Gjest K Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Jeg er en jente på 16 år som har ett lite problem. Jeg har tubebryster, eller tubelignende bryster. Det gjør meg så trist, jeg synes til og med mamma har finere bryster enn meg enda de henger. Men der stikker i allefall ikke brystvortene ned mot tærene. Jeg har mye selvtillit og det er ikke noe som går innpå meg, men det er bare det at jeg ikke skjønner hvorfor puppene mine peker mot bakken, mens alle... til og med mamma sine brystvorter peker utover. Er det mulig å gjøre noe med det? Jeg vet at mange vil si at brystene mine ikke er utvokst og sånn, slapp av! Jeg har ikke lyst til å utføre kirurgisk inngrep med mindre det er absolutt nødvendig. Jeg har faktisk hengepupper...
Avalon Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Jeg er en jente på 16 år som har ett lite problem. Jeg har tubebryster, eller tubelignende bryster. Det gjør meg så trist, jeg synes til og med mamma har finere bryster enn meg enda de henger. Men der stikker i allefall ikke brystvortene ned mot tærene. Jeg har mye selvtillit og det er ikke noe som går innpå meg, men det er bare det at jeg ikke skjønner hvorfor puppene mine peker mot bakken, mens alle... til og med mamma sine brystvorter peker utover. Er det mulig å gjøre noe med det? Jeg vet at mange vil si at brystene mine ikke er utvokst og sånn, slapp av! Jeg har ikke lyst til å utføre kirurgisk inngrep med mindre det er absolutt nødvendig. Jeg har faktisk hengepupper... De forandrer seg nok, det kan kanskje ta en stund men, de vil forandre seg. Da jeg var yngre, hadde jeg bare pupp øverst, det var ingenting på undersiden av puppene, der var de helt flate, og "bollete" øverst. Etter noen år ordnet det seg
Gjest Sirkeline Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er en jente på 16 år som har ett lite problem. Jeg har tubebryster, eller tubelignende bryster. Det gjør meg så trist, jeg synes til og med mamma har finere bryster enn meg enda de henger. Men der stikker i allefall ikke brystvortene ned mot tærene. Jeg har mye selvtillit og det er ikke noe som går innpå meg, men det er bare det at jeg ikke skjønner hvorfor puppene mine peker mot bakken, mens alle... til og med mamma sine brystvorter peker utover. Er det mulig å gjøre noe med det? Jeg vet at mange vil si at brystene mine ikke er utvokst og sånn, slapp av! Jeg har ikke lyst til å utføre kirurgisk inngrep med mindre det er absolutt nødvendig. Jeg har faktisk hengepupper... Hei du:D jeg er 15 år nå og har også tube bryst:) jeg har alltid vært trist og lei pga dette, jeg forstod virkelig ikke hvorfor det var jeg som måtte få dette! jeg har vært fornøy med utseende ellers. For kort tid siden hadde jeg en kjæreste, men dette fungerte så absolutt ikke. jeg var livredd for at han skulle ta på meg og turte ikke si ifra. jeg gikk hver dag tenke på dette. det ble slutt kort tid etter forholdet startet. Jeg har aldri dusjet etter gym eller vist meg i bikini på strand eller i basseng. Jeg synes det er flott at du klarer å akseptere dette!! Det klarte ikke jeg. Tross alt skal jo en mann elske deg, og ikke dine bryst!! Jeg har også lurt lenge på hvorfor puppene liksom stirrer i gulvet og ikke "mot speilet". Nå skal jeg forklare hvorfor de henger! Inne i brystene er de noen slags "tråder" som ligger ned langs brystene mot brystvortene og strammer. vanligvis sprenges disse iløped av puberteten og brystene får vokse i bredden og ikke bare i lengden. Hos oss har ikke dette skjedd og "trådene" strammer enda og tilater ikke vevet å vokse i bredden, bare i lengden. Før sommeren 2011 skal jeg opereres for dette. Det er fordi dette er en "medfødt missdannelse" og tilsier at du har rett til medisinsk hjelp. Da skjærer de små snitt ved kanten av brystvorten og kutter "strengene". Da vil brystene umiddelbart få en mer naturlig look. dette er gratis siden det er en medfødt feil. Jeg synes at det er fantastisk at du ikke bryr deg så mye om dette som jeg gjorde!! Jeg brukte 4 år av min ungdomstid på å ergre med over dette. før jeg sa ifra. En mann skal jo tross alt elske deg! ikke brystene!! Stå på!! - Sirkeline
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Sirkeline: Du er 15 år?? Du er jo såvidt kommet i ungdomstiden jo!! Vent til du er minst 20 år gammel før du engang tenker på å gjøre noe med brystene dine. 4
Avalon Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Sirkeline: Du er 15 år?? Du er jo såvidt kommet i ungdomstiden jo!! Vent til du er minst 20 år gammel før du engang tenker på å gjøre noe med brystene dine. Det er snakk om en medfødt feil her og ikke f.eks silikon. Om sykehuset sier det går bra å fikse det nå, så er det nok det. Selv om hun bare er 15, kan brystene hennes allerede være ferdig utvokst. Og om de ikke er det, og evt operasjon ville "stanse" utviklingen, ville hun ha måttet ventet med operasjonen.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Hvis det er en medfødt feil (og jeg må si jeg kan veldig lite om emnet tubebryst) så er det vel like greit å få gjort det tidlig. kanskje bedre for kroppen og resultatet å gjøre det tidlig, til og med, hvis operasjonen tillater brystene å vokse normalt over lengere tid. Jeg er ikke glad for silikonhysteriet og kroppsfikseringen som er, og at alle absolutt må være like, men å rette på en medfødt feil blir vel ikke stort annerledes enn å bruke tannregulering.
Gjest Sirkeline Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Sirkeline: Du er 15 år?? Du er jo såvidt kommet i ungdomstiden jo!! Vent til du er minst 20 år gammel før du engang tenker på å gjøre noe med brystene dine. Vente med å tenke på dette til jeg er 20!? Det er nå jeg skal leve!! Selv om jeg bare er 15 er kroppen min fult utviklet. ja, tube bryster er en medfødt feil og de gjør meg enormt trist. Den operasjonen jeg skal igjennom vil gjøre at brystene kan utvikle seg videre i en mer normal form, og ikke bare frem og ned hvis jeg ikke er fornøyd med utseende innen jeg er 17-18 år vil jeg få innlagt silikon, noe jeg ikke har stor tro på at jeg vil les lengere opp for å se hva denne operasjonen innebærer.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Veldig mange helt gjennomsnittlige tenåringsjenter går gjennom hele puberteten og lurer på om de er fryktelig unormale. Hvis du tror at det er noe galt med brystene dine, så kan du få legen din (eller helsesøster) til å se på dem. Sannsynligvis vil jeg tro at alt er helt normalt og ingenting å bekymre seg for. Lykke til
Gjest Sirkeline Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Veldig mange helt gjennomsnittlige tenåringsjenter går gjennom hele puberteten og lurer på om de er fryktelig unormale. Hvis du tror at det er noe galt med brystene dine, så kan du få legen din (eller helsesøster) til å se på dem. Sannsynligvis vil jeg tro at alt er helt normalt og ingenting å bekymre seg for. Lykke til det var netopp dette jeg gjorde. med en gang legen så brystene mine sa hun "jepp du har tube bryst" så dette er ikke bare noe oppi hodet mitt:P jeg har noen ekstra kilo rundt rumpa og lår, men det bryr jeg meg ikke om. men dette med brystene har vikelig gått innpå meg
Gjest Puppegutten! Skrevet 24. oktober 2010 #10 Skrevet 24. oktober 2010 Gutt på 24 her.. Jeg synes tube-bryster er noe av det mest sensuell og utsøkt hos en kvinne. Hadde ei kjæreste som hadde det, hun var ikke så glad for dem på starten, men det ble hun etterhvert Har nok vært med flere som har normale bryst da, men hadde vært knall hvis neste hadde tube-bryster. Men som dere godt sier, man skal elske personen og ikke brystene sine bare Ps. Gutter går også hele puberteten med redsel og usikkerhet om penisen sin, lengde, tykkelse, form, kurvatur, og om den burde være omskjært eller ikke. (og der jenter tenker vekt, så er guttene også redd for det, eller/ også om muskulatur.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #11 Skrevet 24. oktober 2010 Vente med å tenke på dette til jeg er 20!? Det er nå jeg skal leve!! Selv om jeg bare er 15 er kroppen min fult utviklet. ja, tube bryster er en medfødt feil og de gjør meg enormt trist. Den operasjonen jeg skal igjennom vil gjøre at brystene kan utvikle seg videre i en mer normal form, og ikke bare frem og ned hvis jeg ikke er fornøyd med utseende innen jeg er 17-18 år vil jeg få innlagt silikon, noe jeg ikke har stor tro på at jeg vil les lengere opp for å se hva denne operasjonen innebærer. Skal du ikke leve etter 20? Tro meg, man lever mye mer etter 20 enn før 20! Jeg ser tube-bryst er en diagnose, så mulig dine bryster aldri vil utvikle seg "normalt" uten hjelp. Jeg synes likevel det er tidlig å opereres som 15-17 åring. Mine pupper vokste nesten ingenting før jeg var 17. Nå er jeg 26 og ganske fornøyd med dem 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #12 Skrevet 24. oktober 2010 Er det noe sted man kan finne bilder med eksempler av tubebryst? Jeg tror jeg har dette (er 30 år) og vil gjerne vite mer om temaet. Finner så og si ingenting når jeg googler emnet. Forslag til hvor jeg kan finne mer? Ser at det skrives her at operasjon for dette blir dekket?
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #13 Skrevet 24. oktober 2010 http://www.cosmeticsurg.net/blog/2009/04/09/tubular-tuberous-breast-shape-how-to-correct-with-implants/ Må alltid si til unge jenter at dersom de ønsker å amme barn så bør de vente med alle inngrep i brystene. Både fordi det kan gjøre amming vanskelig/umulig, og fordi svangerskap vil endre brystene og kanskje ødelegge resultatet, med påfølgende operasjon.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #14 Skrevet 24. oktober 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Tuberous_breast_deformity http://www.sunsetcosmeticsurgery.com/beforeafter/breasts_tuberous01.html http://www.torontoplasticsurgery.com/tuberousBreast.asp http://www.implantinfo.com/faqs/1.52.aspx Mer om fra meg over... bare å søke på tuerous breast. Dette er en tilstand som IKKE vil rette seg slik noen sier over her. Skjønner godt at unge jenter sliter i dagens fikserte samfunn.
Gjest Keila Skrevet 28. oktober 2010 #15 Skrevet 28. oktober 2010 Vente med å tenke på dette til jeg er 20!? Det er nå jeg skal leve!! Selv om jeg bare er 15 er kroppen min fult utviklet. ja, tube bryster er en medfødt feil og de gjør meg enormt trist. Den operasjonen jeg skal igjennom vil gjøre at brystene kan utvikle seg videre i en mer normal form, og ikke bare frem og ned hvis jeg ikke er fornøyd med utseende innen jeg er 17-18 år vil jeg få innlagt silikon, noe jeg ikke har stor tro på at jeg vil les lengere opp for å se hva denne operasjonen innebærer. Vet du om denne operasjonen har noe navn? Skulle gjerne funnet litt mer info før jeg evt. drar til en lege. Syns leger i skumle i seg selv, å skulle snakke om/vise puppene mine for en vil jeg helst unngå.. men om det kan være løsningen på dette problemet som jeg har hatt siden jeg var 12år, så skal jeg nok greie det.
Gjest Henriette Skrevet 8. desember 2010 #16 Skrevet 8. desember 2010 Hei! Jeg vil anbefale deg å gå til fastlegen din med problemet ditt, og IKKE gi deg. Jeg var 16 år da jeg gikk til legen med det første gang, og da fikk jeg beskjed om at jeg skulle vente til jeg var hvertfall 20 år. 3 leger har sett på meg og ingenHei! Jeg vil anbefale deg å gå til fastlegen din med problemet ditt, og IKKE gi deg. Jeg var 16 år da jeg gikk til legen med det første gang, og da fikk jeg beskjed om at jeg skulle vente til jeg var hvertfall 20 år. 3 leger har sett på meg og ingen syns brystene mine var unormale, bortsett fra at den ene er større enn den andre. Kanskje heldig for meg, fordi den siste legen sendte meg til spesialist, som med en gang så at jeg hadde tubebryst! Nå er jeg 25 år, og venter på operasjon. Og jeg føler at om 8 mnd., når jeg har operert, det er da livet begynner. Jeg visste ikke engang at "tilstanden" min hadde et navn, så pass på å nevne det for legen. Og fortell hvordan det får deg til å føle deg! Stå på, og lykke til!
Gjest Hanne Skrevet 3. juli 2011 #17 Skrevet 3. juli 2011 Jeg er 16 år og har også tubebryst:( det går nesten ikke en dag uten at jeg tenker over det. Det hender jeg kan være ok fornøyd med puppene mine, men det er bare når jeg er kald eller kåt. Da blir niplene mine litt tydeligere og puppene får litt finere form. Jeg har lest at man kan ta operasjon, men jeg har ikke lyst til å fortelle det til mamma, og jeg har egentlig ikke lyst til å vise de til fastlegen min. Har noen et tips? Går det ann å ta operasjonen uten at foreldrene dine vet det?
Avalon Skrevet 3. juli 2011 #18 Skrevet 3. juli 2011 Jeg er 16 år og har også tubebryst:( det går nesten ikke en dag uten at jeg tenker over det. Det hender jeg kan være ok fornøyd med puppene mine, men det er bare når jeg er kald eller kåt. Da blir niplene mine litt tydeligere og puppene får litt finere form. Jeg har lest at man kan ta operasjon, men jeg har ikke lyst til å fortelle det til mamma, og jeg har egentlig ikke lyst til å vise de til fastlegen min. Har noen et tips? Går det ann å ta operasjonen uten at foreldrene dine vet det? Ikke så lenge du er under 18år.
Gjest trine Skrevet 3. februar 2013 #19 Skrevet 3. februar 2013 Dumt spørsmål, men går det ant å trene overarmene så mye at de der trådene so gjør sånn at du får tubepupper, blir slitte eller noe sånt. Eller at det blir bedre ved å trene arer og rundt der? For jeg hører stadig vekk at når du trener armene og rundt der, så får du finere pupper. Funker dette også på tubebryst?
Gjest Martine Skrevet 27. mars 2013 #20 Skrevet 27. mars 2013 Er ei jente på 17 som også har tubebryst. Brystene mine har ikke vokst siden jeg var 13-14, og det begynner jo å bli en liten stund nå, og har lenge hatt vonde tanker om overkroppen min pga. dette. Det synes ikke sååå godt når jeg bruker BH med cup som egentlig burde være for liten, for da blir puppene liksom presset inn mot kroppen og "samler" seg som en "ball" liksom/blir runde, men hvis jeg f. eks. må bruke badedrakt uten noe mer der hvor puppene er, så blir jeg alltid å holde armene i kryss, fordi jeg vil ikke at andre skal se at puppene mine liksom "stikker ut". Bruker 75C egentlig, og jeg er veldig fornøyd med puppestørrelsen min, sånn sett, fordi jeg er ca 170 og veier ca 60kg, som også er helt greit! Men formen er forferdelig, og i tillegg er venstre bryst mye større enn høyre, hvorpå høyre bryst også mangler nippelen liksom. Nippelen er der SÅVIDT, men den blir liksom ikke ordentlig... niplete? Haha, for et ord, men håper dere forstår. Har ennå ikke turt å gå til lege med det eller noe, men jeg fikk kjæreste for ca. 3 måneder, og han er veldig puppefiksert, og han elsker visstnok puppene mine, eller så elsker han bare å se reaksjonen min, fordi jeg synes det å leke med pupper er kjempegodt, bortsett fra det faktum at de er så SINNSYKT trekantede. Det er flaut å dra på badegym med klassen osv, fordi du kan liksom se ned i bikinibh'en, selv om det er en 75B vi snakker om, som er mindre enn hva jeg egentlig bruker/trenger, FOR at det ikke skal synes at de er tubete, men det er liksom enten for mye luft i midten eller på siden eller begge, og jeg føler at jeg liksom flasher... Dessuten var jeg nettopp hos legen og får operasjon i både nese og hals (begge medfødte feil), og jeg vil liksom ikke komme med at jeg har tubebryst jeg vil få fiksa på OG store indre kjønnslepper BARE på høyresiden på toppen av det hele... I tillegg fikk jeg en øyesykdom for en tid tilbake siden, og øyet mitt har vært skjevt og synet svekket i tillegg til at pupillene mine er helt forskjellig størrelse, og kommer til å være sånt i rundt et år til, sa legen... Akkurat nå har jeg INGEN selvtillit ang. kroppen min pga. alt dette...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå