Gå til innhold

epilepsi eller hjertefeil

Fremhevede innlegg

Gjest hjertegod
Skrevet

Hei kan en få epilepsi lignede anfall pga hjertefeil?

Kan hele kroppn begynne og skjelve/riste pga feil hjerterytme?

Videoannonse
Annonse
Gjest hjertego
Skrevet

Jeg skal prøve og forklare bedre. Jeg har hatt mye problemer med altfor rask plus også i sitvasjoner hvor jeg virkelig slapepr av. Puls som er veldig mye for rask. I samme periode våknet jeg opp om natta jeg skalv og slo hodet gjentatte ganger i veggen. Jeg husker jeg hadde mye problemer med altfor rask pusl i periode på 4 måneder før dette.

Det som var rart var at hver gang hertet slo for fort kjentes det litt ut som en slags skjelving inni meg på en måte. Jeg tenkte ikke så mye over det før jeg fikk det anfallet om natta. Jeg sovnet etter anfallet og våknet ikke før ca 30 timer senere. Jeg hadde da sterke smerter i hele kroppen.

Nå et år etter har jeg ikke mye problemer med hjerterytmen, selv om hjertet har det med og summe fra tid til anen eller (smerter der hjertet er på en måte men det kan jo sikkert være noe anent)

Jeg har sjekket at jeg ikke har epilepsi hjernesvuslt men legen fant ikke noe galt på de testene.

Jeg lurer likevel på hvorfor jeg fikk de skjelvende anfallene der jeg virklig ristet. Kunne det vært pga hjertet og hva kunen det i så fall vært som var galt med hjertet kunne det vært fordi hjertet slo for fort??

Det ene anfallet ble også obervert og det ble beskrevet som et epilepsi anfall...

Skrevet

Det som kan være interessant, er jo å få tatt et EKG når du har slike episoder med rask puls. Da kan man jo finne ut om det er en "farlig" rask puls. Når det gjelder det krampeanfallet ditt, er det jo ikke godt å vite hva det kunne vært. Slike krampeanfall kan enkelte ganger trigges av for lite søvn, mye alkohol, stress, ujevn døgnrytme, angst og andre påkjenninger. Det som var rart, var at du sov så lenge etterpå, det er nokså vanlig etter et epilepsianfall.

Tror nok ingen her kan fortelle deg hva dette faktisk er. Men hvis symptomene skulle vedvare, hadde jeg villet ta meg en ny tur til legen

Gjest annemor30
Skrevet

Det som kan være interessant, er jo å få tatt et EKG når du har slike episoder med rask puls. Da kan man jo finne ut om det er en "farlig" rask puls. Når det gjelder det krampeanfallet ditt, er det jo ikke godt å vite hva det kunne vært. Slike krampeanfall kan enkelte ganger trigges av for lite søvn, mye alkohol, stress, ujevn døgnrytme, angst og andre påkjenninger. Det som var rart, var at du sov så lenge etterpå, det er nokså vanlig etter et epilepsianfall.

Tror nok ingen her kan fortelle deg hva dette faktisk er. Men hvis symptomene skulle vedvare, hadde jeg villet ta meg en ny tur til legen

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

annemor30

moderator

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...