Gå til innhold

hvordan skrive varsel til en som ikke har betalt brudekjolen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Plaserer det her inne, for jeg vet ikke hvor jeg ellers skulle lagt det inn. Håper noen kan hjelpe meg å skrive dette brevet. Skal jeg føre på renter?

INKASSOVARSEL PÅ UBETALT BELØP

Jeg har nå prøvd å komme til en løsning med deg angående betaling av resterende beløp som du er skyldig på brudekjolen du mottok i august. Du ignorerte flere av mine mailer, men fortalte i mailen i begynnelsen av september at du skulle betale den 27/9 2003. Da det ikke virker som om du har planer på å betale resterende beløp, må jeg se meg nødt til å gå videre med saken. Beløpet er på kr ****, og er ikke dette beløpet betalt innen en uke sender jeg kravet til forliksrådet. Du må stå for alle ekstra kostnader som er i forbindelse med dette.

Kontonr: **** ** ** ***

Hilsen

**** *********

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ditt navn

og adresse dagens dato

kundens navn

og adresse

VARSEL OM INKASSO

Viser til faktura nr........ på kr .........

Jeg kan ikke se å ha mottatt restrerende beløp på kr....... som forfalt til betaling 27.09.03. Dersom betalingen er undervegs, ber jeg Dem se bort fra dette brevet.

Dersom kr ........ ikke er betalt til konto nr...... innen (gi personen ca 14 dager) går saken direkte til inkasso.

Med hilsen

ditt navn

Dette er mitt forslag...

Inkassovarsel skal ikke være hyggelige

Husk å behold en kopi av brevet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil foreslå at du legger ved brevet du så sender til Forliksrådet. Ferdig med dato (den datoen du sender brevet til Forliksrådet). Da ikke bare truer du, men viser at ting virkelig skjer.

Jeg gjorde dette da jeg skulle til Forliksrådet med en tvist hvor jeg hadde bedt om 20.000kr i flere måneder. Vips, så fikk jeg pengene mine - kanskje fordi jeg skulle til Forliksrådet og begjære bedriften konkurs ...

PS: Pass på at du overholder frister og regler som står i inkassoloven. Det jeg vet om der, er at første forfall må ha 14 dager fra fakturaen er sendt/mottatt. På denne fakturaen må det stå at dersom beløpet ikke blir betalt, vil de ilegges purregebyr og videre behandling etter inkassoloven. Deretter må du vente i 14 dager etter forfall for å se om pengene kommer. Så kan du ilegge purregebyr på max 53kr og sende en purring med 14 dagers forfall. Husk her å presisere at dersom purringen ikke blir betalt, så vil du gå videre for å inndrive pengene etter inkassoloven.

Dette dersom du vil gjøre alt helt riktig i følge inkassoloven. Jeg regner ikke med at det er nødvendig med så omfattende informasjon for å ha rett på pengene sine, men kjøper skal ha rimelig tid på seg til å betale og du må ha bevis på det du har sendt. Purr heller en gang fo rmye enn for lige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontakte et inkassobyrå. Da kjøper de deg ut. Du får pengene dine og de gjør den ubehagelige jobben videre.

En venn av meg driver et lite firma og har vært så lei av kunder som ikke betaler for seg at han sender melding til inkassobyrå med en gang han oppdager at kunder ikke betaler og da betaler de fort, men da slipper han å springe rundt å mase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...