Gå til innhold

Rød i ansiktet av trening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe man kan gjøre for å unngå å bli så ekstremt rød i ansiktet når man trener?

Jeg har begynt å trene på senter, men gruer meg alltid fordi jeg blir så rød i ansiktet. Det er ikke snakk om litt rosa i kinnene, men helt ekstrem rødfarge over hele ansiktet. Og for å toppe det hele blir jeg hvit rundt munnen. Dette er helt grusomt, jeg tør ikke vise meg sånn! Dette legger en stor demper på treningslysten min. jeg tør ikke delta på gruppetimer, og trener kun på morgenen da det ikke er så mange på senteret.

I dag turte jeg ikke forlate tredemølla såpass rød, så jeg gikk i sakte tempo i 20 minutter etter treningen i håp at burgunderfargen skulle bli litt mer i retning lettere rosa. Men det skjedde aldri. Selv da jeg hadde kommet meg hjem, var jeg like rød, kanskje en liten nyanse svakere.

Jeg vet at mange av dere kommer til å svare at det er helt vanlig og at man blir rød når man trener. Men jeg er seriøst et ekstremt tilfelle. Ingen av de andre som trente i dag var i nærheten av min fargenyanse.

Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre for å ikke bli så rød når jeg trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren kardio! Sakte men sikkert kommer rød fargen til å bli mindre. Fargen kommer av at pulsen din går veldig høyt opp, fordi du er utrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ennå mer rød om man har sensitiv hud eller har rosacea, som meg. Jeg bruker en gultonet mineralfoundation, den demper det røde uttrykket. Gjerne et strøk med grønn concealer og. Viktig å vaske av etterpå :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er da vitterlig ikke noe problem? Jeg tenker i hvert fall ikke at "se så rød hun der var"? Tenker heller - jada, skulle ønske jeg kan få like bra og slitsom økt.. :goodbye:

Synes ikke du burde bekymre deg over dette, med mindre du planlegger å bruke treningsstudio som sjekkested ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren kardio! Sakte men sikkert kommer rød fargen til å bli mindre. Fargen kommer av at pulsen din går veldig høyt opp, fordi du er utrent.

Hvordan forklarer du da at det er først etter flere år med regelmessig trening at jeg har begynt å bli rød i ansiktet?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rød-rosa, og jeg har sensitiv hud. Nærmeste familie blir også sprutrød.

Har lært å leve med det. Forsvinner ikke før en time etterpå, det er mitt største problem. Greit å være rød når man trener, men ikke like kult å sitte på bussen knallrød ;)

Som de andre sier, folk bryr seg ikke. Jeg har ikke opplevd å få noen blikk for det. Håper du klarer å ignorere det sånn at du kan trene normalt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også sånn, knallrød i trynet, hvit noen stedet, som rundt munnen. Varer en god stund, kanskje en time etterpå. Den første tiden på treningssenteret var jeg dritflau, gjemte meg på badet og prøvde å roe ned huden med kaldt vann etc. Men nå bryr jeg meg ikke lenger. Det får bare være sånn, og jeg går uansett hele veien hjem, som regel når det er mørkt.

Tror uansett et svært lite fåtall tenker "stygge tanker" om folk som blir ekstra røde i ansiktet når man trener. ;) Sier i så fall mer om dem enn om oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene :) Hjelper heller ikke om man har verdens beste kondis, det er bare å leve med det. Jeg blir så rød at folk legger merke til det, men det er jo ingen som kommer bort og ler meg opp i ansiktet.

Hos meg varer det også gjerne en time etter aktivitet, så det er ikke så mye å få gjort med det.

Hvis du ikke bryr deg, så bryr ikke andre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser er du ikke den eneste med dette problemet, og det finnes flere tråder her inne om det samme :)

Jeg har akkurat de samme tankene som deg, og sikkert omtrent samme farge etter trening også. Jeg blir mørk rosalilla med hvite flekker her og der, og ser ut som om jeg kommer til å krepere hver gang. Hjelper ikke å være i god form, det er bare sånn jeg er. Blir lett rosa ellers også, f.eks. ved hyppinge temperaturendringer. Er nok ingenting annet å gjøre enn å lære å leve med det, evt trene med sminke. Dessverre er det ikke et alternativ for meg, for i tillegg til rødfargen svetter jeg mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet ikke om det hjelper så mye, men jeg får det samme. Jeg blir veldig, veldig rød i ansiktet og hvit rundt munnen. Det tar en stund før det går bort, og jeg gidder ikke engang prøve å vente før jeg drar hjem ;) Tenker som så at her skal vi trene, og det spiller ingen rolle om noen ser at jeg er svett i rumpa eller rød i ansiktet!

Kos deg med treningen og ikke være redd for at noen ser at du er rød i ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir knallrød i ansiktet når jeg trener, enten jeg er i knallform eller i dårlig form. Det bryr meg svært lite. Svetter som en mann gjør jeg også. Hehe.

Det er vel ingen andre enn du selv som legger merke til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det ikke er det du vil høre, det at mange andre har det likedan, men det er vel ikke stort annet å gjøre en å enten fortsette og akseptere at slik er du (og mange flere, selv om de ikke trener sammen med deg), eller slutte å ta i skikkelig på treninga, og da er vel egentlig vitsen med treninga borte? ;)

Jeg trener masse, noen dager blir jeg pionrød, andre dager nærmere lilla og det ser ut som hele hodet mitt er på randen til å eksplodere!!! :skratte: De gangene jeg blir lilla, ser jeg at jeg ser mer farget ut en de andre, men jeg bryr meg likevel ikke om det. De gangene jeg blir pionrød eller lilla, så sitter det lenge, jeg kan fremdeles være rød når jeg kommer hjem.

Det har ikke noe med at jeg ikke er trent, men at noen dager øker pulsen mer, noen dager bruker jeg mer.

Men jeg ser det også dersom jeg begynner med en type trening jeg ikke har gjort før, og kroppen derfor ikke er vant til den måten å trene på. Da skyter pulsen opp i taket og jeg både puster som en gamp og blir merkelig farget.

Svetter som en gris gjør jeg uansett... :ler:

Det pleier å være kun der jeg har BH som IKKE er kliss gjennomvått etter en skikkelig dag på treninga. Ser jo også at mange andre ikke blir like svette, og syntes det var litt flaut i begynnelsen.... men nå bryr jeg meg overhode ikke lenger, synes faktisk det er litt moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent i halvannet år aktivt, og jeg blir fremdeles spreng-rød i ansiktet, og det varer lenge etter jeg har kommet ut av dusjen ++. Jeg svetter også som en idiot.Er jente, og bryr meg døyten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også veldig rød i ansiktet. Bortsett fra i pannen - den er delt i nøyaktig i to midt på, hvor den ene delen er varm og rød, og den andre er kald og hvit. Er nesten litt småcreepy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kaller meg bare "hummeren min" etter at jeg har vært på spinning, for på det verste kan jeg være rød i timesvis. :ler:

Jeg bryr meg ikke noe særlig om det, og har ikke fått rare blikk for det (som jeg har lagt merke til). Da synes jeg det er rarere med de som klarer å gjennomføre en treningsøkt uten å svette så mye som en dråpe og uten at et eneste hårstrå blir rotet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg det er rarere med de som klarer å gjennomføre en treningsøkt uten å svette så mye som en dråpe og uten at et eneste hårstrå blir rotet til.

Dette tar jeg meg i å undres over av og til også..

Når jeg er på timer der svetten spruter og mange av oss blir pionrøde, og det er noen som tusler ut av timen uten å engang ha blitt LITT svett på ryggen...

Men jeg har tenkt på at kanskje de bare har utrolig bra treningstøy? som overhode ikke viser svette?

Eller svetter andre steder en i hodet?

Vi svetter veldig forskjellig, noen jeg kjenner ser ut som de har vaska håret etter en treningstime, gjennomvått!!! Mens andre er dryppvåte andre steder men nesten ikke i håret i det hele tatt.

Jeg blir all over... :ler:

tror ikke det er mange steder jeg ikke svetter når jeg trener skikkelig.

Jeg elsker treningstimer som er så heftige at svetten renner på underarmene og leggene også.. for der svetter jeg ikke alltid like lett, så når svetten pipler også på oversiden av underarmene så morer jeg meg litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da synes jeg det er rarere med de som klarer å gjennomføre en treningsøkt uten å svette så mye som en dråpe og uten at et eneste hårstrå blir rotet til.

Helt enig! Ser nok av yngre jenter på spinningtimene som går ut like tørre som de kom til timen. Ikke svetter de, får ikke noe farge i anskitet heller. Lurer fælt på hva slags utbytte man får ut av sånt.. :lete:

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter mye i ansiktet og på hodet, hårstrikket mitt er som regel helt vått før jeg går i dusjen av svette. Dessuten får jeg mye på brystet og veldig mye rundt halsen!

Det var en videosnutt med "tren med Tone Damli Aaberge" der hun utførte styrkeøvelser og jogget på tredemølle. Jeg lurer på om hun ikke hadde vært i makeup-stolen før de sendte henne ut der, fordi hun så ganske strøken og nysminket ut med lipgloss på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Tusen takk for at så mange har svart :) Skjønner at jeg ikke er alene om problemet ja! Sminket meg litt før jeg dro på trening i dag, med en foundation med grønnskjær. Det hjalp veldig! Så bare normalt rød ut :P

Turte til og med å jogge mellom to gutter, hehe. Så nå håper jeg at jeg tør gruppetimer snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...