Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er brunost er greit pålegg til en ettåring? Tenkte kanskje det var for mye fett eller no..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mye fett? Barn har godt av litt fett, og så små skal heller ikke ha lettprodukter. Jeg vil nå si at brunost er et sunt pålegg

Skrevet

For fett er det ikke (små barn som vokser og er aktive trenger mer fett enn voksne. Men brunost er strengt tatt en sukkerbombe pga. laktoseinnholdet. Når det er sagt, gir jeg det til ettåringen selv, men hun er ikke overbegeistret, i hvertfall ikke hver gang. :ler:

Hvis du kjøper Litago brunost er den tilsatt jern, som er bra for små kropper.

Skrevet

Hvordan får dere 1-åringer til å spise "løst" pålegg, altså ikke smørepålegg? Holder det seg på brødskiva eller i nærheten?

Skrevet

Min på 1,5 begynner etterhvert å klare å ha det løse pålegget på. Tidligere har det vært spist litt for seg, revet i småbiter, kastet på gulvet etc. Det er fremdeles gøy å leke med løst pålegg, men det går bedre :).

Skrevet

Jenta mi på 13 mnd får brunost av og til, og ja, den spises løst. Først brunost, og så når det ikke er mer igjen av den så spises brødet. Når jeg gir henne løst pålegg prøver jeg å unngå at hun ser den andre halve skiva, for ser hun mer brunost er det ikke så intressant å spise brødet.

Skrevet

Jeg gir også brunost til min 14 mnd jente. Småbarn trenger mer fett enn vi voksne. Det er riktignok mye sukker i brunost, men hun spiser jo ikke bare det på skiven.

Skrevet

Min to-åring liker brunost, men sliter med at den setter seg fast i ganen! Tenker bare at det kan være lurt å være litt forsiktig med brunost til så små i tilfelle de setter det fast i munnen eller i halsen...

Skrevet

Min to-åring liker brunost, men sliter med at den setter seg fast i ganen! Tenker bare at det kan være lurt å være litt forsiktig med brunost til så små i tilfelle de setter det fast i munnen eller i halsen...

Det skal vel en svært stor brunostklump til før den kan sette seg fast i halsen?

Skrevet

Tvillingene mine har fått brunost fra ca ettårsalderen og de elsker det. Jeg gir den kanskje et par ganger i uka. Jeg trykket tynne skiver brunost på skiva slik at det hang fast i starten. Nå får de ofte doble skiver i matpakka si slik at bruosten er i midten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...