Gå til innhold

Jeg tenker så mye!

Nuffen

Anbefalte innlegg

Hei :) . Håper noen kan hjelpe meg. Problemet mitt er at jeg tenker så mye. Spesielt når jeg legger meg for kvelden og skal sove, eller på ettermiddagen når jeg bare skal legge meg nedpå noen minutter for å slappe av. Hjernen jobber på høygir og jeg tenker og tenker... -Noe som ender med at jeg alltid blir mer sliten enn jeg var i utgangspunktet, og at jeg selvfølgelig ikke får sove :tristbla: . Det er så slitsomt! Jeg tenker på alt mulig rart, spesielt hva som skal skje neste dag (selv om det egentlig bare er en helt vanlig dag). Og jo mer jeg tenker, jo mer bekymret blir jeg. Jeg skulle ønske jeg greide å "slå av" tankevirksomheten når jeg skulle sove slik at jeg kunne sovne som en baby. I stedet blir jeg liggende og vri meg og ikke få sove :tristbla: . Noen som har tips til hvordan man kan "slå av" tenkingen? Jeg har prøvd "alt", men ingen ting hjelper :tristbla: . Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Jeg er akkurat sånn som deg. Kan ligge å tenke og tenke på absolutt alt hele natta. Kan gjøre ei fjær om til ti høns, og det er ikke måte på hvor mange problemer jeg analyserer og vurderer. Jeg er enig at det er slitsomt! Man kan jo nesten bli deprimert av all tenkingen.

Det som hjelper for meg er å lese. Ja, det høres sikkert ut som en standard løsning, og du har kanskje allerede prøvd det. Jeg derimot leser ikke bøker.. av den enkle grunn at så snart boka faller ut av hendene mine så begynner jeg jammen å tenke igjen!

Jeg tar med meg pc'en inn på soverommet og plasserer den på et bord ved siden av. Så leser jeg blogger, nettaviser o.l fra senga helt til øyene ruller igjen uten at jeg en gang merker det. Pc'en har jeg innstilt slik at den slår seg selv av kl. 2.

Dette er den eneste måten jeg klarer å sove på. Jeg har prøvd andre ting også, men det nytter ikke. Hjernen lever vist sitt eget liv.

Jeg vil anbefale at du prøver å lese noe. Om det er romaner, donald bøker eller nettaviser. Når hjernen din etterhvert blir vant til at dette er et rituale som skjer før sovetid, vil den falle til ro av seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...