januar 2011 så bra! og så bra du er så motivert hva skal du studere? *tidligere dream* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #388 Del Skrevet 13. januar 2011 så bra! og så bra du er så motivert hva skal du studere? *tidligere dream* Skal fortsette på vernepleien! Har bare 1 år igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. januar 2011 #389 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg skal søke vernepleie nå til høsten. Tviler på at jeg kommer inn men... Har ikke studiekompetanse, og det er et veldig populært studie Har SÅ lyst til å bli vernepleier Så deilig med barnepass en dag i uka, selv om du skal lese Og bra for babyene å være så mye sammen med bestemor da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 13. januar 2011 #390 Del Skrevet 13. januar 2011 Uff merkelig å tenke et år tilbake nå.......husker hvor dårlig du var blitt og måtte bo på hotell, og det med Haukeland sykehus var bare helt idiotisk altså! Heldigvis endte det bra Uff gulping ja, skjønner jeg har vært heldig der.....men går det ikke bort med flekkfjerner da?? Deilig å få litt tid å lese, og sikkert morsomt for bestemor da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #391 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg skal søke vernepleie nå til høsten. Tviler på at jeg kommer inn men... Har ikke studiekompetanse, og det er et veldig populært studie Har SÅ lyst til å bli vernepleier Så deilig med barnepass en dag i uka, selv om du skal lese Og bra for babyene å være så mye sammen med bestemor da Ja det er blitt veldig populært siste årene! Er det allmenn påbygging du mangler da eller? Går det ikke an å søke begge deler, så kan du få studiekompetansen i boks først dersom du ikke kommer inn på vernepleien i år? Tror det kan være bra for oss alle jeg! De venner seg til å være hos andre enn bare mammaen, blir kjent med farmoren sin, hun blir kjent med dem og jeg får litt variasjon i hverdagen. Håper det ikke blir for travelt for henne da, husker hun syntes det var veldig stress sist hun passet dem, men nå er de jo større og litt flinkere til å leke selv. Uff merkelig å tenke et år tilbake nå.......husker hvor dårlig du var blitt og måtte bo på hotell, og det med Haukeland sykehus var bare helt idiotisk altså! Heldigvis endte det bra Uff gulping ja, skjønner jeg har vært heldig der.....men går det ikke bort med flekkfjerner da?? Deilig å få litt tid å lese, og sikkert morsomt for bestemor da! Synes jeg var gravid nå nettopp jeg! Tiden går fort altså! Ja er så glad for at alt gikk bra til slutt. Det er litt vanskelig med ullbodyene og sånn, for skal vel helst ikke bruke vanlig flekkfjerner på ull. Men tror nøstebarn har en spesialflekkfjerner for ull, så får teste ut den. ______________________ Nå er Knøttet og Gogutten sendt av gårde, jeg har fått spise frokost i ro og fred! Deilig! Skal stikke en tur innom legekontoret og ta nye prøve av stoffskiftet før jeg drar på skolen. Jeg er litt sliten og trøtt for tiden, men tror egentlig det bare er vintermørket som gjør det. Da jeg var sliten pga lavt stoffskifte var det noe helt annet, det var nesten uutholdelig. Nei, da får jeg dra avgårde da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. januar 2011 #392 Del Skrevet 14. januar 2011 Håper at det ikke er stoffskiftet som gjør det Formen min er veldig varierende om dagen, noen dager har jeg kjempe overskudd mens andre dager er det så vidt jeg orker noe som helst Jeg så vel ta en tur inn og ta en blodprøve jeg snart også, for å se hvordan ting ligger an Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 14. januar 2011 #393 Del Skrevet 14. januar 2011 Skal ungene begynne i barnehage eller? Og når det gjelder gulpeflekker, har du prøvd gallesåpe? Det funker helt supert for oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 14. januar 2011 #394 Del Skrevet 14. januar 2011 Her bruker jeg sitronsåpe-kjlpt på babyshop,funker bra Håper du får utbytte av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. januar 2011 #395 Del Skrevet 14. januar 2011 Vi sliter også med mye gulping, holder på å bli gal noen dager. Gulp på klærne mine, klærne til gjestene, vaske ca 20 kluter hver dag, gulp på sofaen og bytte klær på tulla et par ganger om dagen. Herlig :gjeiper: Kan det hende at det er MME'n som gjør det altså? For det har blitt mye verre etter jeg starta med NAN i tillegg til amming. Kanskje jeg kan prøve HIPP da, for å se om det hjelper. Så deilig å komme i gang med studier igjen og å få hjelp til barnevakt Jeg har en eksamen jeg burde ta i juni, så tenkte å begynne å lese. Men jeg tar det her hjemme innimellom slagene, føler meg klar for å fokusere på noe annet nå jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 15. januar 2011 #396 Del Skrevet 15. januar 2011 Vi sliter også med mye gulping, holder på å bli gal noen dager. Gulp på klærne mine, klærne til gjestene, vaske ca 20 kluter hver dag, gulp på sofaen og bytte klær på tulla et par ganger om dagen. Herlig :gjeiper: Kan det hende at det er MME'n som gjør det altså? For det har blitt mye verre etter jeg starta med NAN i tillegg til amming. Kanskje jeg kan prøve HIPP da, for å se om det hjelper. Så deilig å komme i gang med studier igjen og å få hjelp til barnevakt Jeg har en eksamen jeg burde ta i juni, så tenkte å begynne å lese. Men jeg tar det her hjemme innimellom slagene, føler meg klar for å fokusere på noe annet nå jeg og. Hei Må bare slenge inn en kommentar her:) Vi brukte NAN, men jeg synens den var dårlig på flere måter, men nå husker jeg ikke helt da, vet bare at vi er superfornøyde med HIPP. Den lukter ikke så fælt, men om den hjelper ang gulping..de gulper jo som regel fordi de har fått for mye mat( Spiserøret dems er ikke ferdig utviklet), spiserøret dems er jo like lite som fingeren..mn anbefaler HIPP fordi den smaker godt, og gutten nvår er mye gladere å fornøyd med den:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #397 Del Skrevet 17. januar 2011 Håper at det ikke er stoffskiftet som gjør det Formen min er veldig varierende om dagen, noen dager har jeg kjempe overskudd mens andre dager er det så vidt jeg orker noe som helst Jeg så vel ta en tur inn og ta en blodprøve jeg snart også, for å se hvordan ting ligger an Gadd ikke stikke innom legen jeg, så jeg får ta det denne uken isteden. Stoffskiftesykdom er noe dritt alså! Godt det finnes medisiner, jeg har fått et helt nytt liv etter at jeg begynt med levaxin. Sikkert lurt å få sjekket det ja, er kanskje bare en liten justering i dosen som skal til så blir du i tipp topp form! Skal ungene begynne i barnehage eller? Og når det gjelder gulpeflekker, har du prøvd gallesåpe? Det funker helt supert for oss! Jeg har søkt plass fra høsten av, så håper de får plass da. Nei det har jeg ikke prøvd, hvor får man tak i det? Her bruker jeg sitronsåpe-kjlpt på babyshop,funker bra Håper du får utbytte av dagen Sitronsåpe ja, jeg prøver gjerne alt jeg! Er så synd med oransje gulrotflekker på de fine ullbodyene. Takk for det, fikk faktisk lest en del! Vi sliter også med mye gulping, holder på å bli gal noen dager. Gulp på klærne mine, klærne til gjestene, vaske ca 20 kluter hver dag, gulp på sofaen og bytte klær på tulla et par ganger om dagen. Herlig :gjeiper: Kan det hende at det er MME'n som gjør det altså? For det har blitt mye verre etter jeg starta med NAN i tillegg til amming. Kanskje jeg kan prøve HIPP da, for å se om det hjelper. Så deilig å komme i gang med studier igjen og å få hjelp til barnevakt Jeg har en eksamen jeg burde ta i juni, så tenkte å begynne å lese. Men jeg tar det her hjemme innimellom slagene, føler meg klar for å fokusere på noe annet nå jeg og. Den gulpingen er fryktelig irriterende ja, hvertfall ikke noe gøy når de gulper utover gjestene. Vi har byttet til HIPP igjen nå, de gulper fortsatt men jeg synes ikke det er like ille... Du er flink om du greier å ta lesingen mellom slagene, det greier ikke jeg. Så lenge det er rotete her når de sover så MÅ jeg bare rydde litt, vaske litt, støvsuge litt.. Så da får jeg ikke lest noenting. Men jeg skal prøve å få lest litt på kveldene etter at de har lagt seg da, da låser jeg meg inne på kjøkkenet og så får mannen ta seg av dem om de herjer. Hei Må bare slenge inn en kommentar her:) Vi brukte NAN, men jeg synens den var dårlig på flere måter, men nå husker jeg ikke helt da, vet bare at vi er superfornøyde med HIPP. Den lukter ikke så fælt, men om den hjelper ang gulping..de gulper jo som regel fordi de har fått for mye mat( Spiserøret dems er ikke ferdig utviklet), spiserøret dems er jo like lite som fingeren..mn anbefaler HIPP fordi den smaker godt, og gutten nvår er mye gladere å fornøyd med den:) Enig, jeg liker heller ikke NAN! Her fikk de også det i begynnelsen, da fikk de vondt i magen, grønn hard bæsj, og gulpet som fontener, alt ble bedre da vi byttet til HIPP. Men den er jo så dyr, og siden vi har to så blir det en del penger, så derfor prøvde vi NAN igjen da de ble eldre. Da fikk de ikke vondt i magen av den lengre, så vi fortsatte med den igjen. Men nå gidder jeg ikke den gulpingen lengre, så tilbake til HIPP for godt! NAN-gulpen stinker, synes HIPP-gulp lukter himmelsk i forhold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #398 Del Skrevet 17. januar 2011 Nå våknet de nettopp etter en god lur! Hører koselige pratelyder inne på barnerommet, så da er det på tide å ta dem opp til lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #399 Del Skrevet 17. januar 2011 Æsj, denne luren ble ikke så bra, de våknet etter bare en halvtime. Ettermiddagen pleier å bli et sant mareritt når de ikke sover det de trenger iløpet av dagen. Kan ikke babyer forstå at de bare kan legge seg å til sove igjen hvis de våkner men fortsatt er trøtte da, isteden for å stå opp bare for å være sint og grinete til de legger seg igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #400 Del Skrevet 17. januar 2011 Å fy så dårlig! Mannen rakk heldigvis akkurat å komme inn døren før jeg begynte å spy som en gris. Jeg var ikke istand til å ta meg av barna i det hele tatt. Så jeg har ligget hele ettermiddagen mens mannen tok seg av lekingen, kveldsmaten, kveldsstellet og leggingen helt alene. Han er nå flink da, jeg tror mange andre mannfolk hadde blitt en smule stresset i samme situasjon med to babyer. Jeg har endelig mannet meg opp til å spise litt salt chips, håper det ikke kommer opp igjen. Jeg er så skrubbsulten og kvalm samtidig.. Det er vel fare for at det er omgangssyken jeg har fått, håper vi er så heldig at Knøttet og Gogutten slipper unna. De må hvertfall ikke bli syke før jeg er bra igjen, det går bare ikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå