Gå til innhold

Hvar du redd for mørke som liten ?

16 stemmer

1. 1. redd

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du var liten var du redd for mørke ?

Var selv mørkredd helt opp til 19-20 års alder, ikke sånn at jeg ikke turde å skru av lys eller oppholde meg i mørket, bare det at jeg følte et ubehag av å være i det.

Skrevet

ååh ja! mange ting der som var "fali"

nå liker jeg lange turer midt i natta.

Skrevet

Jeg var ikke redd for selve mørket, men jeg var redd for mange skumle ting som kunne gjemme seg i mørket, som spøkelser, troll o.l

Skrevet

Ja, var det. Føler fremdelses ubehag av å være på f.eks turstier og andre steder med lite folk når det er mørkt. Nå som voksen er det ikke redsel av det skumle og ukjente, men bekymring/redsel for overgripere/voldteksmenn.

Skrevet

Jeg følte meg som barn mye tryggere i mørket enn i lyset. For meg var det logisk. I mørket var jeg ikke så synlig, og fikk stort sett gå i fred fra plageånder.

Mvh.

Fru Rut

Skrevet

Jeg må fortsatt lukke øynene i mørket hvis jeg er alene, jeg er verdensmester i å skremme meg selv.. Ser så mye rart i skyggene!

Skrevet

Utifra overskriften så trodde jeg du mente mørke som i mørkhudete mennesker. Mørket skrives med en "T" på slutten, ellers kan det misforstås veitu ;)

Men nei, har aldri vært redd for hverken mørket eller mørke mennesker :)

Skrevet

Utifra overskriften så trodde jeg du mente mørke som i mørkhudete mennesker. Mørket skrives med en "T" på slutten, ellers kan det misforstås veitu ;)

I bestemt form, ja. I ubestemt form er det mørke. Et mørke, mørket.

Skrevet

I bestemt form, ja. I ubestemt form er det mørke. Et mørke, mørket.

Det er uansett feil form i overskriften. Da skulle det isåfall stått "var du redd for et mørke som liten?"

Med fare for å gjøre dette om til en språkdiskusjon.

Skrevet

Jeg må fortsatt lukke øynene i mørket hvis jeg er alene, jeg er verdensmester i å skremme meg selv.. Ser så mye rart i skyggene!

Hehe, samme her. Er mer redd nå enn da jeg var liten, og klarer seff å se eller lese noe skummelt akkurat like før jeg skal legge meg og slukke alle lys (og sjekke bak alle dører..)

Ute er skumringen verst, synes jeg. Da ser jeg innmari mye rart hvis jeg stirrer ekstra hardt, og stirre må jeg jo, sånn i tilfelle det er noe som buskelusker et sted. Og så tør jeg ikke snu meg, i tilfelle det plutselig står en nifs figur på veien bak meg. :sjokk:

Skrevet

Det er uansett feil form i overskriften. Da skulle det isåfall stått "var du redd for et mørke som liten?"

Med fare for å gjøre dette om til en språkdiskusjon.

Er ikke feil form, bare hva man er vant til. Du sier vel ikke at du var glad i et lys da du var liten?

Gjest Cupcakes
Skrevet

jeg var heller ikke redd for mørket når jeg var liten..men er ikke noe glad i det nå..samboer må fint kontrollere ting og tang her hjemme hvis jeg har sett på noe halv skummelt på tv rett før jeg skal legge meg :fnise:

Skrevet

Er ikke feil form, bare hva man er vant til. Du sier vel ikke at du var glad i et lys da du var liten?

Eh.. hva man er vant til? Bokmål er bokmål.

Skrevet

Eh.. hva man er vant til? Bokmål er bokmål.

Da får du værsågod vise hvordan det er feil. Skal bli interessant ;)

Skrevet

Nei, det var jeg ikke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Jepp, jeg er det ennå også. Men det jeg var ekstra redd for i mørket var hufsa. Får alle busker og andre ting ligna på hufsa i mørket. Jeg hadde en vennine som bodde i et strøk der mange hadde pæreforma busker og jeg løp for livet når jeg skulle hjem :ler:

Endret av Caylee
Skrevet

Jeg var aldri redd mørket som liten. Nå derimot, nå er jeg kjemperedd for mørket. Det kan være fordi jeg stadig driver og skremmer meg selv. :sjenert:

Siden jeg er såpass redd, går jeg alltid med lommelykt i vesken.

Skrevet

Jeg var mørkeredd og liker fortsatt ikke mørket. Får sånn ubehagelig følelse hvis jeg går ute alene og det er mørkt. En gang ble jeg ekstremt redd da jeg var mindre og møtte på et par lysende øyne. Det var heldigvis bare en katt, men etter å ha sett x-files med episoden med monstrene med røde øyne, så var det ekkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...