Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

:goodbye:

innom å leser nesten daglig,men er ikke noe flink til å skrive om dagen.

:klemmer: Samme her... :sjenert:

:hoppe: for gutten din som snur seg!! Det er jo bare kjempeflott! Jeg la plutselig i dag merke til at tulla forsøker å reise seg opp fra vippestolen hun også, men jeg vet ikke helt om jeg kan stole på øynene mine - det er vel for tidlig??

Jeg vet jo ikke hvordan det er å ha to, men jeg er full av beundring for deg, du synes å takle det kjempebra ut fra hva jeg leser her iallefall. Og jeg forstår godt at det er mye mer jobb enn med en. Og sikkert dobbel glede noen ganger også :)

:klemmer:

Ja det var nå på tide da! :fnise: Men han har jo slitt en del med nakken tidligere, så det er kanskje derfor han er litt treig, pluss at han er litt giddesløs. ;)

De har hvertfall prøvd å sette seg opp i vippestolene en god stund her, så det er nok fullt mulig at hun også gjør det. :jepp: Nå kan de sitte en god stund før de legger seg ned igjen.

Det er absolutt dobbel glede og altså, er så koselig hver morgen når de skal opp, da ligger begge og storgliser i sengene sine. :rødme: Men jammen er det godt når de endelig legger seg og sover for natten og. :fnise:

:hoppe: for flinke Gogutten :nigo:

:ler: Ja endelig gadd han å ta såpass i at han kom seg rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knøttet kommer seg frem overalt for tiden! Tror vi fikk den lekegrinden i tide, for man kan ikke la henne ligge alene på lekematten lengre. Plutselig er hun under bordet osv.. Hun kan jo skalle borti noe slik som hun ruller, og det er ikke noe særlig. Er litt problematisk det der at hun snur seg over på magen hele tiden, for egentlig liker hun ikke å ligge sånn, men så greier hun ikke alltid å snu seg tilbake. Om jeg snur henne over på ryggen så ruller hun likevel bare over på magen igjen etter 2 sekunder, og fortsetter hylingen. Så jeg har begynt å pakke henne inn i et teppe fra magen og ned hvis jeg holder på med noe mens hun leker alene, da blir hun som regel liggende på ryggen. :)

Uff, jeg må snart komme i gang med eksamenslesingen.. Å sette meg ned og lese når det endelig er stille her er ikke akkurat det som frister mest nei. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:natti: Jeg er så utrolig sliten i dag, skikkelig gele i hele kroppen! Kunne tenkt meg å sove litt, men da får jeg ikke sove når jeg legger meg i kveld, så jeg får bare ligge her på sofaen og sløve litt. Drikker pepsi max og håper det hjelper. Kanskje jeg skulle laget meg en kopp kaffe og. ;)

Lengter etter sommer og sol jeg! Begynner å bli veldig lei av snø, is, kulde og sludd. Det er så vanskelig å trille vognen når det er så dårlig føre, så vi kommer oss ikke så mye ut om dagen. Jeg er så redd for å skli og miste vognen eller noe. Har alltid syntes at januar og februar er mørk og kjedelig, for da er julen over og jeg er lei av vinteren. Vil ha vår nå! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, er klar for våren nå jeg også. Hvilken vogna har du egentlig? Jeg ønsker meg to tette, men gruer meg litt til å måtte styre med søskenvogn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iril: jeg så en superkul tvilling/søskenvogn i dagboka til mammatrollet! :jepp: Nesten så jeg fikk lyst på en til bare for den vogna.

Er lei av vinteren jeg også, Tinio :sukk:

Så flinke barna dine er! :nigo: Goffel har ikke satt seg opp i vippestolen i det hele tatt. Men han bruker den ikke så mye heller da. babygymmen er morsommere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, er klar for våren nå jeg også. Hvilken vogna har du egentlig? Jeg ønsker meg to tette, men gruer meg litt til å måtte styre med søskenvogn. :fnise:

Ja det er så deilig med vår, får så mye mer energi da! :jepp: Vi har tfk twinner twist duo. På den kan man ha vognbag på ene siden og sportsdel på andre siden, sånn at man kan trille både en nyfødt baby og et større søsken i samme vogn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iril: jeg så en superkul tvilling/søskenvogn i dagboka til mammatrollet! :jepp: Nesten så jeg fikk lyst på en til bare for den vogna.

Er lei av vinteren jeg også, Tinio :sukk:

Så flinke barna dine er! :nigo: Goffel har ikke satt seg opp i vippestolen i det hele tatt. Men han bruker den ikke så mye heller da. babygymmen er morsommere ;)

Ja, møkkavinter! Her snør det som bare juling! :kjefte:

Sunnere å ligge i babygymmen enn å sitte i vippestolen da. :) De sier jo at de egentlig ikke skal sitte i vippestolen mer enn 15 min av gangen så.. Men den grensa sprenger vi hver eneste dag tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha den som sitter i sportsdel mot seg i den? Det er egentlig et ufravikelig krav fra min side, men virker ikke som det går på de fleste søskenvogner? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha den som sitter i sportsdel mot seg i den? Det er egentlig et ufravikelig krav fra min side, men virker ikke som det går på de fleste søskenvogner? :klø:

Nei det går dessverre ikke. Den har et "vindu" over hodet deres slik at du kan se ned på dem, men det blir jo ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, pappa ringte nettopp og fortalte at den gravide svigerinnen min er innlagt på sykehuset. Vannet er gått, og hun er bare 23 uker på vei!! :( Kjenner tårene presser på her, håper av hele mitt hjerte at det skal gå bra med den bittelille tantegutten min. :hjerte: Hun har heldigvis ikke rier, og kroppen produsere nytt fostervann, så det går greit foreløpig. Men det er jo flere måneder til babyen egentlig er klar til å bli født enda, så dette er ikke noe kjekt i det hele tatt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så skummelt :tristbla: Håper det går bra med dem :klemmer:

Oi, så skummelt :( Får håpe det går bra med henne og babyen.

:klem:

Ja det er skummelt dette! Hun kan få rier når som helst, og blir han født nå så er sjansen for at han overlever veldig veldig liten. :( Håper de kommer seg forbi 28 uker hvertfall, minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, det var ikke kjekt :tristbla: Håper virkelig det går bra noen uker til ja, for det er jo altfor tidlig nå. :klemmer: til dere.

15 minutter av gangen i vippestol ja, der synder vi noe skikkelig :sjenert: Her sitter tulla ganske mye i stolen, selvom vi såklart varierer endel. Den er så god å ty til når man har noe å gjøre, så kan hun sitte og se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, det var ikke kjekt :tristbla: Håper virkelig det går bra noen uker til ja, for det er jo altfor tidlig nå. :klemmer: til dere.

15 minutter av gangen i vippestol ja, der synder vi noe skikkelig :sjenert: Her sitter tulla ganske mye i stolen, selvom vi såklart varierer endel. Den er så god å ty til når man har noe å gjøre, så kan hun sitte og se på.

:klemmer: Ja det er så altfor tidlig, men for hver dag han holder seg i magen nå så øker sjansene hans for å overleve. Han spreller og herjer hvertfall, så han har det fint akkurat nå. Håper bare svigerinnen min ikke får en infeksjon (det er lett å få det etter at vannet er gått) da må de sette igang fødselen uansett, siden det er hennes liv de tar mest hensyn til når det er så tidlig i svangerskapet.

Synder med vippestolen vi og altså! ;) Gogutten foretrekker å sitte i vippestolen og se på babygymmen isteden for å ligge i den og leke. :ler: Så da lar jeg han ofte bare få lov til det.

Vi skulle på helsestasjonen kl 9.00 i dag, men vi forsov oss alle mann! :ler: Mannen slo av vekkerklokken i søvne, typisk.. Kvart på 8 våknet jeg av at babyene begynte å småprate, så da var det full fart opp. Vi kom litt forsent, men det gjorde helsesøsteren og så da var det greit. ;)

Vekt og mål i dag var:

:babygutt: : 72,6 cm og 9,6 kg.

:babyjente: : 68 cm og 7,7 kg.

Er fornøyd med det! :) Legen og helsesøster var også fornøyd med alt! Helsesøster syntes også at hodeformen til Gogutten har forbedret seg veldig, nå er han nesten ikke skjev lengre. Hun sa også at vi kunne begynne å gi dem brødskive, så i dag fikk de 3 små smuler hver til lunsjen, det gikk fort ned. :jepp: De kan også begynne å sitte litt ved matbordet i barnestoler nå sa hun.

Synes tiden har gått så fort jeg! Store barna mine som kan sitte ved bordet og spise brødskive! :rødme: Og Gogutten holder flasken sin selv når han drikker nå, hånden hans er så stor at han fint kan holde med bare en hånd. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff så skummelt,håper det går bra med de :klemmer:

Er forresten så koselig å lese om dagene deres! så imponert av deg altså :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gogutten foretrekker å sitte i vippestolen og se på babygymmen isteden for å ligge i den og leke. :ler: Så da lar jeg han ofte bare få lov til det.

Ja, det var jo også en vri :ler:

Tenk at barna dine kan spise brødmat alt :dåne: Tida har gått så fort! Her forsøker også tulla å holde flaska sjøl, men den siger ganske fort ned da :fnise:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Snikleser står frem *vinke* (av en eller annen grunn vil ingen smileyer fungere akkurat nå). Har sniklest meg gjennom hele graviditetsdagboken din pluss denne her- du skriver så herlig, man blir glad av å lese her inne. :) Det virker som du er en helt fantastisk mamma! Har tvillingbrødre selv, forresten! Kan jeg få fortsette å følge deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med nevøen din og søsteren din. :klemmer:

Takk :klemmer: Er konen til broren min, har ikke skjedd noe i dag hvertfall, håper det fortsetter sånn.

uff så skummelt,håper det går bra med de :klemmer:

Er forresten så koselig å lese om dagene deres! så imponert av deg altså :nigo:

:klemmer: Takk for det Dream, kjekt at du synes det! :)

Ja, det var jo også en vri :ler:

Tenk at barna dine kan spise brødmat alt :dåne: Tida har gått så fort! Her forsøker også tulla å holde flaska sjøl, men den siger ganske fort ned da :fnise:

Liker best å slappe av i godstolen sin han! :ler: Ja tiden flyyyr! Vips så er vi mamma til ettåringer hele gjengen! :dåne:

Hei! Snikleser står frem *vinke* (av en eller annen grunn vil ingen smileyer fungere akkurat nå). Har sniklest meg gjennom hele graviditetsdagboken din pluss denne her- du skriver så herlig, man blir glad av å lese her inne. :) Det virker som du er en helt fantastisk mamma! Har tvillingbrødre selv, forresten! Kan jeg få fortsette å følge deg?

:goodbye: Heia!

:velkommen: skal du hvertfall være din snik! :fnise: Så koselig da, det var snilt sagt. Åh, fikk skikkelig lyst på sånn salte bjørner når jeg ser bildet ditt! :sikle: Er år og dag siden jeg har spist det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...