Supraspinatus Skrevet 3. september 2010 #1 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg slo opp ordet gjeng i dag. Må innrømme at jeg humret litt over en av betydningene: Gjeng 3 gruppe som driver mer el. mindre lyssky virksomhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #2 Del Skrevet 3. september 2010 Hva har dere som har en vennegjen å si til deres forsvar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. september 2010 #3 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg slo opp ordet gjeng i dag. Må innrømme at jeg humret litt over en av betydningene: Gjeng 3 gruppe som driver mer el. mindre lyssky virksomhet Synes du dette var så rart? "Gjeng" kommer fra engelsk "gang" (jvfr. gangster), og betyr blant annet "bande". En bande kan drive med mye lyssky og ulovlig virksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Stardust Skrevet 3. september 2010 #4 Del Skrevet 3. september 2010 Prøv å slå opp på "kåt"! Husker ikke ordrett hva det står, men noe som "Geita gjorde kåte sprang" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. september 2010 #5 Del Skrevet 3. september 2010 Prøv å slå opp på "kåt"! Husker ikke ordrett hva det står, men noe som "Geita gjorde kåte sprang" "Kåt" er også et ord med flere betydninger. Jeg har mine tvil om denne geita var seksuelt opphisset . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 3. september 2010 #6 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg slo opp ordet gjeng i dag. Må innrømme at jeg humret litt over en av betydningene: Gjeng 3 gruppe som driver mer el. mindre lyssky virksomhet Det der er bare en av tre definisjoner, og jeg synes ikke den er så ille. Eksempler som kan brukes for å understreke riktigheten er kallenavn som A-gjengen i Oslo. A-gjengen er en gruppe so driver mer eller mindre lyssky virksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 4. september 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Det humoristiske i det er ordleggingen. "mer eller mindre lyssky virksomhet". Høres nesten ut som det er hvitvasking på høyt nivå. Mer eller mindre. Evt virksomhet som foregår i mørket (evt pga migrene). Som fremkalling av fotografi. Det er vel forsåvidt festligere dersom en plateprater (dj) forteller deg det. Jeg ler mer av engelske "puns". Nå får jeg av en eller annen grunn ikke til å legge inn lenker. Sjekk ut: http://somuchpun.com/ Edit: Automagi. Det ordnet seg selv. Endret 4. september 2010 av Supraspinatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 8. september 2010 #8 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Synes du dette var så rart? "Gjeng" kommer fra engelsk "gang" (jvfr. gangster), og betyr blant annet "bande". En bande kan drive med mye lyssky og ulovlig virksomhet. Det er vel snarere omvendt. "Gang" kommer fra norrønt "gangr", og det moderne norske "gjeng" og det engelske "gang" har utviklet seg parallelt, med samme utspring. Og utspringet for begge ordene er altså norrønt. Endret 8. september 2010 av K.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. september 2010 #9 Del Skrevet 8. september 2010 Det er vel snarere omvendt. "Gang" kommer fra norrønt "gangr", og det moderne norske "gjeng" og det engelske "gang" har utviklet seg parallelt, med samme utspring. Og utspringet for begge ordene er altså norrønt. Vet du hva jeg pleier å si? Hver dag kan man lære noe nytt, dersom man er åpen for det . Når du nå skriver dette her, begynner det å demre for meg. Det er lenge siden min skoletid, uten at det er en unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scorpius Skrevet 12. september 2010 #10 Del Skrevet 12. september 2010 Jeg slo opp ordet gjeng i dag. Må innrømme at jeg humret litt over en av betydningene: Gjeng 3 gruppe som driver mer el. mindre lyssky virksomhet Interessant... Gjenger driver med litt av hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 16. september 2010 #11 Del Skrevet 16. september 2010 Den definisjonen på gjeng synes jeg faktisk er litt søt! Tankene går til epleslang og råning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 16. september 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 16. september 2010 Den definisjonen på gjeng synes jeg faktisk er litt søt! Tankene går til epleslang og råning. Eller spilling med POG i et dunkelt rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 17. september 2010 #13 Del Skrevet 17. september 2010 Eller spilling med POG i et dunkelt rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå