sophiaM Skrevet 9. september 2010 #21 Skrevet 9. september 2010 I <3 Tikka masala ! mmmmh ingenting over ingetning ved siden av :b
Pingting Skrevet 9. september 2010 #22 Skrevet 9. september 2010 Nå skal jeg være skikkelig original her: sushi!
-Fisken- Skrevet 9. september 2010 #23 Skrevet 9. september 2010 Sushi her også. Eller kanskje thai green curry med fisk/skalldyr.
Gjest Bella_ Skrevet 10. september 2010 #25 Skrevet 10. september 2010 mange sunne sushi folk er på kg:)
Pingting Skrevet 10. september 2010 #26 Skrevet 10. september 2010 :klø: Når ble sushi sunt? Masse hvit ris, endel sukker og bare bittelitt grønnsaker. Fisken er egentlig det eneste sunne, men den kan du jo fort få frityrstekt hvis du vil.
Gjest Bella_ Skrevet 10. september 2010 #27 Skrevet 10. september 2010 :klø: Når ble sushi sunt? Masse hvit ris, endel sukker og bare bittelitt grønnsaker. Fisken er egentlig det eneste sunne, men den kan du jo fort få frityrstekt hvis du vil. mye sunnere enn det meste som blir nevnt her.Rå fisk er fakktisk veldig sunt.Og risen er det ikke så mye av.
Pingting Skrevet 10. september 2010 #28 Skrevet 10. september 2010 mye sunnere enn det meste som blir nevnt her.Rå fisk er fakktisk veldig sunt.Og risen er det ikke så mye av. Hvorfor nevner du annen mat? Selv om det er andre ting som også er usunt, så gjør ikke det sushi noe sunnere? Og jo, risen er det mye av. Mye mer enn man ville hatt ved siden av et vanlig måltid. Se på dette bildet. Er det en sunn fordeling av karbohydrater, protein og grønnsaker tror du? Og rå fisk er da ikke sunnere enn kokt fisk?
Brunhilde Skrevet 10. september 2010 #30 Skrevet 10. september 2010 Pasta er vel neppe én matrett. Elsker pasta selv, men om jeg skulle velge kun en rett må det bli sushi. Og sushi er bare en? :klø: Jeg trodde det fantes i endeløse varianter.
Jesse Skrevet 10. september 2010 #31 Skrevet 10. september 2010 Hjemmelaget pizza! Og kjøttkaker i brun saus med kålstuing
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #33 Skrevet 10. september 2010 Og sushi er bare en? :klø: Jeg trodde det fantes i endeløse varianter. Ikke endeløse, men mange. Sushi er fellesbetegnelse på ris blandet med eddik med forskjellige ting på toppen. Dette kan være rå fisk og diverse skalldyr, men også grønnsaker og omeletter. Jeg vil forresten påstå at det er langt mer upresist å kalle "pasta" for en egen rett, enn å kalle "sushi" for en egen rett.
Alvina Skrevet 11. september 2010 #34 Skrevet 11. september 2010 Pizza selvsagt. Men laks blir man lei av. Torsk og sei er bedre hvis man skal spise det ofte. Har mest lyst å svare viltgryte med tyttebær og skikkelig potetmos, men hva gjør man, man svarer pizza og håper man kan lage den selv og variere litt.
Brunhilde Skrevet 11. september 2010 #35 Skrevet 11. september 2010 Ikke endeløse, men mange. Sushi er fellesbetegnelse på ris blandet med eddik med forskjellige ting på toppen. Dette kan være rå fisk og diverse skalldyr, men også grønnsaker og omeletter. Jeg vil forresten påstå at det er langt mer upresist å kalle "pasta" for en egen rett, enn å kalle "sushi" for en egen rett. Hvorfor det, egentlig? Sushi er ris med noe inni eller oppå, pasta er en eller annen form for nettopp det med et eller annet inni eller oppå. Og hva er mer upresist her, mener du?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #36 Skrevet 11. september 2010 kan dere ikke svare på spørsmålet sånne diskusjonerkan dere ta på privaten.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #37 Skrevet 11. september 2010 Hvorfor det, egentlig? Sushi er ris med noe inni eller oppå, pasta er en eller annen form for nettopp det med et eller annet inni eller oppå. Og hva er mer upresist her, mener du? Hvis du ser på variasjonene som finnes av pastaretter i forhold til ulike sushibiter, står jeg fremdeles fast på at det er mer upresist å si "pasta" enn "sushi". Men det er helt greit, Brunhilde, vi er uenige.
Aubree Skrevet 11. september 2010 #38 Skrevet 11. september 2010 Hvis du ser på variasjonene som finnes av pastaretter i forhold til ulike sushibiter, står jeg fremdeles fast på at det er mer upresist å si "pasta" enn "sushi". Men det er helt greit, Brunhilde, vi er uenige. Kystens fiskegrateng hihi :D Den eeeeer sååå god! Prøvde meg på en god gammeldags fiskegrateng her om dagen,fordi butikken ikke hadde kystens, og den smakte ingenting i forhold til kystens ;p skal spise det til middag i dag, og i morgen.. og har allerede spist den 2 ganger siste uka.. jeg har et fiskegrateng problem
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #39 Skrevet 11. september 2010 Presisering: En vanlig oppfatning er at sushi er en rett som kan varieres på ulike måter, mens pasta er en del av mange forskjellige retter.
cilipili Skrevet 11. september 2010 #40 Skrevet 11. september 2010 Veggisenchiladas, lasagne eller nøttesteik! Flaks det blir førstenevnte om en time
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå