Tinio Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #521 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei Tinio! Hvordan går det med deg? Og med dere? Håper dere har det bra Hei jenter! Ikke så mye positivt å komme med her for tiden, sitter her og er så oppgitt over mannen. Tårene presser på og jeg skjelver av sinne. Han skulker jobben rett som det er, sover til langt utpå formiddagen. Spør jeg om han vil finne på noe med meg og barna svarer han bare at han ikke gidder. Nå har han en uke ferie, ikke for å være med barna sine, men for å sove lenge og se på VM. Akkurat nå ligger han i senga og sover som vanlig, jeg har prøvd å vekke han mange ganger men han blir bare sint på meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg orker ikke ha det slik lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 1. mars 2011 #522 Del Skrevet 1. mars 2011 Herremin! Har ikke tid til å skrive noe ordentlig svar nå, er litt sent ute, men uff. Masse til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 1. mars 2011 #523 Del Skrevet 1. mars 2011 Vet ikke hva jeg skal si jeg, tror dere må få snakket ut ordentlig ihvertfall, sånn kan det jo ikke fortsette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. mars 2011 #524 Del Skrevet 1. mars 2011 Er han deperimert eller noe? Veldig rar oppførsel må jeg si! Skjønner godt at du er lei deg, sinna, fortvilet og sur :klemmer: Eneste måten å løse det på er å snakke skikkelig med han. Vet at du har gjort det mange ganger, men tydeligvis forstår han det ikke, og da må du snakke med han igjen, og ikke gi deg før han forstår problemet. Dr Phil sier at vi lærer folk hvordan de kan behandle oss, og det betyr at du må være strengere, og ikke godta det! Nå er jeg litt streng med deg, men du har hatt problemer med dette omtrent siden barna ble født, og noe sier meg at det ikke kommer til å bli bedre av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 1. mars 2011 #525 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg må si meg enig med Pupsilure her, med mindre det er som Linelia sier og han faktisk er deprimert. Det høres nemlig litt sånn ut ... Trøtthet, skulking av jobb og lite vilje til å bry seg om ting man brydde seg mye om før er klassiske tegn på en depresjon - men kan jo også være klassiske tegn på mann som tar det han har for gitt, og som ikke vet hvor heldig han er ... Jeg synes oppriktig synd på deg. Hvis ikke det fungerer å snakke ordentlig med han, så tror jeg faktisk jeg ville gjort kort prosess og søkt hjelp på familiekontoret eller lignende. Dere har barn sammen, tvillinger til og med, så dette går bare ikke an. Her må han vokse opp og innse ansvaret sitt. Uff, jeg føler så fryktelig med deg Har vært gjennom noe av det samme, og det er bare vondt og forvirrende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 1. mars 2011 #526 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Off off off! Jeg skjønner du e sit, jeg hadde bokstavlig talt klikka i vinkel av frustrasjon!! Men hva skal til for at han skjønner alvoret da? Er det noen andre som kan få litt vett i han? Tåpelig å si dette, men ja vurdert å låse soverommet, og kutte tv.ledningen? Horfor har han fri en uke da? Jeg blir så lei meg når jeg leser dette, for jeg synes det er så tøft til tider når kjæresten min jobber lange dager mendet er jo tydligvis ingenting i forhold..! Føler han seg som en dårlig pappa tror du? Krysser alt jeg har for at dette ordner seg, men nå skal du ikke slite deg helt ut, og du har jo prøvd endel ganger?!! Har du tenkt på å forlate han noen ganger? Vet han at du er fullstendig utslitt?? Endret 1. mars 2011 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 1. mars 2011 #527 Del Skrevet 1. mars 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 4. mars 2011 #528 Del Skrevet 4. mars 2011 Håper det går bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. mars 2011 #529 Del Skrevet 4. mars 2011 Huff, jeg forstår at du er lei, sånn går det faktisk ikke an å oppføre seg når man har to små barn. Og det virker jo som dere har pratet om dette mange nok ganger til at han vet at sånt ikke er greit for deg. Håper virkelig dette ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #530 Del Skrevet 4. mars 2011 Puh! Jeg har aldri tid til å sette meg ned å svare jo! :gjeiper: Ja jeg vet det er tegn på depresjon, men jeg vet og at han alltid har vært slik. Liker å sove lenge, og er han veldig sliten så kan han godt ta seg fri fra jobb en dag for å sove ut. Greit nok det, men det han ikke har forstått er at livet forandrer seg når man får barn, man kan ikke lenger ligge å sove til langt på dag, selv om man er trøtt. Man må bare ta seg sammen og gjøre det man må, uansett hvor sliten man er. Jeg hadde en utblåsning tidligere denne uken, han ble først fornærmet og sur, han sa jeg mente han var en dårlig pappa, at jeg måtte forstå hvor fælt det er være så sliten osv. Tro meg jeg vet GODT hva det vil si å være sliten, å ha lavt stoffskifte og mangle energi samtidig som man er tvillingmamma er knalltøft, men det gidder han ikke høre om. Jeg foreslo at han kunne begynne å legge seg litt tidligere da, ikke vente til etter midnatt. Nei, det hadde visst ingenting med saken å gjøre sa han, hjelper ikke å legge seg tidligere. Men så tok han seg sammen og har vært veldig flink resten av uken. Så får vi håpe det varer denne gangen da, det har det ikke pleid å gjøre før men.. Og ja, tanken om å gjøre det slutt har noen ganger slått meg, men den prøver jeg alltid å skyve kjapt ut av hodet igjen.. Nei, nå må jeg ta opp barna slik at de får sove til kvelden igjen. Det er tann på gang hos Knøttet, huttetu!! Takk og lov for dentinox! God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 6. mars 2011 #531 Del Skrevet 6. mars 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 6. mars 2011 #532 Del Skrevet 6. mars 2011 Sender en varm og god klem til deg, Tinio! Ta vare på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. mars 2011 #533 Del Skrevet 6. mars 2011 Lenge siden jeg har vært innom deg Tinio.....må si meg veldig lei meg på din vegne her altså......syntes min var ganske lat, men han har skjerpet seg etter jeg sa han måtte komme med meg til psykologen ellers ville dette vel ikke holde..........og han skjerpet seg uten å bli med på timen altså....var bare den wakeup call han trengte her. Har du faktisk sagt til mannen din at du vurderer til tider å gå fra han siden du gjør alt alene likevel??? Hva er det han gjør med barna sånn, skifter han bleier og slikt eller er det bare å leke litt eller gjør han kanskje ikke det engang??? hva er forventningene dine ovenfor din mann, forventer du at han gjør ting han i utgangspunktet ikke gjør så vil du vel aldri være helt happy i forholdet av å bare skyve det bort.....han BØR skjerpe seg MASSE om han skal få beholde deg som dama si..... nei vettu du kan fort få en knekk, og det vil vel ikke være bra for deg eller barna....dere var vel to om å lage barn, han bør da skjønne at det skal være 2 om å oppdra og alt det tilhører! Skal han ha noe pappaperm eller??? hvordan tror du det vil gå???han kan vel ikke bare sove hele dagen lang å ikke gå tur med de ut av huset, gi de mat, leke med de.............sorry men jeg blir rett og slett provosert! du fortjener så mye mer Tinio skulle ønske jeg var nærmere deg å gitt deg en stor og god ordnlig klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #534 Del Skrevet 7. mars 2011 Lenge siden jeg har vært innom deg Tinio.....må si meg veldig lei meg på din vegne her altså......syntes min var ganske lat, men han har skjerpet seg etter jeg sa han måtte komme med meg til psykologen ellers ville dette vel ikke holde..........og han skjerpet seg uten å bli med på timen altså....var bare den wakeup call han trengte her. Har du faktisk sagt til mannen din at du vurderer til tider å gå fra han siden du gjør alt alene likevel??? Hva er det han gjør med barna sånn, skifter han bleier og slikt eller er det bare å leke litt eller gjør han kanskje ikke det engang??? hva er forventningene dine ovenfor din mann, forventer du at han gjør ting han i utgangspunktet ikke gjør så vil du vel aldri være helt happy i forholdet av å bare skyve det bort.....han BØR skjerpe seg MASSE om han skal få beholde deg som dama si..... nei vettu du kan fort få en knekk, og det vil vel ikke være bra for deg eller barna....dere var vel to om å lage barn, han bør da skjønne at det skal være 2 om å oppdra og alt det tilhører! Skal han ha noe pappaperm eller??? hvordan tror du det vil gå???han kan vel ikke bare sove hele dagen lang å ikke gå tur med de ut av huset, gi de mat, leke med de.............sorry men jeg blir rett og slett provosert! du fortjener så mye mer Tinio skulle ønske jeg var nærmere deg å gitt deg en stor og god ordnlig klem! Som sagt så har han skjerpet seg veldig nå altså! Så akkurat nå skal jeg ikke klage, håper bare det fortsetter slik. Jeg er ikke bekymret for hvordan det skal gå når han er hjemme med dem alene, for han tar seg alltid sammen når han er alene med dem. Problemet hittil har bare vært at når jeg er hjemme sammen med han så overlater han mesteparten til meg, akkurat som om det egentlig bare er jeg som har ansvaret. Han er der bare for å hjelpe litt til, når han selv gidder. Han kan og vet alt som skal gjøres, og han er kjempeflink med barna når han bare vil. ____________________________ Det er jammen travelt for tiden, ikke mye tid til KG nei! Barna sover nesten ikke noe på dagen, ofte bare 1 time til sammen nå, og da rekker jeg nesten aldri å sette meg ned. Dessuten har jeg startet jakten på sommerformen for fullt! :gjeiper: Har fått ordnet meg et styrketreningsprogram og trener 4 ganger i uken, da drar vi avgårde rett etter frokost og er ikke hjemme igjen før lunsj, for det er et stykke å gå. Barna trives bedre og bedre i barneparken på treningssenteret, og jeg ser at Knøttet er blitt mindre skeptisk til fremmede etter at vi begynte å dra dit. Jeg har i grunnen spist ganske ok hele tiden, men nå er jeg blitt enda strengere med kostholdet, det må til skal det bli noe resultat her. Jeg har ikke som noe mål å gå ned i vekt, men å få større muskelmasse og mindre fettprosent. Synes fremgangen hittil har vært veldig stor, særlig beina har blitt mye fastere. Mannen kommenterer hele tiden at rumpa mi er blitt så stor i det siste, jeg håper det er spretten han mener da! Merker også at jeg er blitt mye sterkere i ryggen og magen igjen. Jeg er blitt kjent med ei fra KG som også trener der, og i dag trillet vi bort sammen med de andre i barselgruppen hennes, det var veldig koselig! Det er så kjekt å se hvordan alle babyene ser på hverandre og leker sammen! Forrige uke var vi på helsestasjonen, og da pratet vi litt om disse skrikeanfallene Gogutten har hatt på kvelden etter ta han har sovnet. Jeg kom over et avsnitt om "nattskrekk" da jeg satt og leste på eksamen, og det var beskrevet akkurat slik som de anfallene til Gogutten. At han hyler ekstremt høyt, virker kjempsint og redd, nesten umulig å få kontakt med, at det blir verre om vi prøver å roe han, og at det alltid skjer iløpet av de første 3 timene etter at han har lagt seg for kvelden, som regel etter en times tid. Helsesøster var enig i at det er nok det han har (selv om det ikke er så vanlig at de har dette når de er såpass små), og at han ikke er våken når han hyler slik selv om det ser slik ut, det kan sammenlignes med folk som går i søvne, og vi skal ikke prøve å vekke han da kan det bli verre. Vi skal bare være der og passe på at han ikke skader seg, for han har tidligere klort seg til blods i ansiktet under disse anfallene. Dette er visst arvelig, og skjer oftest hos gutter. Jeg har hvertfall MANGE gutter og mannfolk som går i søvne i min familie, så da vet vi hvor han har det fra. :gjeiper: Uansett, nattskrekk og mareritt er IKKE det samme, og barn som har dette husker ingenting av anfallene neste dag, og det synes jeg er litt godt å vite for det er helt forferdelig når han hyler slik. Heldigvis er det blitt mye bedre i det siste! Nå er barna våkne her! Tid for middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 11. mars 2011 #535 Del Skrevet 11. mars 2011 Så bra at ting går bedre med mannen Og så flink du er til å trene Kjempebra! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 12. mars 2011 #536 Del Skrevet 12. mars 2011 Håper mannen skjerper seg over tid, nå da. Å være tvillingforeldre er hardt nok, om man ikke skal måtte være alene om alt. Hvis han begynner å gi f igjen, så ville jeg vurdert familieterapi, kanskje han trenger en skikkelig wake-up call fra noen utenfor forholdet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #537 Del Skrevet 16. mars 2011 Hei hei! Ja jeg har vurdert å foreslå familieterapi tidligere, og går alt skeis igjen så får vi bare gjøre det. Han synes nok neppe at vi har hatt så store problemer, men for meg har det faktisk vært så vanskelig at jeg noen ganger nesten har hatt lyst til å gjøre det slutt. Nå har barna endelig lagt seg, og jeg krysser fingrene for at de sover godt i natt. De er forkjølet med feber, det samme er jeg. Synes det er så innmari fælt å være syk når man ikke har mulighet til å legge seg nedpå. I natt hylte de noe helt enormt begge to, de holdt sikkert hele blokken her våken. Knøttet er egentlig frisk igjen, hun hylte bare fordi Gogutten gråt, og så begynner han å hyle skikkelig fordi hun hyler, og så hyler hun bare enda høyere osv. osv. Herlighet!! Jeg har SÅ lyst til å flytte, det er så trangt her og de skulle hatt hver sitt rom slik at de ikke forstyrret hverandre. Hos svigermor har de sovet på hvert sitt rom, og der sover de alltid mye bedre enn her. Men jeg skal ikke klage altså, de sover jo vanligvis hele natten, men når først en av dem våkner, da blir det virkelig baluba! I dag lærte Gogutten å åle seg fremmover på magen! Ser at det kommer til å bli mye å passe på i tiden fremmover, han kom seg bort til playstationen og han var kjapp å trykke på den slik at spillet kom ut. I dag kranglet de skikkelig og, Knøttet rappet en leke fra han. Han begynte å grine, hun så sleipt på han og kastet leken langt av gårde, vekk fra han. Så kløp hun han hardt i ansiktet og lugget han, slik at han begynte å hyle skikkelig. Det var ikke snilt gjort med lillebroren sin nei! Litt komisk er det jo da... Men jeg pleier å gjøre det klart at sånt får de ikke gjøre, og jeg ser at de begynner å forstå hva et bestemt "NEI, ikke lov" betyr. Gogutten sier forresten både "mamma" og "pappa" nå! Ikke det at jeg helt tror det er oss han prater om altså, men han klarer hvertfall å si det! Og begge to greier å sitte helt fint uten støtte, men jeg pleier ikke å sette dem opp, for de skal jo egentlig ikke sitte før de greier å sette seg opp selv. Nå skal jeg ta en kjapp oppdateringsrunde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. mars 2011 #538 Del Skrevet 16. mars 2011 Så hyggelig med oppdatering! Det er så gøy å lese om hva de gjør, og samspillet dem i mellom kjedelig med sykdom Håper dere blir friske raskt. Syns synd på naboene i blokka vår, for det blir mye skriking innimellom her også. Men sånn er det bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. mars 2011 #539 Del Skrevet 17. mars 2011 Fortsatt god bedring til dere alle tre Og det er så herlig å lese om de to, de kommer til å få masse glede av hverandre i årene som kommer. Og litt søskenkranling hører jo med og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #540 Del Skrevet 17. mars 2011 Så hyggelig med oppdatering! Det er så gøy å lese om hva de gjør, og samspillet dem i mellom kjedelig med sykdom Håper dere blir friske raskt. Syns synd på naboene i blokka vår, for det blir mye skriking innimellom her også. Men sånn er det bare Takk! Ja, får litt dårlig samvittighet når de lager så mye bråk om natten, men det er ikke så lett, er ikke akkurat slik at vi bare kan be dem tie stille heller. :gjeiper: Fortsatt god bedring til dere alle tre Og det er så herlig å lese om de to, de kommer til å få masse glede av hverandre i årene som kommer. Og litt søskenkranling hører jo med og Takk for det! Hehe ja, det er en del krangling for tiden. Før brydde de seg ikke om at den andre rappet leken, men nå er de blitt så store at de skjønner hva som skjer, og blir skikkelig fornærmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå