Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Veldig lettet over at gårsdagen er over, hegejenta! :) Det er ikke snakk om store omleggingen de siste ukene, egentlig, bare å være enda litt strengere på det jeg allerede gjør. Siden jeg ikke har så mange uker igjen, og siden veksten på nurkene er veldig fin (de er ikke for store), skal jeg ikke ta testen igjen, så nå er det mest for mitt eget velvære og for at babyene skal ha stabilt blodsukker at jeg gjør jobben. Det kommer til å gå så fint, så! :)

Sovet dårlig i natt også, lurer på om jeg er litt for varm under vinterdyna mi, jeg? Blir mye snuing og styring, men jeg har da fått mange timer, så jeg skal ikke klage. Er bare vant til å legge meg rett ned og sove hele natta. :ler:

I dag er en ny flott vårdag, med strålende sol fra knallblå himmel! :hoppe: Ah, livet er SÅ mye lettere da! Jeg skal en tur på jobb for å levere permisjonssøknad der, levere noen styrepapirer som skal makulereres (deilig å bli kvitt hjemmefra) og spise lunsj med kolleger. Gleder meg til det! Etterpå blir det en biiiiitteliten butikkrunde, den tredje denne uka. :sjenert: Jeg får utnytte muligheten mens jeg kan, for det blir ikke like enkelt med tvillingvogn. :ler: Ikke er det voldsomme utskeielser heller, i går var det en ammebh og to topper som jeg tror passer fint til å amme i - begge deler lagt i sykehusbagen. I dag skal jeg bytte en bok, og se etter noen tynne jakker til nurkene, det er vel det eneste plagget de mangler. Har en babyklesvask i maskinen nå, det er så deilig å tørke i solen! :)

Håper dere alle har en strålende fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er april, du er gravid og du ligger med vinterdyne? Huheisann - det er bare å sende mannen etter en lettere dyne! :ler: Det blir ikke kjøligere utover, hverken på utsiden eller innsiden.

Jeg fødte minsten midt i september - jeg gikk i sommerskjørt og sandaler (nei, type havaianas - sandaler ble for svett :ler:) til langt uti oktober. Da kjente jeg at jeg begynte å bli kald på føttene, men bukser var fremdeles aldeles for varmt å ikle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde helt rett du jolie, det var dyna som var for varm! :ler: Mannen fant fram verdens tynneste sommerdyne til meg på fredag kveld, den er så tynn at den nesten ikke kan kalles dyne en gang, kjøpt for 25 kr på Ikea en gang vi trengte ekstrasommerdyner til besøk. Og den er perfekt! :)

I helgen har jeg sovet bedre i hvert fall, selv om jeg plager Mannen noe voldsomt med snorkingen min... :sjenert: Stakkars, han må jo få sine timer med søvn siden han skal på jobb, så han er ganske frustrert innimellom. Bygger opp med puter for å få hodet høyt, da hjelper det visst litt.

Ellers har vi hatt en kjempefin helg! :) På lørdag kom plutselig Mannen og lurte på hva vi pleier å bruke når vi vasker vinduer, tror han hadde sett på de grusomme vinduene og bare fått nok. :fnise: Og på null komma svisj hadde vi rene vinduer i stua, det var SÅ deilig! Han er dessuten enda mer nøye enn meg (er ikke det typisk mannfolk når de først setter i gang?), så det ble veldig fint! Resten av dagen koste vi oss med å spasere i byen med ett bestevennepar (vi har tre), spise lunsj og kose med datteren deres. Rakk akkurat en time i sofaen før vi dro til nabobyen for en pizza&kinodate med et annet bestevennepar, kjempekoselig!

... og selvfølgelig litt for mye opplegg for min kropp nå om dagen, så søndagen ble HELT rolig. :ler: Mannen tok grep og vasket og oljet balkongen (flinke Mann!), mens jeg bare tuslet rundt og kjente på en hard og øm mage. I dag føler jeg meg bedre da, det hjelper å ta livet med ro! :)

Litt mindre planer denne uka enn forrige, jeg følte kanskje at det ble litt hektisk da. Veldig fint å få tiden til å gå, men samtidig er det jo litt kritisk at jeg ikke stresser i gang noe fødsel nå. Vil sååå gjerne at de skal holde seg inne i fire uker til. Pluss at jeg hadde bittelitt forhøyet blodtrykk på torsdag, så kan være greit å roe litt ned. Men en liten gåtur i solen vil jeg få til, og så har jeg alltids litt småting å pusle med. Kjenner jeg begynner å bli klar for å få alt helt ferdig og helt ryddet nå. Redebyggerinstinkt de luxe! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redebygging er det her i gården også!

Og pussig at jeg skulle lese om vindusvask inne i dagboka di - det er nettopp det jeg har på planen i dag. Nå som sola skinner ute så ser vi jo knapt ut igjennom vinduene på stua - så de trenger definitivt en vask!

Høres ut som at dere har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som vasker vinduene selv, hegejenta! :) Her må vi klatre opp på en krakk for å gjøre det ordentlig, noen ganger klatrer jeg helt opp i vinduskarmen (jada, de er veldig robuste!), så det føltes ikke helt ok å gjøre det i "min tilstand". Jeg er litt uvøren fra før, så jeg kan snuble og ramle litt og det er liksom ikke helt maks akkurat nå. Så veldig kjekt at Mannen tok grep! :)

Jeg glemte forresten helt å :hoppe: for 32 uker i dag! :) Det er en finfin milepæl i seg selv, men enda viktigere for oss er at vi kom over dagen i går. Min beste venninne fødte nemlig sønnen sin på 31+6, og han var i kjempefin form og er ikke noe preget av det i dag. Det føles godt å komme over den datoen, ikke fordi vi "slår" dem, men fordi da har vi noe å sammenligne med, liksom. Men ingen tegn til at de tenker seg ut enda, så de kan gjerne bare bli værende inni der i maaaange uker til! :ler:

Jeg hadde tenkt å avrime fryseren i dag, men måtte visst ha en liten pause etter å ha dusjet og satt på en vaskemaskin... Godt det ikke er mye jeg MÅ gjøre framover, tror jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det igjen, du imponerer med aktivitetsnivået ditt. :jepp:

Det ligger en pakke klar, jeg mangler bare en adresse. :lur:

Nå skal jeg på trilletur i vårsola med bestevenninne og hennes lille gutt.

Ha en fin dag, Dalmore.

PS: Har du sladris?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå tror jeg ikke jeg imponerer noen som helst, Trekkoppfuglen: jeg sitter i sofaen, ser på TV og pusler med noen gamle bilder. :ler: Har hatt på to-do-listen min altfor lenge å lage en fotobok fra sommerferien i 2009 (den i 2010 er ferdig!), men ikke fått ut fingeren. NUH kjente jeg at jeg bare måtte få det gjort, har en følelse av at jeg ikke har tid til sånt etter at jentene kommer. :fnise:

Men sånn generelt så føler jeg meg i fin form og orker ganske mye, i hvert fall så lenge jeg kan ta litt pauser osv. Kjekt å holde seg litt i bevegelse, så jeg ikke "stivner" helt.

Jeg trenger en sladris, så absolutt! Kanskje du vil tvillingsladre for meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Kjenner igjen det å måtte dele opp ting å gjøre. I går tok jeg en pause etter å ha dusjet, for så å bare orke å legge på ett dynetrekk. :sjenert: Det neste får jeg ta i dag. :ler:

Deilig med 32 uker! :hoppe:

(PS! Jeg sover kun med dynetrekk om dagen jeg. *hetetokter* )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg, Belle! :ler:

Strålende fornøyd med å ha laget ferdig fotobok og sendt til bestilling! :) Det er så kjekt å være ferdig med sånne prosjekter, og akkurat den der har som sagt stått på listen min leeeenge. Det kom bare et bryllup og snek seg innimellom der, og vips, så ble det ikke laget før nå. Men nå er fotoboken på vei i posten og jeg kan stryke ut enda et punkt på to-do-listen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. der minte du meg på noe jeg burde gjøre også...

Både for 2009 og 2010 her i gården...

Men det er jo hyggelig å pusle med Fotobøker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne tvillingsladre for deg! :klemmer:

Sender deg PM senere i dag, nå snøftes det høylytt i senga, tid for mat. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker alt som har med bilder å gjøre, hegejenta! :) Fotobøker er bare min nyeste dille, jeg har metervis med album i tillegg. SÅ stas å bla i!

... den eneste ulempen er jo at jeg aldri finner gamle konvolutter med gamle bilder, for her hos meg er alt sirlig plassert i album. Og snart kommer det to nye snupper som skal få hvert sitt album også! :hjerte:

Herlighet så varmt det er ute!??!?! :sol: Nydelig vårvær, jeg har tuslet en minitur (vi snakker få hundre meter), innom Vita for å slå til på sjampotilbud (kan være kjekt å slippe å kjøpe inn når verden er kaotisk her om noen uker), og så på Rimi for å handle hverdagsvarer. Mannen jobber seint i dag, så jeg skal rett og slett skeie ut med magre wienerpølser. :sjenert: Det er min favorittmiddag, som jeg ikke har spist på månedsvis. Feirer 32 ukers-dagen! :ler: Kjøpte noen pakker med sånn muffins-blanding også, selv om vi bare har 150 meter til butikken som er åpent 07-23 kan det jo være kjekt å ha litt i skapet når den nye tilværelsen setter inn. Kanskje vi får sinnssykt lyst på muffins når vi går og bysser midt på natten, for eksempel! :ler:

Nå blir det Wallander og strikketøy i sofaen, jeg har balkongdøren åpen men ingen møbler der ute enda, så balkongstrikk får vente til Mannen rekker å gå på loftet etter møblene. Tenk at det endelig er vår på ordentlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofaen og sløver jeg, alene hjemme med sovende snuppe. Kveldens store plan var vindusvask, og fant ut at jeg "bare" skulle lese dagboken din før jeg satte i gang. Og jaggu meg sto deg om vindusvask i flere innlegg her :ler: Så er vel bare å ha seg ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble det vindusvask på deg, Chica? Bare hyggelig å inspirere! :ler:

Her er det skikkelig grått og trist vær i dag, regnet siler ned og jeg har tatt en innedag. :sjenert: Fristet null og niks å gå ut, så da droppet jeg det bare. Tenk så fint å kunne gjøre sånt, og så får jeg heller bare legge av meg den dårlige samvittigheten! ;)

Pusler litt rundt, ser litt på TV, rydder litt og gjør ferdig diverse strikkeprosjekter som trenger en knapp osv. Fin dag! Og så tror jeg at jeg har økedøgn - akkurat som spedbarna - for jeg er SÅ sulten og lysten på noe godt i dag! :popcorn: Føler for å spise hele tiden, men vi har liksom ikke sååå mye spennende i skapet, heldigvis. Og uheldigvis! :fnise: Akkurat nå er det grovbrød med Nugatti som frister mest, men jeg skal jo ikke spise sukker i det hele tatt helst. Be strong.... :sjenert:

Ellers er det ikke mye spennende å fortelle herfra i dag. Tror det begynner å bli trangere inni magen, for det er litt mindre sparkeaktivitet enn vanlig, både i går og i dag. Prøver å berolige meg selv med at jeg HAR kjent mye liv, for det har jeg, men det er ikke alltid så lett å skille hvem av dem som beveger seg. Det er romstering der inne, så da satser jeg på at det bare er litt trangere for dem, jeg. Kjenner plutselig harde steder på magen (den øverste delen), det er vel hoder og rygger, kanskje. Blir spennende å se på ny UL på fredag om de har snudd seg litt eller om de fremdeles ligger i seteleie begge to. Gleder meg til å se dem igjen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL på fredag blir spennende ja!

Får du evt keisersnitt dato nå om frøknene fortsatt ligger i seteleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dårlig med vindusvask. Hadde faktisk kledd på meg for å stå ute på verandaen og vaske, funnet fram stang og "sleiken", men så fant jeg ikke den mikrofibersaken jeg vasker med. Og det er bare borrelås på vaskeutstyret, så fikk da faktisk ikke festet på noe annet, og endte opp med å utsette hele prosjektet. Mamma kommer på besøk ikveld med vaskeutstyret sitt, så får se om jeg får vasket imorgen kveld isteden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag ble litt annerledes enn planlagt, kan man si. Da Mannen kom hjem seint i går, hadde jeg nemlig fått innkalling til time i dag (kjekt at posten faktisk leverte i tide for en gangs skyld!), på diabetes-tilbudet på sykehuset. Det kom litt overraskende på meg, siden jeg forsto på ernæringsdama forrige uke at vi ikke skulle gjøre noe mer enn å stramme inn på kosten. Men det er visst noe automatikk i at man blir overført til diabetes-klinikken når prøvene er over sånn og sånn, så da så.

I hvert fall ble det full runde med nye folk i dag - først en jordmor, så blodprøver og urinprøver, så endokrinolog, så ultralyd. Og vips, så hadde den dagen gått! :ler:

... jeg får litt trippeloppfølging siden jeg både hører til på overvektstilbudet, får tvillingoppfølging OG nå altså diabetesoppfølging. Jaja, jeg klager ikke på det, da! :)

Blodtrykket hadde gått enda litt mer opp, men er ikke veldig hoven, og da urinprøven var helt negativ, var ikke legen så bekymret. Gadd ikke å måle blodtrykket på nytt en gang! :ler:

Jentene veier ca 2 kilo hver nå (jej!), og alt så veldig fint ut inni hos dem, passe med vann og perfekt gjennomstrømning i navlestrengene. Blodsukkeret mitt nå var helt ok, og så skal de vel følge med på langtidsblodsukkeret framover. Livmorhalsen måtte jeg selv be om å få målt (godt man er klar i hodet!), den var fremdeles 4,2 cm og helt lukket. Så alt i alt var det en ny fin kontroll, og så droppet vi bare den planlagte kontrollen på fredag. Kjekt!

... jeg ble litt oppgitt over å måtte forholde meg til nye folk enda en gang da jeg fikk brevet i går, men nå går det veldig fint. Jeg skulle jo uansett vært på kontroll hver uke, og nå kan jeg velge selv om jeg vil fortsette å gå på overvektstilbudet eller ikke. Jordmoren der er VELDIG koselig, så jeg satser i hvert fall på en time eller to til hos henne. Hun har lovet oss omvisning på fødestuene og litt mer info om fødsel, det kjenner jeg at trengs. Ja, jentene ligger forresten fremdeles i seteleie, så sjansen for KS er jo stor, men det er helt ok. De bestemmer seg ikke for det før i uke 37, men jeg er nok mest innstilt på KS hvis de begge ligger i seteleie. Vil i hvert fall lytte til legenes råd!

Vips, så hadde den dagen gått, og det er veldig deilig å kunne dra fra sykehuset og vite at alt er ok inni der. I kveld skal vi på generalforsamling i borettslaget, ikke min drømmekveld, men det må vel til. I morgen skal jeg gå trilletur med venninne, og så blir det vel lunsj og babykos etterpå. Fredag skal jeg prøve å fikse noen småting i butikker, og så skal vi ut av byen i helgen. Fine dager framover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggerøre til lunsj, kun Farris og vanlig vann å drikke og så blir det kylling chop suey med cashewnøtter og ingen ris til middag. Foreløpig går det altså greit med det enda strengere matregimet, selv om jeg må innrømme at jeg er skikkelig sugen på sjokolade. :ler: Prøver å fortelle meg selv at det er bare snakk om noen uker igjen nå, det hjelper bittelitt, men samtidig er det så uvirkelig at det bare er noen uker før vi har to små snupper her, så jeg klarer liksom ikke helt å forholde meg til det... :sjenert:

Rolig formiddag, puslet rundt og småryddet litt, og så gått en minitur med babyvenninne. Hun er så snill som kommer hele veien opp til der jeg bor for å trimme meg den stakkars kilometeren eller to som jeg orker. :klem: Men så er hun selv blitt like slank igjen etter fødselen da, så det er jo litt bonus for henne også! :ler: Fikk litt babykos i sofaen etterpå, og da Mannen kom hjem tok han over som babykoser. Tror han lengter skikkelig til at småfrøknene våre skal komme ut! :hjerte:

Og så har jeg fått sniktittet litt på de danske tvillingene, en dåp er jo liksom ikke SÅ stas å se på, men det er jo ekstra stas med kongelige tvillinger! :)

Nå blir det takeaway i sofakroken og tv-kos med Mannen, deilig med en rolig kveld selv om formiddagen egentlig har vært rolig også. Og da jeg kom hjem fra generalforsamling i går hadde jammen SjefsPappaen skrudd sammen senga dems, og det er SÅ stas å se den stå på soverommet vårt. :rodmer: Men at det skal bo to babyer oppi der? VÅRE babyer? Som kommer om bare noen uker!?? Nei, det skjønner jeg visst ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skvatt litt av hegejenta som hadde fått svskapsforgiftning nesten helt uten symptomer, så i dag har jeg visst vært symptomjeger igjen - akkurat som man er når man venter på positiv test! :ler:

... jeg hadde jo høyt blodtrykk på kontrollen på onsdag, men da det ikke var spor av noe som helst i urinprøven, ville ikke legen en gang at jeg skulle slappe av litt sånn at hun kunne måle trykket på nytt. Ingen grunn til å stresse, med andre ord. Men i går og i dag har jeg hatt litt mild hodepine, ikke pannehodepine men mer litt "ubehag" i hodet, liksom. Det er ikke veldig plagsomt, og forsvinner litt når jeg holder på med ting, så jeg har vel egentlig ingen grunn til å være bekymret. Ikke er jeg veldig hoven heller, synes faktisk jeg er mindre hoven i fingrene enn jeg har vært den siste tiden, og nesten ingenting i føttene. Men samtidig så er det akkurat som om jeg innerst inne VET at de kommer til å måtte hente dem ut snart... :sjenert:

Forresten slo det meg at jeg har jo drukket litt lettsaft og litt lettbrus dette svangerskapet, men etter at jeg var hos diabeteslegen har jeg kuttet det helt ut. Kanskje det er kroppen som sier i fra med litt miniabstinenser etter aspartam? :sjokkert: Noen venner av oss sluttet brått med PepsiMax etter å ha drukket minst 1,5 l hver dag, og de ble skikkelig SYKE! Kanskje det kan forklare ubehaget i hodet? For selv om jeg ikke har drukket mye brus&saft, så har det jo blitt litt hver dag og det kan sikkert være nok til å få abstinenser.

Vi satser på det vi, og så får jeg heller bare følge med på hodepinen i helgen. Litt fristet til å kjøpe sånne urinstix for å følge med på protein selv, må jeg innrømme... :sjenert:

Nå vender vi straks nesa ut av byen, gleder meg til mange koselige planer i helgen! :) Middag med svigersfamilien i kveld, lunsj med venninner på kafe i morgen (og gjett om jeg skal strutte stolt med magen i gata på hjemstedet mitt! :ler:), fest hos bestevennepar i morgen kveld og så middag med min familie på søndag. Meldt sol hele helgen! :)

... og ryktene sier at lillebror har en dame han har presentert for mampap i dag, blir suuuuperspennende å høre mer om henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en kjempefin helg, selv om jeg slet litt med murrende hodepine hele tiden og det ble mye snakk om svangerskapsforgiftning... :sjenert: På lørdag fikk vi ta i hjemmetester for urinveisinfeksjoner, den viser om man har utslag på proteiner og da jeg ikke hadde NOE utslag ble jeg veldig beroliget. :) Tok en telefon til fødeavd i går kveld likevel, men jordmoren der mente at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge jeg ikke hadde noe utslag i urinen og heller ikke pannehodepine. Mannen mente jeg har blitt mer hoven i beina, mens jeg tror at han bare ikke har fulgt helt med på dem i det siste. :ler:

Litt murring i hodet i dag også, jeg skeiet ut og kjøpte en liten Pepsi Max, da forsvant den helt, gitt... :sjenert: Kanskje det var noe i den teorien min om aspartamabstinenser?

Uansett skal jeg på kontroll i morgen, er kjempespent på hva blodtrykket er. Krysser alt jeg har for at det er innenfor "normalen", det var litt forhøyet forrige uke, og at jeg får være hjemme og dra på påskeferie. Plutselig kjente jeg litt på at jeg absolutt IKKE er klar for at snuppene skal komme ut enda! :ler:

Ellers er det sånn at tvilling1 alltid har vært den roligste (hun ligger med rompa godt nedi bekkenet), mens tvilling2 har vært aktiv og sparket og beveget seg mye. Men i går og i dag har de visst helt byttet roller, så nå er det 1-ern som beveger seg og holder show, mens jeg virkelig har måttet kjenne etter 2-ern i dag. Jeg HAR kjent henne flere ganger da, og da jeg gned litt på hennes side i sta fikk jeg meg en skikkelig dult, så kanskje hun bare vil være litt i fred? :fnise:

Har spist koselig lunsj med gravidvenninne på et senter i dag, hadde egentlig lyst på litt shopping men orket ikke noen lang runde. Endte opp med to notisbøker fra ClasOhlson, de har noen fine der man kan sette inn egne bilder som front på boken, tenkte å lage en til hver av jentene der jeg kan skrive litt om dem og hvordan de utvikler seg. Kommer til å lage album "fra scratch" med bilder og sånt, men det er jo greit å ha et sted å skrive ned både tanker og utvikling også. Og så synes jeg det ser så søtt ut å ha bilde av dem på fronten. :sjenert: Ikke veldig stor shoppeutskeielse, med andre ord! :ler:

Når Mannen kommer hjem om få strakser skal jeg få han til å hente ned balkongmøblene fra loftet, sånn at jeg kan få muligheten til litt balkonglesing før det braker løs her. Det er jo SÅ nydelig vær!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...