Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er litt uviten på det her området.

Hvordan skal jeg rengjøre babyflaskene?

Skal ikke de kokes i vann?

Hvordan gjør jeg dette?

Skal jeg ikke bruke såpe?

Hvor lenge kokes de?

Trenger å få det inn med tesje :gjeiper: Så vær gjerne detaljert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasket de i oppvaskmaskinen, på et program som er over 70grader.

I starten vasket jeg de først med salo, skyllet de godt, for så å koke de i en kjele.

Kokte de noen minutter, for så å ta de opp med en pølseklype og satt de til lufttørking på et kjøkkenhåndkle.

Altså:

1. vask flaskene i vasken, med vann og såpe.

2. skyld de godt i rent vann.

3. legg de i en kjele med kokende vann og kok i noen minutter (5 minutter holder nok).

4. Ta de opp med en pølseklype og sett de med åpningen ned på et kjøkkenhåndkle

Husk å ta fra hverandre gummien og plastringen ;)

Skrevet

Altså:

1. vask flaskene i vasken, med vann og såpe.

2. skyld de godt i rent vann.

3. legg de i en kjele med kokende vann og kok i noen minutter (5 minutter holder nok).

4. Ta de opp med en pølseklype og sett de med åpningen ned på et kjøkkenhåndkle

Husk å ta fra hverandre gummien og plastringen ;)

Veldig godt beskrevet. Slik gjør vi det også (bortsett fra at jeg legger dem i kaldt vann som så får koke opp, men det er neppe noen stor forskjell der). Men fra gutten var 6 mnd vasket jeg selve flasken i oppvaskmaskin. Tutene fortsatte jeg å koke hele veien. Den myke gummien tåler ikke oppvaskmaskinpulver.

Det blir lettere om du skylder ut flaskene med en gang etter bruk. Flasker som har fått stå en stund med melkerester bli vanskeligere å rengjøre. Jeg kan også anbefale å kjøpe en egen tåteflaske-børste. De kommer med en egen liten børste til rengjøring av tutene. De er dessverre ganske dyre, men er du heldig kan du finne en billig en i noen større babybutikker.

Skrevet

Jeg bruker å skylle flaskene med varmt vann rett etter bruk. Og så har jeg de i kokende vann i 2 - 5 minutter.

Skrevet

Vi skylte de i kaldt vann rett etter bruk.

Vasket så med varmt vann og zalo.

Steriliserte så i microsterilisator fra Avent.

Da han kuttet ut mme og gikk over til vanlig kumelk vasket vi i oppvaskmaskin.

Skrevet

Her vasker vi flaskene med zalo og NUKs flaskebørste. Koker dem opp og lar de koke et par minutter. Smukkene vasker vi med den lille delen på nuk sin flaskebørste for så å koke dem.

Det hender jeg fyller flaskene med vann og setter dem i mocroovnen og lar vannet koke i flaskene.

Medela har steriliserlingsposer som man fyller med litt vann og setter dem i microovnen i tre minutter. De er kjekke dersom man har råket opp for flasker eller om man må sterilisere noe raskt.

Her bruker vi Dr. Brown flasker. I dem er det et rør som fjerner luften så det er litt mr å vaske og koke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...