Gå til innhold

Erfaring med mops?


Almarea

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen der ute som har erfaring med mops?

Jeg har hatt hund tidligere, så jeg er ikke helt grønn på hundehold.

Har leilighet og fleksible dager (jeg er student), så da tenkte jeg at en mops hadde vært midt i blinken for meg. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Du bør ha himla godt sovehjerte eller synes det er OK å sove til snorkelyder. Jeg bodde med en mops før og den skulle alltid sove under dyna mi. Dæven den snorka høyt. Men morsom hund. Glad og livlig men også veldig rolig og avslappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops er rase fremavlet av mennesker, og har derfor uendelig med sykdommer. Skal du ha en mops bør du ha en del penger til overs, da sjansen er stor for at veterinærregninene blir høye med tiden, selv om at du har forsikring. Ellers så er mops en helt grei student hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tull da.

Mops er ikke så ille!

De er veldig søte :)

Selv har jeg fransk bulldog! De er enda søtere enn mops, og har i tillegg den fordelen at de slett ikke bjeffer! De synes det er slitsomt å bjeffe, så de lar bare være :)

Fransk Bulldog er prima "byhund", herlig hund å ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tull da.

Mops er ikke så ille!

De er veldig søte :)

Selv har jeg fransk bulldog! De er enda søtere enn mops, og har i tillegg den fordelen at de slett ikke bjeffer! De synes det er slitsomt å bjeffe, så de lar bare være :)

Fransk Bulldog er prima "byhund", herlig hund å ha! :)

Man kan ikke velge en rase basert på at de er "søte" og ikke bjeffer. Det blir helt feil. Det kan være en del av beslutningen ja, men TS bør få vite alle fakta om mopsen, ikke bare at "den er søt så kjøp den".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28