Gå til innhold

Når henger du opp julestjernen i vinduet?  

1 stemme

1. 1. Når henger du opp julestjernen i vinduet?

• 1. adventssøndag
      58
    • Luciadagen
      2
    • Lille julaften
      0
    • Når det passer meg
      8
    • Noe annet- presiser....
      4

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. søndag i advent henger jeg opp hele to stjerner! :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en julestjerne fra Ikea som har som mål å komme opp 1. søndag i advent, deadline julaften :roll: Har også brukt pepperkakehjerte i kjøkkenvinduet, og det er kjempekoselig :D

Skrevet
Julestjerne med lys i vinduet??? Neitakk' date=' synes det ser helt gyselig ut. Det er for gamle bestemødre! [/quote']

:o Snakke sånn om bestemødre.. :fy:

Hurra for gamle bestemødre! :wink:

Jeg svarte forresten 1. søndag i advent.

Skrevet

Jeg har en julesterne i vinduet i adventstida.Den blir hengt opp 1 søndag i advent.Har også en advents stake som blir satt på rundt 1 søndag i advent.

Koldbruna :vinke:

Gjest Zalomine
Skrevet

Har ikke stjerne enda, ikke sånn syvarma stake heller, men når de kommer, så settes de frem slik jeg er vant til hjemmefra, om kvelden lørdagen før 1. søndag i advent, slik at de tennes om morgenen 1. søndag i advent.

(slik er jeg vant til det, og min samboer kommer ikke til å protestere, bare nikke og si "javel, dette ordner du", så sånn blir det ja)

Skrevet

1. søndag i advent kommer stjernene opp. Liker ikke syvarmet stake, så vi har kun stjerner i vinduet.

Gjest Cruella
Skrevet

Jeg henger opp 1. adventsøndag. Er oppvokst med adventstjerne i vinduet, men synes ikke alt er like pent. Har noen amerikanere i nabolaget - og den stjerna lyser opp for resten av gata! :lol:

Nesten så det er blitt et landemerke; ta til venstre ved Rudolf og stjerna...!

I januar kjøpte jeg en ny stjerne på salg, litt kubisk, likner på den til Vebjørn Sand, gleder meg til å henge den opp.

Skrevet

Henges opp 1. søndag i advent sammen med lysestaker..... Koselig tradisjon! :)

Gjest Atacand
Skrevet

Jeg liker jula jeg og kosen før jul.Vi setter opp julestjerne 1 søndag i edvent eller 1 des.Vi elsker lys og brenner t-lys hver kveld når mørket setter inn på høsten.

Det triste er at vi er så slitene når jula kommer at vi ikke får kost oss skikkelig,vi tror ikke at vi kommer til å stresse like ille i år.

Skrevet

:o :o

Julestjerna skal jo henges opp på Luciadagen??!

Det var jo hun som "kom med lys".

Har jeg misforstått?

Skrevet
:o :o

Julestjerna skal jo henges opp på Luciadagen??!

Det var jo hun som "kom med lys".

Har jeg misforstått?

Tja, jeg har i alle fall aldri hørt om noen som henger opp stjerne på Luciadagen. Innbiller meg at stjerna symboliserer Betlehemsstjerna som de tre vise menn fulgte, tror ikke den har noen sammenheng med Lucia.

Jeg henger den opp 1. søndag i advent.

Skrevet

Her kommer adventstjerna opp 1 des eller 1 søndag i advent - alt etter hva som kommer først. Har to stjerner og tre 7 armete lysestaker. Det er så fint atte :D

*gleder meg masse*

Skrevet

Det har jeg egentlig ikke tenkt på når jeg setter opp den, men ny tradisjon fra i år-1. søndag i advent! Jeg har 2 syvarmet staker, kjøpte det da vi flyttet i ny leilighet..Der passer det bedre med det, har en stjerne-kanskje jeg må finne et sted å henge den også...

Skrevet

henger opp min fine røde ikea-stjerne ("standard" messingstjerne hadde nok ikke gjort seg så bra hos oss) den 1. desember

har ikke noen forhold til "advent" og henger derfor stjerna opp bare fordi den er "julete" og det snart er jul

Skrevet

Henger opp adventsstjerna 1. søndag i advent.

Da setter jeg også opp 7-armet stakene mine-har to stykker!

Gleder meg til jul! :D

Skrevet

Lysestakene settes frem 1.advent. Det samme skal julestjernen vi fikk i fjor. Den var kjempefin også, så den er det koselig å henge opp. I tillegg lager jeg pepperkakehjerter og henger i vinduene innen midten av desember...

Skrevet

Julestjernene (har 2) og julelysene ska opp 1.søndag i advent! Og er enig med noen her ja, det er blitt alvorlig mye pynt nå. Har et hus ovenfor oss, det ligger 100 meter oppi bakken her, og jeg overdriver ikke i hele tatt og si at de lyser opp hele marka bak huset her, og at vi ikke trenger utelys når vi skal bak og hente ved! Du må myse for og se på de, og da er det litt FOR mye! :o :o

Skrevet

Henger det opp fra første søndag i advent. Synes det er så koselig.

Skrevet

Jeg har julestjerne i vinduet.

Syns den er kjempefin jeg. kjempekoslig lys av den, også har den jo veldig stor betydning for jula!!

Det finnes stygge stjerner også, men de er å finne i veldig nye fine varianter.

At julestjerne bare er for bestemødre.... :ler: er noe stort vås!

faktisk det dummeste jeg har hørt! :ler::ler::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...