Gå til innhold

1 av 3 kvinner under 30 år har hatt alvorlige problemer med sexlysten...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du la opp til det selv. Må si jeg reagerer en smule når misbruk-aspektet trekkes inn som en forklaringsmodell på at en tredel av kvinner har trøbbel med sexlysten.

Hva er nullpunktet for den såkalte sexlysten?

Jeg er overbevist om at en undersøkelse ville konkludert med at menn ville hatt sex oftere enn kvinner. Det tar jeg ikke fra løse lufta men baserer det på all kjent og anerkjent forskning. Jeg mener ikke at menns sexlyst skal være premissgivende for lyst generelt og hvor grensene går for når man kan hevde at det eksisterer problemer med den nevnte lysten.

Det jeg ikke liker er kvinners hang til å umiddelbart finne syndebukker hos det motsatte kjønn, spesielt når det handler om sex og lyst.

For en kvinne skal ofte alt være på plass for at lysten skal komme. Da er det veldig mye som kan gå galt. Å påstå at det er menns feil er bare dumt. Mitt eksempel var bare et reelt ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten alle de gutta jeg har vært med har det altid vært jeg som måtte ta initiativ til sex.

Blir ikke opphisset av og altid måtte ta styringa, er greit av og til men ikke hver eneste gang.

Derfor er det gutta sin feil at jentene mister sexlysten.

Så klart alle gutter er jo ikke sånn, men en god del av dem er sånn.

Hade jag haft en flickvän med den synen på män hade inte jag heller varit så pepp på sex.. Det kan ju också vara så att du dras till män som du kan dominera över? Du kan inte generalisera statistik som bara berör ditt eget sexliv och säga att det är fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor mange du har hatt i sengen siden du kan komme med så bastante meninger. Jeg bruker flere ganger stearinlys. Massasje har det vært også. Og ikke fortet meg for å bli ferdig. Kanskje du er dårlig til å velge partner, eller du kommuniserer ikke hva du vil godt nok.

Vil du ha romantisk sex hver gang du har sex da?

Jeg forklarer utmerket hva jeg vil og ikke vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjamendaså. Min opplevelse er omvendt, så da har vi vel et dilemma. Er det guttene sin feil eller jentene?

Hva med at det varierer fra person til person og forhold til forhold?

Jeg vet, revolusjonerende tanke at ikke alt enten må være bare alle kvinners eller eller alle menns feil, tydeligvis noe å tygge på for en del folk her.. :roll:

Jeg har mistet sexlysten en gang, da var det pga en forbaska p-pille! Dette er såvidt jeg har forstått en veldig vanlig bivirkning, så det kan jo ha noe av skylden for statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

For en kvinne skal ofte alt være på plass for at lysten skal komme. Da er det veldig mye som kan gå galt. Å påstå at det er menns feil er bare dumt. Mitt eksempel var bare et reelt ett.

Nå snakker vi.............men det var ikke akkurat sånn du startet :gjeiper:

Jeg har et postulat om akkurat det, var forøvirg min signatur her inne for et år eller to siden

"Kvinner må ha det bra for å ha sex. Menn må ha sex for å ha det bra"

Ikke rart sex, lyst og nærhet skaper mye rør og frustrasjon kjønnene imellom........

Men slutt og snakk om likestilling og at kvinner og menn er så fordømt like, det er vi nemlig ikke (siste setning var ikke myntet på deg men et genrelt utsagn).

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et postulat om akkurat det, var forøvirg min signatur her inne for et år eller to siden

Ikke rart sex, lyst og nærhet skaper mye rør og frustrasjon kjønnene imellom........

Men slutt og snakk om likestilling og at kvinner og menn er så fordømt like, det er vi nemlig ikke (siste setning var ikke myntet på deg men et genrelt utsagn).

"Kvinner må ha det bra for å ha sex. Menn må ha sex for å ha det bra" Og der sa du det, det er det jeg driver og snakker om her.

Faen at jeg ikke kom på den selv. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Nettopp!

Vi vet det der. Og - det er det som kan gjøre ting både komplisert og kilent.

Det jeg vil ha meg frabedt er at dersom ikke "alt" er på plass og det svikter et sted i det kompliserte maskineriet som tydeligvis må gå knirkefritt hos mange kvinner, så er vi enten kyniske, egoistiske, følelsløse drittsekker som bare vil ha ei knulledokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt og snakk om at alle kvinner er så fordømt like, det er vi nemlig ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunn har jeg ETT ord som forklarer det meste for min del:

(Forbanna) forventninger!

Forventninger er så negativt ladet for min del, at det er en større turn off enn en Frp'er i grønn Speedo.

Jeg er nå singel for første gang på ti år, og jeg elsker det. Ingen klaging, ikke noe mas, og kun valg fra øverste hylle ved behov. Alt det som tidligere drepte lysten er vekk, og jeg har funnet ut at jeg hadde sider jeg ikke kjente til selv en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Slutt og snakk om at alle kvinner er så fordømt like, det er vi nemlig ikke ;)

Da misforstod du meg. Selvsagt er ikke alle kvinner "sånn" og alle menn "slik".

Poenget mitt er at det eksisterer endel grunnleggende ulikheter mellom kjønnene, sånn generelt.

Endel egenskaper er typisk kvinnelige og endel er typisk mannlige. Innenfor disse eksisterer det selvsagt betydelige nyanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Igrunn har jeg ETT ord som forklarer det meste for min del:

(Forbanna) forventninger!

Forventninger er så negativt ladet for min del, at det er en større turn off enn en Frp'er i grønn Speedo.

Jeg er nå singel for første gang på ti år, og jeg elsker det. Ingen klaging, ikke noe mas, og kun valg fra øverste hylle ved behov. Alt det som tidligere drepte lysten er vekk, og jeg har funnet ut at jeg hadde sider jeg ikke kjente til selv en gang.

Der er jeg grunnleggende uenig. For meg er forventninger utelukkende positivt. Jeg er ingen tankeleser, derfor er tydelig uttalte forventninger et must for at jeg skal forholde meg til andre.

Lykken over singellivet må du gjerne nyte, det kan vel like godt handle om feil valg av partner?

Men for all del - enjoy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet det der. Og - det er det som kan gjøre ting både komplisert og kilent.

Det jeg vil ha meg frabedt er at dersom ikke "alt" er på plass og det svikter et sted i det kompliserte maskineriet som tydeligvis må gå knirkefritt hos mange kvinner, så er vi enten kyniske, egoistiske, følelsløse drittsekker som bare vil ha ei knulledokke.

Ja, mange er sånn, men er ikke det egentlig typisk norsk uansett?

Men,

det kommer helt an på hva du faktisk gjør når ikke alt er på plass. Utifra det kan man si om man syns du er en kynisk kødd, eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser på det somom dere er venner, men du elsker ham? Oooooook?

Ja man er vel venner med den man er sammen med eller hva? For meg er det det som må ligge i bunn for at jeg skal føle meg trygg og for at forholdet skal inneholde andre ting enn bare sex. Man liker jo å ha meningsfulle samtaler med partner og kanskje dele en interesse eller to utenom det å ha sex.

Jeg tror par som har vennskapet i bunn hoder lenger ut med hverandre, kan samtale mer og inngå kompromisser på en annen måte enn et forhold som er basert kun på sex, forsvinner lysten da har man ingenting igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg grunnleggende uenig. For meg er forventninger utelukkende positivt. Jeg er ingen tankeleser, derfor er tydelig uttalte forventninger et must for at jeg skal forholde meg til andre.

Lykken over singellivet må du gjerne nyte, det kan vel like godt handle om feil valg av partner?

Jeg må bare spørre, (hvis du tørr svare) hvor gammel er du egentlig?

Du minner meg om en persjon jeg kjenner på væremåten i skrivingen din.

Endret av RoseBedd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At partneren var feil er det ingen tvil om. Heldigvis representerer han ikke menn generelt, da ville ikke menneskeheten eksistert lengre.

Jeg tror alle ord får forskjellig betydning avhengig av hvem det handler om.

I mitt ordforråd har hvertfall ordet "menn" fått en helt annen betydning de siste par månedene- det har gått fra negativt til overraskende positivt på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da misforstod du meg. Selvsagt er ikke alle kvinner "sånn" og alle menn "slik".

Poenget mitt er at det eksisterer endel grunnleggende ulikheter mellom kjønnene, sånn generelt.

Endel egenskaper er typisk kvinnelige og endel er typisk mannlige. Innenfor disse eksisterer det selvsagt betydelige nyanser.

Jeg forstod deg godt og er fremdeles uenig.

Men dette er noe jeg kan diskutere til fingrene blør, så skal ikke avspore debatten. Den får heller bare fortsette i samme banale spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Jeg forstod deg godt og er fremdeles uenig.

Men dette er noe jeg kan diskutere til fingrene blør, så skal ikke avspore debatten. Den får heller bare fortsette i samme banale spor.

Start en ny tråd om det da, siden denne er så banal.

Hva er du uenig i?

At det eksisterer klare forskjeller mellom kjønnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start en ny tråd om det da, siden denne er så banal.

Hva er du uenig i?

At det eksisterer klare forskjeller mellom kjønnene?

Vel, ja til dels.

Mye (alt?) av forskjellene er rene illusjoner, om de eksisterer er det fordi de blir bekreftet og repetert av slike som deg hele tiden og man ender opp med en form for selvoppfyllende profeti da folk vil innrette seg etter og kopiere mønstrene som samfunnet setter.

Gitt at dette har medført at vi kan snakke om kjønnsforskjeller, så tror jeg fremdeles det blir FOR generelt. Det er altfor mange individuelle variasjoner til å prate om typisk kvinnelig og typisk mannlig. Man er bare så vant med denne kognitive strukturen at man klarer å tolke inn alt man ser i det, og dermed overser at det kanskje ikke er akkurat sånn verden er selv om det er sånn på komiserien du ser på TVNorge på ettermiddagen.

At noe er "slik kvinner er" og noe annet "slik menn er" er i beste fall en svært simplifisert forklaringsmodell, diskuterer man alt ut fra den så får man også en simpel konklusjon.

Derfor er det banalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...