Gå til innhold

Hvor mye drikker dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nesten aldri. Drikker kanskje to-tre drinker i året.

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ute med venner og i bursdager 1-3 ganger i måneden i gjennomsnitt. Jeg tåler rundt 4 cidere / øl, eller 2-3 drinker, eller et par av hver. Det er grensa for hvor mye jeg kan drikke for å fortsatt være oppegående, og jeg drikker sjeldent mer enn det :)

Skrevet

Ca. et par glass vin i løpet av helgen, og ikke alle helger heller. En flaske vin eller noen øl hvis jeg går ut (de par gangene i året det skjer). Jeg tror jeg har lagt den største fester fasen bak meg! :/ :vin:

Skrevet

2 glass rød vin i uka. I spesielle anledning, blir det nok mer enn 2 glass vin.

Skrevet

Drikker praktisk talt aldri. Blir så treg og dorsk av det dagen etter. Jeg hadde en periode en samboer som var for det kontinentale drikkemønsteret med vin til maten og så videre. Jeg syntes det affiserte meg på en negativ måte. Konsentrasjon og ytelse ble dårligere, og jeg syntes det ble vanskeligere å huske og lære ting.

Og det er jo litt synd, ettersom jeg liker å drikke alkohol. Beklageligvis, dersom jeg skal drikke mer enn et par enheter, så må jeg bare avskrive den påfølgende dagen. Da får jeg ikke gjort en dritt. Jeg antar at det er det vi har Søndager til.

Skrevet

Jeg kan ofte ta meg et glass rødvin om kveldene, men da er det bare et.. Synes det er så deilig nå når det begynner å bli mørkt ute og tenne masse talglys, og rigge meg til i godstolen med ei bok og et glass vin etter at rakkerungene har lagt seg. Nesten så jeg gleder meg til det blir kaldere og jeg kan tenne opp i peisen også:-)

Drikker ikke noe særlig mere i helgene heller, blir et glass eller av og til to. Har ei lita frøken som spretter opp før fuglene, så er avhengig av å legge meg tidlig, også i helgene.

Om sommeren synes jeg iskald hvitvin er best, da blir det sjeldent rødvin. Blir vel litt mere alkohol i ferien, eneste gangen jeg synes øl er godt er når det er stekende sol, vi har vært ute hele dagen, og når kvelden kommer, sitte i solveggen med ei kald pils!

De få gangene jeg er på fest, ca to ganger i året går det nok litt mere alkohol. Bruker å ha med ei flaske vin på vors, men jeg drikker ikke noe særlig ute på byen, kanskje et glass vin. Sprit drikker jeg ikke i det hele tatt, men av og til kan det være veldig godt med en god konjakk eller en skotsk malt whiskey. Nach er jeg aldri på.

Og såklart, på venninekvelder blir det litt mere vin:-) Men da er vi aldri ute på byen.

Skrevet

Tar meg som regel et par glass hvitvin i helgene. Drar sjelden ut. Er mest for kosens skyld, sitte å nippe mens jeg ser på serie f.eks, eller at vi drar til familie og har noe mat og godt drikke.

Om sommeren er det noe annet. Siden jeg er student blir det langfri og dermed blir inntaket stort. Jeg blir nesten litt skremt når jeg tenker tilbake på sommeren som var ;) heldigvis en stund til neste gang!

Skrevet

jeg drikker lite. 2 glass på vin på byen, resten blir brus. Jeg er så dårlig i fylla, spyr med en gang. Går ut 1-2 ganger i måneden.

Kan ta meg glass vin til maten, men foretrekker vann/brus.

Ellers liker jeg Baylis, men det er kjipt å få 4 cl for 100 kr mens vennene sitter med diger øl til halv parten av prisen...

Klarer ikke øl.

Gjest Violently Happy
Skrevet

Nesten ingenting. 1 gang eller 2 i året. Liker da helst søte ting å drikke.

Skrevet

Drikker ikke alkohol. På fest og forspiel har jeg stort sett med meg appelsinjuice og bris som jeg blander. Tåler ikke øl og vin, ellers kunne jeg nok tatt meg et halvt glass ca annahver mnd, men har aldri skjønt poenget med å drikke for rusens skyld og sprit/spritbaserte drinker smaker dritt. :)

Skrevet

Kan av og til ta meg et glass rødvin om kvelden på hverdagene, men ellers er det stort sett ett glass vin fredag og lørdag kveld. Når jeg og min kjære skal slappe av i badekaret, blir det ett glass G&T eller ett glass hvitvin. Og på varme sommerkvelder er det herlig å nyte solnedgangen med et glass baylies eller rosèvin i hånda:):) Er aldri ute på fest, har aldri drukket meg full og aldri smakt øl!

Skrevet

Vil anslå at jeg drikker alkohol omtrent en gang annenhver måned, og da i forholdsvis små kvanta, a'la et glass vin/1-2 pils.

Maks to-tre ganger i året er dette inntaket større, og dreier seg om en flaske vin eller 6-12 øl..

Før var jeg ute omtrent hver helg, og kunne drikke 12-18 øl og fortsatt være ålreit å se på og ha med å gjøre! Styrtet mannfolka under bordet rett som det var... Og hold ut lengst.

Jeg var et mysterium sånn sett.. :gjeiper: :skaal:

Er egentlig ikke noe bevisst standpunkt jeg har tatt, jeg er fortsatt veldig glad i både øl og drinker, men det blir bare ikke til det.. :) Byen synes jeg stort sett er slitsomt... :vetikke:

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Her var det ikke mange party-folk :) Nå har jeg ikke drukket på noen uker, men jeg er ute stort sett hver helg. Også liker jeg å spise ute på søndager eller etter jobb så da blir det gjerne en del hvitvin da også.. Drikker nok ganske mye. 1 flaske vin eller champagne på vors. Og 3-4 drinker ute på byen.

Skrevet

Jeg drikker en god del. Jeg har hatt et avslappet forhold til alkohol hele mitt voksne liv. Det siste året har jeg drukket mer enn før fordi jeg ikke bruker nikotin lengre.

I vår begynte jeg å følge med på alkoholforbruket. Delvis fordi jeg lurte på om jeg drikker for mye og delvis fordi jeg ville hindre ølvomm.

Jeg drikker på grensen av hva AKAN anser som grønn sone. Noen uker på grønnt og noen på gult. Det her mest vært i ferieukene jeg har drukket mye, så jeg er ikke bekymret, men jeg har bestemt meg for å fortsette å følge med litt på meg selv og å sette litt strammere grenser for meg selv.

Skrevet

Er praktisk talt avholds, men jeg har en skikkelig soft-spot for whisky :sjenert: Da er det snakk om en å kose seg med, eller å delta på whisky-smaking, o.l. Blindtest er rågøy :)

Full er jeg aldri, og jeg skyr fulle mennesker som pesten.

Skrevet

Drikker omtrent en flaske vin eller en sixpack øl hver lørdag.

Skrevet

Jeg drikker som regel hver helg.. noen ganger både fredag og lørdag!! koser meg gjerne med et glass vin på uke dagene også.. :)

Skrevet

Selv er jeg 22 år og drikker sjeldent, sist jeg var på byn var nesten et år siden - ikke fordi jeg er "kjedelig" eller avhold men jeg er rett og slett dritt lei av full, faenskap og slask!

Samboeren min på 24 år er også lik meg.

Vi koser oss gjerne med ei flaske vin en helg på hytta eller hjemme men ikke oftere en maks 2 ganger i mnd:p

Eller gjerne 2-3 pils en/to ganger i mnd.

Når vi er ute å reiser(noe vi gjør litt oftere enn andre på vår alder fordi vi sparer faktisk en del penger på å kose oss hjemme istedenfor å vasle rundt på byn) da blir det gjerne et par drinks:)

Men vi drikker sjeldent, men i spessielle anledninger:)

Champis er noe jeg liker veldig faktisk, popper gjerne en annen hver mnd om jeg vil feire noe eller bare finner på noe å feire for champisen sin skyld:p Men vi drikker lite og blir kalt "kjedelige" blant venner også:P

Skrevet

Er praktisk talt avholds, men jeg har en skikkelig soft-spot for whisky :sjenert: Da er det snakk om en å kose seg med, eller å delta på whisky-smaking, o.l. Blindtest er rågøy :)

Full er jeg aldri, og jeg skyr fulle mennesker som pesten.

Åh; samme som meg!! Jeg er utrolig glad i en god whisky, og samler på de... Det er aldri snakk om store mengder, men et lite glass for å virkelig nyte smaken....

Jeg har en hang til skotsk malt, veldig glad i Bowmore, Glenmorangie, Laphroaig......

Skrevet

Jeg drikker nesten aldri. Tror jeg har smakt på en øl i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...