AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #41 Skrevet 17. september 2010 En 10 åring som IKKE har antydning til respekt for voksne (lærere) skremmer meg voldsomt. Jeg syntes det er helt rett av disse lærerene og fjerne gutten fra andre, når han mister fullstendig kontroll. Hadde dette hendt "før", ville gutten blitt flyttet over på en spesialskole. Det er utrolig synd at "slike" skal gå sammen med andre normaltfungerende barn. Hadde gutten hatt respekt og hørt i første omgang, ville ikke lærerene vært nødt til å fjerne han fra de andre... Anmeldelse er helt sykt, det er vel heller lærerene som burde kontakte barnevernet, for slik oppførsel er IKKE normal...
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 #42 Skrevet 17. september 2010 Hva sa skolen? Hva har du bestemt deg for ts?
Jade Skrevet 18. september 2010 #43 Skrevet 18. september 2010 Håper du hører på skolens side av saken også før du evt. tar dette videre. Rart du ikke fikk beskjed før det hadde gått 2 timer, men forhåpentligvis har dette sin forklaring også.
Rosenrød Skrevet 18. september 2010 #44 Skrevet 18. september 2010 Fatter ikke helt hva du skal anmelde her. Høres ut som om lærerne har måttet gå til drastiske tiltak for å roe ned din rabiate sønn som ikke kan oppføre seg.
barnehagetanten Skrevet 18. september 2010 #45 Skrevet 18. september 2010 Må si meg enig med dem som påpeker at en sak alltid har flere sider. Jobber selv i barnehage, og vi kan allerede der se hvem skolen kommer til å få en håndfull med. Vi kontakter PPT og får noe (men for lite) hjelp, ekstra ressurser og veiledning. Vi er i barnehagen flere voksne pr barn på småbarnsavdeling enn storbarnsavdeling og igjen færre i skolen. Et godt visdomsord er: "Tro ikke alt barnet ditt forteller om oss hjemme, så skal vi ikke tro alt barnet forteller om ting hjemme heller." Med det mener jeg ikke at dere skal mistro barnet i ett og alt: for all del. Men vit at et barn ikke alltid ser tid/faktiske hendelser i reel sammenheng. Selvsagt er det voksne som aldri burde jobbet verken i skoleverket (eller barnehage for den saks skyld) - men ikke døm før du har pratet med de som var innvolvert i episoden. En annen ting er hva du lærer barnet ditt om du uforbeholdent tror alt det kommer hjem og forteller om alle andres urettferdigheter mot det. Selv vil jo barnet få en virkelighetsoppfatning som vil lage mer vanskeligheter for barnets utvikling videre som ungdom og ikke moinst voksen. Da er det gjerne vannkrig som 10 åring, biltyveri som 15 åring og drap som 18 åring - for alt er jo andres feil.........
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #46 Skrevet 18. september 2010 Skolene tilegges utrolig mye ansvar for å oppdra barn, samtidig risikerer de å bli anmeldt når ting eskalerer. Hvis ts sin sønn hadde hatt respekt for lærerne i utgangspunktet hadde de ikke trengt ta ham inn etter armen. Skolene har ingen ting å stille opp med og barna har null respekt. Jeg syns du heller bør konsentrere deg om sønnen din og bruke energien din på han og ikke på å anmelde skolen. Tror ikke lærerne syns dette var noe drømme situasjon heller. Signerer. Jeg forstår at mor føler sinne og frustrasjon, men kanskje den egentlig dreier seg om egen følelse av utilstrekkelighet? I stedet for anmeldelse synes jeg mor skal snakke med skolen og være ærlig på følelsene sine(alle lærere vet at når det kommer til eget avkom så dominerer følelsene fremfor fornuften), og løse dette konstruktivt sammen med skolen? Det er jo tydelig at barnet sannsynligvis har et problem som bør tas tak i... Skal man anmelde skolen for noe bør det vel være for unnlatelse og ikke noe annet..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå