Gå til innhold

Er det ikke litt vel tidlig og begynne med juleting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Husker Plantasjen var tidlig ute med julen i fjor, tror det var såvidt oktober da.

Skrevet

Jo. Det er litt vel tidlig.

Skrevet

Tidlig??

Er godt i gang jeg :)

Har kjøpt både julegaver til begge barna alt, og til min søsters barn, og til et av min svigerinnes barn.

Kjøper litt hver måned fra juni til november.. Så er jeg ferdig i god tid før jul - uten at jeg blir helt blakk :)

Begynner alltid med barna, er ofte fine leker på tilbud... Fikk kjøpt en sabeltannbåt til halv pris og da måtte jeg slå til :)

Skrevet

Den er noen som er veldig trege av seg her inne og de må nok starte tidlig for å bli ferdige til 24. desember. Man må ta hensyn til alle, vet dere.

Skrevet

Det er jo lurt av deg, Leanne, og hvis alle hadde klart å planlegge som deg ville vi alle spart penger og sluppet mye stress.

Men hei, i dag har jeg vært på sykkeltur i shorts og klarer ikke helt å tenke jul..!

Likevel finner jeg meg selv her inne. Kanskje det er fordi julen er så fin at det er koselig å titte litt på den, på avstand?

Skrevet

I fjor var det jo mye mas om at dette juleforumet ikke var oppe tidligere, så man kan ikke tilfredstille alle :)

Skrevet

Det er jo lurt av deg, Leanne, og hvis alle hadde klart å planlegge som deg ville vi alle spart penger og sluppet mye stress.

Men hei, i dag har jeg vært på sykkeltur i shorts og klarer ikke helt å tenke jul..!

Likevel finner jeg meg selv her inne. Kanskje det er fordi julen er så fin at det er koselig å titte litt på den, på avstand?

Julen er koselig :)

Er ikke sånn at jeg går ut og tenker "nå skal jeg kjøpe julegaver", men om jeg kommer over et godt tilbud tenker jeg - denne ville sikkert sønnen min likt. Kjøper den og sparer den til jul.. Og vips så er plutselig skapet fullt med saker og ting..

Må bare si at alt jeg kjøper gjemmes inn i skapet på boden. Vi pleier å bruke en kveld i desember til å pakke inn alle gavene sammen med barna - slik at de også vet hva vi skal gi bort til hvem. (bortsett fra de gavene som er til barna da..)

Den kvelden er så koselig.. Gløgg, pepperkaker og masse fint gavepapir :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes det er litt tidlig for julepynt og slike ting, men gaver kjøper jeg som oftest tidlig, litt hver mnd :)

Skrevet

Jul? Skulle tro det var jul hele året! Fikk tilsendt julereklame i posten allerede i begynnelsen av august! Syntes det blir altfor mye mas, jeg..og velger heller å reise til et sted i verden hvor de ikke feirer jul på den tida.. Det er kjempe deilig!

Skrevet

Syntes det er greit å fordele julegaver gjennom hele året jeg. Ellers får lommeboka mi sjokk når januar kommer og det er overhode ikke noe koselig.Men de på jobben har allerede begynt å synge julesanger

Skrevet

Kjøper alltid presanger i løpet av hele året så da får jo egentlig alle mange pakker da:p Har et lager av ting så det hjelper om noen plutselig har bursdag også!Jobber i interiør butikk så der begynner jula i Oktober:p Har lenge julestemning jeg:D Alle er så godt humør i den perioden:)

Skrevet

Gjør meg ingenting med julestemning helt fra september. Er jo ikke alle landsdeler som egner seg for shortssykling, og nå merkes det at sola stikker av.

Helt til kjøpesentrene begynner med den helvetes julemusikken. Da trivs ikke jeg. Får jeg ikke unna julehandelen i juli, må jeg skru øreproppene for fullt for å sikre ribbein og kålrabi, men ellers skyr jeg muzac-palassene som pesten.

Skrevet (endret)

Gjør meg ingenting med julestemning helt fra september. Er jo ikke alle landsdeler som egner seg for shortssykling, og nå merkes det at sola stikker av.

Helt til kjøpesentrene begynner med den helvetes julemusikken. Da trivs ikke jeg. Får jeg ikke unna julehandelen i juli, må jeg skru øreproppene for fullt for å sikre ribbein og kålrabi, men ellers skyr jeg muzac-palassene som pesten.

Sorry assa, men ingen julestemning uten. Oppvokst i Spania som jeg er, klarer jeg i alle fall å sette pris på den norske julemusikken. Den som spilles i Spania høres ut som Dissimilis i påseilet tilstand.

Edit: Feil hos trykkeriet.

Endret av Bernardette
Skrevet

Kjæresten min har begynt åsnakke om julen allerede, han er jo søt da :)

Selv begynner jeg å tenke på den ca lille julaften.

Skrevet

Med en gang vi er over i nytt år starter jeg juleforberedelsene. For jeg elsker julen for det den er for meg, nemlig tid med familien, ro, besøk og alt annet enn stress.

Når jeg da er ferdig med julegaver lenge før sentrene begynner, så får jeg tid til alt det jeg liker ved julen. Bake kaker med ungene, lage små julegaver med dem, pynte litt hver dag, lage god mat, kose oss med julekalendre og juleprogrammer, mm.

Så for meg er dette forumet noe som burde vært oppe hele året ;)

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Interessant at de som mener julen bare er stress og mas er de samme som mener at man ikke skal tenke på jul før i Desember, ikke rart de føler det blir stress og mas da! Jeg begynner med gaver nå, tar litt hovedrengjøring i de kommende månedene, og er da ferdig med gaver og vask til 1. desember. I dagene frem mot julaften kan jeg kose meg med baking av julekaker, innpakking av gaver, titting på julefilmer, og lese julebøker for barna. For meg er hele desember bare kos!!

Gleder meg som en unge allerede :-)

Skrevet

Bravo, Leanne. :) Økonomisk sett er det jo veldig fornuftig å porsjonere innkjøpene et halvt år, med mindre man har veldig god råd generelt da. Desember pleide å bli en trang måned da jeg holdt på med slike ting.

Nå prioriterer jeg heller dem jeg kjenner en gang i blant hele året, når jeg får en raptus av det gavmilde slaget. Å skulle "tvangs-gi" presanger bare fordi alle andre gjør det OG det heter desember på almanakken, blir for dumt for meg. Men nå er jeg jo litt sær i alle retninger jeg da. :)

Skrevet

For all del,den som vil begynne å forberede seg til jula nå får slå seg løs.

For min del så har alt dette ført til at jula ikke er spesiell lengre..

Jeg husker så godt hvor spennende det var å går forbi butikkvinduene til nærbutikken vår 1.desember da de hadde fått opp julepynten. Og ikke minst å åpne den første luka i kalenderen.

Startskuddet gikk samtidig og det startet 1.desember.

Den følelsen man får som barn når noe stort og spennende skal skje,den kjenner jeg litt nå når det er 17.Mai. Kanskje nettopp fordi den dagen foregår kun på den dagen og ikke 4 mnd i forveien (bare for å ta et eks..)

Jula var skikkelig stas da den foregikk i desember.

Jeg er overbevist om at det at mange starter forberedelsene tidlig er med på å gjøre at markedet starter tidlig og omvendt. De er begge avhengig av hverandre og er med på å gjøre en så spesiell høytid til noe som blir nesten hverdags fra sept/okt.

Og det legges så enormt press på den der gavekjøpinga! Folk spør nå om hva jeg ønsker meg i julegave. Jeg har full forståelse for at folk har mye på timeplanen og liker å få unna ting i tide. Men dette klarte de før også. Det virker så påtvunget hele greia. det er jo ikke noe kos lengre. Nå MÅ vi sette igang gavekjøpinga!

Mulig jeg bare er gammeldags..

Skrevet

Jeg er blitt avvent julen for å si det sånn,jobber ekstremt mye til jul og på julaften er jeg så sliten at jeg klarer knapt å spise... så jul er ikke koselig for meg lenger,bare stress,, og julen starter jo i oktober:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...