Gå til innhold

Bryster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år, og har også tubebryst (vel, tror jeg har det i hvert fall). Mine pupper minner om bilder jeg ser av tubebryst, bare de er ikke like ekstreme. Huff, jeg har skikkelig komplekser for puppene mine. Leste at 1-5% av befolkninger har tubebryst, og det er så typisk at jeg er en av dem. Åhr, de er så stygge; trekantformede, helt flate der nippelen skal være (men niplene "vokser" ut når jeg er kald), stor areola også ser det ut som de er poser med for lite fyll i over areola (de er liksom "flate" over der, akkurat som de mangler vev).

Hvor ille må det være for å få dekket operasjon?

Anonym poster: 01726d00928912b8e60cc83074e0fe72

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 19 år, og har også tubebryst (vel, tror jeg har det i hvert fall). Mine pupper minner om bilder jeg ser av tubebryst, bare de er ikke like ekstreme. Huff, jeg har skikkelig komplekser for puppene mine. Leste at 1-5% av befolkninger har tubebryst, og det er så typisk at jeg er en av dem. Åhr, de er så stygge; trekantformede, helt flate der nippelen skal være (men niplene "vokser" ut når jeg er kald), stor areola også ser det ut som de er poser med for lite fyll i over areola (de er liksom "flate" over der, akkurat som de mangler vev).

Hvor ille må det være for å få dekket operasjon?

Anonym poster: 01726d00928912b8e60cc83074e0fe72

Da er vi to! Jeg sliter med akkurat samme problem og lurer også på om det utføres noen gratis operasjoner i Norge vedrørende dette.. har hatt tubeformede bryst siden puberteten, mens alle venninnene mine fikk store runde, eller i det minste runde (ikke nødvendigvis så store).. Sluttet å dusje på skolen, og holder alltid for puppene mine om jeg er naken og skifter. Dette er det største komplekset jeg har på kroppen min..

Anonymous poster hash: db84c...26a

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Da er vi to! Jeg sliter med akkurat samme problem og lurer også på om det utføres noen gratis operasjoner i Norge vedrørende dette.. har hatt tubeformede bryst siden puberteten, mens alle venninnene mine fikk store runde, eller i det minste runde (ikke nødvendigvis så store).. Sluttet å dusje på skolen, og holder alltid for puppene mine om jeg er naken og skifter. Dette er det største komplekset jeg har på kroppen min..

Anonymous poster hash: db84c...26a

Hei! Siden du som sistemann skrev for en måned siden, ble jeg med her for å svare deg - for jeg vet jeg hadde ønsket det selv. Jeg er en 19 (nesten 20) år gammel jente som først i dag fikk vite at jeg har hatt diagnosen tubebryst, men har visst om at jeg hadde en utviklingsfeil helt siden jeg i januar 2014 oppsøkte en plastisk kirurg. Jeg slet sinnsykt mye med selvbildet, hadde veldig store komplekser med kroppen min pga brystene, og ikke nok med at sexlivet fungerte ekstremt dårlig - så klarte jeg ikke engang se på mine egne bryster i speilet etter dusjen. Jeg valgte å gå gjennom det private, mye fordi jeg ikke turte å gå gjennom fastlegen (å si/vise det til en person var nok.. Klarte ikke snakke med noen om det), men også fordi det ville tatt så sykt mye lengre tid, og jeg vet ikke om jeg psykisk hadde taklet all ventingen - jeg ville ha det gjort fortest mulig. Det skal være mulig å gjøre dette gjennom fastlege og det offentlige systemet, men jeg klarte iallfall ikke vente lengre. Det gikk så sykt utover selvbildet og alt rundt det.

Uansett - etter å ha vært på konsultasjon føltes det for første gang ut som at dette ikke var noe jeg var alene om, og nå når jeg googler på internett og leser flere av deres kommentarer er det en utrolig lettelse å vite at jeg iallfall ikke var alene om det. Jeg vil anbefale alle som sliter med det å få gjort noe med det, fordi det er helt vanvittig hvor mye det har forandret selvbildet og alle de andre problemene. Jeg opererte i februar i fjor, og alt rundt det var abolutt verdt det. Jeg føler meg som en helt annen person, både psykisk og fysisk.

Jeg fikk forresten dråpeformede proteser, istedenfor runde, og det ga en mye mer naturlig form på brystene. Alt jeg ønsket var at de skulle være naturlig i samsvar med kroppen, så vil anbefale dråpeformede om du/dere tenker det samme. Operasjonen kostet også ca 5000 ekstra, pga. det ekstra inngrepet som måtte gjøres med å løse opp i "trådene" som noen tidligere her snakket om.

Jeg vil anbefale også å snakke om det - husk at en diagnose som tubebryst absolutt ikke er det samme som at man vil ta silikon. Jeg hadde aldri tatt silikon om ikke, men jeg klarte ikke snakke om det veldig mye pga. alt hetset rundt det å ta silikon.

Anonymous poster hash: 49eef...08b

Skrevet

Jeg er også 16 år, og ante ikke at det var en medfødt feil! Mine bryster henger en del mer en de bildene, i og med at jeg har noen ekstra kilo. Men de har alltid vært tubeformet!
Jeg har ikke så veldig mye følelser i brystene mine. De blir ikke nuppete når jeg er kåt osv..
Det irriterer med veldig. Kan dette også ha sammenheng med at de kanskje er tubebryster?

Anonymous poster hash: 799e1...b2a
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Til siste innlegg: det var meg som skrev siste innlegg før deg. Jeg har heller aldri hatt mye følelser i mine, men vet ikke om det har en sammenheng. Vil anbefale å snakke med en lege eller helsesøster om det uansett! :)

Endret av smilequotes
Skrevet

http://www.cosmeticsurg.net/blog/2009/04/09/tubular-tuberous-breast-shape-how-to-correct-with-implants/

Må alltid si til unge jenter at dersom de ønsker å amme barn så bør de vente med alle inngrep i brystene. Både fordi det kan gjøre amming vanskelig/umulig, og fordi svangerskap vil endre brystene og kanskje ødelegge resultatet, med påfølgende operasjon.

Tubebryster kan gjøre amming umulig, så det er bra å få ordnet den medfødte misdannelsen så tidlig som mulig, slik det fremkommer i tråden.

Anonymous poster hash: c8e32...d0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...