Gjest -L- Skrevet 12. september 2010 #21 Del Skrevet 12. september 2010 Utseende har ikkje så mye å si som de fleste tror. For noen så er det et must at gutten er super kjekk, men slik er det ikkje for de fleste damer. Man ser ofte damer som har et et pent utseende med en mann som har et mindre pent utseende og omvendt. Det at hun er penere enn deg utseende messig er ikkje en god unskyldning for at du ikkje tar kontakt med hun. Eg ser at det kan backfire å ta kontakt med engang etter at hun har kommet ut av et forhold, men du må være klar over at andre gutter tar kontakt med hun og spør hun ut. Hvis du venter for lenge mister du mest sannsynlig sjangsen din. Eg har ikkje stor tro på utsagn som eg har nettopp kommet ut av et forhold derfor vil eg ikkje date noen andre, eller at man har ikkje tid til å få en kjæreste nå. Dersom man virkelig hadde fått følelser for noen tror eg man hadde funnet tid til den personen og eg tror at en kunne hoppet inn i et nytt forhold selv om man nettopp var ferdig med et. Dog eg mener at hvis man er veldig følelses messig innvolvert i eksen kan det ta tid før man er "klar" for et nytt forhold. Hvis eg var det hadde eg funnet ut om hun fremdeles er følelses messig involvert i eksen. Om hun er ferdig med han tar du kontakt med hun og kjører på :D. Eg er usikker på hva som er best å gjøre dersom hun ikkje er. Men noe må du gjøre, ellers skjer det ingenting. Hvis hun får følelser for deg vil du være den hun går til når hun er over eksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twang Skrevet 12. september 2010 Forfatter #22 Del Skrevet 12. september 2010 Å, dere er jo søte da. Elsker menn! Kan jo ikke leve uten dere, for dere er alltid så snille mot oss damene og gir oss mye oppmerksomhet. Da føler vi oss så spesielle og pene. :rødme: Værre med damer, for alle damene vil være penest. Vi pynter oss jo ikke for guttene, men for de andre jentene. Er det sånn med gutter også, eller? Ikke for meg iallefall. Jeg jobber som mekaniker i BMW verksted, og der jobber det bare gutter. Kan ikke si at jeg pynter meg for dem akkurat bortsett fra den vanlige tannbørsten om morgen. Neste gang dere er på fest sammen, så spør du om hun vil danse med deg. Jenter elsker en mann som vil danse. Hvis du ikke kan danse så er det bare å lære deg noen moves. Jeg vet ikke hvilken aldersgruppe dere er i, men swing har alltid vært populært i min vennekrets. Grunnen er at swing er en pardans der man faktisk må ta på hverandre, ikke bare stå på gulvet å vrikke på rumpen liksom. Men det er ikke like intimt som en type slow dans. Ved å spørre hun om hun vil danse med deg så får du også vite om hun har noe interesse for deg, uten å måtte invitere henne på en date. Å få ett nei til en dans er ikke like gale som å få nei til en date. Swing ville vært litt gammeldags for oss. Hun er 18, og jeg er 23... Ville det ha følt som det var et lite problem forresten jenter, at gutten er 5 år eldre enn jenta? Utseende har ikkje så mye å si som de fleste tror. For noen så er det et must at gutten er super kjekk, men slik er det ikkje for de fleste damer. Man ser ofte damer som har et et pent utseende med en mann som har et mindre pent utseende og omvendt. Det at hun er penere enn deg utseende messig er ikkje en god unskyldning for at du ikkje tar kontakt med hun. Eg ser at det kan backfire å ta kontakt med engang etter at hun har kommet ut av et forhold, men du må være klar over at andre gutter tar kontakt med hun og spør hun ut. Hvis du venter for lenge mister du mest sannsynlig sjangsen din. Eg har ikkje stor tro på utsagn som eg har nettopp kommet ut av et forhold derfor vil eg ikkje date noen andre, eller at man har ikkje tid til å få en kjæreste nå. Dersom man virkelig hadde fått følelser for noen tror eg man hadde funnet tid til den personen og eg tror at en kunne hoppet inn i et nytt forhold selv om man nettopp var ferdig med et. Dog eg mener at hvis man er veldig følelses messig innvolvert i eksen kan det ta tid før man er "klar" for et nytt forhold. Hvis eg var det hadde eg funnet ut om hun fremdeles er følelses messig involvert i eksen. Om hun er ferdig med han tar du kontakt med hun og kjører på :D. Eg er usikker på hva som er best å gjøre dersom hun ikkje er. Men noe må du gjøre, ellers skjer det ingenting. Hvis hun får følelser for deg vil du være den hun går til når hun er over eksen. Får da håpe på det. den typen hennes var jo utro mot henne, og behandlet henne som dritt. Jeg ville aldri ha gjort det, ville vært glad i henne hver dag og behandlet henne som en prinsesse. Forresten folkens, jeg kjenner henne egentlig ikke så veldig godt, det er nærmere bekjent liksom.. Men hvor mye oppmerksomhet før det går over til innpåsliten? Eller er det greit med mye oppmerksomhet så lenge jeg ikke hinter til at man skal slå fast følge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twang Skrevet 12. september 2010 Forfatter #23 Del Skrevet 12. september 2010 ingen meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #24 Del Skrevet 12. september 2010 Jeg har sitti oppe her og ikke fått sove på 4 timer pga av at jeg tenker på henne.. Sånn som det der, og det du sier om at hun er såååå vakker og sååå mye over deg, gjør at jeg ville tenkt på deg som en fan, mer enn noe annet. Og hvorfor i all verden skulle jeg gidde å være sammen med noen som forguder meg fordi jeg ser pen ut? Vet du engang om du liker personligheten hennes? Betyr personligheten hennes noe, eller er du bare ute etter en pen pyntedukke som kan oppfylle dine fantasier? Jeg har vært sammen med min del av sånne fyrer som deg, og når alt kom til alt, var jeg bare jenta de projiserte ideen om drømmedama si på. Hvem jeg egentlig er spilte ingen rolle. Altså ble jeg det tredje hjulet på vogna som konsekvent ødela forholdene, fordi jeg ikke bare kunne være den ideen de hadde om meg, som de synes passet til utseende mitt. Finn deg en du liker for den hun er du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 12. september 2010 #25 Del Skrevet 12. september 2010 Sånn som det der, og det du sier om at hun er såååå vakker og sååå mye over deg, gjør at jeg ville tenkt på deg som en fan, mer enn noe annet. Og hvorfor i all verden skulle jeg gidde å være sammen med noen som forguder meg fordi jeg ser pen ut? Vet du engang om du liker personligheten hennes? Betyr personligheten hennes noe, eller er du bare ute etter en pen pyntedukke som kan oppfylle dine fantasier? Jeg har vært sammen med min del av sånne fyrer som deg, og når alt kom til alt, var jeg bare jenta de projiserte ideen om drømmedama si på. Hvem jeg egentlig er spilte ingen rolle. Altså ble jeg det tredje hjulet på vogna som konsekvent ødela forholdene, fordi jeg ikke bare kunne være den ideen de hadde om meg, som de synes passet til utseende mitt. Finn deg en du liker for den hun er du. Men så er det jo også sånn at det som regel er utseende man faller for først, før man har fått sjansen til å bli kjent med hverandre. Så kan man, etter man har blitt bedre kjent delvfølgelig, avgjøre om man passer sammen med personlighetene også. Men jeg er enig med deg at man ikke skal basere et fohold kun på utseende.. Men som sagt, det er jo utseende som kanskje tiltrekker deg mest i starten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -L- Skrevet 12. september 2010 #26 Del Skrevet 12. september 2010 Sånn som det der, og det du sier om at hun er såååå vakker og sååå mye over deg, gjør at jeg ville tenkt på deg som en fan, mer enn noe annet. Og hvorfor i all verden skulle jeg gidde å være sammen med noen som forguder meg fordi jeg ser pen ut? Vet du engang om du liker personligheten hennes? Betyr personligheten hennes noe, eller er du bare ute etter en pen pyntedukke som kan oppfylle dine fantasier? Jeg har vært sammen med min del av sånne fyrer som deg, og når alt kom til alt, var jeg bare jenta de projiserte ideen om drømmedama si på. Hvem jeg egentlig er spilte ingen rolle. Altså ble jeg det tredje hjulet på vogna som konsekvent ødela forholdene, fordi jeg ikke bare kunne være den ideen de hadde om meg, som de synes passet til utseende mitt. Finn deg en du liker for den hun er du. Tror det er mye å kære fra dette innlegget. Man kan iallefall dra konklusjonen at det er ikkje et attraktiv trekk når mannen forduger damen så mye at han gir henne mer verdi enn seg selv. Hvorfor er du sammen med meg du som er så vakker og kan få alle du vil? Blææ, sånne utsagn fra menn er å skyte seg selv i foten. Hvordan skal damen finne trygghet i mannen når han er usikker og ser ned på seg selv. Det eg syntes er synd og er at man gir folk verdi utifra utseende. De aller vakreste menn og damer er da mennesker på innsiden de og er like usikre osv akuratt som alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 12. september 2010 #27 Del Skrevet 12. september 2010 Swing ville vært litt gammeldags for oss. Hun er 18, og jeg er 23... Ville det ha følt som det var et lite problem forresten jenter, at gutten er 5 år eldre enn jenta? Nei der tar du faktisk feil, jeg begynte å danse swing på byn når jeg var 18, og både jeg og alle mine venninner elsket når en fyr kom bort for å danse swing. Altså ikke nødvendigvis full ekte swing, men litt svinging og snurring som kan gjøres til nesten all type musikk. 5 års forskjell er ingenting. De aller fleste jenter vil ha en gutt/mann som er litt eldre pga jenter blir tidliere mer moden enn gutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel84 Skrevet 12. september 2010 #28 Del Skrevet 12. september 2010 Jeg hadde ikke kommet til å gått bort til ei dame å spurt om hu ville danse swing.... Jeg kan å danse swing, men jeg gjør det ikke på byen nei. Dessuten liker jeg hip hop / rap/ rnb musikk, og da passer ikke akkurat swing inn. Syns heller ikke 5 års aldersforskjell er så mye, men det kommer jo an på deres personlighet også, og om dere er ute etter de samme tingene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #29 Del Skrevet 12. september 2010 Hvis du spør henne om å bli med på kino idag, og hun sier nei, så kan det hende hun sier ja senere? Dette er jo fordi hun kommer rett fra et forhold, og kanskje trenger litt tid alene akkuratt nå. Etter en stund kan hun være mer klar for kino. Så det beste er vel å gradvis bli kjent med henne og gå litt diskre frem. Komme med små komplimenter innimellom... Når jeg nevnte selvtillit, så må du ikke være selvgod og ego-sentrert, men at hun ser at du har det bra med deg selv og at hun kan føle seg trygg med deg. Hilsen hun som hadde to stk etter seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #30 Del Skrevet 12. september 2010 Forresten, hvordan gikk bowlingen??? Spent på å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 12. september 2010 #31 Del Skrevet 12. september 2010 Så lenge du er usikker kan du drite i alt med en gang. Damer liker ikke usikre guter. De vil ha dominerende Menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twang Skrevet 12. september 2010 Forfatter #32 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Forresten, hvordan gikk bowlingen??? Spent på å høre Jo, det gikk ganske bra. Det var kusinen min, kjæresten hennes, jenta jeg likte, og meg. Jeg forsøkte alltid å sitte like ved henne når det ikke var min tur til å bowle. også snakket om mye sammen da, men for det meste om goofy tulle ting :D Jeg tror jeg flørtet med henne, og stemningen var ganske god. Har sendt melding til henne der jeg spørte henne om hun ville være med å handle nye klær med meg, siden hun er ganske motefreak ^^ det er jo en god unnskyldning til å ta henne med (siden hun er så motebevisst hehe) kan sitere meldingene vi sendte til hverandre utover kvelden. meg: halla kristine, du var god til å bowle idag :D det må gjøres igjen, kanskje jeg kan vinne over deg neste gang. hehe henne: hehe, det vil du aldri gjøre. meg: åjo, jeg skal øve meg, om det så vil bli min ambisjon her i livet å slå deg :D... henne: å.. da kan vi vel ta enda en match en annen gang da. får se hvor nær du er da. meg: den er grei... hey du snakket om at du likte mote osv tidligere i dag.. henne: ja, lurer du på noe eller? meg: ja, jeg trenger nye klær, og tenkte du kanskje vil hjelpe meg å finne noe som er kult.. heh henne: jeg elsker å shoppe!! så den er grei. meg: nice. når er du ferdig på jobb da? henne: jobber ikke i morgen. så har hele dagen fri. meg: Kult skal jeg hente deg da? henne: ja da.. vet ikke når det passer akkurat, men fra ca 3 til 6, passer det? meg: ja, slutter på jobb kl 4 så ringer jeg deg ok? henne: ok.. god natt, må sove da. hehe Ok, dette er flørt på begge sider eller? er det bare noe man skriver til gutter som man vil ha i vennesone?? ohhh.. håper hun ikke ser meg i vennesonen.. Endret 12. september 2010 av twang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #33 Del Skrevet 12. september 2010 Ja, hun er iallefall ikke avvisende. Om hun ser på deg som en venn eller ikke, vet jeg ikke, men hun er iallfall interessert i å finne på ting med deg. Bare ta det rolig, og gjør det som føles rett, så blir det nok en veldig koslig shoppingdag imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel84 Skrevet 12. september 2010 #34 Del Skrevet 12. september 2010 tja, når dere var på bowlingen, så var det dere og et kjærestepar til? Høres jo ut som en date for min del da Du får vel finne ut litt mer imårra tenker jeg! Er tidlig å sette noen inn i vennesonen enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twang Skrevet 12. september 2010 Forfatter #35 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Ja, hun er iallefall ikke avvisende. Om hun ser på deg som en venn eller ikke, vet jeg ikke, men hun er iallfall interessert i å finne på ting med deg. Bare ta det rolig, og gjør det som føles rett, så blir det nok en veldig koslig shoppingdag imorgen. Om vi skulle spise noe, f.eks ta en baguette eller maccern, ville det vært for tidlig til å spandere på henne da.. eller ville det vært en antydning til at jeg ville være "pågående".. for det jeg tenker på er.. Dersom jeg skulle spandere så vil hun også tenke at... hmmm han vil sikkert ha noe i igjen, og dvs date meg. Og det vil jeg, men jeg vil liksom ikke at hun skal bli skremt.. På en annen måte hvis jeg lar henne betale selv så tror hun at jeg ser henne bare som en venn, og da vil hun sikkert innstille seg på å bli en venn... Endret 12. september 2010 av twang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #36 Del Skrevet 12. september 2010 Om vi skulle spise noe, f.eks ta en baguette eller maccern, ville det vært for tidlig til å spandere på henne da.. eller ville det vært en antydning til at jeg ville være "pågående".. for det jeg tenker på er.. Dersom jeg skulle spandere så vil hun også tenke at... hmmm han vil sikkert ha noe i igjen, og dvs date meg. Og det vil jeg, men jeg vil liksom ikke at hun skal bli skremt.. På en annen måte hvis jeg lar henne betale selv så tror hun at jeg ser henne bare som en venn, og da vil hun sikkert innstille seg på å bli en venn... Tror jeg ville spandert på henne Jeg tror jeg ville blitt litt smigret eller glad om noen som jeg likte (hun må jo like deg siden hun gidder å bli med deg på shopping) spaderte noe på meg. Men hadde vært fint med noen andre synspunkter også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #37 Del Skrevet 12. september 2010 Men å like er så tvetydig. Hunkan like deg som venn, eller like deg som en potensiell kjæreste. Nei, spander om du får muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twang Skrevet 12. september 2010 Forfatter #38 Del Skrevet 12. september 2010 ahh.. Det er så godt å få snakket ut om dette.. Gutte kompisene mine ville det vært flaut å snakke om.. Det er vel derfor jeg signerte meg opp på kvinneguiden.no for et år siden.. Jenter er mye flinkere til å snakke sammen enn gutter, føler at dette har vært en terapi for meg as, jeg satt i går natt og tenkte og tenkte på så mye tull.. Takk anonymbruker. du har hjulpet meg mye. og skal oppdatere når det blir noe nytt i morgen. hehe :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 13. september 2010 #39 Del Skrevet 13. september 2010 Så lenge du er usikker kan du drite i alt med en gang. Damer liker ikke usikre guter. De vil ha dominerende Menn. Hva er i veien med deg. Hvordan kan du si at bare fordi han er litt usikker og sjenert så skal han gi opp håpet om å være med en han er interessert i. Ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Du kan ikke komme å si noe om hva alle damer vil ha. Mange damer liker faktisk de litt sjenerte og forsiktige, og ikke de skråsikre med alt for mye selvtillit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 13. september 2010 #40 Del Skrevet 13. september 2010 Tror det er mye å kære fra dette innlegget. Man kan iallefall dra konklusjonen at det er ikkje et attraktiv trekk når mannen forduger damen så mye at han gir henne mer verdi enn seg selv. Veldig enig! Også enig i den som skrev at det er usjarmerende når gutter bare ser utseende og ikke ser "deg". Det var bra trekk fra din side å si hun var flink med mote og klær og be henne om hjelp, alle moteinteresserte jenter liker å shoppe med folk og gi dem tips. Dessuten la du merke til en interesse og kompetanse hun har og viser at du selv er litt interessert i det samme. Skal du gi denne dama et kompliment, så komplimenter antrekket fremfor utseende i første omgang. Hun har sikkert brukt tid på det, og så rart det enn høres så klinger det faktisk mye bedre hos vakre (moteinteresserte) damer når en fyr sier "fine sko" enn når de sier man er pen. Faktisk klinger det meste bedre, spesielt ting som går på personligheten (at man er smart, morsom osv.). Hun vet godt at hun er vakker, og hun har ikke lyst på enda en fyr som er opphengt i kun det. At hun nettopp er ute av et forhold er litt kinkig da, noen ønsker da litt ekstra oppmerksomhet og bekreftelse og liker å bli lagt an på imens andre (jeg) bare trenger venner og synes det er slitsomt med folk som ikke bryr seg om stort annet enn å komme i buksene på deg. Men felles for de fleste er vel at man ikke er så veldig gira på et nytt forhold med en gang. Men jeg har vært der før, "ikke klar for forhold", og likevel sakte men sikkert blitt forelska i en god fyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå