AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #1 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg hadde en merkelig opplevelse på universitetet i dag. Jeg går siste året på bachelor, og i en av seminargruppene fikk vi alle utdelt hver sin oppgave ved semesterstart. En etter en skal vi presentere vår argumentasjon/konklusjon foran de andre i gruppa (ca 20 stk). I dag var førstemann ut, en svært pen studine. Jeg er homofil, men jeg kunne allikevel se at hun var utrolig flott. Høy, slank, lyshåret, meget pent ansikt, sikkert en gudinne for heterofile. Og jeg kunne tydelig se hvordan sikkelet omtrent rant utav kjeften på de mannlige studentene mens hun vrikket seg rundt fremme ved lerretet iført åletrange jeans. Jeg syntes det var direkte pinlig å se hvordan disse grisene stirret på dama, snarere enn å fokusere på hva hun snakket om. Svært synd etter min mening, ettersom hun hadde en veldig bra presentasjon og tydelig hadde forberedt seg godt. Hun virket gjennomført belest og meget dyktig i emnet. Men tilogmed seminarlederen, en stipendiat i trettiårene, siklet. Og gjett om gutta gnålte om denne lekre snella i pausen! Ikke et ord om presentasjonen og det faglige! Er dette veldig typisk for heterofile menn? De fleste av mine venner er enten kvinner eller andre homofile, så jeg har ikke så mye annen erfaring. Jeg syntes dette var skremmende å se!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisannmannen Skrevet 7. september 2010 #2 Del Skrevet 7. september 2010 Er du en typisk platonisk homofil? En som aldri blir kåt på en vakker og kjekk mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #3 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg tror dessverre at du har rett. Heterofile menn fokuserer altfor mye på sex og utseende, og lite på indre verdier og kvaliteter. Det er i allefall min erfaring som heterofil kvinne. Synes mange menn i dag opptrer som noen skikkelige uoppdragne og barnslige guttunger til tider. Ting som ærbødighet og respekt er en saga blott i våre dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisannmannen Skrevet 7. september 2010 #4 Del Skrevet 7. september 2010 Er du pen så får du masser av respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #5 Del Skrevet 7. september 2010 Er du pen så får du masser av respekt. Respekt for faglig dyktighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 7. september 2010 #6 Del Skrevet 7. september 2010 Som en tenåringsjente - usikker på utseende som jeg er - blir jeg passe nedtrykt av å lese slike innlegg Ser alle heterofile menn bare "pupper, rumpe, symetrisk ansikt, lange bein, tynn" når det gjelder damer? Legger dere ikke merke til andre kvaliteter før langt ut i forholdet? Jeg er ikke direkte stygg, men blir ofte satt til side når ekstremt pene jenter kommer inn i bildet. Jeg blir ikke sjalu eller sint, bare en smule trist. Kommer det alltid til å være sånn...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 7. september 2010 #7 Del Skrevet 7. september 2010 Tja, mine homofile kompiser snakker i alle fall mye mer om sex og kropp enn mine hetero venner. Jeg tror i alle fall ikke de er noe bedre enn de som er hetero, når det kommer til stykket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 7. september 2010 #8 Del Skrevet 7. september 2010 + en annen ting; hvilken gutt ville vel satt seg ned i lunsjen og snakket om hvor faglig sterk den digge dama i kollokvien er - det betyr ikke at man ikke legger merke til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. september 2010 #9 Del Skrevet 7. september 2010 Er du pen får du oppmerksomhet, sånn er det med den saken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 7. september 2010 #10 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Er du pen får du oppmerksomhet, sånn er det med den saken! Ja, og også de som ikke er det. Hva med dem "i midten"? Pluss, alle har jo ikke nødvendigvis det samme synspunkt på en ting. Det er jo forskjellige meninger om hva som er pent eller ikke. Endret 7. september 2010 av Violently Happy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisannmannen Skrevet 8. september 2010 #11 Del Skrevet 8. september 2010 Respekt for faglig dyktighet? Nei. Du bør helst ikke ha for godt utseende for å få respekt for faglig dyktighet. Men nå er vil veldig hypotetiske her. Er du pen så er du så klart ikke faglig dyktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 8. september 2010 #12 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Er du pen så er du så klart ikke faglig dyktig. Så de to går ikke an å kombineres? O.o Særlig. Gjelder dette for menn og da? Dum og deilig liksom? Phuff! >.< Endret 8. september 2010 av Violently Happy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 10. september 2010 #13 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Er du pen får du oppmerksomhet, sånn er det med den saken! Er det ikke det som er selve poenget med å være pen? Positiv oppmerksomhet og gjennombruddsivrige potensielle partnere? Er det ikke derfor man tilbringer timer foran speilet og legger flid i valg av garderoben? For ikke å snakke om den beinharde jobbinga man legger ned på treningsstudio etc. Alle veit at skal du fiske hai, bør du ha riktig agn, og ikke for mye bly i søkket. Hvis man IKKE ønsker oppmerksomhet for utseendet sitt, så er ingenting lettere enn det. En hvilken som helst prinsesse kan transformeres til en askepott ganske enkelt ved å hoppe over makeupen og ta på seg de klærne som tilfeldigvis ligger øverst i bunken. Endret 10. september 2010 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensemann Skrevet 10. september 2010 #14 Del Skrevet 10. september 2010 Hva forventer dere da. At vi skal tenke: å så stort hjerte og så fin personlighet...?? Menn vil alltid favorisere et visst type utseende. Det er derfor alle såklate "vakre" jenter har visse ting til felles. Og til jenta over som var så usikker: Hvis du er ung, har du tid nok til å bygge deg den hjernen og det utseendet du trenger for å bli en slik som menn "sikler" av. Men å bruke ordet "sikler" er feil. Fordi denne vakre og intelligente damen vil få en mann som vet å verdsette henne og ta henne med på ting og gjøre livet hennes så spennende han kan. Hvis slikt har verdi for deg som kvinne, da er svaret enkelt. Jensemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. september 2010 #15 Del Skrevet 10. september 2010 TS; grunnen til at mennene sikler er jo i bunn og grunn et ønske om reproduksjon av seg selv. Og det er et sunt, naturlig ønske/behov. Jeg hadde stusset mer om problemstillingen var motsatt ("guttene snakket om hvor smart hun var, i stedet for hvor pen hun var") for det ville vitnet om at de var evenukker alle mann. Ser ikke noe galt i at vi sikler på pene mennesker, så lenge karakterer blir satt som følge av dyktighet og ikke skjønnhet. PS: hva har din homofile legning med saken å gjøre egentlig? Den skjønte ikke jeg helt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #16 Del Skrevet 12. september 2010 Dette er ikke noe nytt, det har vært utallige vitenskaplige undersøkelser, deriblandt klassikeren er nyhetsopplesere. I utenlandske tv kanaler er nyhetsoppleserene utseendemessig pene mennesker. Så er det blitt foretatt vitenskaplige undersøkelser hva menn oppfatter av nyhetssendingen der det er en kvinnelig nyhetsoppleser og hva kvinner oppfatter av nyhetssendingen der det er en mannlig nyhetsoppleser. På sak og innhold; antall saker i nyhetssendingen. Kvinner kan gjengi hovedsakene i nyhetssendingen, og sammenfattet noenlunde innhold i sakene, noen innhold bedre enn andre + om han var blond/mørk, farge slips og jakke. Menn stort sett fikk ikke med seg sak eller innhold, men kunne beskrive hårfarge / lengde, øyne, smil og bryster. Mente kanskje at hun hadde snakket om XXX (ett bestemt tema), men ikke nødvendigvis hva innen temaet. Jada.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 19. september 2010 #17 Del Skrevet 19. september 2010 Hva forventer dere da. At vi skal tenke: å så stort hjerte og så fin personlighet...?? Menn vil alltid favorisere et visst type utseende. Det er derfor alle såklate "vakre" jenter har visse ting til felles. Og til jenta over som var så usikker: Hvis du er ung, har du tid nok til å bygge deg den hjernen og det utseendet du trenger for å bli en slik som menn "sikler" av. Men å bruke ordet "sikler" er feil. Fordi denne vakre og intelligente damen vil få en mann som vet å verdsette henne og ta henne med på ting og gjøre livet hennes så spennende han kan. Hvis slikt har verdi for deg som kvinne, da er svaret enkelt. Jensemann. Men denne muligheten har jo også den pene jenta? I tillegg har hun antagelig har et større utvalg å velge blandt, slik at 'statistisk' sett så vil hun komme bedre ut av det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå