Chica Skrevet 21. oktober 2010 #181 Del Skrevet 21. oktober 2010 Tipper på at uansett så er du den sprekeste av alle Tørre kjeks/knekkebrødbiter gjorde susen til meg, i tillegg til små slurker Fanta Lemon (Kanskje ikke helt anbefalt siden var disponert for svangerskapsdiabetes) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #182 Del Skrevet 21. oktober 2010 Takk for trøst, Chica! Det er akkurat det samme Mannen sier - at han tviler på om noen av de andre som sitter der trener to til tre ganger i uka. På den annen side smisker han også litt og sier sånne ting som at "pøh, du er så liten og tynn at det bare var så vidt du fikk være med i programmet". DET er i hvert fall langt fra sant!!! Jeg gruer meg ikke altså, men man vil liksom ikke være den dårligste i klassen... Tørre kjeks forsøker jeg, altså Ritz-kjeks. Det funker sånn noenlunde, men har en følelse av at det kanskje er bare det å få noe i magen som er trikset? Og så må jeg innrømme at det blir litt lettbrus, juice og sukkerfri saft, det er det eneste drikket som frister. Vanligvis drikker jeg flere liter vann om dagen, men det blir jeg bare mer kvalm av nå... Ellers har jeg en god dag i dag, har endelig fått konsentrasjonen på plass og vært SÅ effektiv på morgenen! Oi, tre timer siden frokost, på tide å spise litt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 21. oktober 2010 #183 Del Skrevet 21. oktober 2010 Du skulle sett utrustningen min når jeg skulle på sydentur i uke 11. Håndbagasjen var full av potetgull, salte drops, sure drops, cola light, vann med sitronsmak, salte kjeks, knekkebrød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 21. oktober 2010 #184 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Greier du Farris/Bris da, snuppa? De med litt smak, evt naturell blandet med litt eplejuice (så vanner man ut fruktsukkeret litt, og kan drikke med bedre samvittighet)? Farris Bris med mango/papaya er min ubestridte favoritt Nå tar jeg hele lettbrus/aspartam-debatten med stoisk ro jeg da, men så er jeg heller ikke gravid. Dog har jeg monitorert (? heter det det? Hmmm) blodsukkeret mitt ganske intensivt det siste halvannet året, og min konklusjon er at lettbrus ikke har den minste lille innvirkning på mitt blodsukker iallefall... Legen min (som egentlig er ganske streng og veldig "ordentlig") anbefalte meg å kutte ned på Pepsi Max, men jeg trengte ikke kutte helt ut - og det var rett og slett pga av at det var en dårlig vane (skal man endre livsstil er det jo enkelt å bytte ut en vane med en annen, og hun ville ikke at jeg skulle bli altfor opphengt i brusen, rett og slett...). I forhold til min "nesten-diabetes" er det visstnok bedre med Pepsi Max/lettbrus enn vanlig juice - men juice har jo andre "nyttigheter" da selvfølgelig. I forhold til aspartam var det visstnok så ufattelige mengder brus man skulle ha i seg før det kanskje kunne være skadelig at jeg ikke hadde greid om jeg prøvde engang... Men altså, alle mine synsinger er jo fra svingende blodsukker/diabetesstandpunkt, IKKE gravidmagestandpunkt. Synes det er kjempefint at du lever så sunt som mulig og du er knallflink, men heller litt lettbrus enn at du skal gå og føle deg dårlig - i lengden vil jeg tro sistnevnte er verre for bebisen....? Men ja - farristipset er mitt beste råd altså! Verken sukker, aspartam eller koffein å finne - og så sprudler det sånn deilig og smaker godt! (Jeg er nemlig også sånn skapt at om jeg i utgangspunktet er småkvalm, gjør vanlig vann det bare verre...) ....og du aaaaaner ikke hvor spent jeg er på navnediskusjonene deres altså - vi har vel samme favorittnavn også vi, liksomtvilling? Endret 21. oktober 2010 av Frk. Stella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #185 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg synes jeg ser deg, Chica! Foreløpig går jeg ingen steder uten salte pastiller, men vet ikke helt om det hjelper jeg. Får