Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Gogutten omdøpes herved til Sinnataggen! Er det mulig å være så sint sier jeg bare, nekter å ligge for seg selv og vente litt, vil bæres og holdes hele tiden, da er han storfornøyd. Fikk nesten ikke tid til å pusse tennene mine en gang istad. Akkurat i dag skulle jeg ønske jeg ikke hadde fått tvillinger. :( Jeg er jo kjempeglad i dem, men ville heller fått dem en og en, med et par års mellomrom. For nå om dagen er det ikke noe kos, bare stress. Jeg er nesten misunnelig på de som bare har en baby, de kan dra på babykino, babysvømming, kose seg på kafe, har armer nok til å gi nok trøst og kos, kan kjøre liten snerten vogn og kommer seg frem dit de skal.. Jeg får ikke vært med på sånne koselige babyaktiviteter, da må jeg skaffe noen som kan være med og ta seg av den ene babyen, og det er det ikke så mange som kan på dagtid når det er skole og jobb. Ikke alltid så lett å skaffe barnevakt heller, for det må alltid være to stykker som passer dem. Det er ingen som vil passe dem alene..

Uff, jeg griner nå, så slem og fæl mamma jeg er.. Men jeg er så sliten :snufs: Er det noen som har forslag til en genial måte å få Gogutten til å underholde seg selv litt? For jeg kan faktisk ikke bære han hele tiden når han er våken. Heller ikke med bæresjal, for han er så diger og tung nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke en "ny og spennende" leke han kan underholde seg med litt da?

Kanskje ligge med litt støtte under armene, så han kommer litt opp, og "lese" i en bok?

Min første var veldig sånn. Og jeg må ærlig innrømme at selv om jeg ikke hadde tvillinger, så var det komplett umulig å gjøre "koselige" ting i spedbarnstida med han, for han hylskrek hvis han ikke hadde min udelte oppmerksomhet. (Og sov nesten ikke på dagen.)

Ikke tok han flaske heller, så barnevakt var ikke noe alternativ...

Ellers, høres det ut som du trenger en bæresele (Manduca/Ergo el.l.)eller Meitai. Så du har noe å bære i etter hvert. For det høres ut som om du har minst ett bærebarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt å ta en tur i lekebutikken og se om jeg finner noen nye leker til han.. Han er veldig glad i å se seg i speilet, så kanskje noe med speil på. :) Håper ting blir litt lettere når de kan begynne å kommunisere litt mer med hverandre. Han prøver å prate med Knøttet noen ganger, men hun gir bare blaffen. :gjeiper:

Har tenkt litt på å skaffe bæresele ja, for han er så tung. En skikkelig klump! :fnise:

Men tror kanskje jeg har en ide om hvorfor han er så innmari hissig for tiden, for jeg kjente en klump i munnen hans istad der fortennene nede skal komme opp. Har jo tenkt mange ganger tidligere at det er tann på vei, men så har det ikke kommet noe.. Men den klumpen har hvertfall ikke vært der før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Har ikke tankt over at du ikke kommer deg på babykino og babysang og slike ting :klemmer: Du skulle fått deg en gravid og sykemeldt venninne som du kunne vært sammen med :jepp:

Kanskje han hadde likt en sånn hoppehuske? Det skal vi kjøpe :) Goffel vil bare stå i fanget hele tiden. Eller kanskje han har lyst til å ligge naken på stellematten på badegulvet? Det liker Goffel :jepp:

Husk at det går opp og ned. Min var en skrikerunge i går, men er verdens snilleste i dag :) Ta tiden til hjelp, det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tankt over at du ikke kommer deg på babykino og babysang og slike ting :klemmer: Du skulle fått deg en gravid og sykemeldt venninne som du kunne vært sammen med :jepp:

Kanskje han hadde likt en sånn hoppehuske? Det skal vi kjøpe :) Goffel vil bare stå i fanget hele tiden. Eller kanskje han har lyst til å ligge naken på stellematten på badegulvet? Det liker Goffel :jepp:

Husk at det går opp og ned. Min var en skrikerunge i går, men er verdens snilleste i dag :) Ta tiden til hjelp, det blir bedre.

Det blir litt ensomt som tvillingmamma ja, det er vanskelig å være med på ting. Er jo kjempestyr bare å dra på helsestasjonen jo, og på barseltreff må alltid helsesøster hjelpe meg og ta seg av en av tvillingene... Har ingen venninner her som er gravide eller har barn her heller. Har mange venninner på hjemplassen min som har fått barn nå, kunne egentlig veldig gjerne tenkt meg å flytte tilbake dit, men det er vel uaktuelt for mannen.

Ja jeg har tenkt litt på sånn hoppehuske, men det er så mange som sier det kan være skadelig for rygg og ankler? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt ensomt som tvillingmamma ja, det er vanskelig å være med på ting. Er jo kjempestyr bare å dra på helsestasjonen jo, og på barseltreff må alltid helsesøster hjelpe meg og ta seg av en av tvillingene... Har ingen venninner her som er gravide eller har barn her heller. Har mange venninner på hjemplassen min som har fått barn nå, kunne egentlig veldig gjerne tenkt meg å flytte tilbake dit, men det er vel uaktuelt for mannen.

Ja jeg har tenkt litt på sånn hoppehuske, men det er så mange som sier det kan være skadelig for rygg og ankler? :klø:

Hoppehuske er ikke bra for ryggen, nei. Det belaster mer enn det ryggen tåler. Samme med sånn "gåstol" som de sitter i og "går bortover". De sitter helt feil.

Har sett forskning som viser at de lærer å gå senere i snitt om de bruker dette. (Og jo mer det brukes, jo senere går de.)

Men det er nok litt "alt med måte" som gjelder her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det går sikkert fint om man bruker den med måte, det tror jeg også. Kjenner flere barn som har hatt sånn huske, gikk bra med dem. :) Synes det ser så gøy ut, skulle gjerne hatt meg en sånn huske selv jeg! :ler:

Gogutten er ikke så blid i dag heller. Jeg blir så sliten! Nå har de endelig lagt seg for en lur. Merker jeg ofte blir mer knyttet til den tvillingen som er enklest å ha med å gjøre, og da får jeg så dårlig samvittighet! :( Men det varierer jo hele tiden hvem som er mest krevende, så det er ikke slik at jeg er mest knyttet til den samme hele tiden. Jeg er like glad i begge to, men må innrømme at nå får tiden blir jeg mer glad av å se på Knøttet som ler og koser seg enn å høre på Gogutten som brøler av raseri hver gang jeg legger han ned litt. Mens andre perioder er det motsatt.

Litt hjelp om dagene hadde vært veldig fint, men jeg har ingen som kan... Det verker sånn i rygg og nakke og, så får jeg dundrende spenningshodepine. Skulle nok vært til behandling hos fysio, det pleier å hjelpe, men nå har vi ikke råd til det så jeg for bare knaske ibux. Å få litt massasje av mannen er glemmesak, han hater å massere..

Er i en skikkelig dårlig periode nå tror jeg. Men prøver å si jeg til meg selv at jeg er kjempeflink! Jeg tar meg av to babyer helt alene. Mannen kommer ikke hjem før nærmere 16.30, han må dusje før han kan røre ungene så da blir kl nesten 17.00. Han gir kveldsgrøt og legger en av dem, men det er ikke så stor forskjell for meg om jeg gir grøt til en eller to babyer samtidig, nå når jeg har fått til teknikken på det så går det like fort. Våkner de om natten så er det jeg som må stå opp, han har ikke hjulpet til på natten siden de var 2 måneder. Heldigvis har de bare våknet en natt iløpet av de siste par månedene. Takk og lov for at de sover så godt sier jeg bare, aner ikke hvordan jeg skulle greid det hvis ikke. Synes det er tøffere å gå hjemme med to babyer jeg, enn det var å jobbe på småbarns i barnehagen. Og da hadde jeg ofte ansvar for 6 barn på 1-2 år fordi det var så mye sykdom blant de ansatte, og mangel på vikarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du burde få litt mer tak i han der mannen din altså. Han kan vel gi grøt til to babyer han også? Hjelper han til med husarbeid og sånn da?

Og det er helt normalt å føle sånn du gjør, vi er bare mennesker. Hilsen hun som er sint på babyen sin fordi hun er utslitt av svangerskapet. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du burde få litt mer tak i han der mannen din altså. Han kan vel gi grøt til to babyer han også? Hjelper han til med husarbeid og sånn da?

Og det er helt normalt å føle sånn du gjør, vi er bare mennesker. Hilsen hun som er sint på babyen sin fordi hun er utslitt av svangerskapet. :klemmer:

Han har aldri prøvd å gi de grøt samtidig, hehe men jeg ser det for meg! :ler: Tror det bare blir gris og enda mer rengjøring for meg jeg altså... :fnise: Men han kunne godt ha hjulpet til litt mer ja, han gjør aldri noe som helst av husarbeidet, og da mener jeg faktisk aldri! Eller, han lager gjerne middag noen ganger da, men det er det eneste. Synes faktisk han var flinkere å hjelpe til før vi fikk barn jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bildet som ble tatt av tvillingmagen! Kjære vene, var akkurat rundet 35 uker... :fnise:

Hvalbilde

og så fant jeg det fantastiske ultralydbildet av Gogutten som viser finger:

Gogutten

Er ikke så sjeldent at han viser meg fingeren fortsatt. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diiiger mage, og så morsomt med ul-bildet :lol: :lol:

Syns virkelig du må få mannen til å hjelpe til mer :hakeslepp: Min mann gjør så å si alt av husarbeid, matlaging, og er masse sammen med babyen på kveldene. Og jeg klager allikevel over tilværelsen :sjenert: Huff... Du er virkelig flink og står på, Tinio! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt av en mage, ja. Var det så at de lå i seteleie begge to, eller bare den nederste? Den var jo veldig høy den magen din. Tenk at det var to små bebiser inni der! :hjerte:

Enig med Pupsilure, mannen din må være med. Dere er jo en familie. Tror mange menn ikke skjønner at det å gå hjemme med baby er mye mer slitsomt enn å jobbe, spesielt når man har to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diiiger mage, og så morsomt med ul-bildet :lol: :lol:

Syns virkelig du må få mannen til å hjelpe til mer :hakeslepp: Min mann gjør så å si alt av husarbeid, matlaging, og er masse sammen med babyen på kveldene. Og jeg klager allikevel over tilværelsen :sjenert: Huff... Du er virkelig flink og står på, Tinio! :tommelsmil:

Hehe diger ja, syntes nesten det var ekkelt å være ute blant folk jeg, for de glante så innmari. Kommenterte den gjorde de også, ikke alltid så kjekt når man er kjempediger og drittlei.

Ja han burde hjelpe til mer, men jeg vet alvorlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Det hjelper ikke snakke med han, for det går ikke inn. Men nå gikk han nettopp ned for å bytte om til sportsdelene på vognen, så akkurat nå gjør han da hvertfall noe. ;)

Det var jo litt av en mage, ja. Var det så at de lå i seteleie begge to, eller bare den nederste? Den var jo veldig høy den magen din. Tenk at det var to små bebiser inni der! :hjerte:

Enig med Pupsilure, mannen din må være med. Dere er jo en familie. Tror mange menn ikke skjønner at det å gå hjemme med baby er mye mer slitsomt enn å jobbe, spesielt når man har to.

Nei det var bare den nederste som lå i sete, Gogutten lå litt skrått på tvers kjempehøyt oppe utpå høyre side. Magen var veldig høy ja, ser litt ut som en oppned gravidmage. :fnise: Skal love deg det gjorde vondt i ribbeina altså, ikke så veldig lett å puste heller for å si det sånn. Men alt ble bra igjen da de var ute, og så du får bare holde ut Iril, så blir det bra igjen for deg også! :klemmer:

Mannen skjønner nok at det er travelt, for han holder på å krepere etter bare 3 timer alene med dem. Er vel bare det at han gir blaffen i husarbeid, men det må faktisk være noenlunde rent og støvfritt her når vi har to babyer som ligger mye på gulvet.

Så flott mage du hadde :jepp:

Kan tenke meg Gogutten synes det er artig når han får se bildet når han blir eldre :ler:

Tror jeg også! :lol: Men skal vente til han er ganske stor altså, for vil ikke at han skal begynne å vise finger når han er liten! :opplyser::ler: Trenger ikke vise finger når han er blitt stor heller da.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror endelig vi har en løsning på hvordan Gogutten kan leke litt selv. I dag fant han nemlig ut hvordan han kan lage fart på vippestolen sin! Bruker virkelig hele kroppen og dytter magen godt frem, og så ser han kjempekonsentrert og anstrengt ut! :ler: Men er vel ikke så kjempelenge før det blir utrygt å ha han der, han blir jo større og sterkere for hver dag. Synes han har utviklet seg så innmari i det siste. Nå griper han godt tak med begge hender i alt han ser og putter det i munnen. Han ligger nok litt foran Knøttet i utviklingen, men det prater jeg ikke noe særlig med andre om, for liker ikke at folk skal drive å sammenligne hvem som er flinkest av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir seriøst matt!! Knøttet er så skvetten og kan plutselig bli veldig skremt av småting. Istad var det fordi jeg hikket. Hver gang jeg hikket så hylte hun til, og hun skrek bare mer og mer. Hvordan i alle dager skal man greie å roe ned en baby som er livredd deg fordi du hikker? :bond: Hikkingen min gav seg heldigvis, så fikk roet henne ned til slutt. Men når en av dem skriker av redsel så smitter det alltid over på den andre tvillingen, så Gogutten satte jo i å hyle han også, og da smittet det over på henne igjen osv...

Eneste måten å få roet dem ned på når det er sånn er å få de inn på hvert sitt rom, og så roe ned en om gangen. Det er helt umulig å få trøstet begge når de hører hverandre, da blir det bare verre og verre. Leser på forskjellige forum hvor sinte folk blir hvis noen lar babyen sin ligge og skrike litt, det må aldri skje for da blir babyen hjerneskadet, får alvorlig psykiske skader osv.. Må jo gå skikkelig ille med mine barn da i følge dem.. Jeg synes jo det er så fælt å høre på den andre som hyler, men sånn er det bare når man er alene med to babyer. :(

Men men, etterpå skal vi ut å prøve vognen med sportsdel! :jepp: Nå skal jeg kjappe meg og vaske badet før de våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du er flink jeg Tinio :jepp:

Du er tross alt bare ett menneske som har ansvar for to små når du er alene på dagtid, og du gjør så godt du kan :)

Ingen kan kalle deg en dårlig mor når du gjør det du kan for å trøste barna dine når de blir redde og lei seg. Du er en super mor som er der for barna dine :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink jeg Tinio :jepp:

Du er tross alt bare ett menneske som har ansvar for to små når du er alene på dagtid, og du gjør så godt du kan :)

Ingen kan kalle deg en dårlig mor når du gjør det du kan for å trøste barna dine når de blir redde og lei seg. Du er en super mor som er der for barna dine :jepp:

Tusen takk Småkjekset! :klemmer: Er heldigvis ikke så ofte det er sånn redd skriking samtidig da.

I kveld la vi dem uten å swaddle dem. Så nå er jeg spent på hvordan det går, de sovnet veldig fort i sengen, men når vi har prøvde det tidligere så har de våknet igjen etter en kort stund. Jeg hører Gogutten smågråter litt akkurat nå, men det skjer alltid når han har sovet i 45 min. Han er vel kommet i sånn lett søvnfase før han går inn i dypere søvn igjen, så da pleier jeg ikke å røre han i tilfelle jeg vekker han. Pleier å titte inn for å se om han er våken, men han er som regel ikke det. Nå er det helt stille igjen! :)

Det var forresten veldig kjekt å kjøre sportsvogn i dag! Vognen var mye lettere å trille nå enn den var før. :Nikke: Babyene likte det også, det var ikke snakk om at de skulle sove nei, for det var så gøy å se seg rundt mens vi trillet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

koselig å lese om dagene deres,og jeg synes du er råflink som tar så godt vare på to babyer helt alene!

kjenner igjen min mann i din :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lyst til å kommentere så masse de siste dagene, men jeg har ikke hatt tid i det siste. Leser fra telefonen. Er så vanskelig å skrive fra den, dessverre. Men vil bare si at jeg skjønner deg veldig godt!! Og jeg syns du er superflink! Og jeg liker å lese om dagene deres :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...