Gå til innhold

Warning!Toy story 3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må man gjøre ALT riktig for å kunne påpeke at det er dårlig foreldreskap å gi etter for alt en treåring maser om? Og å si at det er mange fordeler med å forholde seg til de aldersgrenser som er satt?

Jeg HAR forøvrig barn og de vil ikke få se filmer de er for unge til i henhold til aldersgrensen (og da mener jeg at de må være 7 for å få se en 7 års film). De lærer at mamma og pappa overholder de regler og grenser som er satt og ikke tøyer og bøyer reglene slik det passer dem. Det tror jeg er nyttig og god lærdom for senere i livet :)

Du vet egentlig ingenting om denne morens egenskaper, du uttaler deg om ett menneske du ikke har møtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet egentlig ingenting om denne morens egenskaper, du uttaler deg om ett menneske du ikke har møtt.

Nei, jeg snakker ikke om henne. Jeg snakker om det å ta med små barn på filmer de er under aldersgrensen for og det å gi etter for små barns masing.

Disse tingene er dårlige, uansett hvor gode foreldrene som gjør dem er ellers.

Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor enkelte tråder her på KG blir så hissige? Jeg la også ut en kinotråd en gang, og fikk hauger med kjeft.

Jens, jeg skjønner at gutten din syntes apen var skummel. Og jeg synes det er helt greit at man forteller andre om dette, så kan de selv ta det med i vurderingen mht om man tar med sitt barn på denne kinoforestillingen.

Noen ganger kan det f.eks. være bedre å se litt skumle filmer på TV hjemme når den kommer på DVD, enn på et stort kinolerret. Eller ikke se den i det hele tatt.

Jeg synes for øvrig denne filmen var veldig fin, men den hadde en litt komplisert historie. For å få fullt utbytte av hva som faktisk foregår tror jeg man burde være godt over 7 år.

Skrevet

Det tviler jeg ikke på.

Men nå er det nå en gang sånn at en foreldres jobb er å velge for så små barn. En treåring er alt for liten til å ta slike valg selv. Det er derfor deres jobb som foreldre å IKKE ta ham med på slikt.

Og det med at barn maser er vel tidenes dårligste argument. Tenk hvordan det skulle gått om barnet fikk alt det maste om.. Hjelpes!

Nå har jeg også skrevet i denne tråden att jeg ikke skal ta han med for å se toy story.

Men synes de fleste barnefilmer har 7 års grense, så han ser jo flere filmer med 7 års grense. Men jeg pleier jo alltid å se an filmen litt før jeg vil la han se den.

Skrevet

Ungene dine har åpenbart ikke vokst opp med Cartoon Network :fnise: Søsteren min på 4 så den, og syntes ikke den var skummel i det hele tatt.

Men unger er da forskjellige. Noen er litt mer lettskremte enn andre, mens noen kan glo på en grøsserfilm uten å bli spesielt redd.

Skrevet

Tok med min snart 6 år gamle gutt på kino og så toy story 3 forleden. Han har de to andre filmene på dvd og han elsker dem.Nå er han redd for å sove pga denne idiotiske apen...

er ikke dette litt drøyt å ha i en film for så små barn????Ja, det er 7 års grense, men 7 åringer vill også bli skremt av dette. Er jo nesten like skummelt som en skrekk film for voksne jo....

Barn har godt av å føle litt frykt i blant de også, noen ganger helt irrasjonelt akkurat som voksne.

Om de aldri føler disse følelsene hvordan i heiteste skal de klare å takle dem når de blir eldre siden mamma og pappa har sørget for å skjerme en for alt ubehagelig slik at en ikke trenger å lære seg å takle det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...