tenke på at jeg er forholdsvis ny i kvalmeverdenen, så det hjelper sikkert mer etterhvert! Jo, Farris&Bris med smak er nok et bra alternativ, Frk Stella. Jeg glemmer det litt bort, men tror nok jeg satser litt på det etterhvert. Vanlig vann er visst bare å glemme foreløpig, i hvert fall det vi har i vannmaskinen på jobb. Og når det er sagt: jeg er heller ikke fanatisk på aspartam. Prøver å være litt forsiktig med koffeinbrus, nettopp pga koffeinen, men har feks en god legevenninne som drakk PepsiMax gjennom hele svangerskapet, så jeg tenker at det ikke er nødvendig å være fanatisk. Om en halvliter med aspartambrus får meg gjennom dagen, så tror jeg ikke det skader så himla mye. Og så navn, ja. Er vi klare til å åpne navnedebatten nå altså, på bare 6+1??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 21. oktober 2010 #186 Del Skrevet 21. oktober 2010 Navnediskusjoner kan være vår lille hemmelighet, Dalmore Og 6+1 er vel ikke for tidlig, jeg har navn klare til en seks-syv unger og er langtfra gravid.... Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. oktober 2010 #187 Del Skrevet 21. oktober 2010 Navn er jo bare kjempegøøøøy, så det er aldri for tidlig for en navnedebatt. Har dere noen favoritter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #188 Del Skrevet 21. oktober 2010 Navn er noe av det morsomste jeg vet, ikke bare det å snakke om navn på eventuelle fremtidige barn, men bare det å diskutere morsomme og fine navn. Det har jeg og min forlover holdt på med i årevis! Som sagt så er Mannen og jeg ganske uenige om navn, så det er vel ikke akkurat sånn at om jeg skriver mine favoritter her, så røper jeg hva ungen heter. Burde det ikke forresten være en lov som sier at når moren er så kvalm i så mange uker, og så bærer fram ungen og SÅ føder den, så er det hun som skal få bestemme navnet??? Akkurat nå, og jeg understreker at det er ting som forandrer seg hele tiden, er det fire navn øverst på mine lister: Ella Kaja Oskar Elias Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 21. oktober 2010 #189 Del Skrevet 21. oktober 2010 Burde det ikke forresten være en lov som sier at når moren er så kvalm i så mange uker, og så bærer fram ungen og SÅ føder den, så er det hun som skal få bestemme navnet??? Har ei venninne som brukte det argumetet med godt hell rett etter at ungen var kommet ut etter en ganske heftig fødsel. Mannen ga seg kjapt med sitt favorittnavn, og hennes navn vant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 21. oktober 2010 #190 Del Skrevet 21. oktober 2010 Så gøy med navnediskusjon! Vi er ikke helt der ennå, dvs - jeg har jo tenkt litt Syns det er så mange fine jentenavn, men guttenavn er vanskelig. Jeg blir så veldig opphengt i om jeg kjenner noen som heter det samme og da blir mange navn "ødelagt" Har du noen følelse for kjønn da? Jeg har allid tenkt at vårt første barn blir en gutt, derfor har jeg litt guttefølelse. Det er uansett veldig spennende :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 21. oktober 2010 #191 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ella Kaja Oskar Elias Jeg likte veldig godt alle de navnene du kom med der Hvilke type navn er det Mannen ønsker da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 21. oktober 2010 #192 Del Skrevet 21. oktober 2010 ååååå så spenende med navn! Høres ut som om du begynner å finne en løsning på kvalmen, for meg så er det frukt og salte halslinser som redder dagene! Har samme problem som deg når det gjelder drikke. Jeg drikker vanligvis alt for mye brus, prøver veldig å kutte ned! Liker ikke farris ol. heller. Er også ei orntlig kaffekjærring, så der har jeg også måtte kutte ned mye! Syns egentlig det er litt vanskelig å finne noe å drikke.... Foresten for 6 uker litt på etterskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 22. oktober 2010 #193 Del Skrevet 22. oktober 2010 Navn er gøy ja! Blir spennende å se hva dere endre opp med til slutt! Forresten fine navn du hadde på lista di så langt! Er innom med en før jeg stikker på UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. oktober 2010 #194 Del Skrevet 22. oktober 2010 Akkurat nå, og jeg understreker at det er ting som forandrer seg hele tiden, er det fire navn øverst på mine lister: Ella Kaja Oskar Elias Kjempefine navn da! Kjekt med navnediskusjoner, jeg liker gjerne litt spesielle og uvanlige navn mens mannen heller mer mot normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. oktober 2010 #195 Del Skrevet 22. oktober 2010 Utrolig fine navn. Vi har faktisk klart å bli enige om tre navn vi, ett guttenavn og to jentenavn. Men det gjenstår jo å se om krapylet som kommer ut passer til favorittnavnene våre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #196 Del Skrevet 22. oktober 2010 Takk for fine ord om navnene som jeg liker! De er kanskje litt "sukkersøte" og ikke så staute, men det er nå engang ikke så lett å gjøre noe med smaken! ... og så er det viktig for meg å understreke at dette er de navnene JEG liker, jeg vet at Mannen HATER noen av dem, så de kan være ganske utelukket. Vi har langt i fra bestemt oss, i hvert fall. Og godt er vel det, når man bare er 6 uker på vei? Kurskvelden i går var veldig interessant, det er fint å få litt påfyll og inspirasjon. Må jo si at det kanskje ikke var så mye NYTT de sa, men det er jo greit, det betyr vel bare at jeg er oppdatert? Det eneste der jeg ikke hadde hørt før, var at lakris ikke er bra for fosteret. Nå er jo ikke jeg noen stor lakrisspiser, har kuttet ganske mye ned på godteriinntaket de siste årene uansett, men det er jo ganske interessant, da. Og så var de ganske bestemte på at de mener vi ikke skal drikke NOE lettbrus eller lettsaft... Det handlet nok litt om aspartam, men også at vi ikke skal venne oss til å erstatte søtsug med et annet søtsug, eller noe i den duren. Jeg må innrømme at for min del så er det sånn at hvis jeg får veldig lyst på sjokolade, så hjelper det å drikke brus med søtsmak men uten sukker. Og jeg mener jo virkelig at det er bedre med et glass lettbrus hver dag enn en sjokolade hver dag. Men ok, de får jo komme med de rådene, og så skal jeg forsøke å følge dem så godt jeg bare kan. ... men akkurat nå, når kvalmen er ille og jeg nesten brekker meg av vanlig vann, så er det ikke så enkelt, synes jeg... Men bortsett fra det var det altså ganske nyttig, det var en fin gjeng på seks jenter rundt bordet, i varierende alder og størrelse. Jeg var ikke den minste (hun ene var ikke overvektig i mine øyne...), men kanskje ikke den aller største heller. Dessuten virket det ikke som de andre trente noe særlig, så der har jeg et plusspoeng å gå på! Neste uke skal vi snakke om fysisk aktivitet, det gleder jeg meg faktisk litt, for det er faktisk et emne der jeg ikke har så innmari dårlig samvittighet! Vi fikk også låne skritteller og hjemmeleksen er å skrive ned antall skritt hver dag denne uka. Med min stillesittende jobb må jeg legge inn noen ekstra gåturer for å komme opp på noenlunde nivå her, tror jeg. Ellers er det fredag i dag og jammen er det fint! Men formen er ikke helt på topp i dag, jeg føler meg sliten og uvel. Er som vanlig veldig kvalm når jeg våkner, det er så kjipt å våkne og være i dårlig form! Hadde vært bedre om det var på kvelden, liksom. Det hjelper litt med frokost, men så kommer og går det litt utover dagen, og i dag har det visst bare kommet og ikke forsvunnet igjen. Sikkert fordi jeg er sliten av lang arbeidsuke også, det går litt hardt for seg på jobb om dagen. I kveld blir det bare avslapning hjemme, sofakos med Mannen. Fint det! I morgen tidlig reiser jeg på hyttetur med fire gode venninner, litt mer skeptisk til det siden formen er så som så. Jeg vil liksom så gjerne ha med meg turen også, den har vært planlagt lenge og det er herlig å være på fjellet om høsten, men synes det er litt slitsomt å være kvalm og pjusk og forsøke å skjule det samtidig. Håper dere andre har mange hyggelige helgeplaner!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 22. oktober 2010 #197 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg var på hyttetu mes svigers når jeg var like langt på vei som det du er nå. De fikk da vite om barnet så slapp vi kommentarer på at jeg ikke skulle ha hverken øl eller vin. Svigerfar hadde da til og med kjøpt inn lavkarbo øl for å være snill. Håper uansett du får en super duper hyttetur med venninne gjengen! God helg og kos deg masse selv om du føler deg litt grønn om nebbet! Stor fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #198 Del Skrevet 22. oktober 2010 Takk skal du ha, og til deg også! ... hadde det vært foreldrene våre vi var på hyttetur med, så hadde jeg nok sagt det. Men jeg synes ikke det er riktig at fire venninner, to av dem til dels perifere også, skal få vite det før besteforeldrene. Og så er det bare 6+3 i morgen, det er så tidlig! Nei, vi satser på at jeg klarer å holde det i sjakk, har varslet dem om at jeg er i litt dårlig form og hintet til en høstforkjølelse, så får vi se om ikke det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 22. oktober 2010 #199 Del Skrevet 22. oktober 2010 ... hadde det vært foreldrene våre vi var på hyttetur med, så hadde jeg nok sagt det. Men jeg synes ikke det er riktig at fire venninner, to av dem til dels perifere også, skal få vite det før besteforeldrene. Og så er det bare 6+3 i morgen, det er så tidlig! Nei, vi satser på at jeg klarer å holde det i sjakk, har varslet dem om at jeg er i litt dårlig form og hintet til en høstforkjølelse, så får vi se om ikke det går bra. Jeg ville nok gjort som deg, og sagt at jeg brygger på forkjølelse/influensa. Det er så mye sånt nå for tiden at det er jeg helt sikker på at ingen stusser noe over! Men håper jo formen din er fin da, så du slipper "unnskyldninger" :gjeiper: Kos deg på hyttetur Det kurset høres veldig ok ut! Sikkert veldig lærerikt Sa de noe om hvorfor man ikke skal spise lakris? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #200 Del Skrevet 22. oktober 2010 Satser på at en liten høstforkjølelse skal gjøre at jeg slipper fint unna radaren, ja! Altså, misforstå meg rett, om de får mistanke så er det ikke noen krise, den får de jo bekreftet etterhvert uansett. Jeg vil bare ikke informere dem, liksom. Og noen av dem kunne nok funnet på å spørre rett ut hvis jeg bare ikke ville snakke om det. Skal innom polet etter jobb, blir et par flasker med alkoholfri vin på meg, tror jeg. En av dem blir med i sekken til fjells i morgen, en annen får bli med på jobbfest neste fredag. Kjekt med noen små luretriks! Og så skal jeg innom apoteket for å kjøpe Seaband. Verdt å prøve ut, for dagen i dag har ikke vært noe morsom! Har avtalt fredagsmiddagskos med Mannen. Han hadde ikke egentlig lyst på noe han heller, og ingen av oss orket å styre med å lage i stand. Så da blir det ostesmørbrød på oss! Det er fredagsmiddagen sin det, tenker jeg! Kjekt med en Mann som skjønner at jeg ikke orker og som ikke synes det er teit med noen enkle løsninger innimellom. Han fortjener en stor og fin gullmedalje når dette er over! ... men det gjør kanskje jeg også, som går hele dagen med vondt i magen og kvalme? Ellers må jeg si at jeg synes vi har visst om dette så leeeeenge (3 uker på søndag), at jeg gang på gang tar meg i å plapre om det til folk rundt meg. Hjernen min tenker visst at det må jo være trygt å si noe nå, siden jeg har holdt det hemmelig ganske lenge. Og enda er det 4 uker igjen til vi skal si noe til foreldrene!??!? Lakris ja, lilly. Det er et stoff som finnes i lakrisen som utløser en prosess i kroppen. Du kan lese om det her: http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6806116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå