Gå til innhold

Fordi jeg liker det :)

up!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Følger du fortsatt det løpeprogrammet du skrev om tidligere (som jeg ikke husker navnet på)?

Håper du har en fin lørdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, følger det fortsatt C25K heter det. Men jeg har dumpet ned til uke 6 igjen. Den siste uken som har intervaller, før det bare er sammenhengende løping. Har blitt lite jogging i det siste, så de få gangene jeg har gjort det, har jeg tatt det programmet, for da kan jeg velge mellom sammenhengende eller med pauser. I dag var jeg tibake på pauser. Litt nedtur, men jeg tror det var riktig valg. Bedre å bygge litt sakte opp igjen, enn å gå på med for mye. Jeg gjør nemlig fort det.

Tenker jeg tar en styrkeøkt i morgen, og så jogg på mandag igjen. Hard core opplegg på tirsdag, og så forhåpentligvis jogg på onsdag, hvis jeg orker etter tirsdagen, får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og trent styrke :) Kom før treningssenteret åpnet. Skjønte ingenting da døren ikke gav etter :ler: Måtte rusle rundt i området og vente på at det åpnet. Følte meg bra nerd :ler:

Egne åpningstider i helgen? Det tenkte jeg ikke på :ler:

Nå, hopp i dusjen, få noe fôr i skrotten, og så UT i solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, nå spør du vanskelig :ler:

Har en del øvelser med ball, bosu og sånn tau i taket.

Så har jeg to maskiner hvor man enten presser beina fra hverandre, eller mot hverandre.

En maskin hvor man sitter bøyd og lener seg bakover med armene i kryss.

En som heter Delt's Machine.

En push-up maskin.

Ro maskin.

Det er de jeg kommer på i farten. Jeg har en liste som ligger på senteret. Har fått satt sammen program av personlig trener. Bare sagt hva slags mål jeg har, og så har han satt sammen ut i fra målene mine. Lager nye programmer innimellom når jeg blir lei av de gamle.

Skulle ønske jeg hadde litt mer peiling innimellom, og bare kunne prøve meg ut på de andre apparatene, men jeg er litt redd for å sette meg opp ned og feil vei og sånn :ler:

Har du noen favorittøvelser som du vil anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å bytte flest mulig apparater ut med frivekter. Feks den øvelsen hvor du presser bena fra og mot hverandre har sånn ca. null niks effekt. Dessverre..

Utfall eller knebøy tar de samme musklene itillegg til bakside- og forside lår og rumpe.

Selv kjører jeg et helkroppsprogram som ser sånn ut: Benkpress med manualer, utfall, enhånds roing, chins/nedtrekk, lårcurl sittende, skulderpress/sidehev, triceps og biceps samt mage. Ikke det at mitt program er optimalt. Bruker feks en del variasjonsøvelser akkurat nå.

Anbefaler deg å lese litt om disse programmene, og det som ellers står skrevet der om styrketrening; RYP og 5x5 stronglifts

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! :ler: Vet ikke hva halvparten av de tingene du sa er for noe :ler:

Gjør utfall og knebøy ja :) Den fra og mot hverandre med beina har jeg fått fra fysioterapeuten min for en skade jeg har, så den hjelper mot det :)

Og så vil jeg ikke ha øvelser som gjør at jeg må være i bolehjørnet.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er jo programmet mitt designet til å jobbe med de musklene jeg trenger til min hovedinteresse. Sikkert enklere å forklare om jeg visste hva alle de forskjellige tingene het :plystre: Men det er et helkroppsprogram ja. Skjønner at du er mer hard core enn meg :jepp:

Synes den maskinen hvor man skal løfte armene opp og ned på siden, som om det var vinger, er både vond og vanskelig å få til, er det Delt's? Vet du om noen øvelser som tar akkurat den muskelen?

Nå styrer jeg mot køya, tenkte å ta en joggetur i morgen tidlig før jeg setter i gang med dagen :trene:

(For få trene-smiley's her. Bruker jo bare den samme hele tiden :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde en fin joggetur! :)

Det er ikke noe farlig å være i "bolehjørnet". Da jeg begynte å vende meg til det, og det tok en stund, så fant jeg ut at guttene og de få jentene som driver på der er svært så hyggelige.. og behjelpelige..

Jeg vet ikke helt hvilket apparat du sikter til, men jeg har lagt ved en link her som omhandler deltamuskelen, og som linker videre til alternative øvelser. Hvis du prøver deg på sidehev så går det fint an å ta med manualene et annet sted i rommet hvis frivektsarealet blir for heavy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var en veldig fin joggetur :) I rimfrosten! :overrasket: Og soloppgangen. Veldig pent :)

I morgen, hard core opplegg!

Hva er hard core opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et styrkeprogram som er litt bootcamp-aktig, man blir skikkelig kjørt, så derfor kaller jeg det bare for hard core opplegg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

Hadde et veldig fullt program i går, med både trening, shopping, ikea, familiemiddag og kafé (skjønner ikke hvordan jeg fikk tid? :klø: ) og er helt kake i dag. Tar det rolig. Dumt.. :sukk: Men ikke verdens undergang.

Håpre på fint vær i morgen igjen, lyst til å ta en sykkeltur igjen :) Ikke lenge før det ikke blir mulig. For meg da, jeg vil ikke sykle med piggdekk. Stoler ikke på dem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...