Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen :klemmer:

Tusen takk! :klemmer:

Gratulerer med dagen! :bursdag:

Kan styre meg for shake jeg, men gave og brownies derimot! :jepp:

Takk for det! :klemmer: Hehe den shaken smaker litt som sjokoladepudding, så den er ikke så verst altså. ;) Men det ble veldig mye sjokoladesmak på en gang. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært :pls: Du imponerer meg stadig.

Gratulerer med dagen som var :hoppe:

Tusen takk Becky! :klemmer:

Er det herba-shake?

Nei det er myo proteinshake. :) Jeg trener mye med vekter, jobber med å legge på meg litt kjøtt igjen etter tvillingsvangerskapet. De stjal jo så mye næring disse barna, jeg var bare skinn og bein etter fødselen og så ut som en tynn 14 åring. :sjenert: Men det kommer seg. :jepp:

Første dag for mannen på jobb igjen etter pappapermisjon i dag. Jeg og barna har kost oss vi! :) Vi stod opp litt før 8.00 og dro til treningsstudioet. Det er lenge siden de har vært i barneparken der nå (jeg har bare trent grytidlig om morgenen før skolen i det siste), så var spent på om de kom til å være litt skeptiske. Men det var de ikke, de storkoste seg og lekte fint sammen med de andre. :)

Jeg prøver å få til at de bare skal sove en lur om dagen nå, men Knøttet sloknet i vognen på vei hjem, så det blir to på henne i dag da. Men hun trenger litt mere søvn enn Gogutten, så det gjorde ikke noe, hun sovnet likevel fort da jeg la dem istad. Nå har de snart sovet i 2 timer, så deilig! :jepp: Mye bedre for meg med en lang pause midt på dagen, enn to små. ;) Men de våkner vel når som helst nå kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er spent på hvordan det vil gå med vekta mi jeg og.

Er gangske tung i utgangspunktet, og det har kommet på en god del kilo så langt i dette svangerskapet. Håper at amming og mye å gjøre skal bidra til å få bort noen kilo etter fødselen! :jepp:

I tillegg til at jeg har planer om å bli bygdas neste trillefantom! Men vi får se hvordan det går når hverdagen innhenter oss. :rolleyes::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent, jo større de blir, jo mer næring stjeler de! ;) Jeg gikk opp 20 kg under svangerskapet, men det var tydeligvis bare baby og vann.

Vi trillet hvertfall mye tur etter at de ble født. Hvordan samkjører man tvillinger? Jo man triller tur 4 timer hver dag! :opplyser::fnise: Ammingen gjør nok sitt også ja. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer ikke, men har gått ned alt jeg la på meg og mer til. Man er ikke tykk som tvillingmamma, fikk jeg høre av en bekjent en dag. :fnise:

Men helt ærlig bør ikke jeg gå ned mer nå, blir ikke pent etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer ikke, men har gått ned alt jeg la på meg og mer til. Man er ikke tykk som tvillingmamma, fikk jeg høre av en bekjent en dag. :fnise:

Men helt ærlig bør ikke jeg gå ned mer nå, blir ikke pent etterhvert.

Fikk ikke ammet jeg heller, jeg hadde nesten ikke noe melk, og ungene syntes pupp var teit uansett så. Hehe alle tvillingmammaer jeg kjenner er faktisk nesten litt i slankeste laget. Er jo ikke rart, det er ikke mye tid man har til å spise de første månedene med babyene, og hvertfall ikke til å sitte på rumpa og slappe av! :ler:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nesten ikke hva mat er for tida. :fnise:

Når ungene er lagt må jo huset shines, det blir svært lite tid på sofaen. Burde nok vært flinkere til å slappe av på sofaen når jeg kan, men KG er avslapping nok. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det blir lite tid på sofaen, det er sjelden jeg greier å slappe av om huset ser bombet ut. Men nå er ungene blitt så flink til å leke selv, slik at jeg får gjort en del når de er våkne også. De synes det er utrolig spennende å se på at jeg gjør husarbeid så. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på hvor mye jeg vil få gjort mens de er våkne. Det vil jo bli en viktig faktor ift hva man bruker sovetida deres til. (Utover å sove sjøl da. :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støvsuging fikk jeg faktisk gjort av og til da de var våkne, de likte lyden av støvsugeren. :jepp: Ofte når de var urolige så skrudde vi på støvsugeren. :fnise: Heller det enn stereogriningen! :bond: Men sånn ellers er mitt tips å prioritere søvn altså, selv om det er lettere sagt enn gjort.

Er det mulig å ha så kraftig stemme som Gogutten? Herlighet, naboene må tro at vi mishandler han, han illskriker som enn stukken gris. Hver gang han blir stelt, hver gang flasken er tom, hver gang han har spist opp skiven sin (jeg rekker jo ikke smøre ny fort nok), til og med i søvne skriker han. Det har kommet 3-4 hyl nå i kveld, de varer i 5-10 sekunder hver gang så blir det stille igjen. Hissigproppen, hvor får han det raseriet fra? Søten.. :rodmer: Han har så mørk og hes stemme også, skikkelig guttestemme. Men sånn ellers er han da grei. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går mistet Gogutten den elskede løvekosekluten sin! :bond: Han hadde den med seg i vognen da vi gikk hjemmefra i går morres, men da vi kom frem på trening så var den borte. Han må ha kastet den ut av vognen uten at jeg så det. Han får ikke sove uten, så løsningen på middagsluren ble at han fikk låne Knøttets rosa kattekoseklut, han pleier ofte å stjele den fra henne så han er litt glad i den også. Knøttet er heldigvis ikke så nøye på det, bare hun har noe mykt inntil seg så sovner hun godt (selv om den rosa katten absolutt er favoritten). Hele ettermiddagen i går gikk vi og letet på kjøpesenteret her etter ny koseklut til Gogutten, men vi fant ikke. Så til slutt måtte mannen kjøre til Barnas Hus, der hadde de heldigvis akkurat likedan løvekoseklut! :hoppe: Vi var spent på om han kom til å godta den, men det gjorde han heldigvis. Han gliste bredt og tok i mot den med åpne armer. :tommelsmil: Men rare meg synes nesten litt synd på den stakkars gamle løven som ble liggende igjen ute i regnet helt alene... :fnise:

Ellers så har jeg en litt dårlig dag i dag. Nå når jeg har ferie fra skolen så blir jeg så rastløs og føler meg ensom igjen. Jeg merker at jeg virkelig ikke har noe nettverk her i byen. De jeg gikk i klasse med tidligere ble jo ferdigutdannet nå i vår, og alle de jeg har kontakt med har nå flyttet fra byen. Søsteren min har reist hjem på ferie, så nå er ikke hun her heller. Så da er det bare meg og barna da, dag ut og dag inn. Mannen er ikke mye til selskap, han sitter enten foran pc'n hele kvelden eller så er han ute og spiller golf (som han er nå i skrivende stund), eller så ligger han og sover til langt på dag.

Hver gang jeg hinter om at jeg kunne tenkt meg å flytte nærmere familien min så blir mannen sint og ber meg slutte å snakke om det. Jeg vet jammen ikke hva jeg skal gjøre, jeg har ikke noe lyst til å bli boende her etter at jeg er ferdig med utdanningen.

Jeg er veldig avhengig av å ha familie og venner rundt meg, og det året jeg flyttet ned hit pga mannen så forsvant alt jeg hadde av nettverk. Ble jo kjent med folk, men fikk ingen nære venner. Hele greia endte med at jeg gikk inn i en alvorlig depresjon (veldig ille med både selvskading og selvmordstanker, jeg var virkelig ikke meg selv). Det ble heldigvis bedre da jeg begynte på skolen, men å si at jeg trives her blir å ta for hardt i.

Jeg vil virkelig ikke oppleve å bli så deprimert igjen som jeg var den gangen, men å hele tiden mistrives og føle seg så ensom er ikke noe sunt for meg. Uff, jeg er bare så drittlei og føler jeg er i en håpløs situasjon som jeg ikke kommer meg ut av. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Det høres virkelig ikke bra ut :sukk: Hvor langt er det til ditt hjemsted? Tenker at du må få deg noen venner med barn der dere bor nå eller flytte. Men det letteste akkurat nå er kanskje det første. Kanskje du kan prøve å få kontakt med noen ute på lekeplasser? Babysvømming? Forum? Åpen barnehage? Kirke eventuelt, hvis dere er kristne?

Jeg har faktisk noen venninner med babyer som bor i din by, men den er jo stor, så de bor vel sikkert ikke i ditt nabolag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, trist at du har vært så deprimert :( Sier meg enig med Pupsilure at det må jo være steder det går an å trffe mennesker. Det er lettere sagt enn gjort, men jeg har fått meg ei venninne nå som er nyinnflyttet. Vet hun synes det var vanskelig å bli kjent med folk her. Vi møtte hverandre på gravidyoga. Vi hadde nesten ikke snakket sammen da hun spurte om vi skulle gå litt trilleturer når babyene våre kom. Nå er vi gode venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Det høres virkelig ikke bra ut :sukk: Hvor langt er det til ditt hjemsted? Tenker at du må få deg noen venner med barn der dere bor nå eller flytte. Men det letteste akkurat nå er kanskje det første. Kanskje du kan prøve å få kontakt med noen ute på lekeplasser? Babysvømming? Forum? Åpen barnehage? Kirke eventuelt, hvis dere er kristne?

Jeg har faktisk noen venninner med babyer som bor i din by, men den er jo stor, så de bor vel sikkert ikke i ditt nabolag ;)

Det tar ca 8 timer å kjøre hjem.. Vi er ofte ute og leker på lekeplassene her, men jeg har ikke sett andre mammaer der, bare barn som er så store at de kan leke alene. Babysvømming kan vi ikke dra på, sånn er det å ha tvillinger, jeg kan ikke ha med to stykker alene.. Kirken har åpen barnehage, men den har dessverre stengt for sommeren. Ikke kjører jeg bil heller, så er litt vanskelig å komme seg rundt omkring.

Huff, trist at du har vært så deprimert :( Sier meg enig med Pupsilure at det må jo være steder det går an å trffe mennesker. Det er lettere sagt enn gjort, men jeg har fått meg ei venninne nå som er nyinnflyttet. Vet hun synes det var vanskelig å bli kjent med folk her. Vi møtte hverandre på gravidyoga. Vi hadde nesten ikke snakket sammen da hun spurte om vi skulle gå litt trilleturer når babyene våre kom. Nå er vi gode venner :)

Det er ikke så enkelt nei, føler det er vanskelig å komme innpå folk her. Jeg har hengt litt på med en bekjent sin barselgruppe, vært med og trillet tur bort til treningen osv. Men har ikke blitt noe mer enn det. Jeg har spurt hun jeg kjenner litt om å finne på ting flere ganger, men enten så får jeg ikke svar eller så skal hun alltid noe annet. Så da gidder jeg ikke mase noe mer på henne.

Nå er jeg en noe mer sjenert enn gjennomsnittet, så å bli kjent med nye folk er ikke lett for meg. Når praten først er i gang så er det ikke noe problem da men. Skikkelig irriterende å være så sjenert og usikker sammen med fremmede altså, for egentlig så er jeg veldig sosial og pratsom av meg, men det er akkurat som om jeg blir helt tom for ord når jeg er i situasjoner hvor jeg føler meg utrygg. Synes det der er blitt mye verre etter at jeg flyttet hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du, Tinio? Bare send på PM hvis du vil.

Gode :klemmer: .

Jeg bor i den byen hvor det alltid regner! ;):regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...