chanelene Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Ble litt inspirert etter å ha lest tråden om Toy Story 3, og at noen barn ble vettaskremt av apen i den filmen (inkludert min sønn) Var det noe som skremte deg som barn? (annet enn mørket og sånn) *Selv var jeg livredd for søpleberget i fraglene. LIVREDD! *Fikk mareritt hver gang jeg hørte om Rødhette og ulven (mamma måtte si fra i barnehagen at de ikke kunne lese om den når jeg var der ) Kom med dine eksempler!
Gjest Raindrops Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Jeg har hørt at jeg var livredd for fragglene, men jeg kan ikke huske dette selv. Sikkert fortrengt Men jeg husker at jeg var livredd for Benny i The Julekalender. Kjenner fortsatt et lite snev av angst når jeg ser han den dag i dag, selv om jeg synes han er morsom nå
chanelene Skrevet 12. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2010 Men jeg husker at jeg var livredd for Benny i The Julekalender. Kjenner fortsatt et lite snev av angst når jeg ser han den dag i dag, selv om jeg synes han er morsom nå Men Benny var jo litt skummel husker jeg da!
Gjest Raindrops Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Han var jo det, spesielt når han drakk sprit! Husker jeg var livredd første gangen
Sulosi Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Jeg var redd for taklampa på soverommet mitt...
sebastianen Skrevet 12. september 2010 #6 Skrevet 12. september 2010 hehe Blandt annet å bli spedalsk . Lang forklaring , med lesning av Jerry av Jack London og Moder Theresa som kom til norge for å få fredsprisen , sammenblandet med god fantasi og innfløkte smitteveier
chanelene Skrevet 12. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2010 Haha, kom på ; lillebroren min var så redd for at nissen skulle komme å spise grøten hans (fikk høre at man setter ut grøt til nissen på kvelden) at han spiste, gråt og spydde omhverandre frem til bollen var tom
Gjest Crow Skrevet 12. september 2010 #8 Skrevet 12. september 2010 Jeg var livredd for varulver. Det hadde jeg lest om et sted, og var overbevist om at de levde i skogen jeg måtte gå gjennom for å gå til venninnen min. Gikk greit så lenge det var lyst, men når jeg skulle gå hjem i mørket måtte jeg synge, for hvis jeg skyndte meg gjennom skogen mens jeg sang eller plystret var jeg litt tryggere
kisskissbangbang Skrevet 12. september 2010 #9 Skrevet 12. september 2010 Haha, kom på ; lillebroren min var så redd for at nissen skulle komme å spise grøten hans (fikk høre at man setter ut grøt til nissen på kvelden) at han spiste, gråt og spydde omhverandre frem til bollen var tom Fantastisk!
Capricorn Skrevet 12. september 2010 #10 Skrevet 12. september 2010 Jeg var 7-8 år under Mariannesaken og var livredd for at noen skulle ta meg. Var også redd for Mumitrollet. Egentlig alle i Mumidalen
sebastianen Skrevet 12. september 2010 #11 Skrevet 12. september 2010 Jeg var livredd for varulver. Det hadde jeg lest om et sted, og var overbevist om at de levde i skogen jeg måtte gå gjennom for å gå til venninnen min. Gikk greit så lenge det var lyst, men når jeg skulle gå hjem i mørket måtte jeg synge, for hvis jeg skyndte meg gjennom skogen mens jeg sang eller plystret var jeg litt tryggere Ja dyr i skogen ja , grevlinger . Jeg gikk med koks i støvlene fordi bestefar hadde fortalt meg at det gjorde de før i tiden . det var fordi grevlingen beit til det knaste , og koksen knaste jo før leggbeina mine .Mamma var ikke så begeistra for det ....
chanelene Skrevet 12. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. september 2010 Ja dyr i skogen ja , grevlinger . Jeg gikk med koks i støvlene fordi bestefar hadde fortalt meg at det gjorde de før i tiden . det var fordi grevlingen beit til det knaste , og koksen knaste jo før leggbeina mine .Mamma var ikke så begeistra for det .... Ikke rart man blir redd for grevlinger da
Mercury Skrevet 12. september 2010 #13 Skrevet 12. september 2010 Hufsa fra Mummitrollet var nok hun jeg var mest livredd, og selvfølgelig utnyttet brodern dette fullt ut. *grøss* Er nok litt redd for henne enda Husker også at jeg var redd den snøprinsessen (eller hva det var) i samme episode.
Gjest Awsome Skrevet 12. september 2010 #14 Skrevet 12. september 2010 Sånn bortsett fra mørket, torden og flyalarmen: Huffsa, søppelberget + de store trollene (Fragglene).
redchilli Skrevet 12. september 2010 #15 Skrevet 12. september 2010 Huffsa, hun er faktisk sinnsykt skummel!
Neala Skrevet 12. september 2010 #16 Skrevet 12. september 2010 Jeg var livredd hver gang min mormor skulle i fjøsen, for da tok hun på seg skaut. Jeg var også livredd for å gå inn på soverommet til mormor og morfar etter morfar døde, for jeg var sikker på at han lå i senga (jeg var ikke fylt 2 år enda, og det var flere måneder siden han døde). I tillegg var det jo standarden: Hufsa.
Gjest Mahareth Skrevet 12. september 2010 #17 Skrevet 12. september 2010 Jeg var redd for Snødronningen, vampyrer og spøkelser. Fikk med meg serien "are yoy afraid of the dark", og etter det ble livet mitt aldri det samme
Gjest Opus Skrevet 12. september 2010 #18 Skrevet 12. september 2010 Huffsa, Julenissen, Nøkken, Påskeharen, En mann med gresskar-hode (mine eldre søstre fortalte meg skrekkhistorier om denne mannen hver halloween fra jeg var 4år) og elger.
Gjest offdå Skrevet 12. september 2010 #19 Skrevet 12. september 2010 Var redd for å gå i trappa hjemme. Fordi min kjære bror tok håret mitt noen ganger når jeg gikk opp eller ned. Hadde også angst for å gå i loftstrappa ( som går rett over den andre trappa) fordi brutter da sto under og tok beina mine. Jeg springer den dag i dag opp og ned de trappene hvis det er mørkt eller jeg er alene i huset, selv om både jeg og min bror flytta ut for mange år siden. Hufsa i mummidalen var skummel ja, hele mummi er litt skummelt ennå
Kitty_katt Skrevet 12. september 2010 #20 Skrevet 12. september 2010 Spøkelser Hufsa og Hattifnatter fra Mummitrollet Porselensdukker (en veninne på barneskolen fortalte en skummel spøkelseshistorie om slike dukker og etter det var jeg livredd de :gjeiper: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå