Becky1 Skrevet 1. desember 2010 #221 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg skal heller ikke bruke alt mine foreldre brukte på meg. Tror egentlig det blir en mellomting mellom mine og hans foreldre. Pedagogikk sier du? Lærer du og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #222 Del Skrevet 1. desember 2010 Nei vernepleier! Eller ikke helt enda da, har fortsatt et år igjen. Så har hatt både vanlig pedagogikk og spesialpedagogikk. Og så gikk jeg et år på førskolelærer, og da fikk jeg med meg litt småbarnspedagogikk derfra. Stakkars unger, de blir sikkert overpedagogisert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #223 Del Skrevet 2. desember 2010 I dag hadde vi en skikkelig dårlig trilletur! Da vi skulle gå merket jeg at det var lite luft i ene dekket, så jeg pumpet mer luft i det før vi gikk. Men da jeg stod og kikket på klær til Gogutten på kjøpesenteret syntes jeg plutselig vognen var så innmari vanskelig å trille, og da oppdaget jeg at dekket var helt flatt. Prøvde å pumpe luft i det to ganger, men det hjalp ikke i det hele tatt. Så da måtte jeg trille hele veien hjem med punktert dekk. Det var ingen lett sak, prøvde å løfte opp den punkterte siden av vognen litt mens vi gikk, men den er jo så stor og tung at det var vanskelig. Så sikkert rimelig rasende ut der jeg gikk og mumlet sint for meg selv og var rød og klam siden det var så tungt å dytte vognen. Folk stirret hvertfall, og det hjalp ikke på humøret i det hele tatt. Etterpå skal Knøttet og Gogutten få smake på middagsglass, er spent på hva de sier om den saken! Tenk nå kan de snart begynne å smake på brødskiver! Helsesøster sa at om de etterhvert begynner å bli interessert i maten vår når vi spiser, så kunne vi godt la de få smake noen brødsmuler. Babyene mine er blitt så store altså! Spiser skikkelig mat og greier. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 2. desember 2010 #224 Del Skrevet 2. desember 2010 Hilser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #225 Del Skrevet 2. desember 2010 Hilser på Så koselig! skal du være hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. desember 2010 #226 Del Skrevet 2. desember 2010 I dag hadde vi en skikkelig dårlig trilletur! Da vi skulle gå merket jeg at det var lite luft i ene dekket, så jeg pumpet mer luft i det før vi gikk. Men da jeg stod og kikket på klær til Gogutten på kjøpesenteret syntes jeg plutselig vognen var så innmari vanskelig å trille, og da oppdaget jeg at dekket var helt flatt. Prøvde å pumpe luft i det to ganger, men det hjalp ikke i det hele tatt. Så da måtte jeg trille hele veien hjem med punktert dekk. Det var ingen lett sak, prøvde å løfte opp den punkterte siden av vognen litt mens vi gikk, men den er jo så stor og tung at det var vanskelig. Så sikkert rimelig rasende ut der jeg gikk og mumlet sint for meg selv og var rød og klam siden det var så tungt å dytte vognen. Folk stirret hvertfall, og det hjalp ikke på humøret i det hele tatt. Ser det for meg. En sint og rød Tinio som triller punktert tvillingvogn . Og som blir enda mer sint når stirrer . Hvis barna dine bare satt og smilte og koste seg, hadde det vært prikken over i'en . Her om dagen hylte jeg av sinne fordi søpla lakk og jeg måtte sette på ny pose. Komisk å tenke på i ettertid at jeg ble sååå sint for noe sånt . Men spøk til side, det er utrolig tungt å trille med punktert hjul. Husker jeg sykla en dag med punktert dekk på sykkeltur. Tok så lang tid før jeg skjønte hva som var i veien . Var helt utslitt etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #227 Del Skrevet 2. desember 2010 Ser det for meg. En sint og rød Tinio som triller punktert tvillingvogn . Og som blir enda mer sint når stirrer . Hvis barna dine bare satt og smilte og koste seg, hadde det vært prikken over i'en . Her om dagen hylte jeg av sinne fordi søpla lakk og jeg måtte sette på ny pose. Komisk å tenke på i ettertid at jeg ble sååå sint for noe sånt . Men spøk til side, det er utrolig tungt å trille med punktert hjul. Husker jeg sykla en dag med punktert dekk på sykkeltur. Tok så lang tid før jeg skjønte hva som var i veien . Var helt utslitt etterpå. Barna var storfornøyde de! Det der med søpla kjenner jeg til ja, og synes absolutt det er en god grunn til å hyle av sinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #228 Del Skrevet 3. desember 2010 Babyene hadde feber i går kveld og, så jeg lurer på om de faktisk er syke og at det ikke bare er pga vaksinen. Mannen var syk i forrige uke, og jeg er blitt syk nå. Tror jeg hadde feber i natt, det kjentes sånn ut. Heldigvis er mannen hjemme og hjelper meg med barna, jeg har til og med fått ligget og slappet av i sengen noen timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. desember 2010 #229 Del Skrevet 3. desember 2010 God bedring til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 3. desember 2010 #230 Del Skrevet 3. desember 2010 God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #231 Del Skrevet 4. desember 2010 Takk folkens! I dag er vi hvertfall feberfri alle mann! Tenkte vi skulle ta oss en trilletur bort på kjøpesenteret alle sammen, men etter at vi hadde kledd på ungene og plassert de godt i vognen så oppdaget mannen at luften var gått ut av dekket igjen, enda han hadde prøvd å lappe det. Det er visst egentlig ikke punktert, men slangen er revnet litt i sømmen liksom, så nå dro mannen av gårde for å få ny slange der vi kjøpte vognen. Stakkars babyene ble jo forvirret, de hadde begynt på den daglige luren sin i vognen de. Så måtte vi bare ta de inn igjen, kle av dem og legge dem i sengen. Da var de lysvåkne og trodde de var ferdig å sove, så nå har de ligget i sengen og pratet ganske lenge. Ble stille nå nettopp, så tror de endelig har sovnet igjen. Jeg fikk plutselig et innfall i dag, fikk så lyst å få meg pannelugg! Synes det er så fint, men jeg har litt krøller og da er det ikke like greit å få den fin. Jeg hadde lugg for noen år siden da jeg hadde tatt antipermanent, likte det veldig godt. Jeg kan jo bare rett den ut med rettetang nå.. Hmm... Men så går jeg ut i regnet og da kommer krøllene igjen.. Vil ha antipermanent igjen jeg, men det er så dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. desember 2010 #232 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg synes også pannelugg er kjempe flott På alle andre enn meg selv Har tykt, bølgete hår som ikke liker å samarbeide med meg. Så hver gang jeg har prøvd lugg angrer jeg neste gang jeg må vaske håret hjemme. Jeg lærer aldri kjennes det ut som, men en gan må det bli bra selv på meg? Hva er det antipermanent går ut på? Er det at håret er konstant glattet ut eller? I så fall vi ljeg veldig gjerne ha det Men hvordan blir det etterhvert som håret vokser ut igjen? Noe bølget mens det andre er glatt? :klø: Ble mye spørsmål fra meg her Håper dere får en flott lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #233 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg synes også pannelugg er kjempe flott På alle andre enn meg selv Har tykt, bølgete hår som ikke liker å samarbeide med meg. Så hver gang jeg har prøvd lugg angrer jeg neste gang jeg må vaske håret hjemme. Jeg lærer aldri kjennes det ut som, men en gan må det bli bra selv på meg? Hva er det antipermanent går ut på? Er det at håret er konstant glattet ut eller? I så fall vi ljeg veldig gjerne ha det Men hvordan blir det etterhvert som håret vokser ut igjen? Noe bølget mens det andre er glatt? :klø: Ble mye spørsmål fra meg her Håper dere får en flott lørdag Ja antipermanent fjerner fall og krøller. Det er forskjellige typer, jeg tok noe som heter "stright and shine". Håret var helt stritt til det vokste ut igjen, jeg kunne vandre ute i regnet og håret var fortsatt like stritt og fint! Det så ikke noe rart eller unaturlig ut da det vokste ut. Jeg har bare korketrekkere da, men om man har skikkelig kruskrøller ser det nok kanskje litt snålt ut. Men da kan man jo bruke rettetang på etterveksten. Det som er viktig når man skal ta antipermanent er at håret er i god stand på forhånd. Hvis ikke blir det veldig slitt og resultatet blir dårlig. Ofte vil ikke frisørene gjøre det dersom man har bleket håret, men de gjorde det på meg og jeg hadde bleket hår på den tiden. Men da hadde jeg nettopp klippet det og kuret det kjempemye på forhånd, så det var sterkt nok til å tåle behandlingen. Uansett, anbefales til alle som er lei av krøllene sine, jeg var hvertfall kjempefornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #234 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Hva er det med disse ungene da? Nå har de feber igjen. Det er ikke så mye, bare rett over 38. Ikke virker de særlig slappe heller. Noen sier de kan få feber når de holder på å få tenner, mens andre er fast bestemt på at det bare er tull. Ikke vet jeg.. Men de virker som sagt ikke syke, de har bare feber. :klø: Får ringe helsestasjonen på mandag og høre dersom det ikke har gitt seg. Endret 4. desember 2010 av Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. desember 2010 #235 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Da skal jeg virkelig vurdere det Hadde vært kjempe greit å slippe dette vanskelige håret mitt og heller hatt glatt hår hele tiden Har bare hår til under skuldrene nå, så jeg får bare starte å spare både penger og hår til jeg får det som jeg vil Har du et sted å anbefale å få det gjort? Og hva måtte du ut med når du tok det sist? Så lenge de ikke gir uttrykk for at de har det vondt er det vel bare å passe litt ekstra på dem i tillfelle feberen blir høyere. Håper det går over hos dem begge Endret 4. desember 2010 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. desember 2010 #236 Del Skrevet 4. desember 2010 Ikke kjekt med feber, men godt de ikke virker plaga da. Jeg kan heller ikke ha pannelugg, for jeg har også litt krøllete hår. Men jeg liker håret mitt jeg da, så noe retteprosjekt blir ikke aktuelt her. Bare jeg får kommet meg til frisøren nå, så blir det bra! Kos dere videre med helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #237 Del Skrevet 5. desember 2010 Da skal jeg virkelig vurdere det Hadde vært kjempe greit å slippe dette vanskelige håret mitt og heller hatt glatt hår hele tiden Har bare hår til under skuldrene nå, så jeg får bare starte å spare både penger og hår til jeg får det som jeg vil Har du et sted å anbefale å få det gjort? Og hva måtte du ut med når du tok det sist? Så lenge de ikke gir uttrykk for at de har det vondt er det vel bare å passe litt ekstra på dem i tillfelle feberen blir høyere. Håper det går over hos dem begge Jeg tok det på Think Hairwear ved fløibanen, så om du har tenkt å ta det når du er her i byen så kan jeg godt anbefale den salongen. Men forsikre deg om at den som gjør det har god erfaring med det! Andre gangen jeg gjorde det (tok da bare luggen som hadde vokst ut igjen) lot jeg en lærling gjøre det, siden hun bare tok halv pris. Men det ble ikke like bra, og ikke noe særlig billigere heller, for de tar timesbetaling for denne behandlingen og hun var ikke så veldig effektiv. Husker ikke helt hva jeg måtte ut med, men mellom 2000-3000 kr. Jo lengre og tykkere hår du har, jo dyrere blir det jo siden det er timesbetalt. Tror jeg satt i den stolen i 2-3 timer første gangen da jeg tok alt håret. Ikke kjekt med feber, men godt de ikke virker plaga da. Jeg kan heller ikke ha pannelugg, for jeg har også litt krøllete hår. Men jeg liker håret mitt jeg da, så noe retteprosjekt blir ikke aktuelt her. Bare jeg får kommet meg til frisøren nå, så blir det bra! Kos dere videre med helga Nei er kjedelig med denne feberen.. De er jo ellers i god form, men vi kan jo ikke dra ut noen steder så lenge de har feber. Blir litt kjedelig å bare være hjemme. Men får ringe helsestasjonen i morgen og høre hva de mener, om vi kanskje bør ta en tur til legen med dem. Jeg og liker egentlig håret mitt, og synes krøller er veldig fint altså! Men det var så mye mer lettvint med rett hår, det så alltid ok ut liksom. Og jeg er både giddesløs og litt forfengelig, så det passet meg fint! Slapp å ordne håret noe særlig om morgenen. Men om jeg skulle tatt det igjen så hadde det nok bare blitt i luggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #238 Del Skrevet 5. desember 2010 Knøttet har fått en ny hobby. Nemlig å si brrrrrrrrrrrrrr mens hun blåser alt hun har. Dette skal helst gjøres når hun har munnen full av mat, slik at det spruter utover klærne hennes, gulvet, klærne mine og ansiktet mitt. Og så råflirer hun. Dette gjør hun med nesten hver eneste skje hun får i munnen. Rampeungen min! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. desember 2010 #239 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg tok det på Think Hairwear ved fløibanen, så om du har tenkt å ta det når du er her i byen så kan jeg godt anbefale den salongen. Men forsikre deg om at den som gjør det har god erfaring med det! Andre gangen jeg gjorde det (tok da bare luggen som hadde vokst ut igjen) lot jeg en lærling gjøre det, siden hun bare tok halv pris. Men det ble ikke like bra, og ikke noe særlig billigere heller, for de tar timesbetaling for denne behandlingen og hun var ikke så veldig effektiv. Husker ikke helt hva jeg måtte ut med, men mellom 2000-3000 kr. Jo lengre og tykkere hår du har, jo dyrere blir det jo siden det er timesbetalt. Tror jeg satt i den stolen i 2-3 timer første gangen da jeg tok alt håret. Da skal jeg huske på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 7. desember 2010 #240 Del Skrevet 7. desember 2010 Akk, kjenner meg igjen i punktert tvillingvogn... To slanger har vi byttet til nå. ....og masse feber tilsynelatende uten grunn... Mine var også sånn i den alderen. Tror fast bestemt at det ER tenner, jeg. Mine fikk alltid feber først, og så vips noen dager senere, der kom en liten tann frem i gommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå