Kenneth199 Skrevet 9. september 2010 #41 Skrevet 9. september 2010 Drikker veldig lite til hverdags, men jeg sier ikke nei takk når det blir servert. Og er jeg først ute på byen så blir det gjerne 10-15 enheter og dagen derpå sverger jeg alltid på måtehold neste gang .... Signerer på denne. Drikker kun med Ja mennesker, så det hjelper ikke på! I sommermånedene blir det nesten ut hver helg. Resten av året så blir det ut minst en gang hver måned. Må også si at alt går ikke like hardt for seg.
Tabris Skrevet 9. september 2010 #42 Skrevet 9. september 2010 Jeg tar en øl eller to på kvelden et par ganger i måneden. De siste syv-åtte årene har jeg festet svært lite, og gått enda sjeldnere ut. Sistnevnte føler jeg meg ferdig med (hvis det ikke er snakk om å sitte med en øl og prate med venner på et sted hvor lydnivået tillater det). Men de siste ukene/månedene har jeg festet oftere enn jeg har gjort de siste årene tilsammen. Har festet to lørdager på rad, pluss en lørdag eller to i sommer også.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 9. september 2010 #43 Skrevet 9. september 2010 Jeg spør av ren nysgjerrighet: Hvor mye drikker dere? Mener du alkohol? Det kommer an på hvor mange middager/fester/selskap/sosiale begivenheter det er i løpet av en periode - drikker ikke alkohol alene, det er så kjedelig.
tineline Skrevet 9. september 2010 #44 Skrevet 9. september 2010 Men alle dere som så å si aldri drikker: Hva er årsaken? Syns dere alkohol er upassende? Og hva gjør dere for kos? For meg er et glass vin toppen av å unne seg noe.
Anglofil Skrevet 9. september 2010 #45 Skrevet 9. september 2010 (endret) Men alle dere som så å si aldri drikker: Hva er årsaken? Syns dere alkohol er upassende? Og hva gjør dere for kos? For meg er et glass vin toppen av å unne seg noe. Jeg synes alkohol generelt sett smaker vondt, det være seg sprin (drinker etc), vin eller øl. Og nå har jeg hørt ganske mange ganger at "men det er jo en vanesak bla bla bla", men jeg har aldri forstått vitsen med å lære meg å venne meg til f.eks øl eller vin. Jeg synes det smaker pyton, ergo gidder jeg heller ikke å bruke krefter på det. Skal jeg først unne meg noe, så vil jeg drikke noe jeg synes er godt. Utenom det så synes jeg generelt alkohol ikke er verdt å bruke penger på heller, men kan altså ta meg en drink i ny og ne hvis jeg føler for det. Jeg koser meg uansett egentlig mer med ett glass kald Pepsi Max, for meg er det skikkelig kos. Mvh Yvonne Endret 9. september 2010 av Yvonne
Vulpes Skrevet 9. september 2010 #46 Skrevet 9. september 2010 Varierer veldig. Har gått over ett år uten å drikke pga medisiner og behandling, også har jeg hatt perioder hvor jeg har drukket flere ganger i uka, også har jeg hatt perioder hvor jeg har drukket ca en gang i måneden. Nå for tiden drikker jeg vel gjennomsnittlig en gang i uka, eller litt mindre? Og med drikke mener jeg ut-og-feste-drikke, jeg drikker aldri i hverdagen sånn bare for å nyte smaken. Liker øl og vin, men vil heller være sunn og drikke vann.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #47 Skrevet 9. september 2010 Varierer - det er sjelden jeg går ut/fester og drikker meg full/rimelig brisen, kanskje 2-4 ganger i året, men kan godt drikke et par-tre øl eller glass vin hjemme. Noen ganger går det uker mellom hver øl, andre ganger er det flere ganger i uka. Er i begynnelsen av 30-årene, samboer, ikke barn.
Monica1968 Skrevet 10. september 2010 Forfatter #48 Skrevet 10. september 2010 Og med drikke mener jeg ut-og-feste-drikke, jeg drikker aldri i hverdagen sånn bare for å nyte smaken. Liker øl og vin, men vil heller være sunn og drikke vann. Men små mengder av rødvin er sunt Riktignok hvis man holder seg til ett glass à 1,5 dl.
elvital Skrevet 10. september 2010 #49 Skrevet 10. september 2010 Hittil i år er det vel blitt ca 3 ganger festing og 3-4ganger et glass vin til maten. Så ikke det store forbruket her. Liker ikke alkoholsmaken så godt, og syns det er unødvendig å bruke så mye penger på det når jeg ikke er noe glad i det
Vulpes Skrevet 10. september 2010 #50 Skrevet 10. september 2010 Men små mengder av rødvin er sunt Riktignok hvis man holder seg til ett glass à 1,5 dl. Kan godt hende at det er det for noen :)Men jeg er ganske så sikker på at det ikke er det for meg. Rødvin er vel ganske sterkt for magen, også merker jeg at jeg ikke kan drikke mye rødvin før jeg får vondt i hodet. Så da går det i vann i stedet. Mye billigere og :gjeiper:
Mia99 Skrevet 10. september 2010 #51 Skrevet 10. september 2010 Det er nesten ingen her som representerer min omgangskrets. Både jeg og kjæresten tar gjerne en øl eller 3 hver kveld. (vin for meg) og vi fester nesten hver helg, de gangene vi planlegger å ta det rolig ender vi opp med en invitasjon til noe man ikke kan si nei til.. bursdager, kundefester, bryllup osv. De siste 2 månedene har vi hatt noe hver helg, tror kanskje helga om 3 uker blir fri helg.. Vi er 26 og 41 år.. Litt arti å vite alderen på de som skriver innleggene synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #52 Skrevet 10. september 2010 Det er nesten ingen her som representerer min omgangskrets. Både jeg og kjæresten tar gjerne en øl eller 3 hver kveld. (vin for meg) og vi fester nesten hver helg, de gangene vi planlegger å ta det rolig ender vi opp med en invitasjon til noe man ikke kan si nei til.. bursdager, kundefester, bryllup osv. De siste 2 månedene har vi hatt noe hver helg, tror kanskje helga om 3 uker blir fri helg.. Vi er 26 og 41 år.. Litt arti å vite alderen på de som skriver innleggene synes jeg. Nå har jo flere i tråden svart at alkoholkonsumet avhenger av hvor heltisk utelivsperioden akkurat da er...da sier det seg jo selv at det blir mer alkohol i visse perioder enn andre. Noen drikker alltid vin når de er ute med noen over en middag, andre drikker også vin på reiser og når det er selskap/fest/coctailparty etc. Det er flott at så mange viser seg å være moderate her!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #53 Skrevet 10. september 2010 Drikker ikke. Er ikke hardnakka avholds, men velger somregel å ikke, men kan ta 1 glass i spesielle anledninger. Bryr meg bare ikke, og kan ikke fordra å ikke føle meg helt bra dagen etter. Kvinne på 40.
finkel Skrevet 10. september 2010 #54 Skrevet 10. september 2010 (endret) Som andre før har nevnt så avhenger det av når på året/sesong, sommermånedene gjør det enklere å ta et par ekstra øl på kvelden i god lag. Til vanlig drikker jeg sjelden, et par ganger i måneden, men innimellom med flere mnd's pause mellom. Ute så drikker jeg vel alt fra 1-5+ enheter. Er det i veldig godt lag varer festen såklart lengre og man drikker mer, men jeg klarer vanligvis å slutte et tidspunkt på kvelden som lar meg kvikne til litt før jeg legger hodet på puta. Dagen derpå er alltid ille for meg uansett hvor mye jeg drikker, men å legge seg med stigende rus er ikke akkurat noe sjakktrekk... Tilbake til tema: Jeg gjerne med på fest uten å drikke (som sjåfør), og har det minst like gøy! Jeg blir revet med av andres iver, og flere har vel trodd jeg har vært snydens til tross for at jeg har vært edru sjåfør hele kvelden... Er 22 forresten. Endret 10. september 2010 av finkel
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #55 Skrevet 11. september 2010 Jeg drikker omtrent aldri, kanskje en fyllekule eller to i løpet av året men det er det. Jeg liker ikke alkoholsmaken så hvis jeg drikker hiver jeg nedpå for å bli fortest mulig brisen/full. Ja for jeg liker jo selve alkoholrusen. Blir urdårlig i et par dager etterpå så helt tydelig at jeg ikke tåler alkohol ja. Brus er best, HATER smaken av øl, rusbrus får jeg trøkt ned.
sleazejenta Skrevet 11. september 2010 #56 Skrevet 11. september 2010 Blir vel et par-tre ganger i løpet av en mnd. innimellom mer, innimellom mindre. Blir som regel bare i helgene i forbindelse med fest/bytur, siden å drikke et glass bare for å kose meg ikke er helt min greie. Samboeren min kan gjerne ta seg et glass med whiskey for kosens skyld. Jeg drikker så og si bare spritdrinker. Liker ikke øl, rusbrus eller rødvin, og drakk så mye hvitvin i en periode for et par år siden at jeg fortsatt er lei. I løpet av en kveld med vors og byen eller på fest, så blir det som regel mellom 5 og 10 drammer tenker jeg. Kommer litt ann på dagsform og økonomi
Gjest Anjelika Skrevet 11. september 2010 #57 Skrevet 11. september 2010 Er veldig glad i alkohol, men har kuttet sterkt ned på den hardeste festingen de siste årene. Før var jeg full et par ganger i uka, nå er det vel et par ganger i mnd. Begynt å bli gammal og få fæl bakrus, hehe. Men jeg drikker med måte oftere. Har gjerne alkohol til maten, tar en pils i sola etter jobb (litt sesongavhengig det da!), et glass på kafé med venner, deler en flaske vin eller litt whisky med kjæresten på fredagskvelden osv. Sitter og nipper til en nightcap nå
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #58 Skrevet 11. september 2010 Er 26 år. Drikker alltid minst et glass hvis hver helg, og ofte mye mer. Er på byen 2-4 ganger i måneden, og drikker f.eks 2-3 glass hvis hjemme og 2-3 drinker ute. I noen perioder tar jeg meg et glass vin hver kveld når jeg er alene hjemme, men vanlige hverdager for meg er ofte så stressende at jeg som regel ikke har tid til å drikke vin. Er jeg ute å spiser middag og sånne ting bestiller jeg som regel vin med unntakt av hvis jeg absolutt ikke har lyst på alkohol den dagen eller skal kjøre bil eller lignende. Synes folk som ikke bestiller alkohol til maten (som en hovedregel) er kjedelige. Eller synes jeg det er bedre å drikke ofte i mindre mengder enn sjelden og i store mengder. Bakrus er det verste man kan dra på seg selv
LeaMichele Skrevet 11. september 2010 #59 Skrevet 11. september 2010 kan ta meg et glass vin en gang innimellom på kveldene. thats it.
Aubree Skrevet 11. september 2010 #60 Skrevet 11. september 2010 Jeg drikker nesten aldri. Tror jeg har smakt på en øl i år. Jeg er sjelden på fest.. kanskje en gang hver 3. måned. Ellers drikker jeg aldri i helgen bare for å kose drikke. Er ikke glad i vin, øl syns jeg er veldig godt, men drikker det sjeldent forde. Men når jeg er på ferier hjemme hos foreldrene mine og vi har god mat på kveldene, da drikker jeg gjerne øl til hver middag. Ellers kan jeg jo finne på å kjøpe noe øl til lørdagsmat selv, men da går det gjerne i rema sin lett øl, den til seks kr :D syns den er god, og er ikke så nøye for min del at den er vanlig øl. Når jeg er på fest bruker jeg å drikke nesten en hel hot n sweet flaske, av de små 0,5 liters flaskene. Vet nøyaktig hvor langt ned i flaska jeg kan drikke uten å bli sjett full, og da blir jeg heller aldri fyllesjuk dagen etter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå