Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann.

Vi var på fjelltur med overnatting sist helg. Hadde sex, og brukte kondom. Men, etter at vi var ferdige så oppdaget samboer et pittelite hull i kondomen. Pakka hadde idiotisk nok ligget sammen med annet utstyr (saks, førstehjelp, sysaker) i trang sekk. Kom jo oss ikke ned til noe apotek, så angrepille gikk ikke.

Det passer utrolig dårlig med unge nå, pga jobbsitausjon (manglende hos en av oss) og økobnomi generelt.

Hvr stor er ca sjansen for at jeg kan være gravid? Skjedde 18 dager før jeg forventer neste mens, og jeg er 32.

Vet at jeg må bare vente, men er ok å forberede seg på den største sannsynligheten.

All hjelp takknemlig.

TS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja nå er du garantert gravid..

Skrevet

Greit at du synes at spørsmålet er idiotisk, men hadde håpet på litt mer konstruktivitet.....

Noen andre som har en mening (vet at det ikke forandrer noe, men det kan gjøre ventetiden lit lettere).

Takk :)

Skrevet

For det første var det helt idiotisk av mannen din å legge kondomene sammen med skarpe og spisse ting ......

Det var rett og slett dumt gjort!

Hadde aldri jeg turt og gjort...

Kanskje han ville gjøre deg gravid?

Beklager omjeg virker frekk, men er bare så drittlei dumme, uomtenksomme menn...

Det kan hende du ikke blir gravid selv om ... hadde du nettopp hatt mensen?

:klem:

Skrevet

Hvis sædcellene har kommet seg igjennom hullet, så er det stor sannsynlighet for at du kan være gravid. Du hadde nok eggløsning noen dager etter sexen, men sædcellene kan leve noen dager + at syklusen _kan_ plutselig endre seg! Og det er ikke sikkert at eggløsningen er _akkurat_ 14 dager før forventet mens.

Kondom er _svært_ usikkert når det blir brukt feil, som i ditt tilfelle.

Kanskje dere kan gå over til p-piller eller p-sprøyte? Det er sikkert billigere enn kondomer også. Husk å teste hverandre for kjønnssykdommer først, og vær sikker på at begge er trofaste, hvis dere dropper kondomene.

Skrevet

Altså, han er livredd for at jeg skal bli gravid, så det var ren utenksomhet og uflaks at de ble liggende der. Har blitt gravid på p-piller før (men hadde en MA), så derfor følte vi oss sikrere med kondom.

Var 12 dager siden siste mens den dagen, og jeg har ganske stabile sykluser på 30 dager. Hullet var lite, men jeg vet godt at det ikke skal mange dråpene til. Jeg skulle ifølge kalenderen ha fruktbare dager fra søndag til fredag (igår), og dette skjedde lørdag morgen.

Vel, da er det bare å håpe.....og vente.....

Hilsen TS

Skrevet

Heisann.

Vi var på fjelltur med overnatting sist helg. Hadde sex, og brukte kondom. Men, etter at vi var ferdige så oppdaget samboer et pittelite hull i kondomen. Pakka hadde idiotisk nok ligget sammen med annet utstyr (saks, førstehjelp, sysaker) i trang sekk. Kom jo oss ikke ned til noe apotek, så angrepille gikk ikke.

Det passer utrolig dårlig med unge nå, pga jobbsitausjon (manglende hos en av oss) og økobnomi generelt.

Hvr stor er ca sjansen for at jeg kan være gravid? Skjedde 18 dager før jeg forventer neste mens, og jeg er 32.

Vet at jeg må bare vente, men er ok å forberede seg på den største sannsynligheten.

All hjelp takknemlig.

TS

Skrevet

En mulighet er jo å bruke både p-piller OG kondom.

Krysser fingrene for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...