Sweetpea25 Skrevet 2. september 2010 #1 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hei! Jeg går fast på astmamedisinen Symbicort (inhalator), pluss at jeg alltid må ha med meg EpiPen (adrenalinsprøyte) i veska pga. nøtteallergi. Skal til Tyrkia neste fredag.. Må jeg ha med meg et skriv fra legen min om at jeg er avhenigig av disse, og må derfor ha de med på flyet? Eller trenger man ikke skriv på det..? Endret 2. september 2010 av Sweetpea25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessipn Skrevet 2. september 2010 #2 Del Skrevet 2. september 2010 Reiser til Tyrkia på Lørdag, og det jeg fikk beskjed om var at jeg måtte ha medesinene mine i orginal embalasje med navnet mitt på. Altså sånn de kommer fra apoteket Utenom det trenger du ikke noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea25 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 2. september 2010 Okei. Takk for svar!! Og god tur til Tyrkia!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2010 #4 Del Skrevet 2. september 2010 En del medisiner må du ha Schengenattest for å kunne ha meg deg gjennom tollen. Det får du i såfall på apoteket. For Symbicorten vet jeg at du ikke trenger det, men jeg er mer usikker på EpiPenen. Spør på apoteket! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #5 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har også epipenn, og den trenger du ikke skriv fra legen om å ha med. Heller ikke astmamedisin. Det du trenger schengenavtale på er er medisiner med rød trekant på, f.eks pinex forte, paralgin forte, ritalin...alt som kan betegnes som "dop".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå