AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #1 Del Skrevet 12. september 2010 Er det noen som har erfaringer med psykomotorisk fysioterapi? Jeg har diverse fysiske plager grunnet en medfødt sykdom, og behøver derfor fysioterapi. Jobber psykomotoriske fysioterapeuter på vanlig måte med trening, tøying osv., eller konsentrerer de seg mest om det psykiske aspektet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 12. september 2010 #2 Del Skrevet 12. september 2010 Psykomotorisk fysioterapi er (etter min mening) bare tull! Jeg gikk der 6 ganger eller noe fordi jeg fikk det fra sykehuset pga jeg var veldig stiv i kroppen som følge av psykisk stress. Denne psykomotoriske fysioterapauten opptrådte mer som en psykolog enn noe annet, og jeg gjorde ikke en eneste fysisk øvelse iløpet av de 6 gangene jeg var der. Da fant jeg ut at det holdt med en psykolog og kuttet ut hele opplegget. Syns egentlig det var litt synd, fordi den fysioterapauten på sykehuset som henviste meg til psykomotorisk var veldig flink. Uansett, du kan jo prøve et par ganger og se hvordan du opplever det Skulle jeg valgt igjen ville jeg nok dog gått til en vanlig fysioterapaut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #3 Del Skrevet 12. september 2010 Ah ok, da vet jeg det. Den eneste grunnen til at jeg tenkte på psykomotorisk fysioterapi er at vi har tilbud om det gjennom studentsamskipnaden på skolen(kjekt å slippe å løpe til lege for henvisning først). Fra tidligere vet jeg at det jeg behøver er opptrening og evt. "knekking", så da skal jeg finne meg en vanlig fysioterapeut eller manuellterapeut i stedet. Uansett, takk for svaret. Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #4 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg har to venninner som begge har gått til psykomotorisk fysioterapi, og de roser det opp i skyene! Begge har fått/får veldig god hjelp av dette. Fysioterapeuten er ingen psykolog, men det er vanlig å gjennom samtale prøve å relatere plager til livssituasjon. Den psykomotoriske fysioterapeuten masserer og knar mye, samt har fokus på pust og spenninger. Det er ikke slik at alle kan hjelpes gjennom psykomotorisk fysioterapi, man må være mottagelig for det. Har hørt om personer som har prøvd, men blitt "oppgitt" etter 2-3 seanser. Synes absolutt du skal prøve, særlig når du får muligheten slik. Les evt. her: http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=412339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minea Skrevet 13. september 2010 #5 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Jeg går også hos psykomotorisk fysioterapi og er kjempe fornøyd! Vi jobber mye med "dårlige" innlærte kroppslige vaner, pust, holdning og avspenning. Vi anbefale deg noe lesestoff; "Balansenøkkelen" og "Læringsnøkkelen". Disse tar for seg mange viktige tema som psykomotorisk fysioterapi kommer inn på. Vi anbefale deg å forsøke hvis du får time, det har hjulpet meg mer enn fysioterapi og manuellterapi. Må få legge til at psykomotorisk fysioterapi går mye på "hjelp til selvhjelp" prinsippet. Endret 13. september 2010 av minea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå