Gå til innhold

Hvor mye drikker dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg spørr av ren nysgjerrighet: Hvor mye drikker dere(ja, jeg kjeder meg akkurat nu :sjenert: )?

Personlig drikker jeg ett glass rødvin på kvelden(og en gang imellom tar jeg to), og drar på byen mellom 1 og 2 ganger i måneden(da med unntak av sommersesongen, hvor det fint kan bli en til to ganger i uken dersom været slår til), og da blir det selvsagt en god del mer(dvs. som regel i underkant av en flaske vin på vorspiel, tre-fire drinker på byen, og så, dersom det blir nachspiel, en del til der(mengden avhenger selvsagt av hvor lenge nachspielet varer)).

Endret av Rachel1968
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er inne i en "avholds-periode". Det frister rett og slett ikke med alkohol, og det er deilig :) Kan hende det blir et halvt glass rødvin på lørdager i ny og ne da, hvis man har biff eller annen type mat som rett og slett er best sammen med vin :)

De 2 gangene ( :fnise: ) i året hvor jeg drar på fest blir det heller ikke mye alkohol, kanskje 4 cider, også en drink ute på byen :)

(jeg er ikke vokst fra alkohol altså, er bare 22 år, men har aldri vært noe spesielt glad i smaken av alkohol)

Skrevet

Drikker ikke særlig ofte, kanskje en gang annenhver mnd hvis jeg legger sammen alt. Da går det i hvitvin :)

Skrevet

Et glass vin 3-4 ganger i måneden, en flaske vin eller noen øl på fest et par ganger i året. Hadde et annet drikkemønster før barna kom da :)

Skrevet

Drikker øl til maten i helgene, er sjelden ute på byen, kanskje 3-4 ganger i året, og da går det i hvitvin. Kan finne på å kose meg med et glass vin eller baileys eller noe i helgene :)

Skrevet

Blir et par glass rødvin både fredag og lørdag. Mer hvis vi har fest eller blir bedt på noe.

Skrevet

Drikker noen gang øl eller vin til maten, eller noen øl til kamp en gang innimellom. Ellers er jeg vel på fest et par ganger i året maks. Og ellers blir det vin i familiemiddager og sånn. Og det var det. :sjenert:

Skrevet

Jeg tar meg av og til et glass rødvin midt i uken, hvis jeg har lyst. Fredag og lørdag blir det 2-3 glass. En øl tar jeg av og til hvis jeg har f.eks jobbet i hagen og er veldig tørst - men drikker aldri mer enn en øl (fordi jeg ikke klarer på rape og blir så full i magen av øl...)

Ved festlige anledninger blir det nok litt mer..

Skrevet

Drikker i underkant av 2liter sprit tilsammen på fredager og lørdager. Gjort det de 2 siste årene.

Kan absolutt ikke fordra verken øl eller vin, så drekker ikke alkohol midt i uka.

Skrevet

Vanligvis drikker jeg ikke så ofte, men nå, den siste måneden har det økt litt :sjenert: Det henger sammen med fadderuka og studentlivet :ler: Den siste måneden har jeg nok drukket alkohol ca 2-4 ganger pr uke. Det er ekstremt ofte til å være meg - før dette her drakk jeg kanskje 1-2 i måneden :)

Men studentpils er jo såå billig. 39 kr :ler: ..og det er jo så masse som skal/kan feires :lur:

Skrevet

Jeg bor i et land "sør-på" hvor det er normalt å ta et glass eller to på hverdager, og det gjør jeg. Ikke hver dag, men nesten. (Gikk litt dårlig i starten, da alkohol var, i mitt hode, synonymt med en relativt stor mengde.:P) Drikker litt mer i helgene, "kosedrikking". :)

Jeg går ikke så mye på byen lenger, kanskje 4-6 ganger i året. Og da drikker jeg alle, inkuludert med selv, under bordet.. :sjenert:

Skrevet

Drikker veldig lite til hverdags, men jeg sier ikke nei takk når det blir servert. Og er jeg først ute på byen så blir det gjerne 10-15 enheter og dagen derpå sverger jeg alltid på måtehold neste gang ....

Skrevet

Jeg drikker stort sett vin til middagen i helgene, dvs fredag, lørdag og søndag, 1-2 glass hver kveld, nøye valgt ut for å passe til maten. Ofte har vi også igjen en slant vin som vi deler til middagen om mandagen, da stort sett et lite glass hver. Mandagsvin er deilig! :)

Skrevet

Jeg tar meg av og til et glass rødvin midt i uken, hvis jeg har lyst. Fredag og lørdag blir det 2-3 glass. En øl tar jeg av og til hvis jeg har f.eks jobbet i hagen og er veldig tørst - men drikker aldri mer enn en øl (fordi jeg ikke klarer på rape og blir så full i magen av øl...)

Ved festlige anledninger blir det nok litt mer..

Ditto!

Gjest Mahareth
Skrevet

Tror ikke jeg drikker mer enn ei halv flaske vin i uka. Skal vi på fest blir det som regel ei flaske til, pluss et par cider.

Skrevet

Drikker kanskje 8halvlitere øl i uka. Nå er jeg ung (og dum) og er på fylla ca hver lørdag.

Skrevet

Sjelden. Vil tippe 2-3 enheter 4-5 ganger i året.

Skrevet

Er så fryktelig glad i øl og koser meg med omtrent 3 halvlitere på lørdager. Hvis jeg er ute eller på fest (sjeldent nå om dagen) blir det gjerne 4-5 halvlitere. Det hender vi har en kartong rødvin stående og da kan jeg godt drikke 1-2 glass i helgen, en sjelden gang et glass i uken.

Skrevet

Jeg drikker mye mer enn det..

2 glass vin hver dag nesten, noen ganger 3 og 4.

Pluss en fest nesten hver helg, 3 av 4 helger kanskje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...