Gå til innhold

Hva var du redd for som liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert etter å ha lest tråden om Toy Story 3, og at noen barn ble vettaskremt av apen i den filmen (inkludert min sønn)

Var det noe som skremte deg som barn? (annet enn mørket og sånn)

*Selv var jeg livredd for søpleberget i fraglene. LIVREDD!

*Fikk mareritt hver gang jeg hørte om Rødhette og ulven (mamma måtte si fra i barnehagen at de ikke kunne lese om den når jeg var der :fnise: )

Kom med dine eksempler! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har hørt at jeg var livredd for fragglene, men jeg kan ikke huske dette selv. Sikkert fortrengt :fnise:

Men jeg husker at jeg var livredd for Benny i The Julekalender. Kjenner fortsatt et lite snev av angst når jeg ser han den dag i dag, selv om jeg synes han er morsom nå :sjenert:

Skrevet

Men jeg husker at jeg var livredd for Benny i The Julekalender. Kjenner fortsatt et lite snev av angst når jeg ser han den dag i dag, selv om jeg synes han er morsom nå :sjenert:

Men Benny var jo litt skummel husker jeg da! :sjenert:

Gjest Raindrops
Skrevet

Han var jo det, spesielt når han drakk sprit! Husker jeg var livredd første gangen :fnise:

Skrevet

Jeg var redd for taklampa på soverommet mitt...

Skrevet

hehe Blandt annet å bli spedalsk . Lang forklaring , med lesning av Jerry av Jack London og Moder Theresa som kom til norge for å få fredsprisen , sammenblandet med god fantasi og innfløkte smitteveier :)

Skrevet

Haha, kom på ;

lillebroren min var så redd for at nissen skulle komme å spise grøten hans (fikk høre at man setter ut grøt til nissen på kvelden) at han spiste, gråt og spydde omhverandre frem til bollen var tom :ler:

Skrevet

Jeg var livredd for varulver. Det hadde jeg lest om et sted, og var overbevist om at de levde i skogen jeg måtte gå gjennom for å gå til venninnen min. Gikk greit så lenge det var lyst, men når jeg skulle gå hjem i mørket måtte jeg synge, for hvis jeg skyndte meg gjennom skogen mens jeg sang eller plystret var jeg litt tryggere :ler:

Skrevet

Haha, kom på ;

lillebroren min var så redd for at nissen skulle komme å spise grøten hans (fikk høre at man setter ut grøt til nissen på kvelden) at han spiste, gråt og spydde omhverandre frem til bollen var tom :ler:

:skratte: Fantastisk!

Skrevet

Jeg var 7-8 år under Mariannesaken og var livredd for at noen skulle ta meg.

Var også redd for Mumitrollet. Egentlig alle i Mumidalen :)

Skrevet

Jeg var livredd for varulver. Det hadde jeg lest om et sted, og var overbevist om at de levde i skogen jeg måtte gå gjennom for å gå til venninnen min. Gikk greit så lenge det var lyst, men når jeg skulle gå hjem i mørket måtte jeg synge, for hvis jeg skyndte meg gjennom skogen mens jeg sang eller plystret var jeg litt tryggere :ler:

Ja dyr i skogen ja , grevlinger . Jeg gikk med koks i støvlene fordi bestefar hadde fortalt meg at det gjorde de før i tiden . det var fordi grevlingen beit til det knaste , og koksen knaste jo før leggbeina mine .Mamma var ikke så begeistra for det ....

Skrevet

Ja dyr i skogen ja , grevlinger . Jeg gikk med koks i støvlene fordi bestefar hadde fortalt meg at det gjorde de før i tiden . det var fordi grevlingen beit til det knaste , og koksen knaste jo før leggbeina mine .Mamma var ikke så begeistra for det ....

Ikke rart man blir redd for grevlinger da :lete:

Skrevet

Hufsa fra Mummitrollet var nok hun jeg var mest livredd, og selvfølgelig utnyttet brodern dette fullt ut. *grøss* Er nok litt redd for henne enda :fnise:

Husker også at jeg var redd den snøprinsessen (eller hva det var) i samme episode.

Skrevet

Sånn bortsett fra mørket, torden og flyalarmen:

Huffsa, søppelberget + de store trollene (Fragglene).

Skrevet

Huffsa, hun er faktisk sinnsykt skummel!

Skrevet

Jeg var livredd hver gang min mormor skulle i fjøsen, for da tok hun på seg skaut. Jeg var også livredd for å gå inn på soverommet til mormor og morfar etter morfar døde, for jeg var sikker på at han lå i senga (jeg var ikke fylt 2 år enda, og det var flere måneder siden han døde). I tillegg var det jo standarden: Hufsa.

Skrevet

Jeg var redd for Snødronningen, vampyrer og spøkelser. Fikk med meg serien "are yoy afraid of the dark", og etter det ble livet mitt aldri det samme :sjenert:

Skrevet

Huffsa, Julenissen, Nøkken, Påskeharen, En mann med gresskar-hode (mine eldre søstre fortalte meg skrekkhistorier om denne mannen hver halloween fra jeg var 4år) og elger.

Skrevet

Var redd for å gå i trappa hjemme. Fordi min kjære bror tok håret mitt noen ganger når jeg gikk opp eller ned. Hadde også angst for å gå i loftstrappa ( som går rett over den andre trappa) fordi brutter da sto under og tok beina mine. Jeg springer den dag i dag opp og ned de trappene hvis det er mørkt eller jeg er alene i huset, selv om både jeg og min bror flytta ut for mange år siden.

Hufsa i mummidalen var skummel ja, hele mummi er litt skummelt ennå :)

Skrevet

Spøkelser

Hufsa og Hattifnatter fra Mummitrollet

Porselensdukker (en veninne på barneskolen fortalte en skummel spøkelseshistorie om slike dukker og etter det var jeg livredd de :gjeiper: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...