AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #1 Del Skrevet 4. september 2010 hei, hvor lang tid tar det før man kan få medisiner mot sosial angst og hvordan virker de? hva heter medisinen? håper noen kan forklare litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #2 Del Skrevet 4. september 2010 Overlat dette til fastlegen din. H*n vil ta en vurdering på om du kan begynne på antidepressiva eller ei. Resepten får man med en gang, og du kjøper medisinene på apoteket. Det finnes forskjellige typer antidepressiva som virker på sosial angst, men det er som sagt legen din som finner ut hvilken type som passer best for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #3 Del Skrevet 5. september 2010 Ting skal vel dokumenteres først. Det er ikke bare å gå til legen og ville ha piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2010 #4 Del Skrevet 5. september 2010 Ting skal vel dokumenteres først. Det er ikke bare å gå til legen og ville ha piller. For SSRI (piller man går konstant på) er det omtrent slik. For medisin som tas etter behov er det i mange tilfeller mer stress. "Eldre" (25+) har stort sett lettere for å få den type hjelp pga mindre stigmatisering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 5. september 2010 #5 Del Skrevet 5. september 2010 Hvis du ikke har vært inne i systemet før vil jeg anbefale deg å prøve uten medisiner først. Kognitiv terapi hadde i alle fall svært god effekt på meg, og jeg har etter hvert lært meg hvordan jeg bedre skal takle de dårlige dagene/vanskelige situasjonene når de kommer. Det er ikke bare,bare å gå på medisiner, og ingen antidepressiva er mirakelkurer. Så derfor: vær innstilt på å jobbe med deg selv, og prøv uten medisiner først. Om det så blir til at du skal gå på medisiner, så be om å få et behandlingsopplegg i tillegg der du lærer å mestre problemene. Da kan du forhåpentligvis bli pillefri ganske tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #6 Del Skrevet 5. september 2010 Enig her. Ikke bare hopp på piller og tro de skal løse alt. Husk, dette er ikke naturligee ting du putter i kroppen, det beste er å løse uten slikt. Jobb med deg selv, HARDT. Ikke bryt deg selv ned, ikke tenk at "nei det går ikke": Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #7 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg fikk piller før jeg begynte hos psykolog, men det var i tidlig tenårene, og min mor var i hyppig kontakt med legen vår. Jeg husker ikke om jeg i det hele tatt møtte opp til time før jeg fikk pillene. Går på de fremdeles, fordi de minsker "nedturene" mine når jeg blir deprimert. Jeg har slitt med angst/depresjon i snart 15 år, og med mindre jeg har en fastlege og en psykolog som er ondskapsfulle og holder ting tilbake, så finnes det ingen mirakelpiller. Jeg tar Cipralex, og som sagt, det minsker nedturene, men det gjør ikke at du plutselig kan gå ut sammen med folk og ikke ha angsten i deg. Angst har vi alle, inkludert friske mennesker. Det du må lære er å leve med den, hvordan håndtere den og minske den, og det trenger du hjelp til fra en psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå