Gå til innhold

Hvordan reagerte du da ex fikk seg ny?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Og, hva om han hadde vært det da? Du får tenke at den nye kjæresten er ikke bedre enn deg uansett ;)

får prøve...men ligger vel i den menneskelige natur å være nysgjerrig...

Takk for at du tar deg tid til å svare..snille du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Er der no, og det er OK. Han har komt "lenger" enn meg, men eg nyt livet mitt, fridomen, spenninga, alt som skjer, og fjortenåringen min sa at eg er penare enn henne. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får prøve...men ligger vel i den menneskelige natur å være nysgjerrig...

Takk for at du tar deg tid til å svare..snille du:)

:) forstår det er vondt når sånt skjer shø, ille nok å slå opp om kjæresten ikke skal finne seg en ny med en gang også! Syns det er utrolig dårlig gjort ovenfor eksen uansett om man har slått opp. Men noen må vel gå videre først også da.. Det går nok bedre etterhvert skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) forstår det er vondt når sånt skjer shø, ille nok å slå opp om kjæresten ikke skal finne seg en ny med en gang også! Syns det er utrolig dårlig gjort ovenfor eksen uansett om man har slått opp. Men noen må vel gå videre først også da.. Det går nok bedre etterhvert skal du se :)

Jeg håper det...takk :)

Bare hardt å vite at jeg aldri mer får snakke med han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det...takk :)

Bare hardt å vite at jeg aldri mer får snakke med han....

Forstår godt hvordan du har det. Men det er vel ikke noe annet enn tiden som hjelper, og evt å jobbe med selvfølelsen og selvtillitten. Tenk at det er eksens tap at han ikke har deg lenger, og dette skal du bevise overfor deg selv. Vet det er lettere sagt enn gjort, men det er nok lurt å gå ut døra med hevet hode. Ikke la han styre livet ditt. Sliter med det samme selv, så vet hvor vanskelig det er i praksis.

Og det med at du aldri mer får snakke med han, det vet du jo ikke noe om. Ingen vet noe sikkert om fremtiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blokkolokko

Jeg gikk videre til en ny med en gang det ble slutt med exen..

"Han nye" (som nå er samboeren min) brukte lang til på å føle seg tilfreds og venne seg til tanken på at jeg nettopp var gått ut av et forhold.

Jeg var kanskje ikke helt klar for å gå videre heller, det ser jeg nå.. Og hadde jeg kunne gjøre ting om igjen så hadde ting gått mye tregere. Kunne fortsatt hatt den fantastiske mannen jeg har i dag, men uten all sjalusien og problemene forholdet vårt startet med. Når jeg nå treffer på exen merker jeg hvor godt han har hatt det den tiden han har vært singel. Han har opplevd så mye! (blir nesten litt sjalu:P).

Grunnen til at exen din ikke vil ha kontakt med deg er nok på grunn av at han er redd for at den nye kjæresten skal være sjalu. Se på det som at det er du som har vunnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var fullstnedig knust da min eks først gjorde det slutt og så ble sammen med en ny. Jeg var helt på bånn, og alt var bare svart og jævlig. Jeg forstår veldig godt hvordan du har det, TS. Hvis det er noen trøst, så har jeg nå funnet meg en samboer som jeg elsker over alt på jord. Jeg ser nå at hvis jeg og min eks hadde flyttet sammen og vært sammen lenge, så hadde jeg nok blitt temmelig ødelagt. Han var en svært dominerende og krass type. (F.eks så var hans svar da jeg tok opp nettopp hans krasse væremåte at jeg det bare var jeg som var svak).

Jeg har det nå mye bedre med min samboer, og hadde aldri gått tilbake til min eks om det hadde blitt aktuelt. Så gi deg selv tid, det vil bli bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det med at du aldri mer får snakke med han, det vet du jo ikke noe om. Ingen vet noe sikkert om fremtiden;)

Er bare det at han sa at han aldri mer ville snakke med meg, fordi han ikke hadde noe behov for det, fordi han hadde det så bra med hun nye. Jeg var helt knust da jeg fikk den beskjeden, jeg nesten tryglet og sa t jeg klarte ikke å miste han ut av livet mitt..men han stod fast på sitt. jeg forstår ikke hvorfor han er så krass mot meg, fordi jeg har aldri gjort han noe...(bortsett fra å trygle, og å være patetisk)..men aldri SLEM.

Hjelper masse å skrive her da..og å få tilbakemeldinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare det at han sa at han aldri mer ville snakke med meg, fordi han ikke hadde noe behov for det, fordi han hadde det så bra med hun nye. Jeg var helt knust da jeg fikk den beskjeden, jeg nesten tryglet og sa t jeg klarte ikke å miste han ut av livet mitt..men han stod fast på sitt. jeg forstår ikke hvorfor han er så krass mot meg, fordi jeg har aldri gjort han noe...(bortsett fra å trygle, og å være patetisk)..men aldri SLEM.

Hjelper masse å skrive her da..og å få tilbakemeldinger:)

TS, var det du eller han som slo opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, var det du eller han som slo opp?

Vi ble litt enige fordi det hadde gått litt trått,men jeg var alltid åpen for å prøve på nytt...sa jeg ville se ting an..Men han gikk bare videre...Han som tok initativet til praten om hvordan ting gikk med oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg endte mitt forige forhold prøvde jeg i mange mnd å gjøre det slutt. Vedkommende rett og slett nektet å høre på meg eller ta mitt ord til etterrettning eller flytte ut (jeg hadde kjøpt leil før vi ble sammen).

Jeg hadde møtt en ny, var/er stormende forelsket. Ville derfor avslutte forholdet jeg var i, ta det rolig med den nye, og få en myk og fin start sammen.

Men eksen var umulig å ha med å gjøre. Jeg sa rett ut at jeg hadde møtt en ny jeg hadde følelser for osv. Det hjalp ikke. Min nye flamme hadde det så vondt i den perioden her, til slutt dro han til en annen by en stund for å besøke venner. Min eks havnet på sykehuset, alvorlig, og den første jeg ringte var min nye flamme. Jeg rett og slett klarte ikke å være uten han. Han hev seg i bilen og kom tilbake med en gang. Når min eks kom ut av sykehuset sa jeg at jeg drar til et annet land og besøker venner. Han vikke 2 uker på seg til å pakke tingene sine og flytte ut, ellers måtte jeg se meg nødt til å kontakte politiet. Jeg ringte også søskene hans og informerte alle våre felles venner at je trengte hjelp med å få han ut. Det endte med at han faktisk dro, tok med seg mye som ikke var hans også, som ett nattbord, en pute, en lampe, osv. teite ting. Men han flyttet altså fra denne byen, og begynte på skole et annet sted og startet nytt liv.

I tiden som fulgte ble det masse "feilsendte" sms, der han later som han sender til andre jenter. Sa mye ekkelt og sygt på msn, mail, sms, telefoner. VIRKELIG stygge ting.

Er først nå 2 år senere at jeg i det hele tatt orker å ha en samtale med han. Så nå ringte jeg for en stund siden å sa unnskyld for måten ting ble gjort på, at jeg mente aldri å være ekkel, men jeg ble desperat av at han ikke flyttet eller godtok at jeg slo opp.

Nå sier jeg gratuelerer med dagen og god jul. osv. Ringer for å høre hvordan det går.

Min nye er fortsatt min store kjærlighet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg endte mitt forige forhold prøvde jeg i mange mnd å gjøre det slutt. Vedkommende rett og slett nektet å høre på meg eller ta mitt ord til etterrettning eller flytte ut (jeg hadde kjøpt leil før vi ble sammen).

Jeg hadde møtt en ny, var/er stormende forelsket. Ville derfor avslutte forholdet jeg var i, ta det rolig med den nye, og få en myk og fin start sammen.

Men eksen var umulig å ha med å gjøre. Jeg sa rett ut at jeg hadde møtt en ny jeg hadde følelser for osv. Det hjalp ikke. Min nye flamme hadde det så vondt i den perioden her, til slutt dro han til en annen by en stund for å besøke venner. Min eks havnet på sykehuset, alvorlig, og den første jeg ringte var min nye flamme. Jeg rett og slett klarte ikke å være uten han. Han hev seg i bilen og kom tilbake med en gang. Når min eks kom ut av sykehuset sa jeg at jeg drar til et annet land og besøker venner. Han vikke 2 uker på seg til å pakke tingene sine og flytte ut, ellers måtte jeg se meg nødt til å kontakte politiet. Jeg ringte også søskene hans og informerte alle våre felles venner at je trengte hjelp med å få han ut. Det endte med at han faktisk dro, tok med seg mye som ikke var hans også, som ett nattbord, en pute, en lampe, osv. teite ting. Men han flyttet altså fra denne byen, og begynte på skole et annet sted og startet nytt liv.

I tiden som fulgte ble det masse "feilsendte" sms, der han later som han sender til andre jenter. Sa mye ekkelt og sygt på msn, mail, sms, telefoner. VIRKELIG stygge ting.

Er først nå 2 år senere at jeg i det hele tatt orker å ha en samtale med han. Så nå ringte jeg for en stund siden å sa unnskyld for måten ting ble gjort på, at jeg mente aldri å være ekkel, men jeg ble desperat av at han ikke flyttet eller godtok at jeg slo opp.

Nå sier jeg gratuelerer med dagen og god jul. osv. Ringer for å høre hvordan det går.

Min nye er fortsatt min store kjærlighet =)

Fint å høre at det gikk bra til slutt....Men jeg er ikke nærheten av å oppføre meg som din ex gjorde....har ikke stalket han eller truet med noe som helst...bare vært lei meg og gråt mye på tlf...

Jeg tar ikke kontakt mer nå, ettersom jeg vil jo respektere at han har et nytt forhold..må jo prøve å tenke hvordan det hadde vært hvis jeg hadde hatt ny type og exen tok kontakt hele tiden...

Men alikevel kjempesårt at han har redusert meg til et null og ingenting...hvis jeg hadde betydd pittelitt for han,hadde han tatt seg bryet å pakke ting litt inn..istendenfor å buse ut hvor fantastisk han har det...for han VET hvor lei meg jeg er..men..ikke noe jeg får gjort...må bare bite det i meg..

:)Takk for historien din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elfindesemana

Fint å høre at det gikk bra til slutt....Men jeg er ikke nærheten av å oppføre meg som din ex gjorde....har ikke stalket han eller truet med noe som helst...bare vært lei meg og gråt mye på tlf...

Jeg tar ikke kontakt mer nå, ettersom jeg vil jo respektere at han har et nytt forhold..må jo prøve å tenke hvordan det hadde vært hvis jeg hadde hatt ny type og exen tok kontakt hele tiden...

Men alikevel kjempesårt at han har redusert meg til et null og ingenting...hvis jeg hadde betydd pittelitt for han,hadde han tatt seg bryet å pakke ting litt inn..istendenfor å buse ut hvor fantastisk han har det...for han VET hvor lei meg jeg er..men..ikke noe jeg får gjort...må bare bite det i meg..

:)Takk for historien din

Jeg tror heller ikke du har vært sånn som min eks. hehe. so da ble det vel egentlig en liten digresjon fra det opprinngelige innlegget. Beklager. Delte bare =)

Jeg har også blitt dumpet av en jeg trodde jeg skulle tilbringe resten av livet mitt med. Han fant ikke seg en ny og gikk inn i et forhold med en spesiell. Men bare tanken og det å se han flørte å vise interesse for noen andre var hjerteskjærende. Jeg verken gjorde noe psyko eller drastisk. Men det gjorde virkelig vondt. Jeg ble kvalm og svimmel og mistet appetitten enda mer om det var mulig. hehe. Gråt ikke. Men føltes nesten ut som angst med hjertebank og kaldsvetting og hele pakka. Det er ikke noe å le av når det står på som værst, men i ettertid tenker man jo om man var helt god. hehe.

Det er også eneste gangen jeg har blitt dumpet. De andre gangene er det nok jeg som har vært dumperen. Og da har jeg kuttet kontakten tvert, og gått videre. For den som dumper trenger også i mange tilfeller å jobbe med å komme seg videre. For det er skjelden ALT er galt, men de viktige punktene man prioriterer i et forhold kan være skeive eller gale eller feil, og følelsene kan fortsatt være der. Så den som dumper tar ofte et vanskelig valg, men som de tror på sikt er det riktige, selv om de også har det vondt der og da.

Tenker at din eks enten har hold på med denne damen en stund, om det de har er ekte, og da har du en grunn til å få ut litt sinne og frustrasjon. Eller så er dette et klassisk rebound tilfelle. Og da kan du bare puste ut og vente på at det går over, og kanskje dere to kan være venner etter det og kanskje til og med flørte litt og se om kontakten på den romantiske fronten kan gjenopptas.

Jeg vil bare si at jeg kan virkelig ikke tenke meg og bli sammen med noen av mine ekser. Jeg er av typen som prøver å prøver å prøver å strekker meg i det lengste så lenge det er følelser igjen. Men til slutt så er siste gnisten slukket og da må jeg innrømme at det ikke funker, og må bryte ut. Dermed er det null kontakt som er best for meg i mine tilfeller.

Det kan jo hende din eks bruker denne jenten i et forsøk på å komme over deg? At om han har kontakt eller ser deg så blusser følelsene hans opp igjen for deg, og han da føler han ikke er sterk nok til å ta steget alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overraska over at det går an å være så skadefro som jeg er. Jeg ønsker at hun nye er utro mot han, at hun er dårlig i senga, vid i musa, sykelig sjalu osv osv. :sjenert: Må vel være mulig å få ETT av de ønskene oppfylt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overraska over at det går an å være så skadefro som jeg er. Jeg ønsker at hun nye er utro mot han, at hun er dårlig i senga, vid i musa, sykelig sjalu osv osv. :sjenert: Må vel være mulig å få ETT av de ønskene oppfylt???

Hahaha, stakkar. ! skjønner man blir litt sånn da ;) Hadde sikkert villa det samma jeg og. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha, stakkar. ! skjønner man blir litt sånn da ;) Hadde sikkert villa det samma jeg og. haha

Han gikk fra meg for henne da. Gikk rett over til å bli sammen med henne. Har hatt et helvete. Vi har ei datter på 18 mnd og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det egentlig er samme hvordan hun er, han blir jo ikke sammen med meg igjen uansett...

Begynner faktisk å tvile på om han i det hele tatt har likt meg..siden han klarer å kutte meg så lett ut av livet sitt...til og med som en venn der vi kan ha sporadisk kontakt...

Jeg kjenner at å bry seg om en annen gutt igjen er helt umulig...og utenkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk fra meg for henne da. Gikk rett over til å bli sammen med henne. Har hatt et helvete. Vi har ei datter på 18 mnd og.

Huff...stakkar...har du klart å gå videre/ flørte med noen andre?

Han er ikke mann nok som forlater familien sin..ihvertfall ikke med en 18 år gammel baby...da står man i det og "vanner gresset"..!

klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...stakkar...har du klart å gå videre/ flørte med noen andre?

Han er ikke mann nok som forlater familien sin..ihvertfall ikke med en 18 år gammel baby...da står man i det og "vanner gresset"..!

klem til deg

Jeg har hatt sex, men følte ingenting. Tror jeg er følelsesmessig avstumpa, men det er vel bare for kort tid siden bruddet. Jeg tenker fortsatt på han hver forbanna dag, men ligger ikke og stortuter i senga lenger og greier å fungere og til og med le i noen settinger. Han er den eneste jeg virkelig har elsket. Vi var sammen i 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...