Gå til innhold

"Kaffekos" som kan fryses og tines lett

Nigella

Anbefalte innlegg

Får av og til besøk av den litt eldre garde, og da er det ett must med noe godt til kaffen. Vacumpakket fra dagligvaren funker ikke her.

Trenger en oppskrift på noe enkelt å lage som lett kan fryses, og smaker bra etter å ha blitt tint i mikro'n.

Har du enn bra oppskrift å dele? (Ikke foreslå eplemuffins... prøvde, og det ble kattastrofe.... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stort sette langpannekaker delt opp i biter og fryst ned. Gjelder både sjokoladekake og krydderkake. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg lange pannekaker' date=' care. :ler: Skjønte ingenting, jeg.[/quote']

:ler: ja, det kan jo oppfattet slik :ler: hmmm, er det et annet ord for det kanskje..... :sminkedokke: langformkake, kanskje :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake i langform? Kanskje langformkake ja. Formkake? :klø:

:klø: :klø: :klø: :klø: Håper Nigella forstår :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har av og til laget muffins av gulrotkakerøra. Disse kan fryses og får du besøk er det bare å lage glasuren å ha på når du har tint dem. Dette kan du jo gjøre med andre muffins også. Gulrotkakeglasuren er også god på vanlige muffins. Lager du vanlige kan du jo velge selv hvilken glasur du vil ha, kanskje sjokolade? Mange muligheter.

Ellers boller og kanelsnurrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjærbakst er jo alltid populært! Skillingsboller tiner fort i ovnen fordi de ikke er så kompakte, men svingete! :ler: Jeg tiner helst gjærbakst i stekeovnen, da jeg synes mikrobølgeovnen fort kan gjøre gjærbakst enten vassen eller til kavring... Man får et mer "nystekt" resultat i vanlig ovn. 100 grader en liten stund, og vips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Væren, jeg har alltid gjærbakst i fryseren, horn, rundstykker, skillingsboller og skoleboller. Da er redningen der når noen kommer innom. Hos meg er det nemlig umulig å ha kjeks eller sjokolade liggende - det måtte i såfall vært i safen ... hehe .. at jeg ikke har tenkt på det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler kan fryses. Tines i mikro og *simsalabim* nystekte vafler.

Eplekake går også veldig fint. Og som sagt over her: sjokoladekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg oppdaget Almondy dajmkake i butikkens frysedisk, har jeg alltid en slik liggende på lur i fryseren. :D

Den er rett og slett nydelig.

Er klar til servering etter å ha tint på benken i 10 minutter.

Den er dessuter helt fri for konserveringsmidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder med Væren, og stemmer for skillingsboller :D Jeg halvsteker de før jeg hiver de i frysen, og når jeg har lunket de litt i ovnet, bruker jeg melisglasur istedet for sukker.

Og det heter da langpannekake!!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...