Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Når jeg går i butikker nå med vogn, så tenker jeg bare på deg Tinio, som har tvillingvogn. Det må jo være totalt umulig å få gjort juleshopping eller noe annet så trangt som det er overalt!

Og jeg synes også du er utrolig flink, jeg har en mann som er super og stiller opp + "bare" en baby, og jeg er jo sliten jeg og. Så du er kjempeflink som har fått til så gode nattrutiner og som har to flotte barn som utvikler seg fort. Så du skal være stolt av innsatsen din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye:

koselig å lese om dagene deres,og jeg synes du er råflink som tar så godt vare på to babyer helt alene!

kjenner igjen min mann i din :sukk:

Takk for det :klemmer: Nei det er ikke så lett med disse mannfolka våre.. :sukk:

Har hatt lyst til å kommentere så masse de siste dagene, men jeg har ikke hatt tid i det siste. Leser fra telefonen. Er så vanskelig å skrive fra den, dessverre. Men vil bare si at jeg skjønner deg veldig godt!! Og jeg syns du er superflink! Og jeg liker å lese om dagene deres :klemmer:

Takk pupsilure! Godt med litt oppmuntring. :klemmer:

Når jeg går i butikker nå med vogn, så tenker jeg bare på deg Tinio, som har tvillingvogn. Det må jo være totalt umulig å få gjort juleshopping eller noe annet så trangt som det er overalt!

Og jeg synes også du er utrolig flink, jeg har en mann som er super og stiller opp + "bare" en baby, og jeg er jo sliten jeg og. Så du er kjempeflink som har fått til så gode nattrutiner og som har to flotte barn som utvikler seg fort. Så du skal være stolt av innsatsen din :klemmer:

:fnise: Ja.. Jeg drar jo med meg noen klesstativ og litt varer i blant! ;) Men synes det ble bedre nå når vi har byttet til sportsdelene, for da ble vogna mye lettere å styre. Nå har jeg bare igjen gavene til mannen og barna, så er jeg ferdig med julehandelen hvertfall! :nigo:

Og takk for gode ord :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet og Gogutten ble 5 måneder på lørdag! :hoppe:

Vi var på julebord i helgen vi! :) Leide oss hotellrom i byen, og så var søsteren min og samboeren barnevakt. Det var kjekt, men jammen var det tungt dagen derpå. :fnise: Vi var hjemme igjen kl 12 i går formiddag, og jeg var så ødelagt! Sov hver gang babyene sov, og så la jeg meg litt før 20.30 i går kveld og sov som en stein hele natta. :søvn:

I dag skal jeg prøve at de bare sover to lurer på dagtid, for det er så stress å få til den tredje luren deres. Og så får de grøt til frokost isteden for kvelds, så får vi se om de sover like godt om natten likevel, hvis ikke bytter vi om igjen. Nå når de spiser såpass mye fast føde så trenger de 4 timer mellom hvert måltid, hvis ikke blir de ikke sultne. Da sitter de bare og tygger på flasken og spytter ut maten. Så skal prøve dette i dag og se om ting blir bedre:

7.30 Grøt og melk

10.00-11.30 Sove

11.30 Grøt, frukt og melk

14.00-15.30 Sove

15.30 Grønnsakspurè og melk

18.30 Stor flaske melk og så i seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff vaksine i dag! :( Sist fikk begge feber, det er ikke noe gøy med to babyer som har feber og er dårlig samtidig altså.. Mannen skal være med i dag, for jeg greier ikke trøste begge to alene når de får sprøyter. Ble en del skriking sist ja. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det å ta vaksiner? :)

De hylte jo, men det gikk ikke så ille. :) Selv om jeg synes det er fælt å holde de fast når de skal stikkes. :( Gogutten har litt feber nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hylte jo, men det gikk ikke så ille. :) Selv om jeg synes det er fælt å holde de fast når de skal stikkes. :( Gogutten har litt feber nå da..

Du vet jo innerst inne at du gjør det for en god sak :jepp: . Men selvfølgelig, hvem vil holde fast sitt skrikende barn så det kan bli stukket med nåler? Helt naturlig å synes det er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo innerst inne at du gjør det for en god sak :jepp: . Men selvfølgelig, hvem vil holde fast sitt skrikende barn så det kan bli stukket med nåler? Helt naturlig å synes det er ekkelt.

Ja, og vet jo selv at det er ikke SÅ vondt å ta sprøyte da. Men det er ekkelt når de skvetter til og hyler av full hals. Med tvillinger så smitter det jo over på den andre også, så det var litt av et spetakkel. :fnise:

:klemmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to har fått feber nå, så jeg gav dem hver sin paracet istad. Nå har de lagt seg og sovnet heldigvis kjapt, uten noe som helst skriking. Må vel sette på vekkerklokken og se til dem i natt. Håper de er feberfri i morgen! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knøttet har fortsatt feber, men de har sovet hele natten begge to da. :) Men vi får vel holde oss innendørs i dag. Mannen ligger i sengen og sover, prøvd å få han til å stå opp mange ganger men nå har jeg gitt opp. Han skal jo egentlig på jobb, ikke vet jeg hva han driver med.. Er som å ha en sønn på 14 år til tider altså.. :roll: Tror kanskje han mumlet noe om at han skulle være hjemme og hjelpe til siden jeg har vondt i skulderen og babyene er dårlig etter vaksinen, men det hjelper jo ikke meg noe at han ligger i sengen og snorker. Åååh, mannfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Han der mannen din er rar av og til, altså. :sjenert:

:klemmer: Håper feberen hans gir seg snart i hvert fall.

Han er veldig glad i å sove lenge, det er jo jeg og det. Men det går faktisk ikke når man har små barn, sånn er det bare. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men han er oppvokst hos faren sin, og han er litt sånn at han gir blaffen. Hvertfall når det gjelder husarbeid, dere skulle sett hvordan det så ut i leiligheten da mannen og faren bodde sammen. Makan til rot og skitt har jeg aldri sett! Mine barn skal ikke bli sånn hvertfall! :opplyser::fnise:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har sånt med oppdragelse å gjøre :dåne: . Kjedelig at du må oppdra han på nytt. Kanskje du må sette hardt mot snart for at han skal bli flinkere til å hjelpe til, både i huset og med barna? Han gjør det nok ikke for å være slem, men virker å ha fått en mangelfull oppdragelse. Når jeg har umulige elever må jeg ofte minne meg selv på at dette er foreldrenes skyld. Sånn tenker jeg noen ganger da min manns dårlige sider kommer frem. Ser jo at det er et resultat av at vi er oppdratt forskjellig og til tider har ganske forskjellige verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har sånt med oppdragelse å gjøre :dåne: . Kjedelig at du må oppdra han på nytt. Kanskje du må sette hardt mot snart for at han skal bli flinkere til å hjelpe til, både i huset og med barna? Han gjør det nok ikke for å være slem, men virker å ha fått en mangelfull oppdragelse. Når jeg har umulige elever må jeg ofte minne meg selv på at dette er foreldrenes skyld. Sånn tenker jeg noen ganger da min manns dårlige sider kommer frem. Ser jo at det er et resultat av at vi er oppdratt forskjellig og til tider har ganske forskjellige verdier.

Nei, jeg tror heller ikke han gjør det for å være slem, men at det nok har litt med oppdragelsen. Vi har veldig forskjellige foreldre med ulike verdier, og dette merker jeg til tider veldig godt. Men jeg mener absolutt ikke at mine foreldre har rett i alt, det er mye i måten de har oppdratt meg på som jeg aldri vil bruke i oppdragelsen av mine barn. Nå har jeg hatt litt vel mye pedagogikk på skolen, så er kanskje litt for opptatt av å gjøre alt riktig. :fnise: Men er glad jeg har fått den kunnskapen, for nå tenker jeg mer over hva jeg gjør og hvorfor. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge bebisene mine har hatt feber i hele dag stakkar. Men i morgen må de da være friske. :) Gogutten har plutselig funnet ut at han er for stor for smokken, nekter å ta den. Litt synd, for i enkelte situasjoner kan det være greit å kunne stoppe munnen hans. :fnise: Vet ikke om det kan ha noe med at han holder på å få en tann..? :klø: Men ville trodd det var deilig å tygge på smokken dersom han klør i munnen da...

Nå har jeg fått pyntet litt her, men mannen har greid å knuse mesteparten av den fine julepynten vi kjøpte for noen år siden, så får ta meg en tur og kjøpe litt i morgen. :) Er så koselig med jul! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...