Gå til innhold

strawberrynet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg betsilte et produkt hos strawberrynet, etter å ha lest positiv omtale her inne. Forstod det slik at det skulle være toll og moms fritt ?!. Jeg bestilte bare et produkt til 200 kroner.

Etter et par uker fikk jeg brev fra tolletaten der jeg måtte fylle ut personnummer og sende med en erklæring om at jeg godtok at de åpnet pakken og bla bla bla + kvittering på varen (ville koste meg 149 kroner). Varen ville bli sendt tilbake 3.oktober dersom jeg ikke svarte. Jeg fylte og sendte skjemaet.

Fremdeles venter jeg på denne pakken. (bestilte den 15. september)

Så nå lurer jeg på om det er bare jeg som har vært uheldig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke betale toll på den pakken. Regner med at du har fått ordrebekreftels via mail,denne må du sende til privatfortolling(adr. står i brevet fra tollvesenet. Kr 200 eller under er tollfritt, det dumme er at strawberry ikke legger faktura i pakken så da vil vi få dette brevet hvis pakken blir stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skriver jo ned prisen utenpå pakken så da kan de vel ikke legge en faktura på et annet beløp oppi pakken kanskje?

Vel, jeg registrerte meg for nettfortolling før jeg bestilte min første pakke slik at det ble mer lettvint om jeg bestemte meg for å bestille noe til verdi mellom kr. 200,- og 1000,- (da komme mva. på 24% i tillegg).

Ja du har vært uheldig, det hender tollvesenet tar stikkprøver og da tar det ca. 3 uker å få pakken selv om du fakser ordrebekreftelsen din. men jeg stusser over at du må bet. toll når pakken kostet akkurat kr. 200,- for det skal du IKKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte ? :-?

tar det enda TRE UKER å få pakken min når jeg har faxa fortollingsfullmakt og kvitteringen ?

Nå har jeg jo vente i 14 dager på pakka fra strawberrynet, også må jeg vente tre uker til ??

Utrolig at det skal ta så lang tid. :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at de skriver ned verdien på pakken,fullstendig klar over det! Men når da pakken blir stoppet ved en stikkprøve så er det vel klart at tollvesenet må ha en dokumentasjon på hva verdien på pakken er. Har nettopp vært igjennom det samme selv. Send faktura enten på mail eller pr.fax så sender de pakken din med engang. Sendes til privatfortolling eller på det faxnummeret som står i brevet. Så lenge man holder verdien under 200 kroner trenger man ikke å betale toll, men blir pakken stoppet så er det så enkelt som å sende faktura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ursula: det pleier å ta 3 uker tilsammen, så slapp av... Strawberrynet kan ikke noe for dette forresten, hvis tollvesenet ikke stopper pakkene tar det 3 - 5 arbeidsdager å få pakken. Og jeg har bestilt mange...Stemmer at de sender pakken din når de får kvittering/ordrebereftelsen da går det opptil 1 uke før du har den alt etter hvor mye de har å gjøre. Vel dette har bare skjedd meg 1 gang av ca. 20. Bestiller 1 ting pr. pakke og på den måten har jeg opparbeidet min kundebonus på 10% ganske kjapt. Strawberrynet er absolutt det beste nettstedet jeg handler fra. Dette kan dessuten skje helt uavhengig av nettbutikk.

Tollvesenet unnskylder seg med at Strawberrynet ikke putter faktura oppi pakken men det er bare en unnskyldning for det ligger alltid en ordreseddel oppi pakken. Dessuten har jeg aldri sett noen faktura oppi pakken fra noen jeg har bestilt fra så jeg ser det som en "unnskyldning" for at de kan gjøre det de gjør (tollvesenet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay....har aldri fått pakkene fra strawberrynet etter 3-5 dager jeg, men.

Etter ca 10 dager har jeg motatt dem.

Jaja, håper det blir fortgang i sakene nå som jeg har faxe kvittering for bestillingen min og brevet ang fortolling til posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...