up! Skrevet 5. september 2010 #1 Del Skrevet 5. september 2010 Tenkte å lage meg et sted for treningstankene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 5. september 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg liker å jogge, driver med yoga og trener på treningssenter. Der trener jeg både styrke og går på timer. Håper det er flere som har lyst til å joine meg i dagboken min, så vi kan gi hverandre verdifulle tips, så alle som vil er velkomne Her er noen gode tips fra meg. Jeg sverger til jogge podcastene mine. Hvis man ikke er vant med å jogge anbefaler jeg Robert Ullrey's podcast og deretter kan man fortsette med Podrunner Intervals, begge tilgjenglige på iTunes. Det er bra musikk og man får beskjed om når man skal løpe og når man skal trappe ned. Passer perfekt for meg som ikke bruker klokke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 5. september 2010 #3 Del Skrevet 5. september 2010 Hei, og gratulerer med ny dagbok! Har ikke prøvd meg på joggepodcastene, ipoden min er dessuten på verksted Hvor mye/lenge jogger du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 6. september 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 6. september 2010 Hei, takk og velkommen inn i boken min Jeg måtte nesten ha instruksjon på en eller annen måte. Prøvde først med joggeprogrammet til Löplabbet, men da ble det til at jeg hadde med meg en liten lapp med intervallene, og siden jeg ikke har pulsklokke, eller annen klokke enn gullklokka mi, så måtte jeg løpe med mobiltelefonen i hånden, og det ble bare tull. Spesielt hvis telefonen ringte! Jeg vil jo ikke være tilgjengelig på telefon når jeg jogger Så hørte jeg om podcastene, og det er jo genialt, for jeg jogger til musikk uansett, og perfekt at noen forteller meg når jeg skal guffe på og når jeg skal roe ned. Anbefales på det sterkeste når iPoden er tilbake fra sykehuset! Vet ikke hva jeg hadde gjort uten iPoden min! Hadde følt meg veldig naken i allefall. Hva skjedde med din? Nå jogger jeg i ca en halvtime eller bortimot fem km, men jeg skal begynne å øke. Først til 8 km, og så til 10 Jeg jogger tre ganger i uken, men nå har jeg vært syk, så nå har det vel nesten gått en uke! Gleder meg til å starte opp igjen. Skal starte forsiktig i dag med yoga, det gleder jeg meg veeeldig til Hvor mye/lenge jogger du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 6. september 2010 #5 Del Skrevet 6. september 2010 Da høres det ut til at vi er ca på samme sted Jeg har fulgt løplabbet sitt program til ca uke 9, og har bare fortsatt å jogge 30 minutter/5 km, ettersom jeg løper ute eller på treningsstudio. Ønsker meg pulsklokke til bursdagen neste uke da, så da blir det lettere å løpe ute! Jeg bare pugget løplabbets program og løp jeg, hehe. Ipoden har det vært noe galt med siden jeg fikk den, den kan lade i 2-6 timer, blir aldri fulladet, og fungerer enten ikke, i 2 min, eller i 2 timer... Så det var på tide med en fiks ja Jeg jobber meg å klare 5 km på 30 minutter, og er ikke så langt unna! Så skal jeg også øke avstand etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 6. september 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 6. september 2010 Å, kult! Gøy å være på samme nivå Jeg klarte ikke å huske programmet til løplabbet jeg, hukommelsen er ikke helt på topp :gjeiper: Men det jeg likte med det, var at de oppmuntret til forskjellige steder, ikke bare den samme runden hver gang. Det gjør jeg nå. Men det er også fordi jeg lett får benhinnebetennelse, og da liker jeg ikke å løpe på asfalt, blir litt for hardt. Så da løper jeg i en park i nærheten her. Har tenkt på marka noen ganger, men da må jeg dra så langt, og da blir det prosjekt Når jeg bare er utenfor døra blir det jo faktisk til at jeg gjør det flere ganger i uken Spent på yoga i dag, skal prøve et sted jeg ikke har vært før Gleder meg, men jeg våknet opp med noe rart i ryggen, en eller annen låsning, så det gjør sykt vondt når jeg snur meg til den ene siden. Kan fort bli utfordrende i kombinasjon med yoga Håper det løsner opp! Oj, den iPoden hørtes ut som en mandagsproduksjon. Da skulle du jo egentlig ha fått en ny en, synes jeg da. Håper den blir frisk da! Hvis ikke kan du jo spandere på deg en liten shuffle, bare til treningsbruk? De er ikke så dyre. Pulsklokke ja.. Må man ha sånn bånd rundt da? Eller kan man la være? Hvilken har du ønsket deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 6. september 2010 #7 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg prøver også å variere, har marka ganske nærme meg da Den lange runden jeg håper å klare snart er faktisk i marka. På smårundene mine løper jeg samme runde da, og sammenligner ikke på tid Yoga høres spennende ut, har også lyst til å prøve det en gang. Hehe den ipoden er ikke helt frisk nei, håper jeg får noe respons snart, den har vært på vei til reparasjon i TO UKER nå! Det er faktisk ikke så langt fra der den ble levert til der den skulle, såh... Men jeg klarer meg med mobilen imens Har ikke ønsket meg en spesiell pulsklokke, men det er vel sånn med bånd ja. Regner med personen klarer å velge ut noe til meg, setter meg ikke så forferdelig inn i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 6. september 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 6. september 2010 Å, deilig å være i gang igjen Yoga var bra, men følte ikke at jeg fikk "brukt meg nok". Men sikkert greit, siden det var første trening etter sykdom. Tenkte meg på en yoga i morgen også Anbefaler absolutt yoga! Jeg liker det skikkelig godt, har holdt på med det i snart fem år. Før foretrakk jeg rolig yoga, men nå liker jeg bedre yoga hvor man svetter skikkelig! Så merker jeg at jeg må begynne å priorietre styrketrening igjen, merker det på holdningen på kroppen når det har gått en liten stund uten :gjeiper: Har litt lyst på flere runder jeg også, men vet ikke hvor det skulle vært. Gidder ikke å måtte ta bussen. Men jeg liker der jeg jogger altså, blitt for lenge siden det også. Her er man syk i en halv uke, og så blir man så rastløs at man vil gjøre alt på en gang Sinnsykt trøtt nå, har vært hos en venninne og skravlet, og plutselig var klokken alt for mye! Særlig med tanke på at jeg har tenkt til å ta en morgen-yoga i gryotta i morgen tidlig Måtte bare ha litt kveldsmat før jeg la meg, og en diiiiger kopp te TO uker uten iPod?? Du har min beundring Enda godt du kan bruke telefonen din. Jeg er helt avhengig av musikk! Må ha det, bare må ha det Er ikke helt sikker på hva som er så flott med en puls-klokke jeg egentlig.. Hva bruker man den til? Annet enn å måle pulsen? Og hvorfor vil man det? Man kjenner jo når det er for mye/ for lite? Fortell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 7. september 2010 #9 Del Skrevet 7. september 2010 Pulsklokke har jo litt med treningssoner å gjøre, du kan lese om det på løplabbets sider. Men kort sagt har det med at du burde ligge på en viss puls for å få en viss effekt Og så liker jeg å vite hvor lang jeg har løpt på hvor lang tid, så jeg kan se progresjon. Jeg er ikke et utpreget musikkmenneske, så jeg klarer meg helt fint uten. Men jeg liker å ha lyd når jeg løper Og ipoden har jeg såvidt brukt siden jeg fikk den, pga problemet. Regner med den blir brukt mer nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoffeeGirl Skrevet 7. september 2010 #10 Del Skrevet 7. september 2010 Hva slags yoga trener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 7. september 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 7. september 2010 Hei dansejenta Jeg har i det siste gjort et skifte i yoga. Jeg pleide å like hatha yoga best (har holdt på med yoga i rundt fem år), men i det siste har jeg bare begynt å elske ashtanga yoga og primary series. Liker det når det er skikkelig tungt og man svetter som en gris Tror det er fordi jeg har mer energi nå enn det jeg hadde da jeg begynte med yoga. Hva slags yoga gjør du? Har du holdt på lenge? Gina: Jeg har visst ikke avansert nok til å sette meg inn i sånt Men er det sånn at man skal holde pulsen under en viss grense? Vil man ikke på et punkt føle at man holder tilbake da? Jeg liker litt å gi alt :gjeiper: I dag har jeg prøvd Zumba for første gang, og plutselig skjønner jeg hva alle maser sånn om! Å, DET VAR GØY!! DET skal jeg definitivt gjøre igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoffeeGirl Skrevet 7. september 2010 #12 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg har en Yoga for dummies-video jeg følger av og til, men det er liksom alt jeg får til Hver gang jeg prøver yoga eller pilates er det noe som låser seg i bekkenet, så jeg får vel komme meg til kiropraktor igjen Stretching, derimot, DET er gøy det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 8. september 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 8. september 2010 Merker at jeg begynner å få litt lyst på pulsklokke, sånn som dere skravler om det Hvor mye må man ut med for å få en noenlunde ok? Hvis du ikke har gjort yoga på ordentlig kurs før, anbefaler jeg deg å gjøre det før du bruker dvd'en din. Det er fort gjort å gjøre noe galt i yoga. Fysioterapeuten jeg hadde under en skade, sa til meg at man egentlig må være litt trent for å gjøre yoga. Så jeg gikk en god stund uten yoga, fordi jeg da følte at det ikke var noe bra for meg, selv ikke den rolige sorten. Hadde ikke gått på yoga-timene på treningssenteret heller, hadde jeg ikke visst hvordan man "egentlig" skal gjøre øvelsene. Mye rusk ute og går.. Hvis det låser seg i bekkenet, er det nok fordi du ikke bruker "mågelåsen", hvor du strammer nederste del av magen, og suger navlen opp og inn. Det skal kjennes ut som om du har på deg et sikkerhetsbelte. Denne skal være på hele tiden. Dette er sånn du beskytter ryggen din. Når man ikke gjør det, ender man opp med å få vondt, sånn som det kan høres ut som du beskriver. Stretching har jeg aldri prøvd, hvor gjør man det? Hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoffeeGirl Skrevet 8. september 2010 #14 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg har en sånn billig-pulsklokke som fulgte med et I Form-abbonement eller noe sånt Får ønske meg en skikkelig en til jul eller til bursdagen, men inntil jeg kommer skikkelig godt igang med treningen er ikke det noe jeg vil legge så mye penger i - det er viktigere for knær, hofter og rygg at jeg har gode sko, eller for frontpartiet at jeg har god sportsbh :gjeiper: Når du nevner sånn kurs kom jeg såklart på at "åja, det har jeg gått på en gang!" - jeg har verdens dårligste hukommelse Instruktøren der endte opp med å gi meg opp og anbefalte Yoga for gravide (takk for den, liksom...) Så jeg har gitt opp yoga litt, det får bli senere. Men det er kult å se på da Stretching ja, hvordan skal jeg forklare det? Hvis du søker på "modern dance stretches" på Youtube får du opp noen videoer som forklarer enkeltøvelsene - mine er bare satt sammen i et flytende program :gjeiper: Sørg bare for å varme opp først, og å ikke "bounce" i stretchingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 8. september 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 8. september 2010 Men billig-klokka funker? Er Clas Ohlson helt helligbrøde feks? Eller er det greit? Jeg er heller ikke hypp på å bruke enorme midler på sånne ting. Legger mye inn i sko og sportsbh'er jeg også, men resten vil jeg helst ha billig, fordi jeg har kostbare hobbyer. Hvordan er det båndet man må ha rundt magen? Hvor skal det sitte? Hva annet gjør klokka enn å måle puls? Men det jeg trenger egentlig, er vann- og vindtett bukse og jakke nå som høsten kommer. Og så trenger jeg nytt superundertøy og ullundertøy. Tror ullstilongsen kan vare en sesong til, selv om den har begynt å rakne i strikken. Men genseren har begynt å bære preg av å ha blitt brukt mange sesonger i høy aktivitet helt inntil kroppen, for å si det på den måten SÅ. Dette MÅ jeg ha: Superundertøy (overdel og underdel, ala Kari Traa) Ullundertøy (overdel) Bukse (vind og vanntett) Jakke (vind og vanntett) Hva gjør dere når det blir glatt ute? Putter sånne gammel-kjerring-ting på joggeskoene? Usikker på hva jeg gjør med trening i dag. Var på TO økter i går, én på mandag, er litt støl og sliten og var akkurat syk.. Tenker jeg enten tar jeg en joggetur, eller en styrkeøkt. MÅ prioritere å vaske klær i dag :gjeiper: Tiden vil vise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 8. september 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 8. september 2010 Haha, yogalærer som gav deg opp?? Det skal jo ikke være mulig! Kanskje du skal prøve igjen et annet sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoffeeGirl Skrevet 8. september 2010 #17 Del Skrevet 8. september 2010 Haha, yogalærer som gav deg opp?? Det skal jo ikke være mulig! Kanskje du skal prøve igjen et annet sted? Jeg bør kanskje gjøre det Hun skjønte i alle fall ikke hvorfor bekkenet mitt skulle gjøre så vondt. Og det gjør jo igrunnen ikke jeg heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 8. september 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 8. september 2010 Ble ikke noe trening på meg i dag, trengte en hviledag, og så har jeg så gruelig vondt i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 8. september 2010 #19 Del Skrevet 8. september 2010 God bedring! Hodevondt er kjipt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 9. september 2010 #20 Del Skrevet 9. september 2010 Hei! Å sjekke ut andres treningsdagbøker burde jeg gjort for lenge siden! Jeg blir kjempeinspirert av å lese! Og ikke minst får jeg masse tips til forskjellig trening å prøve. Det trenger jeg! Nå gjelder det bare å få tiden til å strekke til (og lets be honest, å faktisk få rumpa opp av sofaen og til treningssenteret!) Jeg er flinkere til å planlegge enn til å gjennomføre. Anbefaler absolutt yoga! Jeg liker det skikkelig godt, har holdt på med det i snart fem år. Før foretrakk jeg rolig yoga, men nå liker jeg bedre yoga hvor man svetter skikkelig! Svetter man av yoga altså? Det var nyheter for meg! Jeg har alltid tenkt at yoga ikke var trening på den måten. Merker jeg er litt uvitende. Jeg har jo hørt om folk som har gått ned i vekt etter å ha trent yoga, men har liksom ikke trodd helt på det. Og er det sånn at man bør være litt myk og tøyelig før man prøver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå