Gjest Xelle Skrevet 9. september 2010 #21 Skrevet 9. september 2010 Noen barn blir lettere redd enn andre. Saa nei, 7 aars grense er ikke for droeyt..
Batteri Skrevet 9. september 2010 #22 Skrevet 9. september 2010 (endret) Jeg kan da ikke nekte ham ting med 7 års grense Kan du ikke? Han er jo bare fem år. Ville du latt ham drikke som 16-åring? Drøy sammenligning, ja, men jeg mener at aldersgrenser er til for å følges. Og altfor mange foreldre kommer med argumentet om at "jamen ALLE andre får lov!". Edit : skrivefeil Endret 9. september 2010 av Batteri
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #23 Skrevet 9. september 2010 Jeg kan da ikke nekte ham ting med 7 års grense, Jeg trodde det var akkurat det man skulle som foreldre, jeg..??
momo Skrevet 9. september 2010 #24 Skrevet 9. september 2010 Men 7 års grense vil si 4 år da det er med voksne.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #25 Skrevet 9. september 2010 Men 7 års grense vil si 4 år da det er med voksne. Årsaken til at foreldre kan ta med yngre barn er vel nettopp at foreldrene da må vurdere selv. Altså må man da selv ta ansvaret for om barnet evt blir skremt eller ei. Å bli "sur" for at et barn på 5 blir skremt av en film med 7 års aldersgrense er skikkelig urimelig.
Jens Skrevet 9. september 2010 Forfatter #26 Skrevet 9. september 2010 Årsaken til at foreldre kan ta med yngre barn er vel nettopp at foreldrene da må vurdere selv. Altså må man da selv ta ansvaret for om barnet evt blir skremt eller ei. Å bli "sur" for at et barn på 5 blir skremt av en film med 7 års aldersgrense er skikkelig urimelig. Jeg er ikke sur. Jeg har bare gått på en smell, og vil advare andre!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #27 Skrevet 9. september 2010 Jeg er ikke sur. Jeg har bare gått på en smell, og vil advare andre! Godt å se at du har lært av dine feil. Men advare andre? Poenget er vel å ta til deg at du har gjort en feilvurdering og forholde deg litt mer til de aldersgrenser som er satt senere?
Gjest sus Skrevet 9. september 2010 #28 Skrevet 9. september 2010 Veldig glad for att du advarte her. For min sønn som er bare 3,5 år synes også toy story er veldig stort. Han er også fullstendig klar over att denne filmen går på kino nå, og maser om å se denne. Han har jo sett andre filmer med 7 års grense, så jeg hadde faktisk tenkt å la han se denne. Men da skal jeg ikke ta han med på kino for å se denne. En 3-åring som maser om å få gå på kino og som vet at den filmen er satt opp? Det tror jeg ikke på!
Marken Skrevet 9. september 2010 #29 Skrevet 9. september 2010 En 3-åring som maser om å få gå på kino og som vet at den filmen er satt opp? Det tror jeg ikke på! Hvor skulle du ikke tro på det? Jeg har både en 5-åring og en 3,5-åring, og begge ville se denne. De har sett den og synes ikke dette var skummelt, mens fetteren på 4 år synes den var skummel til tider. Så som nevnt tidligere i tråden - barn er forskjellige!
Jens Skrevet 9. september 2010 Forfatter #30 Skrevet 9. september 2010 Godt å se at du har lært av dine feil. Men advare andre? Poenget er vel å ta til deg at du har gjort en feilvurdering og forholde deg litt mer til de aldersgrenser som er satt senere? Slapp av litt da. Det er flere her som er glade for at jeg har vist dem klippet fra filmen og advart dem.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #31 Skrevet 9. september 2010 LOL. Tror jeg stikker innom skråblikk og skriver i tråden som heter "ting jeg har lært av kvinneguiden" - Man skal ikke advare andre om skremmede barnefilmer på KG! :skratte: Ho ho. Jeg er 28 og mener dukken & apekatten stal sjelen min. For noen øyner på den greia!!
momo Skrevet 9. september 2010 #32 Skrevet 9. september 2010 En 3-åring som maser om å få gå på kino og som vet at den filmen er satt opp? Det tror jeg ikke på! Du får bare tro hva du vil du, men han går i barnehage, hvor de andre barna prater om det, han har en storesøster som prater om det, det går reklame på tv om det. Så derfor får han det lett med seg.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #33 Skrevet 9. september 2010 Du får bare tro hva du vil du, men han går i barnehage, hvor de andre barna prater om det, han har en storesøster som prater om det, det går reklame på tv om det. Så derfor får han det lett med seg. Ikke bry deg. Jobber i barnehage, vet godt at det sprer seg dersom barna har sett en morsom film. Har 3 åringer som får se star wars;)
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #34 Skrevet 9. september 2010 Tok med min snart 6 år gamle gutt på kino og så toy story 3 forleden. Han har de to andre filmene på dvd og han elsker dem.Nå er han redd for å sove pga denne idiotiske apen... er ikke dette litt drøyt å ha i en film for så små barn????Ja, det er 7 års grense, men 7 åringer vill også bli skremt av dette. Er jo nesten like skummelt som en skrekk film for voksne jo.... Æsj, den var ekkel..
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #35 Skrevet 9. september 2010 Du får bare tro hva du vil du, men han går i barnehage, hvor de andre barna prater om det, han har en storesøster som prater om det, det går reklame på tv om det. Så derfor får han det lett med seg. Det tviler jeg ikke på. Men nå er det nå en gang sånn at en foreldres jobb er å velge for så små barn. En treåring er alt for liten til å ta slike valg selv. Det er derfor deres jobb som foreldre å IKKE ta ham med på slikt. Og det med at barn maser er vel tidenes dårligste argument. Tenk hvordan det skulle gått om barnet fikk alt det maste om.. Hjelpes!
uten filter Skrevet 9. september 2010 #36 Skrevet 9. september 2010 Hadde med niese på 4 i tillegg til egne barn, ingen av dem reagerte på apen eller dukken. Niesen var mest opptatt av at hun aldri skulle kaste lekene sine.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #37 Skrevet 9. september 2010 Det tviler jeg ikke på. Men nå er det nå en gang sånn at en foreldres jobb er å velge for så små barn. En treåring er alt for liten til å ta slike valg selv. Det er derfor deres jobb som foreldre å IKKE ta ham med på slikt. Og det med at barn maser er vel tidenes dårligste argument. Tenk hvordan det skulle gått om barnet fikk alt det maste om.. Hjelpes! - Men nå er det nå en gang at mennesker selv bestemmer over eget liv, slik du holder på nå hever du deg over andre mennesker du ikke en gang kjenner, tviler også på at du har barn. Fei for din egen dør, ingen kan gjøre alt riktig 24/7
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #38 Skrevet 9. september 2010 - Men nå er det nå en gang at mennesker selv bestemmer over eget liv, slik du holder på nå hever du deg over andre mennesker du ikke en gang kjenner, tviler også på at du har barn. Fei for din egen dør, ingen kan gjøre alt riktig 24/7 Må man gjøre ALT riktig for å kunne påpeke at det er dårlig foreldreskap å gi etter for alt en treåring maser om? Og å si at det er mange fordeler med å forholde seg til de aldersgrenser som er satt? Jeg HAR forøvrig barn og de vil ikke få se filmer de er for unge til i henhold til aldersgrensen (og da mener jeg at de må være 7 for å få se en 7 års film). De lærer at mamma og pappa overholder de regler og grenser som er satt og ikke tøyer og bøyer reglene slik det passer dem. Det tror jeg er nyttig og god lærdom for senere i livet
Gjest Caylee Skrevet 9. september 2010 #39 Skrevet 9. september 2010 dere klager over at det er drøyt at Toy story 3 har 7års grense?? Hva med Mummi trollet?? Der er HUFSA og HUFSA ER KJEMPE SKUMMEL! Og det syns jeg ennå! Det er 5 års grense på filmene itilegg går det på barnetv!! Jeg så mye på mummitrollet som liten og har hatt masse mareritt om hufsa, og kjenner mange andre som har hatt det også. Jeg tror nok Hufsa i mummitrollet er 100% ganger skumlere enn det i toy story.
Gjest brutal_mann Skrevet 9. september 2010 #40 Skrevet 9. september 2010 Tja... Jeg pisset i buksa av Migrantene i Pompel og Pilt. Unger er forskjellige, og at din unge er så forbanna sart kan da ikke gå utover andre unger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå