Gå til innhold

Warning!Toy story 3.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok med min snart 6 år gamle gutt på kino og så toy story 3 forleden. Han har de to andre filmene på dvd og han elsker dem.Nå er han redd for å sove pga denne idiotiske apen...

er ikke dette litt drøyt å ha i en film for så små barn????Ja, det er 7 års grense, men 7 åringer vill også bli skremt av dette. Er jo nesten like skummelt som en skrekk film for voksne jo....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok med mine to tvillingsøsken (gutt, jente, 7år) og lillesøsteren min sank ned i setet og mumlet "den er så skummel" hver gang den apen dukket opp. Tror ikke hun tok med seg skrekken hjem etterpå da men, så det er nok veldig forskjellig fra barn til barn :)

Men til og med JEG synes den apen var drittskummel! Blikket hans, skriket.. :fnise:

Skrevet

Jo, det var drøyt. Skjønner ikke at de må gjøre det så skummelt. Samtidig reagerer barn, og voksne for den saks skyld, forskjellig og noen vil ikke en gang tenke over det. I tillegg er det ofte litt forskjell på en snart 6-åring og en 7 åring.

Skrevet

Akkurat det lille klippet du linket til var ikke så ille, men som andre har sagt, barn reagerer forskjellig.

Skrevet
:ler: Barn reagerer forskjellig, ja. Jeg synes forøvrig den var ganske morsom.
Skrevet

Jeg ville nå heller rettet kritikken mot de som setter aldersgrensen i Norge og ikke de som lager filmen. Jeg mener det er opp til foreldrene å snakke med barna om det. Fortell at det ikke er virkelig eller noe.

Har selv ei datter på 7 år som nettopp har sett den og hun bare lo av det og synes ikke det var skummelt i det heletatt, så, ja, barn reager forskjellig.

Skrevet

Den apen skulle jo være skummel da , tror dere at barn bare vil sånn drømmehaven greier ?

6 åringen var forøvrig under aldersgrensen så det får du ta på egen kappe .

Toy Story 3 er både spennende og morsom , de som er redd barna ikke tåler en film , burde faktisk se den selv først . Da kan de avgjøre i forhold til sitt eget barn .

det må da være bedre enn å klage over det etterpå ?

Skrevet

Den apen skulle jo være skummel da , tror dere at barn bare vil sånn drømmehaven greier ?

6 åringen var forøvrig under aldersgrensen så det får du ta på egen kappe .

Toy Story 3 er både spennende og morsom , de som er redd barna ikke tåler en film , burde faktisk se den selv først . Da kan de avgjøre i forhold til sitt eget barn .

det må da være bedre enn å klage over det etterpå ?

6 åringen er IKKE under aldersgrensen når han er sammen med en voksen.

http://www.medietilsynet.no/no/Tema/Kino/Aldersgrenser/

Jeg har en 4 åring som elsker disse filmene, og som vet det er kommet en ny. Er den så skummel at dere mener jeg ikke bær ta han med på kinoen?

Skrevet

Jeg har sett den.

Min seksåring får ikke se den. Den er til tider for skummel for denne aldersgruppen.

Skrevet

Filmweb skriver at "Dramatiske og intense sekvenser gjør at filmen får 7-årsgrense. Enkelte skremmende elementer gjør at filmen frarådes barn under 7 år" - så om 7-åringer blir skremt eller ikke er det ikke filmens skyld at ditt barn ble skremt, han/hun er tross alt under denne grensen, så spør du meg kan du skylde deg selv.

Skrevet

Jeg og sambo var å så den i går. Apen var litt skummel, syntes det samme om den dukken:p Sann skrekkfilm ape og dukke:p

Skrevet

Hehe , den apa var jo litt skummel ja :fnise:

Skrevet

Det er vel sånt du risikerer når du tar med en som ikke en gang har fylt 6 på en film med 7 års grense.

Grunnen til at du som foreldre har lov til å ta med barn som er under aldersgrensen er jo at du selv skal utøve et skjønn på hvorvidt ditt barn lar seg skremme lett eller ei.

Det høres absolutt ut som du har et barn som bør vente til han er 7 før han ser filmer med 7 års aldersgrense. Noe å tenke på til en senere gang, kanskje

Skrevet

Jeg og sambo var å så den i går. Apen var litt skummel, syntes det samme om den dukken:p Sann skrekkfilm ape og dukke:p

Jeg er enig i at den dukken var enda skumlere enn apen , grøsss

Skrevet

Barnet ditt er jo mer enn ett år under aldersgrensen, jo. Det var selvsagt veldig synd at han ble skremt, men du burde følge aldersgrensen, særlig etter det som står på Filmweb.

Skrevet

Hadde det ikke vært badguys og andre skumle ting i barnefilmer og barne-TV, så hadde ungene kjedet seg raskt. Trist at ungen ble så redd, men det skjer. Tror egentlig ikke det er usunt å få litt uskyldig skrekk i livet som barn heller, så fremt det er under trygge rammer, men man må jo vurdere hva slags mental grense barnet har, så det ikke går for langt.

Vi har vel alle ting vi var redd for fra vi var små? Selv kan jeg nevne Hufsa, Diesel fra lokomotivet Thomas (hehe, helt sant. Han var så sint og slem!), og ikke minst han der...Mr. Nelson? fra den juleserien med Pernille, tror jeg hun het? Og selvfølgelig julenissen! hvor mange barn har ikke grått i møte med den skumle mannen med skjegg?Etterhvert som jeg ble eldre og fikk se litt mer, så var "Er du mørkredd?" skummelt som fy! Og så kom X-files. Jeg tror ikke jeg hadde vondt av noe av det, og er i dag ganske uredd (og stor fan av horrormovies, vel og merke).

Skrevet (endret)

sønnen min er verdens største toy story fan. Han har plakater, filmene, klistremerker, you name it. Han var veldig klar over at toy story 3 var kommet, da det er reklame for den OVERALT!!!Jeg kunne jo ikke vite at filmen var noe som til og med skremte vannet av meg. Stakkars gutt. Jeg har nå fortalt ham at apen fant en banan i skuffen han ble fanget i, og etter at han hadde spist ble han verdens snilleste ape, og at grunnen til at han hadde vært så slem var fordi han var sulten. Han godtok dette.....om enn så lenge.

Dere som mener jeg har utvist dårlig dømmekraft. Har dere gutter i denne alderen selv?Sønnen min ser jo kun på action fyllte greier, noe som er veldig hot i barnehagen, og noe som ikke skremmer ham. Jeg kan da ikke nekte ham ting med 7 års grense, og la ham se mikke og drømmehagen. Av alt han har sett i sitt liv av 7 års grenser, er dette i en helt annen liga enn det andre. Han blir ikke fort redd.

Jeg ville egentlig bare advare dere med barn rundt 6 år, da jeg ikke ville gått på denne filmen om jeg hadde visst at regissøren hadde fått en hang up på Steven King.

http://youbentmywookie.com/wookie/gallery/0610_missbonnified/monkey-toy-story-3.jpg

Endret av Jens
Skrevet

Veldig glad for att du advarte her. For min sønn som er bare 3,5 år synes også toy story er veldig stort. Han er også fullstendig klar over att denne filmen går på kino nå, og maser om å se denne. Han har jo sett andre filmer med 7 års grense, så jeg hadde faktisk tenkt å la han se denne. Men da skal jeg ikke ta han med på kino for å se denne.

Skrevet

Ja er glad du advarte jeg også.

Vi hadde planer som sagt om å se den nå til helgen men da utgår det. 4 åringen elsker toystory og har gledet seg masse til filmen.

Syns det er synd at de lager oppfølgeren så skummel men men.

Skrevet

Våre 3 barn på 6 år, 8 år og 10 år har sett den og de syntes ikke den var skummel i det hele tatt. Barn er forskjellige. For noen er den skummel, for andre ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...