Gå til innhold

Kjæresten min har vært utro

AnonymBruker

Er dette overkommelig?  

34 stemmer

1. 1. Hva skal jeg gjøre?

• Slå opp, dette kommer ikke du over og han kommer til å gjøre det igjen.
    • Hold deg med han. Å elske noen er så sjeldent at man må jobbe for det. At han var utro en gang betyr ikke at det skjer igjen.

Anbefalte innlegg

For noe tull.

"Husker ikke".. vel vel ;) Tenkte ikke på konsekvensene der og da, er vel nærmere sannheten.

Han var full og fikk lyst, og lot det stå til.

Han trodde nok at han skulle klare å leve med det på samvittigheten, tenkte at ingen fikk vite dette senere.

Etterpå slo samvittigheten inn for fullt.

Deretter ringte han deg og gråt på telefonen, etter å ha klekket ut en god plan om å fortelle at han ikke husket noenting av hva han hadde gjort. Så ringer han dagen etter for å backe opp historien og sier at han ikke husker hva han har gjort. Så sier han at han har fått det fortalt av sin venninne.

Jaja, det virker ikke særlig troverdig.

Jeg synes det er så leit at noen kan kjøpe en sånn historie, sluke den.

Vel er man forelsket og alt. Men.. man må jo være litt kritisk.

Jeg har selv hatt sex med kvinner i ekstremfylla, men jeg husker det likefullt, selv om hukommelsen er slørete og opplevelsen ikke veldig bra.

Det er for dumt om man skal gjøre sånn mot folk man er glad i!

Du kommer aldri til å komme over dette. Det vil gnage på deg som en ny sko som er for trang, det vil være som et hår i suppen din hver eneste dag.

Hvis du velger å videreføre dette forholdet vil det føre til at det går utover deg og din velvære, du vil være lei deg, og du må være den som ofrer deg. Spør deg selv: vil jeg virkelig klare å være glad og fornøyd, hvis jeg blir i dette forholdet?

...og det blir ikke siste gang noe sånt skjer ;) Forskjellen blir at neste gang forteller han det ikke. Da har han blitt mer dreven, lært seg å holde kjeft for å unngå konsekvenser.

Dessuten: Typen din er en fjott, og fortjener deg ikke.

Brutalt, men sant.

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

I går kveld ringte kjæresten min og fortalte hva som hadde skjedd i helgen. Han hadde vært på fest, drukket så mye at han ikke husket noenting og hatt sex med en veninne. Han sier selv at han ikke fikk vite noe som helst før tirsdagen, av hun han hadde hatt sex med.

Det er ikke utroskap, det er vel voldtekt?

Du bør støtte ham i å anmelde hun som utnyttet han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utroskap, det er vel voldtekt?

Du bør støtte ham i å anmelde hun som utnyttet han.

Er det virkelig voldtekt? Så hvis jeg drikker meg sveiseblind, ligger med en dame og ikke husker det dagen etterpå så er jeg blitt utsatt for en voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Hva om han faktisk ikke husker det? Aner ikke hvordan dette funker fysisk for gutter, men det er i alle fall mulig å voldta en mann, altså gjennomføre et samleie uten at han vil. Er det mulig at han har hatt sex uten at han var ved bevissthet også? Det går jo an å ha sex mens man sover, for eksempel. Hvis du stoler på ham og ikke har noen grunn til å tro at han kan være dristig nok til å late som han ikke husker det, så synes jeg du skal akseptere hans versjon. Om han ikke husker det, har han da noe å angre på? Og kan vi være helt sikre på at de faktisk har hatt sex, når han bare baserer seg på det venninnen sier?

Men voldtekt blir litt drøyt, når vi ikke vet noe om hendelsenes løp.

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Er det virkelig voldtekt? Så hvis jeg drikker meg sveiseblind, ligger med en dame og ikke husker det dagen etterpå så er jeg blitt utsatt for en voldtekt?

Hvis du snur på flisa og bytter kjønn vil vel de færreste være i tvil, og i dette landet skal vi, i teorien, behandle kjønnene likt?

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snur på flisa og bytter kjønn vil vel de færreste være i tvil, og i dette landet skal vi, i teorien, behandle kjønnene likt?

Vel, hvis noen holder på slik så fortjener de ris på lanken for å bagatallisere reelle voldtekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare si at jeg har hatt sex i fylla uten å huske det. Husker bare at vi forvant inn på et soverom og ikke mer. Dagen etterpå takket dama for fantastisk sex. Skulle gjerne huset det jeg. Dama var veldig flott. Var ikke utro altså. Var singel den gangen. Så, jo, det går an å være så full at en ikke husker sexen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på det Mann_30 sier. Han fikk muligheten og gav faen i konsekvensen grunnet fylla. Men han HUSKER alle detaljer. Garantert.

Hadde han lagt seg flat momentant og ikke forsøkt å pynte på det med å henvise til fyll og hukommelse. Så hadde jeg antakelig valgt å bli. (Vi har barn her i huset) Men jeg hadde satt fotlenke på ham og sørget for at den gikk av dersom han beveget seg over en viss Km/t et års tid...

Hadde han dratt en "husker ikke" så hadde jeg droppa fotlenka og tatt frem kanonen momentant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt skjer når folk er på fest. At han ikke husker noe, er bare tøys.

Du får kjenne etter om du kan tilgi dette. Mange klarer ikke det, det er noe med å bli sveket av sine nærmeste, det er slett ikke OK.

Det behøver slett ikke være tøys at han ikke husker noe.

Og i så fall er ikke denne utroskapen noe TS egentlig KUNNE sett komme. Det er selvsagt intenst idiotisk av hennes kjæreste å drikke seg så full at han ikke husker hva han har gjort, men i fht spørsmålet om utroskapen er det litt perifert.

Jeg har selv opplevd å ha hull i hukommelsen på noen timer, i forbindelse med fester der jeg tok inn i overkant mye alkohol. Stort sett skjedde det ikke noe spesielt. Ved en anledning hadde jeg en etter forholdene åpenhjertig men sivilisert meningsutveksling med min sjef på det tidspkt (jobbfest i helsevesenet) som var såpass saklig at jeg senere fikk høre at han ville ta det jeg hadde sagt, til etteretning (ønsker jeg kunne huske hva det var. Det var tydeligvis relativt intelligent). Jeg syklet forøvrig hjem den natta. Aner ikke hvordan det gikk for seg, men de sa jeg klatret på sykkelen og kom meg avgårde etter 2-3 mislykka forsøk som endte i en rosebusk. Jeg kunne utmerket godt hatt sex med noen, og ville aldri ha visst noe om det.

Svik er noe JEG forbinder med overlegg. Jeg kan ikke riktig se at en fyr som blacker ut i fylla, og gjør noe han ikke skulle gjort, svikter noen. Men han burde ta et oppgjør med seg selv og rusbruken sin. Når det får sånne konsekvenser, så er det kanskje en idè å være litt mer forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du var ikke i stand til å motsette deg hennes liderlige utnyttelse av penisen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du var ikke i stand til å motsette deg hennes liderlige utnyttelse av penisen din.

Det vet ikke du noe om. Alt vi vet er at han (påstått) ikke husker noe. Han kan likefullt ha vært initiativtaker den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet ikke du noe om. Alt vi vet er at han (påstått) ikke husker noe. Han kan likefullt ha vært initiativtaker den kvelden.

Klart han er et offer. Dessuten burde damen visst at han var sanseløst beruset og tatt hensyn til at han var ute av stand til å motsette seg overgrepet hennes. Press teller også, hvis det bare virker fordi vedkommende er så beruset at han ikke kan stå mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han er et offer. Dessuten burde damen visst at han var sanseløst beruset og tatt hensyn til at han var ute av stand til å motsette seg overgrepet hennes. Press teller også, hvis det bare virker fordi vedkommende er så beruset at han ikke kan stå mot.

Nå troller du. Du vet ingenting om hendelsesforløpet og kan ikke si noe om det har skjedde et overgrep eller ikke. Dette blir bare synsing. Denne "likestillingssaken" din passer ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå troller du. Du vet ingenting om hendelsesforløpet og kan ikke si noe om det har skjedde et overgrep eller ikke. Dette blir bare synsing. Denne "likestillingssaken" din passer ikke her.

Aaah! Men det er virkelig sakens kjerne, er det ikke? Jeg vet ingenting om hendelsesforløpet, men det er det ingen andre som gjør, heller. Det vi har her, er en kar som har blacket ut i fylla, og har blitt fortalt at han har ligget med en dame. Det har han selv fortalt til TS, og angrer fælt på det. Til tross for at han sier at han ikke kan huske noe.

Og så har vi noen mennesker som mener at det kan man ikke stole på, og noen som mener at det er fullt mulig at det var som han sier. Jeg for min del tror så gjerne på det mannen til TS sier, siden jeg selv har opplevd blackouts et par-tre ganger, i likhet med andre som har skrevet i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd black out i fylla, og kunne gjerne hatt sex uten å huske det (mulig jeg har hatt det også?). Nå drikker jeg ikke på meg black out lengre, og det er vel nettopp fordi jeg vet at vurderingsevnen forsvinner og hukommelsen svikter.

Har man vært sammen i mange år og fortsatt har det fantastisk sammen, ja da kan det kanskje være noe å jobbe for? Det er ikke lett å finne en man får fantastisk kjemi med!

En tabbe i fylla er jeg nesten helt sikker på at jeg ville tilgitt mannen min. Javisst ville det vært veldig tøft i et par år, men jeg har tenkt å være sammen med ham til vi blir gamle og grå, og da er kanskje et par års slit verd det?

Det er vel bare ts som kan vurdere hva hun ønsker å gjøre, men om hun velger å tilgi så ville jeg i alle fall ikke akseptert mer flatfyll av denne typen ettersom han tydeligvis ikke har helt kontroll i slik ekstrem fyll (hvem har nå vel det, forresten?).

Edit: Er kvinne forresten, ser at det visstnok er relevant i debatten uten at jeg helt ser hvorfor.

Endret av Dhanu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk ann å ha sex i fylla uten å huske noe. Jeg er riktignok singel, men hadde ei episode med ei jente for et par måneder tilbake. Vi var kun venner, men jeg viste at hun var intressert i meg, og pga festen var et stykke unna der jeg bor og jeg måtte sove hos henne, sa jeg ifra at det var helt uaktuelt at det skjedde noe mellom oss den kvelden.

Utover kvelden blir jeg ganske full, mistet litt hemninger og endte med at vi rota litt på selve festen før vi dro hjem til henne. Jeg husker at vi ble kjørt hjem, jeg husker vi gikk opp på soverommet, jeg husker at det var litt klining når vi lå i senga.

MEN så våkner vi neste dag og hun påstår at vi har hatt sex, og jeg husker nada. Jeg hadde forøvrig spydd, noe jeg heller ikke husker, men synes det er merkelig at vi kan ha hatt sex uten at jeg husker noen ting? Dette er kanskje 2-3 måneder siden og den dag i dag er jeg fortsatt usikker på om hun løy for at jeg kanskje skulle være litt mer åpen for å ha sex med hun seinere.

Altså lett å glemme et kjapt kyss, en hånd på rompa eller noe slikt, men å ha sex er noe jeg vansklig kan forstå at er mulig å glemme. Selvfølgelig går det ann å ha blackout, men da er man vel så full at man ikke er noe særlig istand til å ha sex? De gangene jeg har hatt ordenltig blackout har jeg ikke klart å stå på mine egne bein engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest wild bird

Er menn fysisk i stand til å ha sex når de er så fulle at de nærmest er bevisstløse?

Første bud er at han må begrense drikkingen sin, slik at han ikke blir helt sveiseblind.

Og han må legge seg langflat og være totalt åpen på alt framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er menn fysisk i stand til å ha sex når de er så fulle at de nærmest er bevisstløse?

Jepp. Ei dame ble dømt for voldtekt av en sovende mann (ekstra dyp søvn pga inntak av alkohol) for noen år siden. Det var en ganske stor nyhetssak over hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...