manji Skrevet 3. oktober 2003 #1 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hva liker dere best å jobbe med? Eller, hvordan liker dere best å jobbe? Sitte stille inne på et kontor, i en jobb der man må sitte stille forran en skjerm. Eller liker du best å ha en jobb der du kan bevege på deg? Har selv jobbet med på begge måter. Og synes egentlig at det beste (for meg i hvertfall) - er en jobb hvor jeg kan bevege på meg. Spesielt hvis det har noe med kunder å gjøre. Liker dere å jobbe med kunder? Eller er de fleste av dere henslengt på å jobbe med pasienter? (leste nettopp en hjelpepleier tråd om "syke" sykepleiere) Liker dere å sitte stille på jobb, eller foretrekker dere å ha friheten til å bevege på dere. Samt. hvor viktig synes dere det er med bra sosialt miljø på jobben? Vet om noen som synes jobb miljø ikke er viktig, fordi de har andre venner på fritiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 3. oktober 2003 #2 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hehe jeg vil gjerne svare på det Manji. Du siktet til min tråd her så. For meg er et godt arbeidsmiljø veldig viktig. Spesielt i jobben min hvor vi jobber mye. Jeg jobber 100 % turnus og ofte er vi underbemannet og må jobbe mer enten vi vil eller ikke. Beordringer skjer og det er ikke alltid like gøy. Så når jeg tilbringer så mange timer på jobben i løpet av et døgn, jeg jobber jo både helger, kvelder og helligdager, når andre har fri så dere kan tenke dere, for å holde ut på jobben da, er det en fordel at de fleste går godt sammen. ( skriver mer etterpå ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 3. oktober 2003 #3 Del Skrevet 3. oktober 2003 Liker å jobbe med mennesker, men på et selvstendig plan. Hater skrivebordsjobber, det må liksom skje noe. Trives veldig godt med lederansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 3. oktober 2003 #4 Del Skrevet 3. oktober 2003 Trives best med en skrivebordsjobb - er jeg på jobb vil jeg helst bruke hodet , ikke kroppen. Sitter mye foran skjerm , men man er jo ofte i møter , samtaler med kollegaer , tur til printeren osv. så man sitter ikke helt pal. Liker å jobbe i prosjekt med med selvstendige oppgaver. Dvs. at vi samarbeider om hva som skal gjøres osv. - men man jobber ikek sammen hele tiden. Hadde jeg bare jobbet alene hele tiden hadde det vært kjedelig. Er jo en fordel å ha kollegaer å kunne spørre - enten når man står fast - eller rett og slett bare for å få bekreftet at det man gjør er riktig. Har jobbet en del i både tverrfaglig og internasjonalt miljø - og det synes jeg er veldig spennende. Både faglig og sosialt får man ekstra utbytte av det. Må ha muligheter til å lære noe - kunne oppdatere meg faglig - helst med litt reisemuligheter . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 3. oktober 2003 #5 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja, jeg også...(om ikke i litt mindre skala) trives med å lede prosjekter mer en selve person-biten med å lede noe. Uhm....:klø:, trives best i selskap som er så strore at man ikke blir 5 personer som spiser sammen. Usj! Da må man være god på "fjas"...og det er jeg ikke! Hater det! Derfor trives jeg best når man snakker om tusen og opp....deilig å forsvinne i mengden. Sånn fysisk så liker jeg å sitte i ro på kontor. Men man blir litt satt av det og jeg er "rundere" i en slik jobb....men alikavel, man slipper å forholde seg til ukjente og meget arrogante idioter! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 3. oktober 2003 #6 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ellers liker jeg å jobbe i et team. Som hjelpepleier jobber jeg selvstendig noe jeg liker. Der må man bruke hodet. Være våken og følge med. Jobbe mot mål og hva som er til det beste for pasienten. Vi legger opp dagen for dem. Å jobbe med mennesker passer bra for meg. Kunne godt tenkt meg å blitt sosionom, men markedet er dårlig. Så får se og vente om noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 3. oktober 2003 #7 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg liker å bestemme selv og kunne ikke fungert i et miljø hvor jeg syntes at fok var dirkete dårlig i jobben sin. Trenger mye frihet og stort rom. Gir det samme tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 3. oktober 2003 #8 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det sosiale er superviktig for meg i alle fall. Ellers trives jeg best med variabelt arbeid og gjerne en blanding av stillesittende arbeid og "arbeid i bevegelse". -viXen- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. oktober 2003 #9 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja takk begge deler. Jeg liker å pusle med ting der jeg sitter i ro, jobbe litt på dataen, hjelpe folk med diverse småtterier, noe trasking omkring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 3. oktober 2003 #10 Del Skrevet 3. oktober 2003 Kontorjobb trur eg verken hovudet eller kroppen min er skapt for... Å undervise derimot - heilt topp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #11 Del Skrevet 3. oktober 2003 Medbestemmelse er viktig for meg. Der jeg jobber kan jeg og mine kolleger gjerne informerel sjefen om at "vi har bestemt oss for at vi skal...." og sjefen sier "åh? javel, det høres sikkert bra ut" Jeg har en jobb med mye gåing og til dels løping, svetting og stressing, og litt sitting innimellom. Vil gjerne ha en jobb med mest sitting, er litt sånn papir-menneske, liker orden og arkivering og systemer, men kanskje med litt praktiske oppgaver innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. oktober 2003 #12 Del Skrevet 3. oktober 2003 Kontor fremfor kontorlandskap ihvertfall!! Men har jo trivdes i jobber der jeg beveger meg litt også. Egentlig samma for meg; SÅ LENGE JEG SLIPPER GRUPPEARBEID *grøsser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 3. oktober 2003 #13 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hehe. Jeg nektet *oss* å lage små kontor da vi skiftet lokale sist - jeg grier det bare ikke - og det er ikke riktig å jobbe smått og kreativt - i alle fall ikke når en er så få! synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. oktober 2003 #14 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hva liker dere best å jobbe med? Eller' date=' hvordan liker dere best å jobbe?[/quote'] Bøker. Helst i et bibliotek. Referansearbeide er nok kanskje det jeg synes er morsomst, men også å lage bokutstillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 3. oktober 2003 #15 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg koser meg når jeg kan sitte foran skjerm og drodle med mine egne ting. Men det jeg drodler med må gjerne variere. Er også glad i å jobbe prosjektretta. Samarbeid med andre, gjerne folk med andre bakgrunner, erfaringer osv enn det jeg selv har. Jeg er også glad for avbrekk i det daglige arbeidet. Elsker å dra på kurs, seminarer ol, gjerne utenbys. Og det sosiale er utrolig viktig. Jeg jobber i åpent landskap, noe jeg er kjempefornøyd med. Da er det så mye lettere å ha en lett og ledig tone med kollegaene enn om vi hadde sittet på egne kontorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. oktober 2003 #16 Del Skrevet 3. oktober 2003 Egentlig samma for meg; SÅ LENGE JEG SLIPPER GRUPPEARBEID *grøsser* He he, den kan jeg si meg enig i.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. oktober 2003 #17 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hehe. Jeg nektet *oss* å lage små kontor da vi skiftet lokale sist - jeg grier det bare ikke - og det er ikke riktig å jobbe smått og kreativt - i alle fall ikke når en er så få! synes jeg... Kommer jo veldig ann på type jobb. Jobber man som jurist tenker man mye og skriver mye, tar teleforner osv. Da er det greit å ha eget kontor. Kan foretsille meg at det ikke er det samme behovet i reklamebransjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. oktober 2003 #18 Del Skrevet 4. oktober 2003 I jobben jeg har jobber vi med kunder. Siden vi driver med renhold i all hovedsak er vi rundt på andres jobber - noen er innom så mange som 15 ulike steder på en dag. Vi sitter ikke stille og jobber med kroppen vår. Vi treffer mange interessante - og mindre interessante mennesker og lærer en hel del om hvordan de ulike bedriftene fungerer. Jeg synes ikke jeg har noe lavstatus yrke og vi får hele tiden oppmuntringer fra de vi jobber hos ("hvordan hadde det sett ut her om ikke dere har vært her" etc) og vi får masse nye bekjenter :D Jeg har en jobb som oppfyller mine kriterier til aktivitet, og noen stillesittende kontorjobb er ikke noe for meg. Ei heller jobb innen helsevesen for det innebærer for mye tunge løft og slitasje på kroppen. Det viktigste med en jobb er å trives Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå